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市場調査レポート
商品コード
1284202
航空機用塗料市場の2028年までの予測-タイプ別、航空機の種類別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Aircraft Paint Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Aircraft Types, Technologies, Application End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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航空機用塗料市場の2028年までの予測-タイプ別、航空機の種類別、技術別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、航空機用塗料の世界市場は、予測期間中に5.98%のCAGRで成長しているとのことです。
民間航空機は、新造機、ヴィンテージ機を問わず、航空機用塗料と呼ばれる専用の塗料で塗装されています。これらの用途に使用される最も一般的な塗料の種類は、エポキシとエナメルです。これらの塗料は頻繁に高価になりますが、航空機は厳しい条件下で運用されるため、耐久性は非常に高いと考えられています。航空塗料は、自動車や建物に使われる他の塗料と異なり、時間の経過とともに色あせるため、航空会社は自社のデザインや色に合わせて飛行機を塗装することを好みます。航空産業の発展に伴いフライトの回数が増えたことで、航空機の摩耗や損傷が激しくなっています。
航空宇宙産業協会(AIA)によると、2020年には、民間航空宇宙、防衛航空宇宙、防衛非航空宇宙を含む米国の航空宇宙・防衛(A&D)の輸出先として、ドイツ、フランス、カナダ、英国、日本が最有力となりました。
民間機や軍用機の納入が増加することで、航空産業の拡大が見込まれ、予測期間中の航空機用塗料市場の推進力になると予測されます。また、航空需要の増加に対応するための航空会社の航空機の購入も急増しています。2018年11月末までに、ボーイングは5,850機の民間航空機の受注残があり、エアバスは7,337機のそうした航空機の受注残がありました。世界の民間航空産業と航空機用塗料市場を押し上げる追加要因の1つは、航空貨物の増加と組み合わせたビジネス旅行者の増加です。
原油をはじめとする石油製品の価格上昇により、航空機用塗料市場も原材料価格の上昇に見舞われています。数年前より、これらの原材料の価格は上昇傾向にあり、予測期間中もこの傾向は続くと予想されます。そのため、予測期間中、航空機用塗料市場の拡大が抑制されると予想されます。
溶剤系塗料は、技術の進歩により、航空機の外装塗装にも広く使用されるようになりました。それ以外にも、温度や気圧の絶え間ない変化、機体の紫外線対策などが、溶剤ベース製品の需要増に影響を与える大きな要因となっています。さらに、航空機用塗料市場の将来は、環境に優しい新製品の開発から恩恵を受けると予想されています。
製造工程で使用される溶剤やその他の化学物質は揮発性のため、航空機用塗料市場は厳しい環境規制によって支配されています。米国とEUでは、環境保護庁(EPA)がこれらの規制を実施する主な責任を負っています。例えば、航空機用塗料の揮発性有機化合物(VOC)含有量は、EPAの規制の対象です。航空機用塗料に含まれるVOCは、外装用で最大340g/L、内装用で最大420g/Lまで許容されています。このような要素が市場の拡大を制限しています。
COVID-19の発生は、旅行禁止や世界のロックダウンのような政府の規制の結果、航空分野全体の活動が一時的に停止し、悪影響を及ぼすため、短期的には航空機塗料市場の成長を緩やかに抑制すると予想されます。その結果、世界保健機関(WHO)が発生を封じ込めることが困難なパンデミックと分類して以来、航空機の利用頻度が大幅に減少しています。近い将来、パンデミックの流行期間が不明であるにもかかわらず、航空機の生産・整備の減少が予想されます。このように、民間航空機用塗料の市場拡大は、これらの要因によって抑制されることが予想されます。
予測期間中、民間航空機セグメントは、その優位性を維持したまま、市場で最大のシェアを占めると予測されます。航空旅行の需要は、高い生活水準、手頃な旅行費用、主要新興国市場での中間層の拡大、先進国での個人消費総額に占める観光・旅行支出の割合の上昇など、多くの要因によって促進されています。航空需要の増加に対応するため、航空会社は膨大な数の航空機を導入してきました。したがって、予測期間中、民間航空機の継続的な生産と納入が予想されます。
ナローボディ航空機の需要が高まっていること、また、運航効率により多くの古くなった中型航空機を置き換える必要があり、生産量が大幅に増加していることから、ナローボディ航空機は有望な成長を遂げると予測されています。また、ナローボディ型航空機の導入が予測期間中に増加することも、航空用塗料市場に好影響を与えています。
予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予想され、この市場の優位性は今後数年間も続くと思われます。北米地域における航空機用塗料およびコーティングの需要は、戦闘機購入のための政府投資の増加、先端技術の採用の増加、技術的に高度な航空機の生産への投資の増加などの要因によって牽引されています。また、軍用・商業用ジェット機、ヘリコプター、UAV、その他の航空機の生産量の増加や、次世代軍用機の製造に向けた政府投資の増加も、市場の成長をもたらしています。
アジア太平洋地域の市場拡大は、中国やインドなどの新興国による軍用機購入の増加に加え、航空旅行の増加によって促進されると予想されます。また、中国東方航空や海南航空など、この地域の航空会社は、集客のために趣向を凝らしたテーマを採用しています。そのため、テーマが古くなるとすべての航空機を分解して再塗装する必要があり、塗料市場の拡大が期待されています。
2023年4月、PPGは、航空機の航空宇宙用シーラント、接着剤、ポッティングコンパウンドを遠隔地のあらゆる場所で塗布・除去するための携帯型車輪付きツールキット「SEMCO(R)Sealant Removal, Mixing &Application Kit」の発売を発表しました。
2023年4月、PPGは、インディアナ州ブラジルの粉体塗料生産施設を強化するための1,500万米ドルの投資完了を発表しました。従業員数90名の同工場は、2万平方フィート拡張され、接合金属粉用の最新鋭の2つのラインと自動包装機能を備えています。
2021年5月、コンスタント・アビエーションは、オーランド・サンフォード国際空港にある航空機塗装工場での大規模な改善を発表しました。この塗装工場はフルサービスのMRO施設の一部で、ガルフストリーム650、ダッソーファルコン7X、ボンバルディア世界などの大型キャビンの航空機に対応することができます。
According to Stratistics MRC, the Global Aircraft Paint Market is growing at a CAGR of 5.98% during the forecast period. Commercial aircraft, both new and vintage, are painted with an exclusive type of paint called aircraft paint. The most popular types of paint used for these applications are epoxy and enamel. Although these coatings are frequently expensive, they are thought to be very durable because aircraft operate in challenging conditions. Airlines prefer to have their planes painted to match their designs and colors because aviation paint, unlike other paints used on cars and buildings, fades over time. The number of flights has increased as a result of the growing aviation industry, which has led to more wear and tear on the aircraft.
According to the Aerospace Industries Association (AIA), in 2020, Germany, France, Canada, the UK, and Japan were the foremost destinations for the US's Aerospace & Defense (A&D) exports, including civil aerospace, defense aerospace, & defense non-aerospace.
Increasing commercial and military aircraft deliveries are expected to fuel the aviation industry's expansion, which is anticipated to propel the aircraft paint market during the forecast period. The airlines' purchases of aircraft to accommodate the rising demand for air travel have also skyrocketed. By the end of November 2018, Boeing had a backlog of orders for 5,850 commercial aircraft, while Airbus had a backlog of orders for 7,337 such aircraft. One of the additional factors boosting the global commercial aviation industry and the market for aircraft paint is the growing number of business travelers combined with the rise in airborne cargo.
Due to the rising costs of crude oil and other petroleum-based goods, the market for aircraft paint is also seeing an increase in the price of raw materials. Since a few years ago, the prices of these raw materials have been rising, and it is anticipated that this trend will continue during the forecast period. In turn, during the projection period, this is anticipated to restrain the market for aircraft paint from expanding.
Solvent-based paints have also been widely used in the exterior painting of aircraft as a result of technological advancements. Aside from that, the constant changes in temperature, air pressure, and UV protection of the airframe are some of the major factors influencing the rise in demand for products with solvent bases. Additionally, the future of the aircraft paint market is anticipated to benefit from the development of new eco-friendly products.
Due to the volatile nature of the solvents and other chemicals used in the manufacturing process, the market for aircraft paint is governed by strict environmental regulations. In the US and the EU, the Environmental Protection Agency (EPA) is primarily responsible for enforcing these regulations. For instance, the volatile organic compound (VOC) content of aircraft paints is subject to EPA regulations. A maximum of 340 g/L for exterior applications and 420 g/L for interior applications of VOCs are permitted in aircraft paints. Such elements limit market expansion.
The COVID-19 outbreak is anticipated to moderately restrain the growth of the aircraft paint market in the short term due to the temporary suspension of activities across the aviation sector as a result of governmental restrictions like travel bans and global lockdowns, which have had a negative impact. As a result, since the World Health Organization classified the outbreak as a pandemic that is challenging to contain, air travel has significantly decreased in frequency. A decline in aircraft production and maintenance is anticipated in the near future, even though the pandemic's duration is still unknown. Thus, it is anticipated that all of these factors will restrain the market's expansion for commercial aircraft paint.
During the forecast period, the commercial aircraft segment is anticipated to hold the largest share of the market, continuing its dominance. The demand for air travel is fueled by a number of factors, including high living standards, affordable travel costs, the expansion of the middle class in significant emerging markets, and rising tourism and travel expenditures as a percentage of total consumer spending in developed economies. In order to meet the growing demand for air travel, airlines have acquired an enormous number of aircraft. Thus, continuous production and deliveries of commercial aircraft are expected throughout the forecast period.
Due to the rising demand for narrow-body aircraft and the need to replace many out-of-date mid-size aircraft due to operating efficiency, which has led to a significant increase in production, narrow-bodied aircraft are predicted to experience promising growth. Additionally, the increase in narrow-body aircraft launches over the course of the projection period is also having a positive impact on the market for aviation paint.
Over the forecast period, North America is expected to hold the largest market share, and this market dominance will continue in the coming years. The demand for aircraft paints and coatings in the North American region is being driven by factors such as growing government investment in the purchase of fighter jets, growing adoption of advanced technology, and increasing investments in producing technologically advanced aircraft. The market has also grown as a result of rising production of military and commercial jets, helicopters, UAVs, and other aircraft, as well as rising government investment in the creation of next-generation military aircraft.
The expansion of the market in the Asia-Pacific region is anticipated to be fueled by rising air travel as well as rising military aircraft purchases by developing nations like China and India during the projection period. Airlines in the area, including China Eastern Airlines and Hainan Airlines, are also adopting elaborate themes to draw in passengers. As a result, the market for paint is expected to grow as all the aircraft must be disassembled and repainted when the theme becomes outdated.
Some of the key players profiled in the Aircraft Paint Market include 3M Co, Aalberts surface treatment GmbH, AkzoNobel N.V., BASF SE, Brycoat, Inc., DuPont, Henkel AG & Co. KGaA, Hentzen Coatings, Inc., IHI Ionbond AG., Mankiewicz Gebr. & Co., Mapaero Coatings, PG Industries, Inc., PPG Industries Inc., Sherwin-Williams Co, Walter Wurdack Inc and Zircotec Ltd.
In April 2023, PPG announced the launch of its SEMCO® Sealant Removal, Mixing & Application Kit, a portable, wheeled tool kit for the application and removal of aerospace sealants, adhesives and potting compounds on aircraft at any remote site.
In April 2023, PPG announced the completion of a $15-million investment to enhance its Brazil, Ind., powder coatings production facility. The plant, which employes 90, has been expanded by 20,000 square feet to accommodate two state-of-the-art lines for bonded metallic powder and automated packaging capabilities.
In May 2021, Constant Aviation announced major improvements at its aircraft painting operation at Orlando Sanford International Airport. The paint shop is part of a full-service MRO facility and can accommodate large-cabin aircraft such as the Gulfstream 650, Dassault Falcon 7X and Bombardier Global.