市場調査レポート
商品コード
1425145
真空シール包装市場:2024年から2029年までの予測Vacuum-Sealed Packaging Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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真空シール包装市場:2024年から2029年までの予測 |
出版日: 2024年01月30日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 即日から翌営業日
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真空シール包装市場は予測期間中にCAGR 3.75%で成長すると予測されています。
真空シール包装市場の成長を牽引している主な要因の1つは、世界の製薬セクターの拡大です。シリアル化された薬剤の追跡とトレーシングの採用、ドラッグデリバリー機器やブリスター包装の需要増加が市場成長の原動力となっています。新たなニーズや医薬品の研究開発をサポートするための合併・買収の増加、持続可能で環境に優しいパッケージング・ソリューションを生み出すための近代的な製造工程の増加などは、いずれも市場に影響を与えています。さらに、新技術の進歩、消費者の嗜好の変化、認知度の向上、患者を巻き込むスマートパッケージングの利用増加、予防ヘルスケアへの理解の高まりはすべて、真空シール包装業界に有益な影響を与えています。
真空パックとは、密封する前にパッケージから空気を抜く食品保存の方法です。低酸素の雰囲気を作り出し、腐敗しやすい商品の保存を助ける。空気を抜くことで、生存に酸素を必要とし、食品を腐敗させる好気性バクテリアの繁殖を防ぐことができます。また、酸化やカビや酵母の発生の危険性も低減します。食品分野では、肉、チーズ、果物、野菜などさまざまな品目の包装に広く使用されています。また、食品の鮮度、味、栄養分を保つなど、さまざまな利点があります。また、冷凍食品の冷凍焼け防止にも役立ちます。この業界は、生鮮食品の保存と保存期間の延長に対する需要の高まりによって大きく牽引されています。さらに、真空包装は低酸素環境を作り出し、腐敗の原因となる微生物の増殖を抑制し、食中毒のリスクを低下させるため、市場の成長に影響を与えます。さらに、eコマースやオンライン食品宅配サービスの利用増加が真空密封包装の利用を促し、輸送中の製品の完全性を確保するための効率的で安全な包装ソリューションの需要を押し上げており、これも重要な促進要因となっています。さらに、真空シール包装は食品の品質保護に役立ち、理想的な状態で顧客に届くことを保証するため、利便性と品質を求める消費者の欲求の高まりに合致し、市場の成長を後押ししています。さらに、環境の持続可能性に対する意識の高まりが、保存料や添加物の必要性を排除するためにこうしたパッケージング・ソリューションの採用につながり、その結果、環境に優しいパッケージング・ソリューションが実現し、市場の見通しも楽観的になっています。
最終用途セグメントの飲食品分野の顕著な成長
食品産業カテゴリーは主要な市場シェアを持ち、予測期間中に健全なCAGRで成長すると予測されています。真空シール包装市場の食品産業カテゴリーは、様々な要因により他のカテゴリーよりも急速に成長しています。真空包装は、酸素への暴露を減らし、腐敗の原因となる微生物の増殖を防ぐことで、生鮮食品を長持ちさせるのに役立ちます。真空包装は食品の安全性を向上させ、食品廃棄を減少させる。さらに、包装食品は世界中で人々の毎日の食事に欠かせない要素になりつつあります。化学汚染につながる不適切な包装資材の使用に対する意識の高まりや、顧客の健康意識の向上により、衛生的な包装に対するニーズが高まっています。真空包装は周囲のガスから食品を保護し、賞味期限を延ばすことができるため、真空包装のニーズが高まる可能性が高いです。その結果、製品の鮮度を保ち、製品の見栄えを良くするために、食品製造業者や小売業者による真空包装の利用が増加しており、このカテゴリーの拡大を後押ししています。
北米地域は、効率的な包装を必要とする大規模な飲食品産業があるため、大きなシェアを占めると予想されます。北米の人々は多忙なライフスタイルを持ち、手軽な代替食品を好むため、調理済み食品や包装商品の真空包装が人気です。北米はまた、技術革新と新技術を重視することでも知られており、真空シール包装産業の成長を助けています。また、多くの主要企業が存在し、真空シール包装を迅速にクライアントに提供する体制も整っています。その結果、重要な企業の存在、包装材料や技術における絶え間ない革新が、真空包装における北米市場の優位性に寄与しています。
The vacuum-sealed packaging market is estimated to grow at a CAGR of 3.75% during the forecast period.
The expansion of the pharmaceutical sector throughout the world is one of the primary reasons driving the growth of the vacuum-sealed packaging market. The adoption of serialized medication tracking and tracing, as well as increased demand for drug delivery devices and blister packaging, drive market growth. The increase in mergers and acquisitions to support new needs and research and development of medications, as well as the increase in the number of modern manufacturing processes to generate sustainable and eco-friendly packaging solutions, all influence the market. Furthermore, advancements in new technologies, changes in consumer preferences, increased awareness, increased usage of smart packaging for patient involvement, and increased understanding of preventative healthcare all have a beneficial impact on the vacuum-sealed packaging industry.
Vacuum-sealed packing is a method of food preservation in which air is removed from the package before it is sealed. It produces a low-oxygen atmosphere, which aids in the preservation of perishable commodities. By eliminating the air, it prevents the growth of aerobic bacteria, which require oxygen to survive and cause food to spoil. It also reduces the danger of oxidation and the formation of mould and yeast. It is extensively used in the food sector to package a variety of items including meats, cheeses, fruits, and vegetables. It also has various advantages, like as keeping the freshness, taste, and nutritional content of the food. It also aids in the prevention of freezer burn in frozen foods. The industry is largely driven by rising demand for perishable food preservation and increased shelf life. Furthermore, vacuum-sealed packing generates a low-oxygen environment, which inhibits the growth of spoilage-causing microbes and lowers the risk of foodborne diseases, impacting market growth. Additionally, the increased use of e-commerce and online food delivery services is encouraging the use of vacuum-sealed packing, boosting the demand for efficient and secure packaging solutions to ensure product integrity during transportation, which is another important growth driver. Additionally, vacuum-sealed packaging helps protect the quality of food items, ensuring they reach customers in ideal condition, aligning with the rising consumer desire for convenience and quality, boosting market growth. Furthermore, growing awareness of environmental sustainability has resulted in the adoption of these packaging solutions to eliminate the need for preservatives and additives, resulting in an eco-friendly packaging solution and an optimistic market outlook.
The prominent growth in the Food and beverages sector under the End-Use segment
The food industry category is projected to have a major market share and is likely to grow with a healthy CAGR over the forecast period. The food industry category in the vacuum-sealed packaging market is growing faster than other categories due to a variety of factors. Vacuum packing helps perishable food goods last longer by reducing oxygen exposure and preventing the growth of spoilage-causing microbes. It improves food safety and decreases food waste, both of which are major concerns in the food sector. Moreover, packaged foods are becoming an increasingly essential element of people's daily meals all across the world. With greater awareness of the usage of incorrect wrapping package materials that lead to chemical contamination and improved health awareness among customers, there is a growing need for hygienic packaging. This is likely to increase the need for vacuum packing, as it shields food goods from ambient gases, extending their shelf life. As a result, the growing use of vacuum packing by food producers and retailers to preserve product freshness and improve product presentation is propelling the expansion of this category.
The North American region is expected to have a major share due to the region's large food and beverage industry, which necessitates efficient packaging. People in North America have busy lifestyles and like easy food alternatives, therefore vacuum packing for ready-to-eat meals and packaged goods is popular. North America is also recognized for its emphasis on innovation and new technology, which aids in the growth of the vacuum-sealed packaging industry. It also has many key firms and a solid system for delivering vacuum-sealed packaging to clients quickly. As a result, the existence of important companies, as well as constant innovation in packaging materials and technologies, contribute to North America's market dominance in vacuum packaging.
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