デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1308712

栄養補助食品市場の2030年までの予測- 製品タイプ別、供給源別、形態別、成分別、状態別、用途別、流通チャネル別、地域別の世界分析

Nutraceuticals Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type, Source, Form, Ingredient, Condition, Application, Distribution Channel and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=154.36円
栄養補助食品市場の2030年までの予測- 製品タイプ別、供給源別、形態別、成分別、状態別、用途別、流通チャネル別、地域別の世界分析
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の栄養補助食品市場は2023年に5億9,624万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 10.33%で成長し、2030年には11億8,653万米ドルに達すると予測されています。

栄養補助食品(Nutraceuticals)は、食品に含まれる基本的な栄養価以上の健康上のその他の特典を提供する、食品源から得られるあらゆる製品を表すために使用される広義の用語です。栄養補助食品は、全体的な健康の改善、症状のコントロール、がん性増殖の予防のために使用される非特異的な生物学的治療法です。栄養補助食品とその関連製品の生産を説明するために、原産地がよく使われます。天然由来、薬理学的条件、化学的構成に基づいて、栄養補助食品は異なるカテゴリーに分けられます。

Trust for America's Health(TFAH)の第19回年次報告書によると、2022年には米国の19州で肥満率が35%を超え、2021年の16州から増加しました。

市場力学:

促進要因

機能特化型抗酸化物質の開発

世界の栄養補助食品市場は予測期間中に成長を促進すると予想されます。抗酸化物質は、酸化ストレスを引き起こす危険なフリーラジカルに対する身体の防御を助ける物質であり、慢性疾患、炎症、老化など多くの健康問題に関連しています。栄養補助食品市場を牽引しているのは、ポリフェノール、フラボノイド、カロテノイドのような、機能特異的で的を絞った健康効果を持つ抗酸化物質の創出です。例えば、緑茶、ベリー類、その他の植物由来の抗酸化物質は、アンチエイジング、抗炎症、免疫力向上などの潜在的な効果を期待して販売されている栄養補助食品に配合されています。

抑制要因:

安全性に関する懸念

世界の栄養補助食品市場は、予測期間中の成長を妨げると予想されます。栄養補助食品の利点のリストは長く、増え続けているが、いくつかの副作用もあります。その結果、安全性の問題が生じています。成分の安全性は、安全性に関する大きな懸念事項です。ハーブ、植物、ビタミン、ミネラル、その他の生理活性物質は、栄養補助食品に含まれる数多くの成分のほんの一部にすぎないです。とはいえ、栄養補助食品に使われている成分のすべてが万人に適しているわけではないです。アレルギー反応を起こす栄養補助食品も少なくないです。投与量、製造手順、標準化された安全性評価の不在は、安全性の懸念を高める追加的要因です。製造慣行と品質管理基準の不一致は製品の品質と安全性に影響を及ぼし、栄養補助食品の過剰使用や不適切な使用は悪影響を及ぼす可能性があります。

機会:

栄養補助食品別前立腺がんの治療

世界の栄養補助食品市場は、予測期間中に成長を牽引すると予想されます。前立腺がんは、米国人男性に最も多くみられるがんであり、がんに関連した死亡率の第2位を占めるため、治療抵抗性と疾患の進行という点で困難が伴う。前立腺がんによる死亡率が最も高いのは、アメリカ系およびアフリカ系の男性であることが判明しています。現在の治療法が有効であるとしても、この病気を管理し治療するために、より効果的で毒性のない治療アプローチが必要です。リスクのない強力な抗前立腺がん治療法として、栄養補助食品はエキサイティングな機会を提供してくれます。栄養補助食品を利用することで、化学療法に関連する毒性を低下させ、病勢進行抵抗性を克服しながら、医療デザインの精度を向上させることができます。

脅威

従来の医薬品との競合

世界の栄養補助食品市場は、予測期間中の成長を妨げると予想されます。綿密な調査、規制当局の承認、確立された販売チャネルに支えられている従来型医薬品は、栄養補助食品と競合します。消費者が栄養補助食品よりも従来の医薬品を選ぶのは、急性または重篤な健康状態を治療する場合、医薬品の方がより即効性があり、科学的に証明された効果が得られると考えるからです。さらに、栄養補助食品の市場は、特に栄養補助食品の有効性を実証する科学的根拠が乏しい分野において、医薬品との競争に直面しています。

COVID-19の影響:

栄養補助食品市場は、COVID-19の大流行によって大きな影響を受けています。パンデミックは免疫賦活・健康増進商品の需要を押し上げたが、同時に栄養補助食品企業のサプライ・チェーンと製造プロセスを阻害しました。スポーツ栄養製品の需要も、ジムやフィットネスセンターの閉鎖によって影響を受けています。しかし、ウェルネスや予防ヘルスケア製品に対する消費者の関心が高まっていることから、栄養補助食品市場の長期的見通しは明るいです。

予測期間中は、体重管理と満腹感の分野が最大になると予想される:

労働環境や社会経済状況の変化により、健康志向の消費者は常に食習慣のアップグレードを模索しています。アスリートが筋肉をつけることの重要性をより意識するようになり、体重管理のための栄養補助食品の需要は、スポーツ栄養製品の需要とともに増加すると予想されます。さらに、主要な応用分野のひとつは体重管理であり、生活習慣の改善による肥満率の上昇が栄養補助食品に対する大きな需要をもたらしています。

機能性食品セグメントは、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想される:

機能性食品分野は、予測期間中にCAGRが最も急速に成長すると予想されます。機能性食品は、その入手しやすさ、手ごろな価格、一般的な健康とウェルネスを高める可能性から、消費者の間でますます人気が高まっています。機能性食品は、基本的な栄養摂取以上の健康上のメリットをもたらします。このカテゴリーの製品には、プロバイオティクス・ヨーグルト、エネルギー・バー、栄養強化シリアルなどがあります。機能性食品に対する需要の高まりは、主にライフスタイルの変化、可処分所得の増加、予防ヘルスケアに対する意識の高まりによってもたらされています。

最大のシェアを占める地域:

北米地域市場は、予測期間中に最大のシェアを占めると予測されます。消費者の健康への関心の高まりと栄養補助食品への関心の高まりが、北米市場を牽引する主な要因であろう。同地域の栄養補助食品産業は、同地域の高齢化、ヘルスケア支出動向の変化、ライフスタイルの変化の結果として成長してきました。栄養補助食品に対する政府の規制と市場の膨大な製品ポートフォリオが、この市場の足かせとなっています。しかし、栄養補助食品で食品を強化する傾向の高まりは、この市場に大きな成長機会をもたらすと予想されます。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、栄養補助食品市場はアジア太平洋地域で最も高いCAGRで成長すると予測されます。これは主に、中国やインドのような国々が予防ヘルスケアに対する意識を高め、ライフスタイルを変え、可処分所得を増やしているためです。さらに、アジア太平洋地域は人口が多く、栄養補助食品企業に大きな市場機会を提供しています。さらに、この地域の規制環境は機能性食品と栄養補助食品を支持する方向に変化しており、市場の拡大を後押しすると予想されます。

主な発展:

2022年6月、KelloggのスペシャルKは、6グラムのタンパク質と90カロリーの新しいプロテイン・スナック・バーを発売しました。新しい90カロリーのスペシャルKプロテイン・スナック・バーは、6グラムのタンパク質と、甘いベリー・バニラと濃厚なチョコレート味のブラウニー・サンデーの2種類の絶妙なフレーバーで、優れた味を犠牲にすることなく、外出先で簡単にタンパク質を補給することができます。スペシャルKプロテイン・スナックバーは、全国の食料品店で5本入り4.29米ドルで販売されています。

2022年2月、Heinz は、AI技術の助けを借りて植物由来の食品を世界的に革新するために、大手食品技術スタートアップのザ・ノット・カンパニーと提携しました。この提携により、同社は製品ポートフォリオを変革し、世界的に事業を拡大しました。

2022年2月、PepsiCoの「ロックスター・エナジー」ブランドは米国で麻入り飲料を発売しました。このエナジードリンク「ロックスター・アンプラグド」には、麻の実オイル、ビタミンB群、スペアミント、レモンバームが含まれています。カフェイン量はわずか80mgで、他のロックスター・エナジードリンクのカフェイン濃度よりはるかに低いです。この麻入りドリンクは、ブルーベリー、パッションフルーツ、ラズベリー・キュウリの3つのフレーバーで提供され、砂糖やカロリーは含まれていないです。

レポート内容

  • 地域レベル、国レベルの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2021年、2022年、2023年、2026年、2030年の市場データをカバー
  • 市場動向(市場促進要因・阻害要因・機会・脅威・課題・投資機会・推奨要因)
  • 市場推定に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な一般的動向をマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • 最新の技術動向をマッピングしたサプライチェーン動向

無料カスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズオプションをご提供いたします:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • エグゼクティブサマリー
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 一次調査情報源
    • 二次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 栄養補助食品の世界市場:製品タイプ別

  • 機能性食品
    • 油脂
    • ビスケット&バー
    • ベビーフード
    • ベーカリー&製菓
    • 乳製品
    • スナック
    • シリアル
    • パン
    • 菓子類
  • 栄養補助食品
    • ビタミン&ミネラルサプリメント
    • プロバイオティクス・サプリメント
    • 植物性食品
    • オメガ脂肪酸
    • プロテイン&ペプチド
    • CBDサプリメント
      • CBD食品
      • CBD飲料
      • CBDペット
    • ペット用サプリメント
    • 栄養化粧品
    • プロテインサプリメント
  • 機能性飲料
    • エナジードリンク
    • スポーツドリンク
    • 機能性ジュース
    • 強化ジュース
    • 乳製品・乳製品代替飲料
  • その他の製品タイプ

第6章 栄養補助食品の世界市場:供給源別

  • 植物
  • 動物
  • 微生物
  • その他の供給源

第7章 栄養補助食品の世界市場:形態別

  • カプセル・錠剤
  • 液体
  • ソフトジェル
  • 粉末
  • グミ
  • その他の形態

第8章 栄養補助食品の世界市場:成分別

  • アロエベラ
  • アミノ酸
  • 植物成分
    • アシュワガンダ
    • クルクミン
    • 高麗人参
    • ヘンプ
  • カンナビジオール(CBD)
  • 炭水化物
  • カルニチン
  • 食用色素
  • カロテノイド
    • アスタキサンチン
    • ルテイン
    • リコピン
    • ゼアキサンチン
    • ベータカロチン
  • スピルリナ
  • コラーゲン
  • コロストラム
  • 培養物および発酵スターター
  • 乳化剤
  • 酵素
  • エッセンシャルオイル
  • 脂肪代替食品
  • 脂肪
  • 繊維
  • 香料
  • 果物・野菜製品
  • グルコサミン/コンドロイチン
  • イソフラボン
  • ジュース・濃縮食品
  • クリル
  • 脂質・脂肪酸
  • 海洋成分
  • ミネラル
    • カルシウム
    • 鉄分
    • マグネシウム
    • セレン
  • オメガ 3
    • 海洋由来
    • 植物由来
  • プレバイオティクス
  • プロバイオティクス
  • タンパク質
  • 甘味料
    • ステビア
    • モンフルーツ
  • ビタミン
    • ビタミンA
    • ビタミンB
    • ビタミンC
    • ビタミンD
    • ビタミンE
    • ビタミンK
  • ホエイプロテイン
  • その他の成分

第9章 栄養補助食品の世界市場:状態別

  • スポーツ、エネルギー、体重管理
  • 風邪と免疫
  • 胃腸の健康
  • 関節の健康と炎症
  • 糖尿病
  • 肌と髪
  • その他の症状

第10章 栄養補助食品の世界市場:用途別

  • アレルギーと不耐症
  • 動物栄養
  • ヘルシーエイジング
  • 骨と関節の健康
  • がん予防
  • 子供の健康
  • 認知機能
  • 糖尿病
  • 消化器・腸の健康
  • エネルギーと持久力
  • 目の健康
  • 心臓の健康
  • 免疫システム
  • 乳幼児の健康
  • 炎症
  • 母体の健康
  • 男性の健康
  • 口腔ケア
  • 栄養
  • 妊娠後と生殖に関する健康
  • 性の健康
  • 肌の健康
  • スポーツ栄養
  • 体重管理と満腹感
  • 女性の健康
  • その他の用途

第11章 栄養補助食品の世界市場:流通チャネル別

  • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
  • 専門店
  • コンビニエンスストア
  • ドラッグストア
  • オンラインストア
  • ヘルス&ビューティーストア
  • 実店舗
  • 薬局
  • eコマース
  • その他の流通チャネル

第12章 栄養補助食品の世界市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第13章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の上市
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第14章 企業プロファイル

  • Abbott Laboratories
  • ADM Protexin Limited
  • Agro Tech
  • Ajinomoto Co., Inc.
  • Amway Corporation
  • Archer Daniels Midland Company
  • General Mills, Inc.
  • Groupe Danone S.A.
  • HempFlax Group BV.
  • Herbalife International, Inc.
  • Ingredion Incorporated
  • Kellogg Company
  • Nestle S.A.
  • Nutramax Laboratories, Inc.
  • PepsiCo, Inc.
  • Suntory Holdings Limited
  • The Hain Celestial Group, Inc.
  • The Kraft Heinz Company
  • The Natures Bounty Co.(NBTY)
  • Yakult Honsha Co., Ltd.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Product Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Function Food (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Oils (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Biscuits & Bars (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Baby food (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Bakery and Confectionary (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Dairy (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Snack (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Cereals (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Bread (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Confectionery (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Dietary Supplements (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Vitamins & Minerals Supplements (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Probiotic Supplements (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Botanicals (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Omega Fatty Acids (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Proteins & Peptides (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Nutraceuticals Market Outlook, By CBD Supplements (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Pet Supplements (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Nutricosmetics (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Protein Supplements (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Functional Beverages (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Energy Drinks (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Sports Drinks (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Functional Juices (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Fortified Juice (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Dairy and Dairy Alternative Beverage (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Other Product Types (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Source (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Plant (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Animal (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Microbial (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Other Sources (2021-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Form (2021-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Capsules & Tablets (2021-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Liquid (2021-2030) ($MN)
  • Table 38 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Soft-Gels (2021-2030) ($MN)
  • Table 39 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Powder (2021-2030) ($MN)
  • Table 40 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Gummies (2021-2030) ($MN)
  • Table 41 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Other Forms (2021-2030) ($MN)
  • Table 42 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Ingredient (2021-2030) ($MN)
  • Table 43 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Aloe Vera (2021-2030) ($MN)
  • Table 44 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Amino Acids (2021-2030) ($MN)
  • Table 45 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Botanical Ingredients (2021-2030) ($MN)
  • Table 46 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Ashwagandha (2021-2030) ($MN)
  • Table 47 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Curcumin (2021-2030) ($MN)
  • Table 48 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Ginseng (2021-2030) ($MN)
  • Table 49 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Hemp (2021-2030) ($MN)
  • Table 50 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Cannabidiol (CBD) (2021-2030) ($MN)
  • Table 51 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Carbohydrates (2021-2030) ($MN)
  • Table 52 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Carnitine (2021-2030) ($MN)
  • Table 53 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Food Color (2021-2030) ($MN)
  • Table 54 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Carotenoids (2021-2030) ($MN)
  • Table 55 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Astaxanthin (2021-2030) ($MN)
  • Table 56 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Lutein (2021-2030) ($MN)
  • Table 57 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Lycopene (2021-2030) ($MN)
  • Table 58 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Zeaxanthin (2021-2030) ($MN)
  • Table 59 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Betacarotene (2021-2030) ($MN)
  • Table 60 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Spirulina (2021-2030) ($MN)
  • Table 61 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Collagen (2021-2030) ($MN)
  • Table 62 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Colostrum (2021-2030) ($MN)
  • Table 63 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Cultures and Fermentation Starters (2021-2030) ($MN)
  • Table 64 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Emulsifiers (2021-2030) ($MN)
  • Table 65 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Enzymes (2021-2030) ($MN)
  • Table 66 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Essential oils (2021-2030) ($MN)
  • Table 67 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Fat replacers (2021-2030) ($MN)
  • Table 68 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Fats (2021-2030) ($MN)
  • Table 69 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Fibres (2021-2030) ($MN)
  • Table 70 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Flavours (2021-2030) ($MN)
  • Table 71 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Fruit and Vegetable Products (2021-2030) ($MN)
  • Table 72 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Glucosamine / Chondroitin (2021-2030) ($MN)
  • Table 73 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Isoflavones (2021-2030) ($MN)
  • Table 74 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Juices and Concentrates (2021-2030) ($MN)
  • Table 75 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Krill (2021-2030) ($MN)
  • Table 76 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Lipids / Fatty Acids (2021-2030) ($MN)
  • Table 77 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Marine Ingredients (2021-2030) ($MN)
  • Table 78 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Minerals (2021-2030) ($MN)
  • Table 79 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Calcium (2021-2030) ($MN)
  • Table 80 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Iron (2021-2030) ($MN)
  • Table 81 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Magnesium (2021-2030) ($MN)
  • Table 82 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Selenium (2021-2030) ($MN)
  • Table 83 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Omega-3s (2021-2030) ($MN)
  • Table 84 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Marine Derived (2021-2030) ($MN)
  • Table 85 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Plant-derived (2021-2030) ($MN)
  • Table 86 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Prebiotics (2021-2030) ($MN)
  • Table 87 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Probiotics (2021-2030) ($MN)
  • Table 88 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Proteins (2021-2030) ($MN)
  • Table 89 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Sweeteners (2021-2030) ($MN)
  • Table 90 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Stevia (2021-2030) ($MN)
  • Table 91 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Monkfruit (2021-2030) ($MN)
  • Table 92 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Vitamins (2021-2030) ($MN)
  • Table 93 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Vitamin A (2021-2030) ($MN)
  • Table 94 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Vitamin B (2021-2030) ($MN)
  • Table 95 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Vitamin C (2021-2030) ($MN)
  • Table 96 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Vitamin D (2021-2030) ($MN)
  • Table 97 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Vitamin E (2021-2030) ($MN)
  • Table 98 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Vitamin K (2021-2030) ($MN)
  • Table 99 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Whey Proteins (2021-2030) ($MN)
  • Table 100 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Other Ingredients (2021-2030) ($MN)
  • Table 101 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Condition (2021-2030) ($MN)
  • Table 102 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Sports, Energy and Weights Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 103 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Cold flu and Immunity (2021-2030) ($MN)
  • Table 104 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Gastrointestinal Health (2021-2030) ($MN)
  • Table 105 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Joint Health & Inflammation (2021-2030) ($MN)
  • Table 106 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Diabetes (2021-2030) ($MN)
  • Table 107 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Skin & Hair (2021-2030) ($MN)
  • Table 108 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Other Conditions (2021-2030) ($MN)
  • Table 109 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 110 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Allergy & Intolerance (2021-2030) ($MN)
  • Table 111 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Animal Nutrition (2021-2030) ($MN)
  • Table 112 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Healthy Ageing (2021-2030) ($MN)
  • Table 113 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Bone & Joint health (2021-2030) ($MN)
  • Table 114 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Cancer Prevention (2021-2030) ($MN)
  • Table 115 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Children's Health (2021-2030) ($MN)
  • Table 116 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Cognitive Health (2021-2030) ($MN)
  • Table 117 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Diabetes (2021-2030) ($MN)
  • Table 118 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Digestive / Gut Health (2021-2030) ($MN)
  • Table 119 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Energy & Endurance (2021-2030) ($MN)
  • Table 120 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Eye Health (2021-2030) ($MN)
  • Table 121 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Heart Health (2021-2030) ($MN)
  • Table 122 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Immune System (2021-2030) ($MN)
  • Table 123 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Infant Health (2021-2030) ($MN)
  • Table 124 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Inflammation (2021-2030) ($MN)
  • Table 125 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Maternal Health (2021-2030) ($MN)
  • Table 126 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Men's Health (2021-2030) ($MN)
  • Table 127 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Oral Care (2021-2030) ($MN)
  • Table 128 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Personalised Nutrition (2021-2030) ($MN)
  • Table 129 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Post Pregnancy and Reproductive Health (2021-2030) ($MN)
  • Table 130 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Sexual Health (2021-2030) ($MN)
  • Table 131 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Skin Health (2021-2030) ($MN)
  • Table 132 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Sports Nutrition (2021-2030) ($MN)
  • Table 133 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Weight Management & Satiety (2021-2030) ($MN)
  • Table 134 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Women's health (2021-2030) ($MN)
  • Table 135 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 136 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Distribution Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 137 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Hypermarket/Supermarket (2021-2030) ($MN)
  • Table 138 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Specialty Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 139 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Convenience Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 140 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Drug Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 141 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Online Retail Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 142 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Health & Beauty Store (2021-2030) ($MN)
  • Table 143 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Brick & Mortar (2021-2030) ($MN)
  • Table 144 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Pharmacies (2021-2030) ($MN)
  • Table 145 Global Nutraceuticals Market Outlook, By E-Commerce (2021-2030) ($MN)
  • Table 146 Global Nutraceuticals Market Outlook, By Other Distribution Channels (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23412

According to Stratistics MRC, the Global Nutraceutical Market is accounted for $596.24 million in 2023 and is expected to reach $1186.53 million by 2030 growing at a CAGR of 10.33% during the forecast period. Nutraceuticals is a broad term used to describe any product obtained from food sources that offers additional health benefits over and above the basic nutritional value present in foods. Nutraceuticals are non-specific biological treatments used to improve overall health, control symptoms, and prevent cancerous growths. The origin is frequently used to explain the production of nutraceuticals and related products. On the basis of their natural origins, pharmacological conditions, and chemical makeup, nutraceuticals can be divided into different categories.

According to Trust for America's Health's (TFAH), 19th annual report, 19 states in the U.S. had obesity rates over 35% in 2022, which was up from 16 states in 2021.

Market Dynamics:

Driver:

Development of antioxidants with specialized functions

The global Nutraceutical market expected to drive growth during the forecast period. Antioxidants are substances that aid in the body's defense against dangerous free radicals that cause oxidative stress and are linked to a number of health problems, including chronic disease, inflammation, and aging. The nutraceuticals market is being driven by the creation of antioxidants with targeted health benefits that are function-specific, like polyphenols, flavonoids, and carotenoids. For instance, antioxidants from green tea, berries, and other plant-based sources are incorporated into nutraceutical products that are marketed for their potential anti-aging, anti-inflammatory, and immune-boosting properties, among others.

Restraint:

Concerns regarding safety

The global Nutraceutical market expected to hinder growth during the forecast period. Although the list of advantages of nutraceuticals is long and growing, there are also some side effects. As a result, there is a safety issue. The safety of the ingredients is a major safety concern. Herbs, botanicals, vitamins, minerals, and other bioactive substances are just a few of the many ingredients found in nutraceuticals. Nevertheless, not all of the components used in nutraceuticals are suitable for everyone. A few nutritional supplements cause allergic reactions. The dosage rate, the manufacturing procedures, and the absence of standardized safety evaluations are additional factors that raise safety concerns. Inconsistencies in manufacturing practices and quality control standards can have an impact on product quality and safety, and excessive or inappropriate use of nutraceuticals can have negative effects.

Opportunity:

Treatment of prostate cancer with nutraceuticals

The global Nutraceutical market expected to drive growth during the forecast period. Prostate cancer presents difficulties in terms of treatment resistance and disease progression as it is the most prevalent type of cancer in American men and the second leading cause of cancer-related mortality. The highest prostate cancer mortality rates have been found to be among men of American and African descent. There is a need for more effective, non-toxic therapeutic approaches to manage and treat this disease, even though the current treatment methods are effective. As risk-free and powerful anti-prostate cancer treatments, nutritional supplements present an exciting opportunity. Utilizing nutraceuticals helps improve the precision of medicine's design while lowering chemotherapy-related toxicities and overcoming disease progression resistance.

Threat:

Competition from traditional pharmaceuticals

The global Nutraceutical market expected to hamper the growth during the forecast period. Conventional pharmaceuticals, which are supported by in-depth research, regulatory approvals, and established marketing channels, compete with nutraceuticals. In some cases, consumers choose conventional pharmaceuticals over dietary supplements because they believe that pharmaceuticals offer more immediate and scientifically proven benefits when treating acute or severe health conditions. Moreover, the market for nutraceuticals faces competition from pharmaceuticals, especially in areas where there is scant scientific evidence demonstrating the effectiveness of nutraceuticals.

COVID-19 Impact:

The nutraceuticals market has been significantly impacted by the COVID-19 pandemic. The pandemic has boosted demand for immune-stimulating and health-promoting goods, but it has also hampered the supply chain and manufacturing processes of nutraceutical businesses. The demand for sports nutrition products has also been impacted by gym and fitness center closures. However, the long-term outlook for the nutraceuticals market is positive due to rising consumer interest in wellness and preventive healthcare products.

The weight management and satiety segment is expected to be the largest during the forecast period:

The weight management and satiety segment is expected to be the largest during the forecast period, due to changes in the working environment and socioeconomic conditions, health-conscious consumers are constantly looking to upgrade their eating habits. The demand for nutraceuticals for weight management is anticipated to increase along with the demand for sports nutrition products as athletes become more conscious of the importance of building muscle. Additionally, one of the key application areas is weight management, where rising obesity rates as a result of lifestyle modifications have resulted in a huge demand for dietary supplements.

The Functional foods segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

The Functional foods segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to their accessibility, affordability, and potential to enhance general health and wellness, functional foods are becoming more and more popular among consumers. They provide health benefits above and beyond those of basic nutrition. Products in this category include probiotic yogurts, energy bars, and fortified cereals. The rising demand for functional food products is primarily brought on by changing lifestyles, rising disposable income, and growing awareness of preventive healthcare.

Region with largest share:

The North America region market is estimated to witness a largest share market during the forecast period. Consumers' growing health concerns and rising interest in nutraceuticals are likely to be the main factors driving the North American market. The region's nutraceutical industry has grown as a result of the region's aging population, changing healthcare spending trends, and changing lifestyles. Government restrictions on nutraceutical products and the market's vast product portfolio are a few things holding it back. However, it is anticipated that the growing trend of fortifying foods with nutraceutical products will present this market with a sizable growth opportunity.

Region with highest CAGR:

During the forecast period, the nutraceuticals market is anticipated to grow at the highest CAGR in the Asia-Pacific region. This is mainly because nations like China and India are becoming more aware of preventive healthcare, changing their lifestyles, and having more disposable income. Additionally, the Asia-Pacific region has a sizable population, which offers nutraceutical companies a sizable market opportunity. Furthermore, the regulatory climate in the area is shifting in favor of functional foods and dietary supplements, which is anticipated to fuel market expansion.

Key players in the market

Some of the key players in Nutraceutical market include Abbott Laboratories, ADM Protexin Limited, Agro Tech, Ajinomoto Co., Inc., Amway Corporation, Archer Daniels Midland Company, General Mills, Inc., Groupe Danone S.A., HempFlax Group BV., Herbalife International, Inc., Ingredion Incorporated, Kellogg Company, Nestle S.A., Nutramax Laboratories, Inc., PepsiCo, Inc., Suntory Holdings Limited, The Hain Celestial Group, Inc., The Kraft Heinz Company, The Natures Bounty Co. (NBTY) and Yakult Honsha Co., Ltd.

Key Developments:

In June 2022, Kellogg's Special K has introduced new Protein Snack Bars with 6 grams of protein and 90 calories. The new 90-calorie Special K Protein Snack Bars, with 6 grams of protein and two exquisite flavors, sweet Berry Vanilla and rich chocolaty Brownie Sundae, provide a simple on-the-go protein pick-me-up without sacrificing excellent taste. Special K Protein Snack Bars are sold in grocery stores around the country for USD 4.29 for a five-count package.

In February 2022, Heinz partnered with The Not Company, a leading food tech start-up, to globally innovate plant-based food products with the help of AI- technology. This partnership helped the company to transform its product portfolio and expand its business worldwide.

In February 2022, PepsiCo's Rockstar Energy brand introduced a hemp-infused drink in the United States. The "Rockstar Unplugged" energy drink contains hemp seed oil, B vitamins, spearmint, and lemon balm. The caffeine amount of the beverage is only 80 mg, which is much lower than the caffeine concentration of other Rockstar Energy drinks. The hemp-infused drink will be offered in three flavors: blueberry, passionfruit, and raspberry cucumber, and it will include no sugar or calories.

Product Types Covered:

  • Function Food
  • Dietary Supplements
  • Functional Beverages
  • Other Product Types

Sources Covered:

  • Plant
  • Animal
  • Microbial
  • Other Sources

Forms Covered:

  • Capsules & Tablets
  • Liquid
  • Soft-Gels
  • Powder
  • Gummies
  • Other Forms

Ingredients Covered:

  • Aloe Vera
  • Amino Acids
  • Botanical Ingredients
  • Cannabidiol (CBD)
  • Carbohydrates
  • Carnitine
  • Food Color
  • Carotenoids
  • Spirulina
  • Collagen
  • Colostrum
  • Cultures and Fermentation Starters
  • Emulsifiers
  • Enzymes
  • Essential Oils
  • Fat Replacers
  • Fats
  • Fibres
  • Flavours
  • Fruit and Vegetable Products
  • Glucosamine / Chondroitin
  • Isoflavones
  • Juices and Concentrates
  • Krill
  • Lipids / Fatty Acids
  • Marine Ingredients
  • Minerals
  • Omega-3s
  • Prebiotics
  • Probiotics
  • Proteins
  • Sweeteners
  • Vitamins
  • Whey Proteins
  • Other Ingredients

Conditions Covered:

  • Sports, Energy and Weights Management
  • Cold flu and Immunity
  • Gastrointestinal Health
  • Joint Health & Inflammation
  • Diabetes
  • Skin & Hair
  • Other Conditions

Applications Covered:

  • Allergy & Intolerance
  • Animal Nutrition
  • Healthy Ageing
  • Bone & Joint Health
  • Cancer Prevention
  • Children's Health
  • Cognitive Health
  • Diabetes
  • Digestive / Gut Health
  • Energy & Endurance
  • Eye Health
  • Heart Health
  • Immune System
  • Infant Health
  • Inflammation
  • Maternal Health
  • Men's Health
  • Oral Care
  • Personalised Nutrition
  • Post Pregnancy and Reproductive Health
  • Sexual Health
  • Skin Health
  • Sports Nutrition
  • Weight Management & Satiety
  • Women's Health
  • Other Applications

Distribution Channels Covered:

  • Hypermarket/Supermarket
  • Specialty Stores
  • Convenience Stores
  • Drug Stores
  • Online Retail Stores
  • Health & Beauty Store
  • Brick & Mortar
  • Pharmacies
  • E-Commerce
  • Other Distribution Channels

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Nutraceuticals Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Function Food
    • 5.2.1 Oils
    • 5.2.2 Biscuits & Bars
    • 5.2.3 Baby Food
    • 5.2.4 Bakery and Confectionary
    • 5.2.5 Dairy
    • 5.2.6 Snack
    • 5.2.7 Cereals
    • 5.2.8 Bread
    • 5.2.9 Confectionery
  • 5.3 Dietary Supplements
    • 5.3.1 Vitamins & Minerals Supplements
    • 5.3.2 Probiotic Supplements
    • 5.3.3 Botanicals
    • 5.3.4 Omega Fatty Acids
    • 5.3.5 Proteins & Peptides
    • 5.3.6 CBD Supplements
      • 5.3.6.1 CBD Food
      • 5.3.6.2 CBD Beverages
      • 5.3.6.3 CBD Pet
    • 5.3.7 Pet Supplements
    • 5.3.8 Nutricosmetics
    • 5.3.9 Protein Supplements
  • 5.4 Functional Beverages
    • 5.4.1 Energy Drinks
    • 5.4.2 Sports Drinks
    • 5.4.3 Functional Juices
    • 5.4.4 Fortified Juice
    • 5.4.5 Dairy and Dairy Alternative Beverage
  • 5.5 Other Product Types

6 Global Nutraceuticals Market, By Source

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Plant
  • 6.3 Animal
  • 6.4 Microbial
  • 6.5 Other Sources

7 Global Nutraceuticals Market, By Form

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Capsules & Tablets
  • 7.3 Liquid
  • 7.4 Soft-Gels
  • 7.5 Powder
  • 7.6 Gummies
  • 7.7 Other Forms

8 Global Nutraceuticals Market, By Ingredient

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Aloe Vera
  • 8.3 Amino Acids
  • 8.4 Botanical Ingredients
    • 8.4.1 Ashwagandha
    • 8.4.2 Curcumin
    • 8.4.3 Ginseng
    • 8.4.4 Hemp
  • 8.5 Cannabidiol (CBD)
  • 8.6 Carbohydrates
  • 8.7 Carnitine
  • 8.8 Food Color
  • 8.9 Carotenoids
    • 8.9.1 Astaxanthin
    • 8.9.2 Lutein
    • 8.9.3 Lycopene
    • 8.9.4 Zeaxanthin
    • 8.9.5 Betacarotene
  • 8.10 Spirulina
  • 8.11 Collagen
  • 8.12 Colostrum
  • 8.13 Cultures and Fermentation Starters
  • 8.14 Emulsifiers
  • 8.15 Enzymes
  • 8.16 Essential Oils
  • 8.17 Fat Replacers
  • 8.18 Fats
  • 8.19 Fibres
  • 8.20 Flavours
  • 8.21 Fruit and Vegetable Products
  • 8.22 Glucosamine / Chondroitin
  • 8.23 Isoflavones
  • 8.24 Juices and Concentrates
  • 8.25 Krill
  • 8.26 Lipids / Fatty Acids
  • 8.27 Marine ingredients
  • 8.28 Minerals
    • 8.28.1 Calcium
    • 8.28.2 Iron
    • 8.28.3 Magnesium
    • 8.28.4 Selenium
  • 8.29 Omega-3s
    • 8.29.1 Marine Derived
    • 8.29.2 Plant-derived
  • 8.30 Prebiotics
  • 8.31 Probiotics
  • 8.32 Proteins
  • 8.33 Sweeteners
    • 8.33.1 Stevia
    • 8.33.2 Monkfruit
  • 8.34 Vitamins
    • 8.34.1 Vitamin A
    • 8.34.2 Vitamin B
    • 8.34.3 Vitamin C
    • 8.34.4 Vitamin D
    • 8.34.5 Vitamin E
    • 8.34.6 Vitamin K
  • 8.35 Whey Proteins
  • 8.36 Other Ingredients

9 Global Nutraceuticals Market, By Condition

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Sports, Energy and Weights Management
  • 9.3 Cold flu and Immunity
  • 9.4 Gastrointestinal Health
  • 9.5 Joint Health & Inflammation
  • 9.6 Diabetes
  • 9.7 Skin & Hair
  • 9.8 Other Conditions

10 Global Nutraceuticals Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Allergy & Intolerance
  • 10.3 Animal Nutrition
  • 10.4 Healthy Ageing
  • 10.5 Bone & Joint Health
  • 10.6 Cancer Prevention
  • 10.7 Children's Health
  • 10.8 Cognitive Health
  • 10.9 Diabetes
  • 10.10 Digestive / Gut Health
  • 10.11 Energy & Endurance
  • 10.12 Eye Health
  • 10.13 Heart health
  • 10.14 Immune System
  • 10.15 Infant Health
  • 10.16 Inflammation
  • 10.17 Maternal Health
  • 10.18 Men's Health
  • 10.19 Oral Care
  • 10.20 Personalised Nutrition
  • 10.21 Post Pregnancy and Reproductive Health
  • 10.22 Sexual Health
  • 10.23 Skin Health
  • 10.24 Sports Nutrition
  • 10.25 Weight Management & Satiety
  • 10.26 Women's Health
  • 10.27 Other Applications

11 Global Nutraceuticals Market, By Distribution Channel

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Hypermarket/Supermarket
  • 11.3 Specialty Stores
  • 11.4 Convenience Stores
  • 11.5 Drug Stores
  • 11.6 Online Retail Stores
  • 11.7 Health & Beauty Store
  • 11.8 Brick & Mortar
  • 11.9 Pharmacies
  • 11.10 E-Commerce
  • 11.11 Other Distribution Channels

12 Global Nutraceuticals Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.2 Acquisitions & Mergers
  • 13.3 New Product Launch
  • 13.4 Expansions
  • 13.5 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 Abbott Laboratories
  • 14.2 ADM Protexin Limited
  • 14.3 Agro Tech
  • 14.4 Ajinomoto Co., Inc.
  • 14.5 Amway Corporation
  • 14.6 Archer Daniels Midland Company
  • 14.7 General Mills, Inc.
  • 14.8 Groupe Danone S.A.
  • 14.9 HempFlax Group BV.
  • 14.10 Herbalife International, Inc.
  • 14.11 Ingredion Incorporated
  • 14.12 Kellogg Company
  • 14.13 Nestle S.A.
  • 14.14 Nutramax Laboratories, Inc.
  • 14.15 PepsiCo, Inc.
  • 14.16 Suntory Holdings Limited
  • 14.17 The Hain Celestial Group, Inc.
  • 14.18 The Kraft Heinz Company
  • 14.19 The Natures Bounty Co. (NBTY)
  • 14.20 Yakult Honsha Co., Ltd.