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市場調査レポート
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1284192

真空包装市場の2028年までの予測- プロセス、包装材料、機械、パックタイプ、製品タイプ、用途、地域別の世界分析

Vacuum Packaging Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Process, Packaging Material, Machinery, Pack Type, Product, Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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真空包装市場の2028年までの予測- プロセス、包装材料、機械、パックタイプ、製品タイプ、用途、地域別の世界分析
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の真空包装市場は2022年に282億9,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 6.13%で成長し、2028年には404億3,000万米ドルに達すると予想されています。

真空包装は、包装材を製品に密着させることで酸素を除去することを目的に、密封前のパックから空気を排除するプロセスです。さらに、色落ちする前の肉の色を長持ちさせながら、他の品質を立派なレベルに保つことができる環境を作ることで、生肉製品に役立ちます。生肉、骨抜き肉、食肉加工品などの流通や、長期保存のために頻繁に使用される方法です。

国際通貨基金によると、米国の人口は2018年に3億2,740万で、2024年には3億4100万人に達すると予測されています。米国労働省によると、2018年の米国労働力人口における外国出身者は2820万人で、2017年の米国労働力人口における外国出身者は2,740万であったとのことです。米国農務省・経済調査局によると、2018年、米国の赤身肉の消費量は1人当たり109.3ポンドに達し、1人当たり113.8ポンドに上昇すると予想されています。

市場力学

促進要因:

包装産業におけるポリアミドの需要増加

ポリアミドは、優れた透明性、適応性、強力な熱成形能力、適度な収縮性を持つフィルムを製造できるため、真空包装分野で人気のある素材となっています。また、ポリアミドとポリオレフィンを混合した多層構造フィルムは、フレキシブルなパッケージングフィルムの製造によく使われています。半結晶とポリマーはどちらも硬度が高いことで知られています。ポリアミド66は耐摩耗性や高温熱たわみなどの他の品質で認められており、一方、ポリアミド6は剛性で知られています。ポリオレフィンはナイロンと共押出しすることで、ヒートシール性を高め、コストを下げながら水分バリアとして機能します。

抑制要因

厳しい規制

ポリエチレン(PE)のようなプラスチック材料が真空包装ソリューションに広く使用されているのは、その豊富さ、生産・製造コストの低さ、そして製造コストの低さによって実現されています。しかし、これらのプラスチックはリサイクル可能であるにもかかわらず、過剰な使用は環境を危険にさらすため、厳しい規制の対象になっています。冷凍食品の賞味期限は真空包装によって延長されますが、それでも食品に雑菌が繁殖し、さらなる汚染の原因となる可能性があります。食品基準庁やその他の組織は、真空包装のオプションの受け入れについて、より厳しくなってきています。

機会

医療分野での真空包装の需要拡大

病院やヘルスケア施設などの医療現場では、時間やコストを節約し、製品の保存期間を延ばすことができるため、真空包装を採用しています。真空包装は、医薬品が外部の温度や気候に影響されないようにするために使用されます。食品を真空包装するのと同様に、医療品も真空包装することで、開封前に医療品に触れた細菌を除去し、さらなる細菌の拡散を防ぐことができます。また、医療品は、さまざまな技術で真空封入・包装されることで滅菌されることもあります。したがって、医療用品の普及に伴い、真空包装の需要は今後増加すると予想されます。

脅威

消費者の不利な認識

特定の食品に対する消費者の認識は、食品ビジネスにおける真空包装の統合における主要な問題の一つです。食肉製品の消費者は、特定の色の手がかりや嫌気的環境に慣れています。真空包装は、食肉製品の一時的な外観を好ましくない方法で変化させるため、顧客にとっての魅力が低下します。したがって、これらの要因が予測期間中の市場成長を妨げています。

COVID-19の影響:

COVID-19のようなウイルスは、歴史上かつてなかったものです。このウイルスは、世界中の人々の生活、交流、ビジネスのあり方を劇的に変化させました。COVID-19が引き起こした世界の流行の結果、遠隔地での雇用、社会的距離、その他の考え方が広く受け入れられるようになっています。また、昨年はこの新型ウイルスによって、世界中で一時的な閉鎖や検疫が行われました。このような隔離や検疫の結果、さまざまなアイテムの需要が減少したのです。パンデミックにより、多くの企業が永久休業せざるを得なくなっています。意外なことに、この流行は世界の真空包装部門にとって有利なものでした。彼らは結果的に商品の真空包装を望んだのです。

予測期間中、ポリエチレンセグメントが最大となる見込み

ポリエチレン分野は、有利な成長を遂げると推定されます。ポリエチレンは、製造・加工コストが低いため、他の包装材料よりもメーカーに好まれます。ポリエチレンは、軟質で可鍛性のものと硬質で固体のものがあります。真空包装の分野では、さまざまな製品が柔らかく柔軟なフィルムで包装され、保管されています。また、ポリエチレンは、軟化点が最も低い基本的な包装用ポリマーを提供しています。

予測期間中、食品分野のCAGRが最も高くなると予想されています。

食品分野は予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれています。不適切に包装された包装材が化学汚染を引き起こす可能性があるという知識の高まりと、消費者の健康意識の高まりにより、衛生包装に対するニーズが高まっています。大気中のガスから食品を保護し、保存期間を延ばすことができるため、真空包装の必要性はますます高まると予想されます。

最もシェアの高い地域

北米は、医薬品製造の増加、米国、カナダ、メキシコなどの新興国における包装食品需要の増加により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。そのため、これらのパッケージ食品には、細菌の繁殖を防ぎ、耐性があり、製品の保存期間を長くする効果的なパッケージングが必要とされています。さらに、この地域では、肉の消費量が継続的に増加しています。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋は、パッケージ食品の需要の増加、肉および肉製品の輸出の増加、実用的で手頃なパッケージオプションへの注目の高まりにより、予測期間中最も高いCAGRを示すと予測されます。アジア太平洋地域の人々の忙しいライフスタイルと可処分所得の増加により、冷凍食品、外出先での食事、栄養価の高いパッケージ食品の消費が急増し、アジア太平洋地域における真空包装のニーズがさらに高まると予想されます。

主な発展:

2019年7月、Berry Global Group, Inc.は、RPC Group PLC(RPC)を約65億米ドルの購入価格で買収したと発表しました。BerryとRPCが一緒になることで、付加価値の高い保護ソリューションの世界の大手サプライヤーと世界最大級のプラスチックパッケージ企業が誕生しました。

2019年6月、AmcorはBemis Company Inc.を買収しました。両社は現在、Amcor PLC(アムコア)として事業を展開しています。この買収により、規模、能力、フットプリントがさらに拡大し、Amcorの業界をリードする価値提案が強化され、株主にとって大きな価値が生まれました。

2019年6月、モンディグループは、既存のパッケージングと比較してカーボンフットプリントを23%削減した熱成形用途の完全リサイクル可能なポリプロピレンフィルムを開発しました。このリサイクル可能なポリプロピレンフィルムは、肉やチーズなどの製品の保存期間を延長することで知られるガス置換包装(MAP)や真空包装に最適です。

2018年10月、コベリスは生鮮タンパク質分野向けの新しいパッケージング形式であるリサイクル可能な真空スキンボードトレイを発表しました。このイノベーションは、持続可能な調達、プラスチックの削減、リサイクル性の向上を組み合わせ、小売業者と包装メーカーの両方をサポートする完全な円形のパック形式を実現します。

本レポートの内容

  • 地域レベルおよび国レベルセグメントにおける市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場動向(促進要因、抑制要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢。
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかを提供させていただきます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地域的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の真空包装市場:プロセス別

  • シュリンク真空包装
  • スキン真空包装

第6章 世界の真空包装市場:包装材料別

  • エチレンビニルアルコール
  • ポリエチレン
  • ポリアミド
  • その他の梱包材
    • ポリ塩化ビニル
    • ポリプロピレン
    • ポリエステル

第7章 世界の真空包装市場:機械別

  • トレーシール機
  • 熱成形機
  • 外部真空シーラー
  • その他の機械
    • 真空チャンバー機
    • ミニ真空機

第8章 世界の真空包装市場:パックタイプ別

  • 半硬質包装
  • 硬包装
  • 軟包装

第9章 世界の真空包装市場:製品別

  • フィルム
  • パウチ・バッグ
  • その他の製品

第10章 世界の真空包装市場:用途別

  • 工業製品
  • 食べ物
    • ソーセージ
    • 穀類
    • 果物
    • 肉/鶏肉
      • 加工肉
      • 生鮮肉
    • 菓子類
      • ビスケット/クッキー
      • あめ
      • チョコレート
    • 乳製品
      • チーズ
      • バター
      • クリーム
  • 医薬品
    • 手術器具
    • 滅菌用品
    • ケミカルゲル
    • 医療キット
    • カプセル
  • エレクトロニクス
    • マイクロチップ
    • マザーボード
    • 半導体
  • 消費財
  • その他の用途

第11章 世界の真空包装市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 会社概要

  • Berry Plastics Corporation
  • Ulma Packaging
  • Multisorb Technologies, Inc.
  • Amcor Limited
  • Orics Industries, Inc.
  • Coveris Holdings SA
  • Sealed Air Corporation
  • Bemis Company, Inc.
  • SCOOP
  • Linpac Packaging Limited
  • CVP Systems Inc.
  • Mondi Group
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Process (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Shrink Vacuum Packaging (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Skin Vacuum Packaging (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Packaging Material (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Ethylene Vinyl Alcohol (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Polyethylene (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Polyamide (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Other Packaging Materials (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Paper (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Polyvinyl Chloride (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Polypropylene (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Polyester (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Machinery (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Tray-sealing Machines (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Thermoformers (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By External Vacuum Sealers (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Other Machineries (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Vacuum Chamber Machines (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Mini Vacuum Machines (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Pack Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Semi-rigid Packaging (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Rigid Packaging (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Flexible Packaging (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Product (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Films (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Pouches & Bags (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Other Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Industrial Goods (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Food (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Sausages (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Grains (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Fruits (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Meat/ Poultry (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Processed Meat (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Fresh Meat (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Confectionery (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Biscuits/Cookies (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Candy (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Chocolate (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Dairy Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Cheese (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Butter (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Cream (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Pharmaceuticals (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Surgical tools (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Sterile goods (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Chemical gels (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Medical kits (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Capsules (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Electronics (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Microchips (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Motherboards (2020-2028) ($MN)
  • Table 55 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Semiconductor (2020-2028) ($MN)
  • Table 56 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Consumer Goods (2020-2028) ($MN)
  • Table 57 Global Vacuum Packaging Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23024

According to Stratistics MRC, the Global Vacuum Packaging Market is accounted for $28.29 billion in 2022 and is expected to reach $40.43 billion by 2028 growing at a CAGR of 6.13% during the forecast period. Vacuum packing is the process of eliminating air from a pack before it is sealed with the goal of removing oxygen by bringing the packaging material into close contact with the product. Additionally, it helps cured meat products by creating an environment that can keep other qualities at a respectable level while extending the colour of the meat before fading. It is a frequently used method for distributing fresh meat cuts, boneless meat, and processed meat products, as well as for long-term preservation.

According to the International Monetary Fund, the population in the US was 327.4 million in 2018 and is projected to reach 341 million in 2024. According to the US Department of Labor, in 2018, there were 28.2 million foreign-born persons in the US labor force as compared to 27.4 million foreign-born persons in the US labor force in 2017. According to the US Department of Agriculture and Economic Research Service, in 2018, the consumption of red meat in the US amounted to 109.3 pounds per capita and is expected to rise to 113.8 pounds per capita.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing demand for polyamide in packaging industry

The ability of polyamide to produce films with great clarity, adaptability, powerful thermoforming ability, and moderate shrinkage qualities makes it a popular material in the vacuum packaging sector. For the creation of flexible packaging films, polyamide is frequently mixed with polyolefin as a multilayer structural element. Both semi crystals and polymers are renowned for their hardness. Polyamide 66 is recognised for other qualities like resistance to abrasion and high-temperature heat deflection, whereas polyamide 6 is known for rigidity. Polyolefins are co-extruded with nylons to increase heat seal-ability and act as a moisture barrier while lowering costs.

Restraint:

Stringent regulations

Widespread use of plastic materials like polyethylene (PE) in vacuum packing solutions is made possible by their abundance, low production and manufacturing expenses, and low cost of production. Even though these plastics are recyclable, excessive use of them puts the environment in danger and is therefore subject to strict regulation. The shelf life of frozen food items is extended by vacuum packaging, yet germs can still grow on food products and cause further contamination. The Food Standards Agency and other organisations are becoming more stringent about accepting vacuum packaging options.

Opportunity:

Increasing demand for vacuum packaging in the medical sector

Hospitals, healthcare facilities, and other medical settings employ vacuum packaging because it saves time, money, and extends the shelf life of the product. Vacuum packaging is used to ensure that medicines are not affected by any type of external temperature or climate. Similar to vacuum sealing food, sealing medical supplies will eliminate any bacteria that come into touch with them and prevent the spread of further bacteria before the box is opened. Medical objects may also be sterilised when they are vacuum sealed and packed using a variety of techniques. Therefore, it is anticipated that demand for vacuum packaging will increase in the future due to the growing popularity of medical products.

Threat:

Unfavourable consumer perceptions

Consumer perception of specific food products is one of the main issues with the integration of vacuum packing in the food business. Consumers of meat products are accustomed to certain colour cues and anaerobic environments. Vacuum packaging alters the transient appearance of meat products in an unfavourable way, which reduces their attraction to customers. Thus, these factors are hampering the market growth over the forecast period.

COVID-19 Impact:

A virus like COVID-19 has never been seen before in history. This virus drastically altered how people live, interact, and conduct business throughout the world. Remote employment, social distance, and other ideas became widely accepted as a result of the global epidemic that COVID-19 sparked. Additionally, temporary lockdowns and quarantines were prompted by this novel virus last year all over the world. There was less demand for a variety of items as a result of these quarantines and lockdowns. Due to the pandemic, many businesses had to permanently close their doors. Surprisingly, the epidemic was advantageous to the global vacuum packaging sector. They desired vacuum wrapping for their goods as a result.

The polyethylene segment is expected to be the largest during the forecast period

The polyethylene segment is estimated to have a lucrative growth. Polyethylene is preferred by manufacturers over alternative packaging materials because of its low production and processing costs. Polyethylene can be soft and malleable or hard and solid. In the vacuum packaging sector, a variety of products is packaged and stored using soft, flexible films. Polyethylene also offers the basic packaging polymers with the lowest softening point.

The food segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The food segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to the growing knowledge that improperly wrapped packing materials can cause chemical contamination and the growing health consciousness of consumers, there is an increased need for hygiene packaging. As a result of protecting food goods from atmospheric gas and extending their shelf life, vacuum packing is anticipated to become more and more necessary.

Region with highest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to rising pharmaceutical manufacturing as well as rising demand for packaged food in developing nations including the U.S., Canada, and Mexico. Therefore, effective packaging that provides protection against bacterial growth, resists it, and lengthens the product's shelf life is needed for these packaged foods. Additionally, the region has seen a continued rise in meat consumption.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to a rise in the demand for packaged food products, a rise in the export of meat and meat products, and a rise in the attention paid to practical and affordable packaging options. Due to people in the region's busy lifestyles and rising disposable income, there is likely to be a rapid rise in the consumption of frozen food, on-the-go meals and nutritious packaged food, which will further boost the need for vacuum packaging in the Asia-Pacific region.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Vacuum Packaging Market include Berry Plastics Corporation, Ulma Packaging, Multisorb Technologies, Inc., Amcor Limited, Orics Industries, Inc., Coveris Holdings SA, Sealed Air Corporation, Bemis Company, Inc., SCOOP, Linpac Packaging Limited, CVP Systems Inc. and Mondi Group.

Key Developments:

In July 2019, Berry Global Group, Inc., announced that it had acquired of RPC Group PLC (RPC) for a purchase price of approximately USD 6.5 billion. Berry and RPC together created a leading global supplier of value-added protective solutions and one of the world's largest plastic packaging companies.

In June 2019, Amcor acquired Bemis Company Inc. The companies now operate as Amcor PLC (Amcor). This acquisition has led to additional scale, capabilities, and footprint that strengthened Amcor's industry-leading value proposition and generated significant value for shareholders.

In June 2019, Mondi Group developed a fully-recyclable polypropylene film for thermoforming applications with a 23% reduction in carbon footprint compared to existing packaging. This recyclable polypropylene film is ideal for modified atmosphere packaging (MAP) and vacuum packaging, which is known for its ability to extend the shelf life of products such as meat and cheese.

In October 2018, Coveris introduced a recyclable vacuum skinboard tray, a new packaging format for the fresh protein sector. This innovation combines sustainable sourcing, plastics reduction, and improved recyclability for delivering a fully-circular pack format in support of both the retailer and packaging manufacturers.

Processes Covered:

  • Shrink Vacuum Packaging
  • Skin Vacuum Packaging

Packaging Materials Covered:

  • Ethylene Vinyl Alcohol
  • Polyethylene
  • Polyamide
  • Other Packaging Materials

Machineries Covered:

  • Tray-sealing Machines
  • Thermo-formers
  • External Vacuum Sealers
  • Other Machineries

Pack Types Covered:

  • Semi-rigid Packaging
  • Rigid Packaging
  • Flexible Packaging

Products Covered:

  • Films
  • Pouches & Bags
  • Other Products

Applications Covered:

  • Semi- Industrial Goods
  • Food
  • Pharmaceuticals
  • Electronics
  • Consumer Goods
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Vacuum Packaging Market, By Process

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Shrink Vacuum Packaging
  • 5.3 Skin Vacuum Packaging

6 Global Vacuum Packaging Market, By Packaging Material

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Ethylene Vinyl Alcohol
  • 6.3 Polyethylene
  • 6.4 Polyamide
  • 6.5 Other Packaging Materials
    • 6.5.1 Paper
    • 6.5.2 Polyvinyl Chloride
    • 6.5.3 Polypropylene
    • 6.5.4 Polyester

7 Global Vacuum Packaging Market, By Machinery

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Tray-sealing Machines
  • 7.3 Thermoformers
  • 7.4 External Vacuum Sealers
  • 7.5 Other Machineries
    • 7.5.1 Vacuum Chamber Machines
    • 7.5.2 Mini Vacuum Machines

8 Global Vacuum Packaging Market, By Pack Type

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Semi-rigid Packaging
  • 8.3 Rigid Packaging
  • 8.4 Flexible Packaging

9 Global Vacuum Packaging Market, By Product

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Films
  • 9.3 Pouches & Bags
  • 9.4 Other Products

10 Global Vacuum Packaging Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Industrial Goods
  • 10.3 Food
    • 10.3.1 Sausages
    • 10.3.2 Grains
    • 10.3.3 Fruits
    • 10.3.4 Meat/ Poultry
      • 10.3.4.1 Processed Meat
      • 10.3.4.2 Fresh Meat
    • 10.3.5 Confectionery
      • 10.3.5.1 Biscuits/Cookies
      • 10.3.5.2 Candy
      • 10.3.5.3 Chocolate
    • 10.3.6 Dairy Products
      • 10.3.6.1 Cheese
      • 10.3.6.2 Butter
      • 10.3.6.3 Cream
  • 10.4 Pharmaceuticals
    • 10.4.1 Surgical tools
    • 10.4.2 Sterile goods
    • 10.4.3 Chemical gels
    • 10.4.4 Medical kits
    • 10.4.5 Capsules
  • 10.5 Electronics
    • 10.5.1 Microchips
    • 10.5.2 Motherboards
    • 10.5.3 Semiconductor
  • 10.6 Consumer Goods
  • 10.7 Other Applications

11 Global Vacuum Packaging Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Berry Plastics Corporation
  • 13.2 Ulma Packaging
  • 13.3 Multisorb Technologies, Inc.
  • 13.4 Amcor Limited
  • 13.5 Orics Industries, Inc.
  • 13.6 Coveris Holdings SA
  • 13.7 Sealed Air Corporation
  • 13.8 Bemis Company, Inc.
  • 13.9 SCOOP
  • 13.10 Linpac Packaging Limited
  • 13.11 CVP Systems Inc.
  • 13.12 Mondi Group