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市場調査レポート
商品コード
1308739
動物用栄養補助食品市場の2030年までの予測-タイプ別、動物タイプ別、剤形別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析Veterinary Dietary Supplements Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Animal Type, Dosage Form, Distribution Channel, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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動物用栄養補助食品市場の2030年までの予測-タイプ別、動物タイプ別、剤形別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の動物用栄養補助食品市場は2023年に21億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 10.4%で成長し、2030年には42億米ドルに達すると予測されています。
動物用サプリメントは、動物の健康維持に役立つものです。動物は抗生物質、免疫賦活剤、栄養補助食品としても使用することがあります。ペットのシステムは人間よりもデリケートであるため、動物用ビタミンはより多く必要とされます。必須ビタミン、ミネラル、タンパク質、その他健康に不可欠な成分をすべて含む食事用サプリメントは、給餌の時間に必ず与える必要があります。獣医師用サプリメントは、食事で十分に摂取できない、あるいは体内で自力で生産できない動物に必須栄養素を補給するために使用されます。
Journal of the American Veterinary Medical Associationに掲載された2020年6月の研究によると、関節健康サプリメントの使用は、犬猫の変形性関節症の予防や進行を遅らせるのに役立つ可能性があります。
牛のように労働力を提供し、商品を生産するために農業環境で飼育される家畜動物とは対照的に、コンパニオンアニマルは、特定の身体的、感情的、行動的、社会的ニーズを満たすすべての家畜動物で構成されます。動物用栄養補助食品は、コンパニオンアニマルや家畜の健康的な成長と発育に必要な高栄養価の食事を提供するのに役立ちます。動物用栄養補助食品市場は、コンパニオンアニマルや畜産動物の人口が増加するにつれて拡大すると予想されます。
市場の拡大を妨げている主な要因の1つは、世界中でサプリメントに関する認知度が低いことです。多くの飼い主は、動物が健康であればサプリメントは必要ないと考えています。さらに、飼い主は「完全でバランスの取れた」ペットフードで動物の生理的欲求がすべて満たされると信じていることが多いです。サプリメント業界が直面している最大の問題の一つは、このような誤解の蔓延です。
インターネットを通じたペット用品の購入は、この業界で現在見られる最も顕著な動向の一つです。その結果、ペット用サプリメント販売業者は、製品をオンラインで販売することで消費者ベースを拡大し、潜在的な収益を高めるチャンスを手にしています。商品の売り上げを伸ばすために、多くのペットサプリメント業者がeコマース事業者と戦略的提携を結んでいます。eコマース・プラットフォームの人気上昇の結果、市場拡大のチャンスがいくつかあります。
米国食品医薬品局(FDA)は、医薬品とは異なり、商品化前に製品の有効性、安全性、品質を評価する必要はないです。ペット用サプリメントの販売業者は、製品の有効性を証明するための臨床試験を要求されないです。ペットサプリメント販売会社は、自社製品の安全性と販売上の主張の信憑性を確保する責任を負うことがほとんどです。その結果、規則がないため、予測期間中の市場拡大が制限される可能性があります。
COVID-19が動物用栄養補助食品に影響を与えたという証拠はほとんどないです。動物用栄養補助食品セクターは、ほぼすべての業界に深刻な打撃を与えたにもかかわらず、プラス成長を遂げました。COVIDの封鎖規制がもたらした国内ペットの個体数の増加は、パンデミック時の業界の拡大につながったと考えられます。流行期間中、家に閉じこもっている寂しさを紛らわすために、多くの人が新しいペットを家に連れて帰り、ペット人口が増加しました。人々がペットの世話をするようになったため、動物用栄養補助食品の需要が増加しました。
オンライン・チャネル分野は、予測期間中に有利な成長を遂げると予測されます。オンライン・ソースの人気が高まり、動物の栄養補給用品を簡単に入手できるようになっています。動物用栄養製品はさまざまな流通手段を通じて広く入手できるため、動物の飼い主や酪農家は動物の健康と幸福を維持するために必要な用品をより簡単に入手できるようになっています。
ペットフード、おやつ、栄養補助食品業界の市場関係者は、ペットの嗜好性を調査し改善するための取り組みを強化しているため、グミとチュアブルのセグメントは予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。嗜好調査は主に、受容性、特定の剤形を摂取するかどうかの選択、剤形間の嗜好に基づいて行われます。これらの要因が、このセグメントの成長の要因となっています。
北米は、ペットの人間化とペット製品のプレミアム化の動向の増加により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。重要なプレイヤーの存在とペットの人間化傾向の高まりがこの拡大の要因です。これは、研究開発費の増加、多国籍プレーヤーの現地進出、それらのプレーヤーがベンチマークを確立するための努力の結果です。主要企業は、ペットの健康を増進し市場を拡大するために、多くの取り組みや健康プログラムを実施しています。
アジア太平洋地域は、ペット人口の増加とペットの健康に対する意識の高まりから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されています。動物専用製品の増加を促進している要因の一つは、ペットの飼い主が、フードだけではペットの健康上の必要条件をすべてカバーできない可能性があり、サプリメントによって通常の食事とのギャップを修正できるかもしれないという知識を深めていることです。さらに、この地域では、飼いならされた猫、犬、魚、鳥の個体数が増加すると予測されています。
2023年6月、More FoodsがOsem-Nestle Groupと提携。イスラエルの著名な植物由来の食品技術企業であるMore Foods社は、Osem-Nestle Groupの一部門であるTivol社との戦略的提携を発表しました。
2022年9月、オランダに本社を置く動物用栄養補助食品を扱うRoyal DSM社は、Prodap社を非公開の金額で買収しました。この買収を通じて、Royal DSMは動物用栄養補助食品のポートフォリオを強化し、人工知能やその他のツールを活用したよりスマートな栄養意思決定プロセスで、よりターゲットを絞った利用者にリーチするデジタルソリューションを開発することを目指しています。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Veterinary Dietary Supplements Market is accounted for $2.1 billion in 2023 and is expected to reach $4.2 billion by 2030 growing at a CAGR of 10.4% during the forecast period. A veterinary supplement is something that helps keep an animal's health up. Animals may also use it as an antibiotic, immunostimulant, or dietary supplement. Pets need more veterinary vitamins since their systems are more delicate than people's. A meal supplement that contains all essential vitamins, minerals, proteins, and other vital components for good health should always be provided during feeding time. Veterinarian supplements are used to provide essential nutrients to animals whose diets do not adequately provide them or whose bodies are incapable of producing them on their own.
According to a June 2020 study published in the Journal of the American Veterinary Medical Association, the use of joint health supplements may help prevent or slow the progression of osteoarthritis in cats and dogs.
In contrast to livestock animals, which are domesticated animals grown in an agricultural setting to provide labour and produce goods like cattle, companion animals comprise all domesticated animals that meet certain physical, emotional, behavioural, and social needs. Veterinary dietary supplements assist in providing a high-nutrient diet for companion and livestock animals to suit the animal's needs for healthy growth and development. The market for veterinary dietary supplements is anticipated to grow as the population of companion and livestock animals rises.
One of the main things impeding the market's expansion is the low level of awareness that exists about supplements all over the world. The belief among many pet owners is that if their animals are healthy, they do not require any supplements. Moreover, pet owners frequently believe that "complete and balanced" pet foods provide all of their animals' physiological needs. One of the biggest problems the supplement industry is facing against is this widespread misconception.
The purchase of pet supplies over the internet is one of the most prominent trends currently observed in the industry. As a result, pet supplement vendors now have the chance to enhance their potential revenue by expanding their consumer base by marketing their products online. In order to boost sales of their goods, a number of pet supplement companies are also creating strategic partnerships with e-commerce businesses. There are several opportunities for market expansion as a result of the rising popularity of e-commerce platforms.
The US Food and Drug Administration (FDA) is not required to assess the product's efficacy, safety, or quality prior to commercialization, unlike with pharmaceuticals. No clinical trials are required by the pet supplement seller to demonstrate the efficacy of their products. The pet supplement companies are mostly responsible for ensuring the safety of their own products and the veracity of their marketing claims. As a result, a lack of rules could limit market expansion during the projection period.
There was little evidence of COVID-19's effects on veterinary dietary supplements. The Veterinary Dietary Supplements sector grew positively despite the severe hits to nearly all industries. The rise in domestic pet populations brought on by COVID lockdown regulations may be credited with the industry's expansion during the pandemic. To combat the loneliness of being cooped up at home during the epidemic, many people brought new pets home, which increased the pet population. Demand for veterinary dietary supplements has increased as people have begun to take better care of their pets.
The online channels segment is estimated to have a lucrative growth during the forecast period. Online sources have grown in popularity and now make it simple to get animal nutritional supplies, while retail pharmacies make it simple to get over-the-counter items. Animal owners and farmers may now more easily get the supplies they need to maintain their animals healthy and happy since animal nutrition products are widely available through a variety of distribution methods.
The gummies and chewable segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to increasing efforts on the part of market players in the pet food, treats, and dietary supplement industry to study and improve palatability preferences of pets. Preference studies are primarily based on receptivity, the choice of whether or not to consume a particular dosage form, and preference between dosage forms. These factors are responsible for the growth of the segment.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to increasing trend of pet humanization and premiumization of pet products. The existence of important players and the growing trend of pet humanization are factors contributing to this expansion. This is a result of increased R&D spending, multinational players' local presence, and those players' efforts to establish benchmarks. Key players are putting in place a number of initiatives and health programmes to enhance pet health and expand markets.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the rising pet population and growing awareness about pet health. One element that is promoting the rise of products made especially for animals is pet owners' increased knowledge that food alone might not be able to cover all of their pets' health requirements and that supplements might correct any gaps in their regular diet. Additionally, it is projected that the region's domesticated cat, dog, fish, and bird populations would increase.
Some of the key players profiled in the Veterinary Dietary Supplements Market include Ark Naturals Company, Nutri-Pet Research, Inc., Garmon Corp, Virbac, Boehringer Ingelheim, Beaphar, NOW Foods, FoodScience, Nutramax Laboratories, Inc., J.M.Smucker, Canna Companion, Nestle Group, Mars, Inc., Ceva, General Mills, Inc., Diamond Pet Foods and Royal DSM.
In June 2023, More Foods Joins Forces with Osem-Nestle Group. Prominent Israeli plant-based food-tech company More Foods has announced a strategic partnership with Tivol, a branch of the Osem-Nestle Group.
In September 2022, Royal DSM, a Netherlands-based company operating in veterinary dietary supplements, acquired Prodap for an undisclosed amount. Through this acquisition, Royal DSM aims to strengthen its portfolio in veterinary dietary supplements and develop digital solutions to reach a more targeted audience with a smarter nutritional decision-making process that uses artificial intelligence and other tools.