|
市場調査レポート
商品コード
1308637
アルコール飲料市場の2030年までの予測- 製品タイプ別、流通チャネル別、地域別の世界分析Alcoholic Drinks Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type (Hard Seltzer, Beer, Spirits, Wine, Cider, RTD pre-mixes and Other Product Types), Distribution Channel and By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
アルコール飲料市場の2030年までの予測- 製品タイプ別、流通チャネル別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、世界のアルコール飲料市場は2023年に18億2,630万米ドルを占め、2030年には41億1,380万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは12.3%です。
アルコール飲料は、嫌気性発酵によって植物に由来する原料から作られるアルコール飲料です。これは、脳の働きを鈍らせたり、影響を与えたりする向精神物質です。これらの飲料は、製造に使用される成分と技術によってグループに分けられます。果実、ベリー類、穀物、および植物の樹液、塊茎、蜂蜜、牛乳を含むその他の関連製品から砂糖を発酵させて作る。次にできる水っぽい液体は、蒸留によってかなり強いアルコール酒に還元されます。
経済協力開発機構(OECD)によると、一部の国ではアルコールの購入量がわずかに増加しています。同機関によると、英国では2020年4月から10月までの酒税総額は前年同期比で4.5%増加しました。
新興国の人々は、都市人口の増加と可処分所得の増加の結果、新しい形態の娯楽を試しています。都市部では、ストレスの多い仕事や、アルコールが心を落ち着かせるという考えから、アルコール飲料の使用量が増えています。アルコール飲料メーカーは、商品に新しいフレーバーを加えることが多いです。加えて、若者のソーシャルメディアへの影響、彼らの高い家族資産、アルコール飲料への簡単なアクセスにより、市場は拡大しています。
偽アルコール製品の市場拡大は、アルコール業界に根強い脅威を与えています。こうした製品は消費者の健康に重大な悪影響を及ぼし、企業に多大な損失をもたらします。しかし、ニセアルコール製品の製造に使用される他の安価な原料は、大きな健康リスクをもたらします。偽造された製品は、ブランドと経済の両方に打撃を与えます。したがって、ニセアルコール飲料の蔓延は市場の拡大を阻害しかねないため、これに対抗することは極めて重要です。
新興市場では、アルコール飲料の需要が急速に高まっています。また、アルコール飲料メーカーが流通網を整備し、ネット通販やコンビニエンスストアなど販売網を広げる努力をしていることも、市場拡大に大きく寄与しています。アルコール飲料の発展は、新製品の発売や改良によって支えられています。したがって、可処分所得の増加による若年層のアルコール消費の増加が、市場の成長を大きく後押ししています。
アルコールの過剰摂取には、高血圧、心臓病、脳卒中、肝障害、消化器系の問題など、さまざまな悪影響があります。アルコールの乱用はさまざまな健康問題を引き起こす可能性があります。さらに、酩酊状態になると、判断力や運動能力が低下するため、特に運転中に危険な衝突事故を起こすのが一般的です。その結果、大量飲酒による悪影響が、アルコール飲料市場の拡大を妨げる可能性があります。
社交を禁じたCOVID-19の封鎖と、パンデミックによるすべてのバー、クラブ、レストランの閉鎖は、消費者のアルコール購入と飲酒に影響を与えました。世界のアルコール消費量は減少し、アルコール飲料業界は売上を落としました。消費者の飲酒習慣は大きく変化しました。消費者が自宅でアルコール飲料を飲むようになる前は、バーやレストランで飲んでいた。全体的な操業停止により、バー、クラブ、パブ、レストランでのアルコール飲料の売上も影響を受けた。
ワイン分野は有利な成長を遂げると推定されます。ワインには複数の健康効果があります。ワインには抗酸化物質が含まれており、これがこのセグメントの成長を促し、長寿を促進する重要な要素となっています。ワインはまた、危険な炎症や心臓病を予防し、健康をサポートします。さらに、赤ワインにはより多くの抗酸化物質が含まれており、心臓病のリスクを減らし、冠動脈疾患を食い止める。これらの要素が、予測期間中のワイン・セグメントの成長を後押ししています。
酒販店分野は、新興国における急速な都市化により、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。消費者が欧米のライフスタイルを取り入れる傾向を強めていることから、アルコール飲料市場は拡大すると予測されます。国内の酒販店では、より豊富な種類のアルコール飲料を低価格で提供しています。酒類販売免許の複雑さを軽減するために、世界中の多くの政府が実施した支援措置の結果、市場は拡大すると思われます。
アジア太平洋地域は、ビール需要の増加により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。これは、アルコール飲料の需要を満たすために、新興国でリュウゼツランから作られた蒸留酒のニーズが高まっているためです。予測期間中、ビール、ジン、テキーラのフレーバーの人気が高まっており、最も速い成長率を示すと予測されます。
欧州は、同地域におけるアルコール飲料の需要の高さと有力企業の存在により、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。この地域ではビールパブの数が増えているため、ミレニアル世代はクラフトビールへの嗜好が高まっています。業界は、ビールやオクトーバーフェストのようなアルコールベースの飲料フェスティバルによって支えられているアルコール飲料の文化的関連性によって拡大しています。
2022年11月、Diageoは"Balcones"の名で知られるBalcones Distillingの買収を発表しました。バルコーンズ・ディスティリングは米国有数のシングルモルト・ウイスキー製造会社です。バルコンズはテキサスの強烈な暑さと気温の変化を利用して、差別化された風味のウイスキーを製造しています。
2022年1月、重要なアルコール飲料生産者であるコンステレーション・ブランズ社は、米国のコカ・コーラ社とブランド認可契約を締結し、FRESCAブランドの製造、流通、発売、マーケティングを行うことで、アルコール飲料業界にFRESCAミックスド・スピリッツベースの全く新しい別ラインのレディ・トゥ・ドリンク・カクテルを参入させました。
According to Stratistics MRC, the Global Alcoholic Drinks Market is accounted for $1,826.3 million in 2023 and is expected to reach $4,113.8 million by 2030 growing at a CAGR of 12.3% during the forecast period. Alcoholic beverages are alcoholic beverages made from materials that come from plants through anaerobic fermentation. It is a psychotropic substance that slows down or affects the brain. These drinks are divided into groups based on the components and techniques used to manufacture them. Sugar from fruits, berries, grains, and other related products including plant sap, tubers, honey, and milk are fermented to create it. The watery liquid that results next is reduced through distillation to much stronger alcoholic liquor.
According to the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD), a slight increase was observed in alcohol purchases in some countries. It stated that in the U.K., there was an increase of 4.5% in total alcohol beverage duty receipts from April to October 2020 compared to the same period in the previous year.
People in emerging economies are experimenting with new forms of entertainment as a result of the growing urban population and increased disposable incomes. Urban areas have more alcoholic beverage usage because of stressful employment and the idea that alcohol calms the mind. Manufacturers of alcoholic beverages are often adding new flavours to their goods. Additionally, the market is growing because of the impact of young people on social media, their high family wealth, and their simple access to alcoholic beverages.
The growing market for fake alcohol products poses a persistent threat to the alcohol industry. Such products have a significant negative impact on consumer health and cause businesses to lose a lot of money. However, other cheap raw ingredients used to manufacture phoney alcohol products pose major health risks. Products that are counterfeit hurt both the brand and the economy. Therefore, it is crucial to resist the spread of fake alcoholic beverages because it could impede the market's expansion.
In emerging markets, the demand for alcoholic beverages is rising more quickly. The market's expansion is also greatly aided by the efforts of alcoholic beverage companies to improve distribution networks and widen their sales networks, such as online retailers and convenience stores. The development of alcoholic beverages is being aided by new product releases and improvements. Therefore, the increasing alcohol consumption among young adults due to rise in disposable income is significantly driving market growth.
Alcohol overdoses have a number of negative side effects, including high blood pressure, heart disease, stroke, liver damage, and digestive issues. Alcohol abuse can lead to a variety of health problems. Additionally, being intoxicated commonly results in dangerous collisions, especially when driving because it impairs judgement and motor skills. As a result, the adverse effects of heavy alcohol consumption may prevent the market for alcoholic beverages from expanding.
The COVID-19 lockdown, which forbade socialising, and the pandemic's closure of all bars, clubs, and restaurants had an influence on consumers' ability to buy and drink alcohol. The global consumption of alcohol has decreased, and the alcoholic beverage industry has seen a drop in sales. Consumers' drinking habits significantly changed. Before consumers started drinking alcohol-based beverages at home, they did so in bars and restaurants. Due to the entire shutdown, the sales of alcoholic beverages at bars, clubs, pubs, and restaurants were also impacted.
The wine segment is estimated to have a lucrative growth. Wine has multiple health benefits. t offers antioxidants, which is a key aspect driving the segment's growth and promoting longevity. Wine can also assist prevent dangerous inflammation and heart disease to support good health. In addition, red wine contains more antioxidants, which reduce the risk of heart disease and stave off coronary artery disease. These are the elements boosting the wine segment's growth over the forecasted period of time.
The liquor stores segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the rapid urbanization in the emerging economies. The market for alcoholic beverages is predicted to expand due to consumers' growing trend of embracing western lifestyle. Domestic liquor stores offer a wider variety of alcoholic beverages at reduced prices. The market will increase as a result of supportive steps implemented by numerous governments throughout the world to reduce the complexity of liquor licences.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to increase in beer demand. This is due to the rising need for spirits made from agave in emerging nations to meet the demand for alcoholic beverages. During the projected period, it is predicted that the growing popularity of beer, gin, and tequila flavours would exhibit the quickest growth rate.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the high demand for alcoholic beverages in the region and prominent players. Due to the growing number of brewpubs in the area, millennials are showing a growing preference for craft brews. The industry is expanding due to the cultural relevance of alcoholic beverages, which is supported by beer and other alcohol-based beverage festivals like Oktoberfest.
Some of the key players profiled in the Alcoholic Drinks Market include Molson Coors Brewing Co., Diageo Plc, Pernod Ricard SA, Beam Suntory Inc., Asahi Breweries Ltd., Constellation Brands Inc., United Spirits Ltd., Anheuser-Busch InBev SA/NV, Carlsberg A/S, Bacardi Limited, Aceo Ltd., Vina Concha y Toro SA, Treasury Wine Estates Ltd., The Wine Group LLC, Allied Blenders and Distillers Pvt. Ltd. and Anora Group Plc.
In November 2022, Diageo announced acquiring Balcones Distilling, often known as "Balcones." Balcones Distilling is among the leading American Single Malt Whisky producers in the United States. Balcones hold Texas' intense heat and temperature fluctuations to make whiskies with differentiated flavors.
In January 2022, Constellation Brands, Inc., a significant alcoholic beverage producer, signed a brand authorization agreement with the Coca-Cola Company in the U.S. to bring its FRESCA brand into the alcoholic beverage industry by manufacturing, distribution, launching, and marketing of FRESCA mixed completely new, different line of spirit-based, ready-to-drink cocktails.