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市場調査レポート
商品コード
1308767

スマート家電市場の2030年までの予測- 製品別、技術別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Smart Home Appliances Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Technology, Distribution Channel, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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スマート家電市場の2030年までの予測- 製品別、技術別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のスマート家電市場は2023年に460億7,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは17.1%で成長し、2030年には1,391億米ドルに達すると予測されています。

「スマート家電」として知られる次世代コネクテッド家電は、中央システムからの指令によって管理されたり、ネットワーク内の他の家電と相互作用したり、所有者に代わって特定の決定を下すように設計されています。冷蔵庫、オーブン、エアコン、ストーブ、洗濯機、クリーナーなど、一般的な家庭用機器をユーザーがコントロールできるようにする、相互接続されたガジェットという考え方です。

経済協力開発機構(OECD)のモデルによると、2060年までに中国とインドの1人当たり所得は7倍に上昇する可能性があります。スマート家電製品に投資している上位国のひとつは日本です。

市場力学:

促進要因

ワイヤレス接続オプションの拡大

ワイヤレス・ソリューションは、ケーブルの必要性を減らすことでエンドユーザーに柔軟性を提供すると同時に、既存の住宅を建て替える必要性を防ぐ。スマート家電の機能を強化するために、いくつかの新しい無線プロトコルが開発されています。ワイヤレス・ソリューションにより、顧客はいつでもどこからでもスマート家電を監視・操作できるようになり、エネルギー使用量を削減しながらコストと時間の両方を節約できます。

抑制要因:

スマート家電の設置に伴う高コスト

従来の家電と比較すると、スマート家電はコストが高いです。家庭内のすべての機器を1つの通信インターフェースで連携させなければならないです。長期的には有利であっても、この価格ではビジネスとして集客するのは難しいかもしれないです。現在、欧米では大半の住宅にスマート家電が設置されています。しかし、これらの地域では、最先端技術を駆使したハイエンドのスマートホームガジェットには手が届かないと考える人がまだ相当数います。

機会:

ホーム・セキュリティとエネルギー効率の高い家電製品に対する消費者の関心の高まり

この業界を牽引しているのは、主に、スマートスピーカー、スマートセキュリティカメラ、スマートロックなど、エネルギー効率の高い家電製品やホームセキュリティに対する消費者の関心の高まりです。これらの高度なセキュリティ・ツールは、行動を検知・監視し、緊急時にはさらにセキュリティ・システムを作動させる。スマート・セキュリティ・システムの導入により、これらの数値は2015年からの予測から12~13%の急激な減少を示しました。スマートスピーカー、洗濯乾燥機、エアコン、冷蔵庫などのハイエンド品への需要が、スマート家電の世界市場を牽引すると予想されます。

脅威

消費者の認識不足

スマートテクノロジー家電やアイテムに関する知識不足が、スマート家電市場を制限しています。市場拡大を妨げる主な問題は、先進技術や家電製品の活用に関する理解不足です。しかし、こうしたアイテムを販売するために、業界参加者は広告キャンペーンや販促活動などの手法を進化させてきました。スマート家電の今後の市場拡大は、こうした要因によって促進されるであろう。

COVID-19の影響:

COVID-19の発生により、中国家電セクターの生産能力は一時的に制限されたが、市場は下半期に活気を取り戻しました。検疫のため自宅待機していた個人によるネット通販の需要が急増し、第1四半期の総売上高の70%以上を占めました。また、中国商務部調査研究院は、中国家電業界はスマート家電と健康家電の双方に恩恵をもたらす集中的な更新期を迎えると予測しました。

予測期間中、スマート電子レンジ分野が最大となる見込み:

スマートオーブンという用語は、Wi-FiまたはBluetoothを使用してリモートアクセス用のコンパニオンアプリに接続する電気オーブンを指すため、スマート電子レンジセグメントは有利な成長を遂げると推定されます。このソフトウェアは、いくつかの自動オーブン機能を提供するように設計されています。スマートオーブンの基本的な操作は、従来のオーブンと同じだと考えられています。現在、AEG、ボッシュ、サムスンなど大半のオーブンメーカーが、調理の特定の局面を処理するためのアプリケーションを備えたさまざまなスマートオーブンを提供しています。その背景には、他の家庭用品と同様に、最小限の時間と労力で家庭料理を作ることを奨励するホームオートメーション市場の動向に追随するという考えがあります。

予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されるのはオンライン小売セグメントである:

eコマースの急速な台頭と、特に中国やインドのような発展途上国におけるデジタル化の台頭により、オンライン小売部門は予測期間を通じて最も速い速度で成長すると予測されます。さらに、ミレニアル世代や若年層の間でオンラインショッピングやスマート・コネクテッド・ガジェットの人気が高まっていることから、スマート家電の世界のオンライン販売は増加しています。スマートホーム機器のオンライン販売は、オンライン取引の利便性、多忙なライフスタイル、いつでも自由に購入できるといった要素も後押ししています。

最大のシェアを占める地域:

可処分所得の増加、共働き世帯、ライフスタイルの変化などの理由から、中国の顧客がロボット掃除機やスマート冷蔵庫のようなAIベースのスマートホーム機器にアクセスできるようになったため、予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。中国は家電製品の最大市場の1つであるため、スマート家電にとって好ましい進出先です。中国では、家電事業は数十億米ドル規模に成長しています。中国は過去10年間、ハイテク消費財への1人当たり支出を増加させており、この地域の市場成長を後押ししています。

CAGRが最も高い地域:

北米は予測期間中CAGRが最も高いと予測されます。米国やカナダなどの新興経済圏でインターネット利用が増加し、技術が向上しているため、北米は世界で最も洗練されたスマートホーム市場になると予測されます。ワイヤレス接続技術の業界全体での利用や新製品の進歩により、スマート家電の普及が進んでいます。米国市場におけるスマートガジェットの数は年々一貫して増加しており、この傾向は今後も続くと予想されます。

主な発展:

2021年10月、Whirlpool Corp.はインドでプレミアム4ドアスマート冷蔵庫の新ラインWを発表しました。クワトロ(4ドア)配置はシンプルに作られており、665Lの大型収納スペースと相まってチルド需要に十分なスペースを提供しています。

2021年10月、パナソニック株式会社は洗濯機24機種、冷蔵庫43機種の新発売を発表し、家電市場をさらに拡大しました。最新モデルは、ハイテク機能により、顧客の日常生活にさらなる快適さと利便性を与えます。

レポート内容

  • 地域および国レベルセグメントの市場セグメンテーション
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2021年、2022年、2023年、2026年、2030年の市場データをカバー
  • 市場動向(促進要因、阻害要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
  • 市場推定に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料カスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズオプションをご提供いたします:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • エグゼクティブサマリー
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 一次調査情報源
    • 二次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • 技術分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 スマート家電の世界市場:製品別

  • スマート洗濯機
  • スマート冷蔵庫
  • スマート空気清浄機
  • スマートエアコン
  • スマート掃除機
  • スマート照明システム
  • スマート電子レンジ
  • スマートサウンドシステム
  • スマートガレージドア
  • スマートコーヒーメーカー
  • スマートテレビ
  • スマート食器洗い機
  • その他の製品

第6章 スマート家電の世界市場:技術別

  • ブルートゥース
  • Wi-Fi
  • セルラー技術
  • 無線自動識別(RFID)
  • 近距離無線通信(NFC)
  • ジグビー
  • その他の技術

第7章 スマート家電の世界市場:流通チャネル別

  • オンライン小売
    • eコマースサイト
    • 自社サイト
  • オフライン
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • 専門店
    • ファクトリー・アウトレット
  • その他の流通チャネル

第8章 スマート家電の世界市場:エンドユーザー別

  • 住宅用
  • 商業用
  • その他のエンドユーザー

第9章 スマート家電の世界市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の上市
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 企業プロファイル

  • LG Electronics
  • Haier Group
  • Whirlpool Corporation
  • Samsung Electronics Co. Ltd
  • Electrolux AB
  • GE Appliances
  • Koninklijke Philips N.V
  • Xiaomi Corporation
  • BSH Hausgerate GmbH
  • Panasonic Corporation
  • Breville Group Limited
  • IRobot India
  • Legrand
  • Siemens
  • Emerson Electric Co
  • Robert Bosch GmbH
  • ABB
  • ECOVACS
  • Neato Robotics, Inc
  • Midea Group
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Product (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Smart Washing Machines (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Smart Refrigerators (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Smart Air Purifiers (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Smart Air Conditioners (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Smart Vacuum Cleaners (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Smart Lighting Systems (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Smart Microwave Ovens (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Smart Sound Systems (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Smart Garage Doors (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Smart Coffee Makers (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Smart TV (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Smart Dish Washers (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Other Products (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Technology (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Bluetooth (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Wi-Fi (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Cellular technology (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Radio Frequency Identification (RFID) (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Near-Field Communication (NFC) (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Zigbee (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Other Technologies (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Distribution Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Online Retail (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By E-Commerce Websites (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Company Owned Websites (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Offline (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Hypermarket/Supermarket (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Specialty Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Factory Outlets (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Other Distribution Channels (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Residential (2021-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Commercial (2021-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Smart Home Appliances Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23467

According to Stratistics MRC, the Global Smart Home Appliances Market is accounted for $46.07 billion in 2023 and is expected to reach $139.10 billion by 2030 growing at a CAGR of 17.1% during the forecast period. The class of next-generation connected appliances known as "smart home appliances" is designed to be managed with the help of orders from a central system or interact with other appliances in a network and make particular decisions on behalf of the owner. The idea of interconnected gadgets that allow users to control common household equipment like refrigerators, ovens, air conditioners, stoves, washing machines, hoover cleaners and so on.

According to models from the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD), by 2060, China and India's per-person incomes might have climbed by a factor of seven. One of the top nations investing in smart home appliance products is Japan.

Market Dynamics:

Driver:

Expansion of wireless connectivity options

Wireless solutions provide end users flexibility by reducing the need for cables while also preventing the need to rebuild existing residences. To enhance the functionality of smart appliances, several new wireless protocols have been created. Wireless solutions enable customers to monitor and operate smart home appliances from any location at any time, saving both money and time while reducing energy use.

Restraint:

High cost associated with installation of smart home appliances

When compared to traditional appliances, smart appliances are more costly. All of the home's equipment must be linked together via a single communication interface. Even if it will be advantageous in the long term, it might be difficult for businesses to draw in customers at these prices. Currently, the majority of houses in America and Europe have smart appliances installed. However, a sizable portion of the populace in these areas still believes that high-end smart home gadgets with cutting-edge technology are beyond of reach.

Opportunity:

Increasing consumer focus on home security and energy-efficient appliances

The industry is being driven primarily by rising customer interest in energy-efficient appliances and home security, including smart speakers, smart security cameras, and smart locks. These sophisticated security tools detect and monitor activity and, in an emergency, further activate the security system. With the deployment of smart security systems, these figures showed a sharp decrease of 12-13% from projections from 2015. It is anticipated that the demand for high-end items, such as smart speakers, washers/dryers, air conditioners, refrigerators, etc., would drive the worldwide market for smart home appliances.

Threat:

Lack of awareness among consumers

Lack of knowledge about the smart technology appliances and items is limiting the market for smart home appliances. The primary issue impeding market expansion is a lack of understanding regarding the utilisation of advanced technologies and appliances. To sell these items, however, industry participants have evolved techniques including advertising campaigns and promotional activities. Future market expansion for smart home appliances would be aided by these factors.

COVID-19 Impact:

The COVID-19 outbreak briefly restricted the production capacity of the Chinese home appliance sector, but the market regained its vigour in the second half. Online retail channels had a significant surge in demand as a result of individuals remaining at home because of quarantine, and they contributed more than 70% of total sales in the first quarter. A focused period of renewal for the Chinese home appliance industry was also forecasted by the Research Institute of the Ministry of Commerce of China, with benefits for both smart and healthy home appliances.

The smart microwave ovens segment is expected to be the largest during the forecast period:

The smart microwave ovens segment is estimated to have a lucrative growth, due to the term smart oven refers to an electric oven that uses Wi-Fi or Bluetooth to connect to a companion app for remote access. The software is designed to offer several automated oven functions. It is believed that the fundamental operation of smart ovens is the same as that of traditional ovens. Presently, the majority of oven manufacturers, including AEG, Bosch, and Samsung, offer a variety of smart ovens with matching applications to handle particular aspects of cooking. The idea behind it is to keep up with home automation market trends, which, as with other household items, encourage home-cooked food with minimum time and effort.

The online retail segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

The online retail segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to the rapid rise of e-commerce and emerging digitalization, particularly in developing nations like China and India, the online category is predicted to increase at the quickest rate throughout the projection period. Additionally, the global online sales of smart home appliances are increasing due to the increased popularity of online shopping and smart, connected gadgets among millennials and the younger population. The selling of smart home equipment online is also being driven by elements like the convenience of online transactions, a busy lifestyle, and the freedom to purchase whenever and whenever.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to Chinese customers now have access to AI-based smart home devices like robotic vacuum cleaners and smart refrigerators because of reasons including rising disposable income, dual-income households, and changing lifestyles. China is a favourable destination for smart home appliances since it is one of the largest markets for home appliance products. In China, the household appliance business has grown to become a multibillion dollar sector. China has increased its per capita spending on high-tech consumer goods during the previous 10 years, thus propelling the growth of the market in this region.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, due to rising internet usage and technological improvements in emerging economies like the U.S. and Canada, North America is anticipated to have the most sophisticated smart home market worldwide. The industry-wide use of wireless connection technology and new product advancements are enabling a greater uptake of smart appliances. The number of smart gadgets in the U.S. market has consistently increased year over year, and this trend is expected to continue in the years to come.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Smart Home Appliances Market include LG Electronics, Haier Group, Whirlpool Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd, Electrolux AB, GE Appliances, Koninklijke Philips N.V, Xiaomi Corporation, BSH Hausgerate GmbH, Panasonic Corporation, Breville Group Limited, IRobot India, Legrand, Siemens, Emerson Electric Co, Robert Bosch GmbH, ABB, ECOVACS, Neato Robotics, Inc and Midea Group

Key Developments:

In October 2021, Whirlpool Corp. unveiled its new W line of premium 4-door smart refrigerators in India. The Quattro (4-Door) arrangement is made for simplicity and offers enough room for chilled demands, coupled with the sizeable 665L storage area.

In October 2021, Panasonic Corp. announced the release of 24 new washing machine models and 43 new refrigerator models, further increasing its home appliance market. The most recent models give customers more comfort and convenience in their daily lives due to their high-tech features.

Products Covered:

  • Smart Washing Machines
  • Smart Refrigerators
  • Smart Air Purifiers
  • Smart Air Conditioners
  • Smart Vacuum Cleaners
  • Smart Lighting Systems
  • Smart Microwave Ovens
  • Smart Sound Systems
  • Smart Garage Doors
  • Smart Coffee Makers
  • Smart TV
  • Smart Dish Washers
  • Other Products

Technologies Covered:

  • Bluetooth
  • Wi-Fi
  • Cellular technology
  • Radio Frequency Identification (RFID)
  • Near-Field Communication (NFC)
  • Zigbee
  • Other Technologies

Distribution Channels Covered:

  • Online Retail
  • Offline
  • Other Distribution Channels

End Users Covered:

  • Residential
  • Commercial
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Technology Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Smart Home Appliances Market, By Product

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Smart Washing Machines
  • 5.3 Smart Refrigerators
  • 5.4 Smart Air Purifiers
  • 5.5 Smart Air Conditioners
  • 5.6 Smart Vacuum Cleaners
  • 5.7 Smart Lighting Systems
  • 5.8 Smart Microwave Ovens
  • 5.9 Smart Sound Systems
  • 5.10 Smart Garage Doors
  • 5.11 Smart Coffee Makers
  • 5.12 Smart TV
  • 5.13 Smart Dish Washers
  • 5.14 Other Products

6 Global Smart Home Appliances Market, By Technology

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Bluetooth
  • 6.3 Wi-Fi
  • 6.4 Cellular technology
  • 6.5 Radio Frequency Identification (RFID)
  • 6.6 Near-Field Communication (NFC)
  • 6.7 Zigbee
  • 6.8 Other Technologies

7 Global Smart Home Appliances Market, By Distribution Channel

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Online Retail
    • 7.2.1 E-Commerce Websites
    • 7.2.2 Company Owned Websites
  • 7.3 Offline
    • 7.3.1 Hypermarket/Supermarket
    • 7.3.2 Specialty Stores
    • 7.3.3 Factory Outlets
  • 7.4 Other Distribution Channels

8 Global Smart Home Appliances Market, By End User

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Residential
  • 8.3 Commercial
  • 8.4 Other End Users

9 Global Smart Home Appliances Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 LG Electronics
  • 11.2 Haier Group
  • 11.3 Whirlpool Corporation
  • 11.4 Samsung Electronics Co. Ltd
  • 11.5 Electrolux AB
  • 11.6 GE Appliances
  • 11.7 Koninklijke Philips N.V
  • 11.8 Xiaomi Corporation
  • 11.9 BSH Hausgerate GmbH
  • 11.10 Panasonic Corporation
  • 11.11 Breville Group Limited
  • 11.12 IRobot India
  • 11.13 Legrand
  • 11.14 Siemens
  • 11.15 Emerson Electric Co
  • 11.16 Robert Bosch GmbH
  • 11.17 ABB
  • 11.18 ECOVACS
  • 11.19 Neato Robotics, Inc
  • 11.20 Midea Group