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市場調査レポート
商品コード
1308712
栄養補助食品市場の2030年までの予測- 製品タイプ別、供給源別、形態別、成分別、状態別、用途別、流通チャネル別、地域別の世界分析Nutraceuticals Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Source, Form, Ingredient, Condition, Application, Distribution Channel and By Geography |
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カスタマイズ可能
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栄養補助食品市場の2030年までの予測- 製品タイプ別、供給源別、形態別、成分別、状態別、用途別、流通チャネル別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の栄養補助食品市場は2023年に5億9,624万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 10.33%で成長し、2030年には11億8,653万米ドルに達すると予測されています。
栄養補助食品(Nutraceuticals)は、食品に含まれる基本的な栄養価以上の健康上のその他の特典を提供する、食品源から得られるあらゆる製品を表すために使用される広義の用語です。栄養補助食品は、全体的な健康の改善、症状のコントロール、がん性増殖の予防のために使用される非特異的な生物学的治療法です。栄養補助食品とその関連製品の生産を説明するために、原産地がよく使われます。天然由来、薬理学的条件、化学的構成に基づいて、栄養補助食品は異なるカテゴリーに分けられます。
Trust for America's Health(TFAH)の第19回年次報告書によると、2022年には米国の19州で肥満率が35%を超え、2021年の16州から増加しました。
世界の栄養補助食品市場は予測期間中に成長を促進すると予想されます。抗酸化物質は、酸化ストレスを引き起こす危険なフリーラジカルに対する身体の防御を助ける物質であり、慢性疾患、炎症、老化など多くの健康問題に関連しています。栄養補助食品市場を牽引しているのは、ポリフェノール、フラボノイド、カロテノイドのような、機能特異的で的を絞った健康効果を持つ抗酸化物質の創出です。例えば、緑茶、ベリー類、その他の植物由来の抗酸化物質は、アンチエイジング、抗炎症、免疫力向上などの潜在的な効果を期待して販売されている栄養補助食品に配合されています。
世界の栄養補助食品市場は、予測期間中の成長を妨げると予想されます。栄養補助食品の利点のリストは長く、増え続けているが、いくつかの副作用もあります。その結果、安全性の問題が生じています。成分の安全性は、安全性に関する大きな懸念事項です。ハーブ、植物、ビタミン、ミネラル、その他の生理活性物質は、栄養補助食品に含まれる数多くの成分のほんの一部にすぎないです。とはいえ、栄養補助食品に使われている成分のすべてが万人に適しているわけではないです。アレルギー反応を起こす栄養補助食品も少なくないです。投与量、製造手順、標準化された安全性評価の不在は、安全性の懸念を高める追加的要因です。製造慣行と品質管理基準の不一致は製品の品質と安全性に影響を及ぼし、栄養補助食品の過剰使用や不適切な使用は悪影響を及ぼす可能性があります。
世界の栄養補助食品市場は、予測期間中に成長を牽引すると予想されます。前立腺がんは、米国人男性に最も多くみられるがんであり、がんに関連した死亡率の第2位を占めるため、治療抵抗性と疾患の進行という点で困難が伴う。前立腺がんによる死亡率が最も高いのは、アメリカ系およびアフリカ系の男性であることが判明しています。現在の治療法が有効であるとしても、この病気を管理し治療するために、より効果的で毒性のない治療アプローチが必要です。リスクのない強力な抗前立腺がん治療法として、栄養補助食品はエキサイティングな機会を提供してくれます。栄養補助食品を利用することで、化学療法に関連する毒性を低下させ、病勢進行抵抗性を克服しながら、医療デザインの精度を向上させることができます。
世界の栄養補助食品市場は、予測期間中の成長を妨げると予想されます。綿密な調査、規制当局の承認、確立された販売チャネルに支えられている従来型医薬品は、栄養補助食品と競合します。消費者が栄養補助食品よりも従来の医薬品を選ぶのは、急性または重篤な健康状態を治療する場合、医薬品の方がより即効性があり、科学的に証明された効果が得られると考えるからです。さらに、栄養補助食品の市場は、特に栄養補助食品の有効性を実証する科学的根拠が乏しい分野において、医薬品との競争に直面しています。
栄養補助食品市場は、COVID-19の大流行によって大きな影響を受けています。パンデミックは免疫賦活・健康増進商品の需要を押し上げたが、同時に栄養補助食品企業のサプライ・チェーンと製造プロセスを阻害しました。スポーツ栄養製品の需要も、ジムやフィットネスセンターの閉鎖によって影響を受けています。しかし、ウェルネスや予防ヘルスケア製品に対する消費者の関心が高まっていることから、栄養補助食品市場の長期的見通しは明るいです。
労働環境や社会経済状況の変化により、健康志向の消費者は常に食習慣のアップグレードを模索しています。アスリートが筋肉をつけることの重要性をより意識するようになり、体重管理のための栄養補助食品の需要は、スポーツ栄養製品の需要とともに増加すると予想されます。さらに、主要な応用分野のひとつは体重管理であり、生活習慣の改善による肥満率の上昇が栄養補助食品に対する大きな需要をもたらしています。
機能性食品分野は、予測期間中にCAGRが最も急速に成長すると予想されます。機能性食品は、その入手しやすさ、手ごろな価格、一般的な健康とウェルネスを高める可能性から、消費者の間でますます人気が高まっています。機能性食品は、基本的な栄養摂取以上の健康上のメリットをもたらします。このカテゴリーの製品には、プロバイオティクス・ヨーグルト、エネルギー・バー、栄養強化シリアルなどがあります。機能性食品に対する需要の高まりは、主にライフスタイルの変化、可処分所得の増加、予防ヘルスケアに対する意識の高まりによってもたらされています。
北米地域市場は、予測期間中に最大のシェアを占めると予測されます。消費者の健康への関心の高まりと栄養補助食品への関心の高まりが、北米市場を牽引する主な要因であろう。同地域の栄養補助食品産業は、同地域の高齢化、ヘルスケア支出動向の変化、ライフスタイルの変化の結果として成長してきました。栄養補助食品に対する政府の規制と市場の膨大な製品ポートフォリオが、この市場の足かせとなっています。しかし、栄養補助食品で食品を強化する傾向の高まりは、この市場に大きな成長機会をもたらすと予想されます。
予測期間中、栄養補助食品市場はアジア太平洋地域で最も高いCAGRで成長すると予測されます。これは主に、中国やインドのような国々が予防ヘルスケアに対する意識を高め、ライフスタイルを変え、可処分所得を増やしているためです。さらに、アジア太平洋地域は人口が多く、栄養補助食品企業に大きな市場機会を提供しています。さらに、この地域の規制環境は機能性食品と栄養補助食品を支持する方向に変化しており、市場の拡大を後押しすると予想されます。
2022年6月、KelloggのスペシャルKは、6グラムのタンパク質と90カロリーの新しいプロテイン・スナック・バーを発売しました。新しい90カロリーのスペシャルKプロテイン・スナック・バーは、6グラムのタンパク質と、甘いベリー・バニラと濃厚なチョコレート味のブラウニー・サンデーの2種類の絶妙なフレーバーで、優れた味を犠牲にすることなく、外出先で簡単にタンパク質を補給することができます。スペシャルKプロテイン・スナックバーは、全国の食料品店で5本入り4.29米ドルで販売されています。
2022年2月、Heinz は、AI技術の助けを借りて植物由来の食品を世界的に革新するために、大手食品技術スタートアップのザ・ノット・カンパニーと提携しました。この提携により、同社は製品ポートフォリオを変革し、世界的に事業を拡大しました。
2022年2月、PepsiCoの「ロックスター・エナジー」ブランドは米国で麻入り飲料を発売しました。このエナジードリンク「ロックスター・アンプラグド」には、麻の実オイル、ビタミンB群、スペアミント、レモンバームが含まれています。カフェイン量はわずか80mgで、他のロックスター・エナジードリンクのカフェイン濃度よりはるかに低いです。この麻入りドリンクは、ブルーベリー、パッションフルーツ、ラズベリー・キュウリの3つのフレーバーで提供され、砂糖やカロリーは含まれていないです。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Nutraceutical Market is accounted for $596.24 million in 2023 and is expected to reach $1186.53 million by 2030 growing at a CAGR of 10.33% during the forecast period. Nutraceuticals is a broad term used to describe any product obtained from food sources that offers additional health benefits over and above the basic nutritional value present in foods. Nutraceuticals are non-specific biological treatments used to improve overall health, control symptoms, and prevent cancerous growths. The origin is frequently used to explain the production of nutraceuticals and related products. On the basis of their natural origins, pharmacological conditions, and chemical makeup, nutraceuticals can be divided into different categories.
According to Trust for America's Health's (TFAH), 19th annual report, 19 states in the U.S. had obesity rates over 35% in 2022, which was up from 16 states in 2021.
The global Nutraceutical market expected to drive growth during the forecast period. Antioxidants are substances that aid in the body's defense against dangerous free radicals that cause oxidative stress and are linked to a number of health problems, including chronic disease, inflammation, and aging. The nutraceuticals market is being driven by the creation of antioxidants with targeted health benefits that are function-specific, like polyphenols, flavonoids, and carotenoids. For instance, antioxidants from green tea, berries, and other plant-based sources are incorporated into nutraceutical products that are marketed for their potential anti-aging, anti-inflammatory, and immune-boosting properties, among others.
The global Nutraceutical market expected to hinder growth during the forecast period. Although the list of advantages of nutraceuticals is long and growing, there are also some side effects. As a result, there is a safety issue. The safety of the ingredients is a major safety concern. Herbs, botanicals, vitamins, minerals, and other bioactive substances are just a few of the many ingredients found in nutraceuticals. Nevertheless, not all of the components used in nutraceuticals are suitable for everyone. A few nutritional supplements cause allergic reactions. The dosage rate, the manufacturing procedures, and the absence of standardized safety evaluations are additional factors that raise safety concerns. Inconsistencies in manufacturing practices and quality control standards can have an impact on product quality and safety, and excessive or inappropriate use of nutraceuticals can have negative effects.
The global Nutraceutical market expected to drive growth during the forecast period. Prostate cancer presents difficulties in terms of treatment resistance and disease progression as it is the most prevalent type of cancer in American men and the second leading cause of cancer-related mortality. The highest prostate cancer mortality rates have been found to be among men of American and African descent. There is a need for more effective, non-toxic therapeutic approaches to manage and treat this disease, even though the current treatment methods are effective. As risk-free and powerful anti-prostate cancer treatments, nutritional supplements present an exciting opportunity. Utilizing nutraceuticals helps improve the precision of medicine's design while lowering chemotherapy-related toxicities and overcoming disease progression resistance.
The global Nutraceutical market expected to hamper the growth during the forecast period. Conventional pharmaceuticals, which are supported by in-depth research, regulatory approvals, and established marketing channels, compete with nutraceuticals. In some cases, consumers choose conventional pharmaceuticals over dietary supplements because they believe that pharmaceuticals offer more immediate and scientifically proven benefits when treating acute or severe health conditions. Moreover, the market for nutraceuticals faces competition from pharmaceuticals, especially in areas where there is scant scientific evidence demonstrating the effectiveness of nutraceuticals.
The nutraceuticals market has been significantly impacted by the COVID-19 pandemic. The pandemic has boosted demand for immune-stimulating and health-promoting goods, but it has also hampered the supply chain and manufacturing processes of nutraceutical businesses. The demand for sports nutrition products has also been impacted by gym and fitness center closures. However, the long-term outlook for the nutraceuticals market is positive due to rising consumer interest in wellness and preventive healthcare products.
The weight management and satiety segment is expected to be the largest during the forecast period, due to changes in the working environment and socioeconomic conditions, health-conscious consumers are constantly looking to upgrade their eating habits. The demand for nutraceuticals for weight management is anticipated to increase along with the demand for sports nutrition products as athletes become more conscious of the importance of building muscle. Additionally, one of the key application areas is weight management, where rising obesity rates as a result of lifestyle modifications have resulted in a huge demand for dietary supplements.
The Functional foods segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to their accessibility, affordability, and potential to enhance general health and wellness, functional foods are becoming more and more popular among consumers. They provide health benefits above and beyond those of basic nutrition. Products in this category include probiotic yogurts, energy bars, and fortified cereals. The rising demand for functional food products is primarily brought on by changing lifestyles, rising disposable income, and growing awareness of preventive healthcare.
The North America region market is estimated to witness a largest share market during the forecast period. Consumers' growing health concerns and rising interest in nutraceuticals are likely to be the main factors driving the North American market. The region's nutraceutical industry has grown as a result of the region's aging population, changing healthcare spending trends, and changing lifestyles. Government restrictions on nutraceutical products and the market's vast product portfolio are a few things holding it back. However, it is anticipated that the growing trend of fortifying foods with nutraceutical products will present this market with a sizable growth opportunity.
During the forecast period, the nutraceuticals market is anticipated to grow at the highest CAGR in the Asia-Pacific region. This is mainly because nations like China and India are becoming more aware of preventive healthcare, changing their lifestyles, and having more disposable income. Additionally, the Asia-Pacific region has a sizable population, which offers nutraceutical companies a sizable market opportunity. Furthermore, the regulatory climate in the area is shifting in favor of functional foods and dietary supplements, which is anticipated to fuel market expansion.
Some of the key players in Nutraceutical market include Abbott Laboratories, ADM Protexin Limited, Agro Tech, Ajinomoto Co., Inc., Amway Corporation, Archer Daniels Midland Company, General Mills, Inc., Groupe Danone S.A., HempFlax Group BV., Herbalife International, Inc., Ingredion Incorporated, Kellogg Company, Nestle S.A., Nutramax Laboratories, Inc., PepsiCo, Inc., Suntory Holdings Limited, The Hain Celestial Group, Inc., The Kraft Heinz Company, The Natures Bounty Co. (NBTY) and Yakult Honsha Co., Ltd.
In June 2022, Kellogg's Special K has introduced new Protein Snack Bars with 6 grams of protein and 90 calories. The new 90-calorie Special K Protein Snack Bars, with 6 grams of protein and two exquisite flavors, sweet Berry Vanilla and rich chocolaty Brownie Sundae, provide a simple on-the-go protein pick-me-up without sacrificing excellent taste. Special K Protein Snack Bars are sold in grocery stores around the country for USD 4.29 for a five-count package.
In February 2022, Heinz partnered with The Not Company, a leading food tech start-up, to globally innovate plant-based food products with the help of AI- technology. This partnership helped the company to transform its product portfolio and expand its business worldwide.
In February 2022, PepsiCo's Rockstar Energy brand introduced a hemp-infused drink in the United States. The "Rockstar Unplugged" energy drink contains hemp seed oil, B vitamins, spearmint, and lemon balm. The caffeine amount of the beverage is only 80 mg, which is much lower than the caffeine concentration of other Rockstar Energy drinks. The hemp-infused drink will be offered in three flavors: blueberry, passionfruit, and raspberry cucumber, and it will include no sugar or calories.