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市場調査レポート
商品コード
1642092

スマート電化製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Smart Home Appliances - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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スマート電化製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スマート電化製品の市場規模は2025年に381億米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは8.91%で、2030年には583億7,000万米ドルに達すると予測されます。

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モノのインターネットは、スマートホームアプリケーション全体に拡大しており、ユーザーがより多くの制御を提供し、家電製品の動作方法を改善するために、より設定可能になると予想されます。Consumer Technology Associationは、2022年までに米国でコネクテッドホーム用品の売上が59億4,000万米ドルに達すると予測しています。

主なハイライト

  • スマート家電として知られる次世代の従来型家電には、スマートフォン、タブレット、ノートパソコンを使ってデータを受信、処理、送信する高度な技術が搭載されています。米国エネルギー情報局は、2035年までに世界のエネルギー需要が37%近く増加すると予測しています。そのような状況下でスマート電化製品の利用が増えるのは、リアルタイム通信によってガジェットを低周波数で作動させたり、作動時間をオフピーク時間に移動させたりすることが可能になるからです。その結果、スマート電化製品は消費者とサービス・プロバイダーの双方に、制御機能の強化、快適性、安全性、効率性の向上をもたらします。
  • 同市場の企業は、食品認識を改善し、フルサイズのオーブンや冷蔵庫のようなキッチン・アプリケーションに組み込むことに注力してきました。ボッシュ、GE、サムスンなど数多くの企業が、食品を識別して監視する冷蔵庫、コンロの遠隔監視、人工知能(AI)を家電製品に統合して推奨するといったコンセプトを導入しています。これと同様に、キッチン用のスマートホーム機器も、便利な通知機能、省エネ家電、Wi-Fi機能など、機能的なアップグレードが進んでいます。例えば、スマート電子レンジは、調理手順をシームレスにダウンロードしたり、食品のバーコードを読み取ったりできるようになり、また、AI音声アシスタントも提供され、完全にハンズフリーな体験ができるようになっています。
  • これと同様に、2021年に開催されたCESのスマートホームセクションでは、数多くの小型家電が展示されました。関連するスマートキッチンガジェットには、ユーザーが調理の効率と精度を高め、食事をインテリジェントに計画し、健康状態を改善し、家事を効率化するなどの機能が含まれていました。さらに、マシン・ビジョンや食品在庫追跡システムがスマート・キッチン家電に登場し、食材の検出、食品の準備状況、オーブン温度の上げ下げの必要性や不足食材の注記といった形で推奨する機能が備わると予想されます。しかし、スマート電化製品は食品の質を向上させるだけではないです。スマート冷蔵庫、電子レンジ、オーブン、その他の家電製品は、物理的に家を離れていてもキッチンの問題を所有者に警告することで、廃棄物削減やエネルギー監視に役立つように開発されています。
  • さらに、音声アシスタントのメーカーが、調理APIを自社のプラットフォームに統合することで、さらに一歩踏み出すきっかけにもなっています。これにより、調理温度を設定したり、所定の内部温度に達するまで食品を調理したりするような重要なタスクの音声機能を有効にすることで、特定の家電製品の制御が保証されます。キッチンの機能も変化し、単なる調理場から、もてなし、交流、食事、仕事などの場へと移行しています。同様のライフスタイルの調整は、テクノロジーによって可能になった。例えば、スマート電化製品やコネクティブル家電の採用・開発の大きな原動力のひとつは、使いやすくするために機能を追加した家電のデザインです。さらに、時間の経過とともに料理への関心が高まっていることも、普及を促進しています。
  • COVID-19の発生は2020年上半期に中国家電業界の生産能力を一時的に低下させたが、下半期には市場は力強さを回復しました。検疫のため自宅待機する人が増えたため、オンライン小売チャネルは需要が大幅に増加し、第1四半期の総売上高の70%以上に貢献しました。また、中国商務部調査研究院は、中国家電市場はスマート電化製品と健康家電の双方にメリットがあり、若返りの時期が集中すると予測しています。

スマート電化製品市場の動向

スマートオーブンが市場の大幅成長を牽引

  • Wi-FiまたはBluetooth技術を搭載し、家電とコンパニオンアプリをリンクさせてリモートアクセスできる電気オーブンをスマートオーブンと呼ぶ。アプリは、オーブンに関する様々な自動タスクを提供します。スマートオーブンの中核動作は、従来のオーブンと同じであると理解されています。
  • 現在、AEG、ボッシュ、サムスンを含むほとんどのオーブンメーカーは、調理の特定の部分を制御するための対応するアプリを備えたスマートオーブンのセレクションを提供しています。その背景には、他の家庭用品と同様、時間と手間をかけずに家庭料理を作ることを奨励するホームオートメーション市場の動向に対応するための哲学があります。
  • 複数のメーカーが技術革新に投資し、市場での地位を強化するために機能を向上させた新製品を発売しています。さらに、多くのメーカーが提携や買収に参加し、市場での地位を強化しています。例えば、ワールプールは2022年1月、同社のWi-Fi接続スマートオーブンの一部に、インターネット上で人気の調理ガジェットの1つであるサクサク再加熱仕様を再現するため、ソフトウェアアップデートによりエアフライモードを搭載すると発表しました。同社のスマート・スライドイン・ガスレンジと電気レンジ、スマート・シングルオーブン、スマート・ダブルオーブン、スマート・コンビネーション・ウォールオーブンには、この機能が搭載されます。
  • さらに、WhirlpoolのW Labs Countertop Smart Ovenのスキャン・ツー・クック・スマート電子レンジは、当初の価格の半額で販売され、販売中止となった。この措置は、COVID-19によって引き起こされたサプライチェーンの中断と、2021年にスマートオーブンの新ラインを発売する前に在庫を処分するための努力と関連しています。さらに、スマートオーブンとミールキット事業を展開するTovala社は、2021年2月に3,000万米ドルのシリーズCをクローズしました。同社はこの資金を主に、ユタ州に第2工場を建設し、国内西半分に生鮮食品を供給するために活用する予定です。
  • ハイアールスマートホームによると、家庭用電化製品の世界小売総額は、2024年までに5,000億米ドルの大台を突破すると予測されています。主要な台所用電化製品の売上は市場で最も大きなシェアを占めており、2021年の全体小売売上高は879億米ドルを超えます。

アジア太平洋地域が最も高い成長を遂げる

  • 可処分所得の増加、共働き世帯、ライフスタイルの変化などの要因により、中国の消費者は現在、ロボット掃除機やスマート冷蔵庫のようなAIベースのスマートホームガジェットを利用できるようになっています。中国が家電製品の最大マーケットプレースの1つであることは、中国をスマート電化製品にとって望ましい場所にしています。
  • 中国の国内家電市場は数十億米ドル規模の産業に拡大しています。過去10年間で、中国のハイテク家庭用家具や消費者向けガジェットに対する1人当たりの支出は急増しています。経済協力開発機構(OECD)のモデルでは、2060年までに中国とインドの一人当たりの所得は7倍に増加する可能性があると予測しています。
  • 日本は、中国に次ぐスマート電化製品への投資国です。この研究市場は、連動する家庭用機器への投資の増加と、高い認知度によるスマート電化製品の強力な浸透の結果として拡大しています。
  • すべてのスマートホーム製品は音声アシスタントやAIによって大きく破壊されつつあり、スマート電化製品の市場も近年目覚ましい成長を遂げています。家を掃除するロボットは、日本でも徐々に一般的な現実となりつつあります。AIを搭載した音声スピーカーが過去のものとなった今、顧客は掃除機ロボットを家庭に迎え入れ始めています。
  • 韓国やインドに比べ、シンガポールや香港などのマーケットプレースは普及率は高いが、比較的小規模です。2021年10月、Whirlpool Corp.は、プレミアム4ドアスマート冷蔵庫の新Wシリーズをインドで発表しました。Quattro(4ドア)構成は使いやすさを追求し、充実した665Lの収納容量に加え、チルド需要に十分なスペースを提供します。
  • ハイアールスマートホームのデータによると、アジアにおける主要家電製品の小売台数は4億2,550万米ドルに達します。このように、様々なスマート電化製品の小売販売台数の増加は、予測期間を通じて、この地域に巨大な成長機会を生み出すと思われます。

スマート電化製品産業の概要

スマート電化製品市場は飽和状態にあります。中小企業は、技術改善や製品革新により新規契約を獲得し、新市場を開拓することで、市場でのプレゼンスを拡大しています。以下は重要な市場開拓である:

  • 2021年10月-Whirlpool Corp.は、プレミアム4ドアスマート冷蔵庫の新Wラインをインドで発表しました。クワトロ(4ドア)配置はシンプルに作られており、665Lの収納スペースと相まってチルド需要に十分なスペースを提供します。
  • 2021年10月- パナソニック株式会社は、洗濯機24機種、冷蔵庫43機種の新発売を発表し、家電市場をさらに拡大します。最新モデルは、ハイテク機能により、顧客の日常生活にさらなる快適さと利便性を与えます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 世帯収入の増加と消費者の意識の高まり
  • 市場の課題
    • 高い製品コスト、製品寿命、セキュリティへの懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • スマートオーブン
    • スマート食器洗い機
    • スマート冷蔵庫
    • スマート調理器具と調理台
    • スマートスケールと温度計
    • その他の製品タイプ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
    • アジア
      • 中国
      • 日本
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AB Electrolux
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Whirlpool Corporation
    • LG Electronics Inc.
    • BSH Home Appliances Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Haier Group
    • Breville Group Limited

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 66598

The Smart Home Appliances Market size is estimated at USD 38.10 billion in 2025, and is expected to reach USD 58.37 billion by 2030, at a CAGR of 8.91% during the forecast period (2025-2030).

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The Internet of Things has expanded across smart home applications, and it is anticipated to become more configurable to provide users more control and improve how the appliances operate. Consumer Technology Association predicts that by 2022, connected home goods will bring in $5.94 billion in revenue in the United States.

Key Highlights

  • The next generation of traditional home appliances, known as "smart" appliances, are outfitted with advanced technologies for receiving, processing, and transmitting data using smartphones, tablets, and laptops. The U.S. Energy Information Administration projects that by 2035, the world's energy demand will have increased by almost 37%. The use of smart home appliances would rise in such a situation because they enable real-time communication to operate the gadget at low frequencies or move the operation time to off-peak hours. As a result, smart home appliances give both consumers and service providers enhanced control functions and greater comfort, security, and efficiency.
  • Businesses in the market have been concentrating on improving food recognition and integrating it into kitchen applications like full-size ovens and refrigerators. A number of companies, including Bosch, GE, Samsung, and others, have been introducing concepts like a refrigerator that identifies and monitors food, remote monitoring of a stovetop, and integrating artificial intelligence (AI) into appliances for recommendations. Similar to this, smart home equipment for the kitchen is getting more functional upgrades, such as useful notifications, energy-saving appliances, and Wi-Fi capabilities. For instance, smart microwaves can now seamlessly download cooking instructions and read barcodes on food products while also offering AI voice assistants for a completely hands-free experience.
  • Similar to this, the CES exhibition in 2021's smart home section had a number of small appliances. The allied smart kitchen gadgets included features that helped users increase cooking efficiency and precision, plan meals intelligently, improve their wellness, and streamline household tasks, among other things. Additionally, it is anticipated that machine vision and food inventory tracking systems will make an appearance in smart kitchen appliances to feature ingredient detection, food readiness, and recommendations in the form of the need to raise or lower the oven temperature or note any missing ingredients. However, smart appliances don't just improve food quality. Smart refrigerators, microwaves, ovens, and other appliances are being developed to help with waste reduction and energy monitoring by warning owners of problems in the kitchen, even when they are physically away from the house.
  • Additionally, it has inspired makers of voice assistants to take things a step further by integrating cooking APIs into their platforms. This guarantees control over certain appliances by enabling voice capabilities for essential tasks like setting the cook's temperature and cooking food until it reaches a predetermined internal temperature. The function of the kitchen has changed as well, moving away from being just a place for food preparation and toward becoming a place for entertaining, mingling, dining, and working, among other things. Similar lifestyle adjustments have been made possible by technology. One of the major forces behind the adoption and development of smart and connectable appliances, for instance, is the design of appliances with additional functionality to make them easier to use. Additionally, rising interest in cooking over time has facilitated the growing acceptance.
  • The COVID-19 outbreak temporarily reduced the Chinese home appliance industry's manufacturing capacity in the first half of 2020, but the market recovered its strength in the second half. As the people staying at home due to quarantine, the online retail channels experienced a tremendous increase in demand and contributed more than 70% of total revenues in the first quarter. Additionally, the Research Institute of the Ministry of Commerce of China predicted that the Chinese home appliance market would see a concentrated time of rejuvenation, with advantages for both smart and healthy home appliances.

Smart Home Appliances Market Trends

Smart Oven to Drive Significant Market Growth

  • An electric oven that includes Wi-Fi or Bluetooth technology to link the appliance to a companion app for remote access is referred to as a smart oven. The app is made to provide a number of automatic oven tasks. The core operation of smart ovens is understood to be the same as that of conventional ovens.
  • Most oven producers, including AEG, Bosch, and Samsung, presently offer a selection of smart ovens with corresponding apps to control specific parts of cooking. The philosophy behind it is to stay current with home automation market trends, which are encouraging home-cooked food with little time and effort, as with other household things.
  • Several manufacturers have been investing in innovations, and new product launches with improved features to strengthen their position in the market. Additionally, a number of providers have taken part in alliances and acquisitions to strengthen their position in the market. For instance, Whirlpool stated in January 2022 that some of its smart, Wi-Fi-connected ovens would acquire an air fry mode via a software update to replicate the crispy reheating specifications of one of the internet's favorite cooking gadgets. The company's Smart Slide-in Gas and Electric Ranges and Smart Single, Double, and Combination Wall Ovens will both get the feature.
  • Additionally, the scan-to-cook smart microwaves from Whirlpool's W Labs Countertop Smart Oven were discontinued by being sold for half of their original price. This action was linked to supply chain interruptions brought on by COVID-19 and an effort to get rid of inventory before launching a new line of smart ovens in 2021. Moreover, Tovala, the smart oven and meal kit business, closed a Series C of USD 30 million in February 2021. The company intends to utilize the funds primarily to build a second factory, most likely in Utah, to assist in distributing fresh foods to the western half of the country.
  • As per Haier Smart Home, the total global retail sales of home and household appliances are forecast to surpass the 500 billion dollar mark by the year 2024. Major kitchen appliance sales take up one of the most significant shares of the market, with an overall retail sales of more than 87.9 billion U.S. dollars in 2021.

Asia-Pacific to Witness Highest Growth

  • Due to factors like increased disposable income, dual-income households, and changing lifestyles, Chinese consumers now have access to AI-based smart home gadgets like robotic vacuum cleaners and smart refrigerators. The fact that China is one of the biggest marketplaces for home appliance items makes the country a desirable location for smart home appliances.
  • The domestic appliance market in China has expanded into a multi-billion dollar industry. In the past ten years, China's per capita spending on high-tech home furnishings and consumer gadgets has surged. Models from the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD) predict that by 2060, the income per person in China and India might have increased by seven times.
  • Japan is one of the top investors in smart home appliance items in the area, second only to China. The study market is expanding as a result of increased investment in linked home devices and strong penetration of smart home appliances due to high awareness.
  • All smart home products are being significantly disrupted by voice assistants and AI, and the market for smart home appliances has also seen remarkable growth in recent years. Robots that clean homes are gradually becoming a common reality in Japan. Now that AI-powered voice speakers are a thing of the past, customers are starting to welcome vacuum robots into their homes.
  • In comparison to South Korea and India, marketplaces in places like Singapore, Hong Kong, etc., have a high penetration rate but are relatively small. In October 2021, Whirlpool Corp. announced its new W series of premium 4-door smart refrigerators in India in October 2021. The Quattro (4-Door) configuration is designed for ease of use and provides enough space for chilled demands in addition to the substantial 665L storage capacity.
  • As per data from Haier Smart Home, the major household appliances retail unit volume would reach a landmark of USD 425.5 million units in Asia. Thus the rise in the overall number of retail sales of various smart home appliances would create enormous growth opportunities in the region throughout the forecasted time period.

Smart Home Appliances Industry Overview

The market for smart home appliances is saturated. Mid-size and smaller businesses are expanding their market presence by gaining new contracts and tapping new markets due to technological improvements and product innovations. The following are a few significant market developments:

  • October 2021 - Whirlpool Corp. unveiled its new W line of premium 4-door smart refrigerators in India. The Quattro (4-Door) arrangement is made for simplicity and offers enough room for chilled demands, coupled with the sizeable 665L storage area.
  • October 2021 - Panasonic Corp. announced the release of 24 new washing machine models and 43 new refrigerator models, further increasing its home appliance market. The most recent models give customers more comfort and convenience in their daily lives due to their high-tech features.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Household Income Combined with Increased Awareness among Consumers
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Product Costs, Product Lifespan, and Security Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Smart Ovens
    • 6.1.2 Smart Dishwashers
    • 6.1.3 Smart Refrigerators
    • 6.1.4 Smart Cookware and Cooktops
    • 6.1.5 Smart Scale and Thermometers
    • 6.1.6 Other Product Types
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 Germany
      • 6.2.2.2 United Kingdom
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Spain
    • 6.2.3 Asia
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 Japan
    • 6.2.4 Australia and New Zealand
    • 6.2.5 Latin America
    • 6.2.6 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 AB Electrolux
    • 7.1.2 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 7.1.3 Whirlpool Corporation
    • 7.1.4 LG Electronics Inc.
    • 7.1.5 BSH Home Appliances Corporation
    • 7.1.6 Panasonic Corporation
    • 7.1.7 Haier Group
    • 7.1.8 Breville Group Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET