市場調査レポート
商品コード
1308767
スマート家電市場の2030年までの予測- 製品別、技術別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Smart Home Appliances Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Technology, Distribution Channel, End User and By Geography |
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スマート家電市場の2030年までの予測- 製品別、技術別、流通チャネル別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のスマート家電市場は2023年に460億7,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは17.1%で成長し、2030年には1,391億米ドルに達すると予測されています。
「スマート家電」として知られる次世代コネクテッド家電は、中央システムからの指令によって管理されたり、ネットワーク内の他の家電と相互作用したり、所有者に代わって特定の決定を下すように設計されています。冷蔵庫、オーブン、エアコン、ストーブ、洗濯機、クリーナーなど、一般的な家庭用機器をユーザーがコントロールできるようにする、相互接続されたガジェットという考え方です。
経済協力開発機構(OECD)のモデルによると、2060年までに中国とインドの1人当たり所得は7倍に上昇する可能性があります。スマート家電製品に投資している上位国のひとつは日本です。
ワイヤレス・ソリューションは、ケーブルの必要性を減らすことでエンドユーザーに柔軟性を提供すると同時に、既存の住宅を建て替える必要性を防ぐ。スマート家電の機能を強化するために、いくつかの新しい無線プロトコルが開発されています。ワイヤレス・ソリューションにより、顧客はいつでもどこからでもスマート家電を監視・操作できるようになり、エネルギー使用量を削減しながらコストと時間の両方を節約できます。
従来の家電と比較すると、スマート家電はコストが高いです。家庭内のすべての機器を1つの通信インターフェースで連携させなければならないです。長期的には有利であっても、この価格ではビジネスとして集客するのは難しいかもしれないです。現在、欧米では大半の住宅にスマート家電が設置されています。しかし、これらの地域では、最先端技術を駆使したハイエンドのスマートホームガジェットには手が届かないと考える人がまだ相当数います。
この業界を牽引しているのは、主に、スマートスピーカー、スマートセキュリティカメラ、スマートロックなど、エネルギー効率の高い家電製品やホームセキュリティに対する消費者の関心の高まりです。これらの高度なセキュリティ・ツールは、行動を検知・監視し、緊急時にはさらにセキュリティ・システムを作動させる。スマート・セキュリティ・システムの導入により、これらの数値は2015年からの予測から12~13%の急激な減少を示しました。スマートスピーカー、洗濯乾燥機、エアコン、冷蔵庫などのハイエンド品への需要が、スマート家電の世界市場を牽引すると予想されます。
スマートテクノロジー家電やアイテムに関する知識不足が、スマート家電市場を制限しています。市場拡大を妨げる主な問題は、先進技術や家電製品の活用に関する理解不足です。しかし、こうしたアイテムを販売するために、業界参加者は広告キャンペーンや販促活動などの手法を進化させてきました。スマート家電の今後の市場拡大は、こうした要因によって促進されるであろう。
COVID-19の発生により、中国家電セクターの生産能力は一時的に制限されたが、市場は下半期に活気を取り戻しました。検疫のため自宅待機していた個人によるネット通販の需要が急増し、第1四半期の総売上高の70%以上を占めました。また、中国商務部調査研究院は、中国家電業界はスマート家電と健康家電の双方に恩恵をもたらす集中的な更新期を迎えると予測しました。
スマートオーブンという用語は、Wi-FiまたはBluetoothを使用してリモートアクセス用のコンパニオンアプリに接続する電気オーブンを指すため、スマート電子レンジセグメントは有利な成長を遂げると推定されます。このソフトウェアは、いくつかの自動オーブン機能を提供するように設計されています。スマートオーブンの基本的な操作は、従来のオーブンと同じだと考えられています。現在、AEG、ボッシュ、サムスンなど大半のオーブンメーカーが、調理の特定の局面を処理するためのアプリケーションを備えたさまざまなスマートオーブンを提供しています。その背景には、他の家庭用品と同様に、最小限の時間と労力で家庭料理を作ることを奨励するホームオートメーション市場の動向に追随するという考えがあります。
eコマースの急速な台頭と、特に中国やインドのような発展途上国におけるデジタル化の台頭により、オンライン小売部門は予測期間を通じて最も速い速度で成長すると予測されます。さらに、ミレニアル世代や若年層の間でオンラインショッピングやスマート・コネクテッド・ガジェットの人気が高まっていることから、スマート家電の世界のオンライン販売は増加しています。スマートホーム機器のオンライン販売は、オンライン取引の利便性、多忙なライフスタイル、いつでも自由に購入できるといった要素も後押ししています。
可処分所得の増加、共働き世帯、ライフスタイルの変化などの理由から、中国の顧客がロボット掃除機やスマート冷蔵庫のようなAIベースのスマートホーム機器にアクセスできるようになったため、予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。中国は家電製品の最大市場の1つであるため、スマート家電にとって好ましい進出先です。中国では、家電事業は数十億米ドル規模に成長しています。中国は過去10年間、ハイテク消費財への1人当たり支出を増加させており、この地域の市場成長を後押ししています。
北米は予測期間中CAGRが最も高いと予測されます。米国やカナダなどの新興経済圏でインターネット利用が増加し、技術が向上しているため、北米は世界で最も洗練されたスマートホーム市場になると予測されます。ワイヤレス接続技術の業界全体での利用や新製品の進歩により、スマート家電の普及が進んでいます。米国市場におけるスマートガジェットの数は年々一貫して増加しており、この傾向は今後も続くと予想されます。
2021年10月、Whirlpool Corp.はインドでプレミアム4ドアスマート冷蔵庫の新ラインWを発表しました。クワトロ(4ドア)配置はシンプルに作られており、665Lの大型収納スペースと相まってチルド需要に十分なスペースを提供しています。
2021年10月、パナソニック株式会社は洗濯機24機種、冷蔵庫43機種の新発売を発表し、家電市場をさらに拡大しました。最新モデルは、ハイテク機能により、顧客の日常生活にさらなる快適さと利便性を与えます。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Smart Home Appliances Market is accounted for $46.07 billion in 2023 and is expected to reach $139.10 billion by 2030 growing at a CAGR of 17.1% during the forecast period. The class of next-generation connected appliances known as "smart home appliances" is designed to be managed with the help of orders from a central system or interact with other appliances in a network and make particular decisions on behalf of the owner. The idea of interconnected gadgets that allow users to control common household equipment like refrigerators, ovens, air conditioners, stoves, washing machines, hoover cleaners and so on.
According to models from the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD), by 2060, China and India's per-person incomes might have climbed by a factor of seven. One of the top nations investing in smart home appliance products is Japan.
Wireless solutions provide end users flexibility by reducing the need for cables while also preventing the need to rebuild existing residences. To enhance the functionality of smart appliances, several new wireless protocols have been created. Wireless solutions enable customers to monitor and operate smart home appliances from any location at any time, saving both money and time while reducing energy use.
When compared to traditional appliances, smart appliances are more costly. All of the home's equipment must be linked together via a single communication interface. Even if it will be advantageous in the long term, it might be difficult for businesses to draw in customers at these prices. Currently, the majority of houses in America and Europe have smart appliances installed. However, a sizable portion of the populace in these areas still believes that high-end smart home gadgets with cutting-edge technology are beyond of reach.
The industry is being driven primarily by rising customer interest in energy-efficient appliances and home security, including smart speakers, smart security cameras, and smart locks. These sophisticated security tools detect and monitor activity and, in an emergency, further activate the security system. With the deployment of smart security systems, these figures showed a sharp decrease of 12-13% from projections from 2015. It is anticipated that the demand for high-end items, such as smart speakers, washers/dryers, air conditioners, refrigerators, etc., would drive the worldwide market for smart home appliances.
Lack of knowledge about the smart technology appliances and items is limiting the market for smart home appliances. The primary issue impeding market expansion is a lack of understanding regarding the utilisation of advanced technologies and appliances. To sell these items, however, industry participants have evolved techniques including advertising campaigns and promotional activities. Future market expansion for smart home appliances would be aided by these factors.
The COVID-19 outbreak briefly restricted the production capacity of the Chinese home appliance sector, but the market regained its vigour in the second half. Online retail channels had a significant surge in demand as a result of individuals remaining at home because of quarantine, and they contributed more than 70% of total sales in the first quarter. A focused period of renewal for the Chinese home appliance industry was also forecasted by the Research Institute of the Ministry of Commerce of China, with benefits for both smart and healthy home appliances.
The smart microwave ovens segment is estimated to have a lucrative growth, due to the term smart oven refers to an electric oven that uses Wi-Fi or Bluetooth to connect to a companion app for remote access. The software is designed to offer several automated oven functions. It is believed that the fundamental operation of smart ovens is the same as that of traditional ovens. Presently, the majority of oven manufacturers, including AEG, Bosch, and Samsung, offer a variety of smart ovens with matching applications to handle particular aspects of cooking. The idea behind it is to keep up with home automation market trends, which, as with other household items, encourage home-cooked food with minimum time and effort.
The online retail segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to the rapid rise of e-commerce and emerging digitalization, particularly in developing nations like China and India, the online category is predicted to increase at the quickest rate throughout the projection period. Additionally, the global online sales of smart home appliances are increasing due to the increased popularity of online shopping and smart, connected gadgets among millennials and the younger population. The selling of smart home equipment online is also being driven by elements like the convenience of online transactions, a busy lifestyle, and the freedom to purchase whenever and whenever.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to Chinese customers now have access to AI-based smart home devices like robotic vacuum cleaners and smart refrigerators because of reasons including rising disposable income, dual-income households, and changing lifestyles. China is a favourable destination for smart home appliances since it is one of the largest markets for home appliance products. In China, the household appliance business has grown to become a multibillion dollar sector. China has increased its per capita spending on high-tech consumer goods during the previous 10 years, thus propelling the growth of the market in this region.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, due to rising internet usage and technological improvements in emerging economies like the U.S. and Canada, North America is anticipated to have the most sophisticated smart home market worldwide. The industry-wide use of wireless connection technology and new product advancements are enabling a greater uptake of smart appliances. The number of smart gadgets in the U.S. market has consistently increased year over year, and this trend is expected to continue in the years to come.
Some of the key players profiled in the Smart Home Appliances Market include LG Electronics, Haier Group, Whirlpool Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd, Electrolux AB, GE Appliances, Koninklijke Philips N.V, Xiaomi Corporation, BSH Hausgerate GmbH, Panasonic Corporation, Breville Group Limited, IRobot India, Legrand, Siemens, Emerson Electric Co, Robert Bosch GmbH, ABB, ECOVACS, Neato Robotics, Inc and Midea Group
In October 2021, Whirlpool Corp. unveiled its new W line of premium 4-door smart refrigerators in India. The Quattro (4-Door) arrangement is made for simplicity and offers enough room for chilled demands, coupled with the sizeable 665L storage area.
In October 2021, Panasonic Corp. announced the release of 24 new washing machine models and 43 new refrigerator models, further increasing its home appliance market. The most recent models give customers more comfort and convenience in their daily lives due to their high-tech features.