デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1425145

真空シール包装市場:2024年から2029年までの予測

Vacuum-Sealed Packaging Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 141 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
真空シール包装市場:2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年01月30日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

真空シール包装市場は予測期間中にCAGR 3.75%で成長すると予測されています。

真空シール包装市場の成長を牽引している主な要因の1つは、世界の製薬セクターの拡大です。シリアル化された薬剤の追跡とトレーシングの採用、ドラッグデリバリー機器やブリスター包装の需要増加が市場成長の原動力となっています。新たなニーズや医薬品の研究開発をサポートするための合併・買収の増加、持続可能で環境に優しいパッケージング・ソリューションを生み出すための近代的な製造工程の増加などは、いずれも市場に影響を与えています。さらに、新技術の進歩、消費者の嗜好の変化、認知度の向上、患者を巻き込むスマートパッケージングの利用増加、予防ヘルスケアへの理解の高まりはすべて、真空シール包装業界に有益な影響を与えています。

イントロダクション

真空パックとは、密封する前にパッケージから空気を抜く食品保存の方法です。低酸素の雰囲気を作り出し、腐敗しやすい商品の保存を助ける。空気を抜くことで、生存に酸素を必要とし、食品を腐敗させる好気性バクテリアの繁殖を防ぐことができます。また、酸化やカビや酵母の発生の危険性も低減します。食品分野では、肉、チーズ、果物、野菜などさまざまな品目の包装に広く使用されています。また、食品の鮮度、味、栄養分を保つなど、さまざまな利点があります。また、冷凍食品の冷凍焼け防止にも役立ちます。この業界は、生鮮食品の保存と保存期間の延長に対する需要の高まりによって大きく牽引されています。さらに、真空包装は低酸素環境を作り出し、腐敗の原因となる微生物の増殖を抑制し、食中毒のリスクを低下させるため、市場の成長に影響を与えます。さらに、eコマースやオンライン食品宅配サービスの利用増加が真空密封包装の利用を促し、輸送中の製品の完全性を確保するための効率的で安全な包装ソリューションの需要を押し上げており、これも重要な促進要因となっています。さらに、真空シール包装は食品の品質保護に役立ち、理想的な状態で顧客に届くことを保証するため、利便性と品質を求める消費者の欲求の高まりに合致し、市場の成長を後押ししています。さらに、環境の持続可能性に対する意識の高まりが、保存料や添加物の必要性を排除するためにこうしたパッケージング・ソリューションの採用につながり、その結果、環境に優しいパッケージング・ソリューションが実現し、市場の見通しも楽観的になっています。

促進要因

  • 飲食品業界からの需要増が市場拡大を後押ししそうである:賞味期限を延長しながら商品の鮮度を保つパッケージング・ソリューションに対するニーズの高まりが、市場の成長に影響を与えています。さらに、パッケージング・ソリューションは食品の品質、味、食感を長期間維持し、より長持ちで新鮮な製品を顧客に提供することで生産者に競争上の優位性をもたらし、市場開拓に貢献します。
  • 製薬業界からの採用が増加していることが市場促進要因として作用している:増大する製薬業界における真空包装の巨大な拡大と重要性は、市場成長に影響を与えています。特に酸素や湿気に弱く、効能が損なわれやすい医薬品の効能や安定性を保つのに役立ち、市場成長に拍車をかけています。さらに、安全で信頼できる包装ソリューションに対する需要の高まりは、医薬品が理想的な状態で顧客に届くことを保証し、治療価値を維持し、患者の安全を確保するものであり、これも重要な発展要因となっています。
  • 加工食品に対する需要の高まりは、市場力学にプラスの影響を与えている:世界中でコンビニエンス・フードや調理済み食品の需要が高まっていることが、真空包装の需要を押し上げています。加工食品は、適切な包装だけでなく、より長い保存期間を必要とします。その結果、真空包装は増大する需要を満たす効果的な方法として浮上してきました。さらに、真空パウチは顧客に優れた利便性とポーションコントロール機能を提供します。さらに、真空パウチ包装は、包装済みの食事や残り物の保存を簡単にします。このような真空シール包装の特質は、変化する消費者のライフスタイルに対応するのに最適なものであり、予測期間中、世界の真空シール包装市場の成長を後押しすると思われます。
  • 最近の技術的進歩が市場成長を後押ししている:真空密封パッケージに組み込まれたスマートセンサーは、温度、湿度、ガス組成に関するリアルタイムのデータを監視・通信し、理想的な保存条件を保証して製品の品質管理を向上させ、市場成長に影響を与える可能性があります。さらに、さまざまな技術的改良と、精密な制御を組み合わせ、個々の製品要件に適合した設定可能な真空レベルと密封設定を可能にする最新機器の組み込みが、成長を促進する主要な要素となっています。
  • カスタマイゼーションとブランディングは、世界市場の成長の展望をもたらすと予測される:真空包装ソリューションは、パーソナライゼーションとブランディングのためにメーカーによって使用されています。このようなパッケージングソリューションは、企業が製品を差別化し、世界の真空シール包装業界において適切に位置づけることを支援する、特徴的なブランディング戦略を開発することを可能にします。

最終用途セグメントの飲食品分野の顕著な成長

食品産業カテゴリーは主要な市場シェアを持ち、予測期間中に健全なCAGRで成長すると予測されています。真空シール包装市場の食品産業カテゴリーは、様々な要因により他のカテゴリーよりも急速に成長しています。真空包装は、酸素への暴露を減らし、腐敗の原因となる微生物の増殖を防ぐことで、生鮮食品を長持ちさせるのに役立ちます。真空包装は食品の安全性を向上させ、食品廃棄を減少させる。さらに、包装食品は世界中で人々の毎日の食事に欠かせない要素になりつつあります。化学汚染につながる不適切な包装資材の使用に対する意識の高まりや、顧客の健康意識の向上により、衛生的な包装に対するニーズが高まっています。真空包装は周囲のガスから食品を保護し、賞味期限を延ばすことができるため、真空包装のニーズが高まる可能性が高いです。その結果、製品の鮮度を保ち、製品の見栄えを良くするために、食品製造業者や小売業者による真空包装の利用が増加しており、このカテゴリーの拡大を後押ししています。

北米地域が真空シール包装市場で大きなシェアを占めると予想

北米地域は、効率的な包装を必要とする大規模な飲食品産業があるため、大きなシェアを占めると予想されます。北米の人々は多忙なライフスタイルを持ち、手軽な代替食品を好むため、調理済み食品や包装商品の真空包装が人気です。北米はまた、技術革新と新技術を重視することでも知られており、真空シール包装産業の成長を助けています。また、多くの主要企業が存在し、真空シール包装を迅速にクライアントに提供する体制も整っています。その結果、重要な企業の存在、包装材料や技術における絶え間ない革新が、真空包装における北米市場の優位性に寄与しています。

主な発展

  • 英国の食料品会社Sainsbury'sは2023年2月、プラスチック廃棄物を減らすため、ビーフミンチ商品の新しい包装タイプを発表しました。プラスチックトレー包装を真空パック包装に変更し、プラスチック使用量を55%以上削減しました。
  • Multivac社は2022年12月に熱成形包装機Multivacを発表しました。SFP Lightスチームフラッシングシステムにより、高温の食品を冷却せずに真空包装する斬新なアプローチ。これにより、エネルギーを節約し、食品の保存期間を延ばすことができます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 真空シール包装市場:素材別

  • イントロダクション
  • ポリエチレン(PE)
  • ポリプロピレン(PP)
  • ポリアミド(PA)
  • エチレンビニルアルコール(EVOH)
  • ポリエチレンテレフタレート(PET)
  • その他

第6章 真空シール包装市場:製品別

  • イントロダクション
  • ポーチ&バッグ
  • フィルム

第7章 真空シール包装市場:最終用途別

  • イントロダクション
  • 食品業界
  • ヘルスケアと医薬品
  • 産業用
  • その他

第8章 真空シール包装市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第10章 企業プロファイル

  • Sealed Air Corporation
  • Amcor plc
  • Berry Global Group
  • Schur Flexibles Holding GesmbH
  • Winpak Ltd.
  • Klockner Pentaplast
  • Allfo GmbH & Co. KG
  • Plastissimo Film Co., Ltd.
  • Plastopil Hazorea Company Ltd.
  • The Vacuum Pouch Company Ltd.
目次
Product Code: KSI061616653

The vacuum-sealed packaging market is estimated to grow at a CAGR of 3.75% during the forecast period.

The expansion of the pharmaceutical sector throughout the world is one of the primary reasons driving the growth of the vacuum-sealed packaging market. The adoption of serialized medication tracking and tracing, as well as increased demand for drug delivery devices and blister packaging, drive market growth. The increase in mergers and acquisitions to support new needs and research and development of medications, as well as the increase in the number of modern manufacturing processes to generate sustainable and eco-friendly packaging solutions, all influence the market. Furthermore, advancements in new technologies, changes in consumer preferences, increased awareness, increased usage of smart packaging for patient involvement, and increased understanding of preventative healthcare all have a beneficial impact on the vacuum-sealed packaging industry.

Introduction:

Vacuum-sealed packing is a method of food preservation in which air is removed from the package before it is sealed. It produces a low-oxygen atmosphere, which aids in the preservation of perishable commodities. By eliminating the air, it prevents the growth of aerobic bacteria, which require oxygen to survive and cause food to spoil. It also reduces the danger of oxidation and the formation of mould and yeast. It is extensively used in the food sector to package a variety of items including meats, cheeses, fruits, and vegetables. It also has various advantages, like as keeping the freshness, taste, and nutritional content of the food. It also aids in the prevention of freezer burn in frozen foods. The industry is largely driven by rising demand for perishable food preservation and increased shelf life. Furthermore, vacuum-sealed packing generates a low-oxygen environment, which inhibits the growth of spoilage-causing microbes and lowers the risk of foodborne diseases, impacting market growth. Additionally, the increased use of e-commerce and online food delivery services is encouraging the use of vacuum-sealed packing, boosting the demand for efficient and secure packaging solutions to ensure product integrity during transportation, which is another important growth driver. Additionally, vacuum-sealed packaging helps protect the quality of food items, ensuring they reach customers in ideal condition, aligning with the rising consumer desire for convenience and quality, boosting market growth. Furthermore, growing awareness of environmental sustainability has resulted in the adoption of these packaging solutions to eliminate the need for preservatives and additives, resulting in an eco-friendly packaging solution and an optimistic market outlook.

Drivers:

  • The increasing demand from the food and beverages industry is likely to fuel market expansion: The increasing need for packaging solutions that keep items fresh while prolonging shelf life is affecting market growth. Furthermore, the packaging solution maintains the quality, taste, and texture of food goods for a prolonged length of time, giving producers a competitive advantage by offering customers longer-lasting and fresher products, so contributing to market development.
  • The rising adoption from the pharmaceutical industry is acting as a market driver: The enormous expansion and importance of vacuum packing in the increasing pharmaceutical industry are affecting market growth. It aids in the preservation of the potency and stability of pharmaceutical goods that are particularly vulnerable to oxygen and moisture, which can impair their effectiveness, hence adding to market growth. Furthermore, the growing demand for secure and dependable packaging solutions guarantees that pharmaceutical items reach customers in ideal condition, preserving therapeutic value and ensuring patient safety, constituting another important development factor.
  • Increasing demand for processed food is positively influencing the market dynamics: The growing demand for convenience foods and ready-to-eat meals throughout the world is driving up demand for vacuum packing. Processed food requires a longer shelf life as well as proper packaging. As a result, vacuum packing has emerged as an effective method to fulfil their increasing demands. Additionally, vacuum-sealed pouches provide clients with excellent convenience and portion control features. Furthermore, vacuum packing makes it simple to store and preserve pre-packaged meals or leftovers. Such vacuum-sealed packaging qualities are perfect for catering to changing consumer lifestyles, which is likely to boost the growth of the worldwide vacuum-sealed packaging market over the forecast period.
  • Recent technological advancements are propelling the market growth: Smart sensors integrated into vacuum-sealed packages may monitor and communicate real-time data on temperature, humidity, and gas composition, assuring ideal storage conditions and improving product quality control, impacting market growth. Furthermore, various technical improvements and the incorporation of modern equipment that combines precise controls and enables configurable vacuum levels and sealing settings adapted to individual product requirements are key growth-inducing elements.
  • Customization and branding are projected to provide prospects for growth in the worldwide market: Vacuum packaging solutions are being used by manufacturers for personalization and branding. Such packaging solutions enable them to develop distinctive branding strategies that assist businesses in differentiating their products and positioning them appropriately in the global vacuum-sealed packaging industry.

Products offered by key companies:

  • Vacuum Pack, Amcor plc: The vacuum packs feature the characteristic brick pack shape and provide excellent protection, shelf life extension, and transportation optimization. These have a variety of qualities such as metalized effects, matt or glossy finishes, and so on. Easy opening with peelable opening / reclosability through top tapes and metal-free standards are also available.

The prominent growth in the Food and beverages sector under the End-Use segment

The food industry category is projected to have a major market share and is likely to grow with a healthy CAGR over the forecast period. The food industry category in the vacuum-sealed packaging market is growing faster than other categories due to a variety of factors. Vacuum packing helps perishable food goods last longer by reducing oxygen exposure and preventing the growth of spoilage-causing microbes. It improves food safety and decreases food waste, both of which are major concerns in the food sector. Moreover, packaged foods are becoming an increasingly essential element of people's daily meals all across the world. With greater awareness of the usage of incorrect wrapping package materials that lead to chemical contamination and improved health awareness among customers, there is a growing need for hygienic packaging. This is likely to increase the need for vacuum packing, as it shields food goods from ambient gases, extending their shelf life. As a result, the growing use of vacuum packing by food producers and retailers to preserve product freshness and improve product presentation is propelling the expansion of this category.

The North American region is expected to hold a significant share of the vacuum-sealed packaging market:

The North American region is expected to have a major share due to the region's large food and beverage industry, which necessitates efficient packaging. People in North America have busy lifestyles and like easy food alternatives, therefore vacuum packing for ready-to-eat meals and packaged goods is popular. North America is also recognized for its emphasis on innovation and new technology, which aids in the growth of the vacuum-sealed packaging industry. It also has many key firms and a solid system for delivering vacuum-sealed packaging to clients quickly. As a result, the existence of important companies, as well as constant innovation in packaging materials and technologies, contribute to North America's market dominance in vacuum packaging.

Key developments:

  • Sainsbury's, a British grocery company, announced a new packaging type for their beef mince goods in February 2023 to decrease plastic waste. The plastic tray packaging has been replaced with a vacuum-packed version, which uses at least 55% less plastic. The vacuum-packed beef mince will be accessible both in-store and online, with the same quantity of product despite the smaller container.
  • Multivac released the Multivac thermoforming packaging machinery in December 2022. A novel approach to vacuum packing hot food without previously chilling it with the SFP Light steam flushing system. This saves energy and increases the shelf life of the food.

Segmentation

BY MATERIAL

  • Polyethylene (PE)
  • Polypropylene (PP)
  • Polyamide (PA)
  • Ethylene Vinyl Alcohol (EVOH)
  • Polyethylene terephthalate (PET)
  • Other

BY PRODUCT

  • Pouches & bags
  • Films

BY END-USE

  • Food Industry
  • Healthcare & Pharmaceuticals
  • Industrial
  • Others

BY GEOGRAPHY

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. VACUUM-SEALED PACKAGING MARKET, BY MATERIAL

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Polyethylene (PE)
  • 5.3. Polypropylene (PP)
  • 5.4. Polyamide (PA)
  • 5.5. Ethylene Vinyl Alcohol (EVOH)
  • 5.6. Polyethylene terephthalate (PET)
  • 5.7. Other

6. VACUUM- SEALED PACKAGING MARKET, BY PRODUCT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Pouches & bags
  • 6.3. Films

7. VACUUM- SEALED PACKAGING MARKET, BY END-USE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food Industry
  • 7.3. Healthcare & Pharmaceuticals
  • 7.4. Industrial
  • 7.5. Others

8. VACUUM-SEALED PACKAGING MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Italy
    • 8.4.5. Spain
    • 8.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Taiwan
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Indonesia
    • 8.6.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Sealed Air Corporation
  • 10.2. Amcor plc
  • 10.3. Berry Global Group
  • 10.4. Schur Flexibles Holding GesmbH
  • 10.5. Winpak Ltd.
  • 10.6. Klockner Pentaplast
  • 10.7. Allfo GmbH & Co. KG
  • 10.8. Plastissimo Film Co., Ltd.
  • 10.9. Plastopil Hazorea Company Ltd.
  • 10.10. The Vacuum Pouch Company Ltd.