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市場調査レポート
商品コード
1284085
データセンターオートメーション市場の2028年までの予測-コンポーネント、動作環境、ソリューション、デプロイメント、エンドユーザー、エンタープライズ、地域別の世界分析Data Center Automation Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Component, Operating Environment, Solution, Deployment, End User, Enterprise and By Geography |
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カスタマイズ可能
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データセンターオートメーション市場の2028年までの予測-コンポーネント、動作環境、ソリューション、デプロイメント、エンドユーザー、エンタープライズ、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のデータセンターオートメーション市場は、2022年に133億2,000万米ドルを占め、予測期間中に20.97%のCAGRで成長し、2028年には417億7,000万米ドルに達すると予想されています。
データセンターは、コンピュータとストレージデバイスのネットワークを収容する建物で、企業やその他の組織が大量のデータを処理、整理、保存、配布するために使用されます。データセンター施設の活動やワークフローを制御し、自動化するプロセスは、データセンターの自動化として知られています。データセンターのオペレーターが行う手動操作、監視、管理、メンテナンスの自動化を支援するものです。
IBMのレポートによると、1つの製造現場では1ヶ月に2,200テラバイト以上、1つの生産ラインでは1日に70テラバイト以上のデータを生成することができますが、ほとんどのデータは分析されず、安全性も確保されていないままとなっています。
スマートフォン、ソーシャルメディア、IoT(Internet of Things)機器、その他のインターネット対応ガジェットの利用が増加し、膨大な量のデータが毎秒生成されています。この流行により、データセンターの日常業務における自動化がより重要なものとなりました。これを受けて、企業は現在、オートメーションとロボットにこれまで以上にお金をかけています。手作業をなくすことで、自動化ソリューションは、データセンターのオペレーターがITサービスをより迅速に提供し、効率を高めるのに役立っています。
市場開拓が進む中、最先端技術の保守やプログラミングに精通したスタッフの確保は極めて重要です。スキル不足に取り組む上で、データセンターにおけるスキルギャップは拡大しています。Uptime Instituteの調査によると、データセンター事業者の半数以上が従業員の確保に苦慮しています。インターネットやクラウド大手の拡大が予想されるほか、東南アジア、中国、オーストラリア、その他のAPAC諸国におけるコロケーションデータセンターの容量が増加していることが、熟練労働者に対する需要増加の主な要因となっています。
市場は、サーバーの仮想化など、データセンターを再構築する急速な技術開拓によって牽引されると予想されます。SDDCの概念では、仮想化技術は、計算能力とストレージをソフトウェアで複製します。サーバーの仮想化により、データセンターやサービスプロバイダーは、従来、各ユーザーに1台のサーバーを提供していた無駄の多い方法とは異なり、サーバーを分割して1台のサーバーで多数のユーザーに対応することが可能になります。仮想化により、ワークロードが複数のサーバーに分割されるため、スケーラビリティが向上します。また、リソースを最大限に活用することで、効率性も向上します。
データセンターの従業員は、さまざまなアプリケーション、データベース、競合プラットフォームからなる非常に複雑な環境を管理することが多いです。スクリプトやプラットフォーム/アプリケーション固有のスケジューリングツールでこの環境を管理する場合、時間がかかり、効果的でないため、タスク管理の課題が発生する可能性があります。また、変化に対応するために、断片化された機器を頻繁に更新する必要があり、ランニングコストや作業者の生産性を低下させる。また、データセキュリティの問題が、市場の成長を妨げています。
COVID-19の流行により、非接触型決済、電子決済、オンラインバンキング、eコマースなどのデジタルサービスの利用が加速し、膨大な量のデータが生成されるようになっています。また、在宅勤務の機会や社会的孤立もインターネット利用を促進しました。企業へのコラボレーション・ソフトウェアの提供や、データのセキュリティと安全性を確保するために、強力な接続性、ネットワーク、コンピューティング能力を持つデータセンターへのニーズが高まっています。社会的排除や封鎖の期間中、データセンターを管理するために、データセンターの自動化技術が危機の中で人気を博しました。
サーバー分野は、十分なネットワークとストレージのインフラが整備され、効率的なサーバーへのニーズが高まっているため、有利な成長を遂げると推定されます。サーバー自動化の利点として、クリーンなアーキテクチャ、安全で信頼性の高い環境設定、アクセス性と信頼性の向上、迅速なフィードバック、ソフトウェアポリシー、多様なインターフェースとツール、テスト、展開の取り消しなどが挙げられます。
クラウドセグメントは、予測期間中に最も速いCAGRの成長を示すと予測されています。クラウドの導入により、組織はより効果的かつ柔軟に機能や特徴を提供することができます。クラウドの利用を拡大する主な利点は、コストの削減とメンテナンスの軽減です。クラウドベースのソリューションを活用することで、さまざまなデータセンターやクラウドプラットフォームを調査やマッピングに利用することができます。
北米は、最大規模のデータセンターが存在し、自動化技術の導入が進んでいることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。米国では、IoTデバイス、スマートホームデバイス、ウェアラブル技術の導入が進んでいるため、データセンターの自動化は手動プロセスの削減とオペレーションのスピードアップのために必要です。
ドイツ、英国、オランダ、フランスの各地に大規模なデータセンターが存在するため、予測期間中、欧州のCAGRが最も高くなると予測されます。持続可能なデータセンターを開発するための政府の取り組みが、この地域における新たな商業的展望を切り開く。欧州連合の気候ニュートラルデータセンター協定は、この地域を世界初の気候ニュートラル大陸に変えることを目指しています。
2022年10月、シスコは、Webexの採用を加速するために、新しいデータセンターと必要な規制ライセンスを含むインドWebex専用インフラに投資しました。
2022年8月、ABBはスマートデジタルトランスフォーメーションのソリューションプロバイダーであるATS Globalと協業し、データセンターオートメーション事業への参入を拡大しました。両社はリソースを組み合わせ、ABB Abilityとのデータセンター顧客向けの潜在的な協業の効果と利点を検証し、それぞれのビジネスを成長させるために協力します。
2022年8月、Aristaはソフトウェア・デファインド・ネットワーキング・プロバイダーのPluribus Technologyを買収しました。この買収により、Aristaは次世代、通信/クラウド、スマートエッジのアプリケーション向けに提供するConverged Cloud Fabricの次の段階を強化することを目指しています。
2022年5月、レッドハットはゼネラルモーターズ(GM)と協業し、コネクテッドカーをエッジデータセンターに接続することでその性能を強化しました。このパートナーシップを通じて、Red HatはGMの車両からインターネットにデータを移動するためのインフラを構築しました。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Data Center Automation Market is accounted for $13.32 billion in 2022 and is expected to reach $41.77 billion by 2028 growing at a CAGR of 20.97% during the forecast period. A data centre is a building that houses a network of computers and storage devices and is used by businesses and other organisations to process, organise, store, and distribute massive amounts of data. The process of controlling and automating a data centre facility's activities and workflow is known as data centre automation. It assists in automating manual operations, monitoring, management, and maintenance chores carried out by human operators in data centres.
According to a report by IBM, a single manufacturing site can generate more than 2,200 terabytes of data in one month, and a single production line can generate more than 70 terabytes per day-yet most data remain unanalyzed and unsecured.
Huge amounts of data are produced every second by the increasing use of smartphones, social media, Internet of Things (IoT) devices, and other internet-enabled gadgets. The epidemic made automation in the data centre's daily operations more crucial. In response, businesses now spend more money than ever on automation and robots. By eliminating manual activities, automation solutions help operators of data centres deliver IT services more quickly and increase efficiency.
With numerous developments on the market, it is crucial to have staff members that are proficient in maintaining and programming cutting-edge technologies. The skills gap in the data centre is growing when it comes to tackling skill shortage. More than half of data centre operators struggle to find employees, according to a research from the Uptime Institute. The anticipated expansion of internet or cloud giants as well as the rising capacity of collocation data centres in Southeast Asia, China, Australia, and other APAC nations are the primary drivers of the increased demand for skilled workers.
The market is anticipated to be driven by the quick technological development that is reshaping data centres, such as server virtualization. In an SDDC concept, virtualization technologies replicate computational power and storage in software. Server virtualization makes it possible for data centres and service providers to accommodate numerous users on a single server by segmenting servers, as opposed to the conventional, wasteful way of providing one server to each user. Virtualization increases scalability since workloads are split among several servers. By ensuring that resources are utilised to their fullest, virtualization also increases efficiency.
The workforce of data centres frequently manages a very complex environment that consists of a varied selection of applications, databases, and competing platforms. Task management challenges might arise when managing this environment through scripting and platform/application-specific scheduling tools because they can be time-consuming and ineffective. In order to keep up with change, these fragmented instruments require frequent updating, which drives up running costs and reduces worker productivity. Additionally, a problem with data security is preventing market growth.
The COVID-19 epidemic hastened the use of digital services including contactless payments, e-payment, online banking, e-commerce, and others, leading to the production of enormous amounts of data. Work from home opportunities and social isolation also boosted internet usage. For the purpose of providing collaborative software to businesses and preserving data security and safety, they generated a significant need for data centres with strong connectivity, networking, and computing capacity. In order to administer the data centres throughout the social exclusion and lockdown times, data centre automation technologies gained popularity during the crisis.
The server segment is estimated to have a lucrative growth, due to the development of sufficient network and storage infrastructure and the rising need for effective servers. Among the advantages of server automation are clean architecture, secure and dependable environment setup, greater accessibility and reliability, rapid feedback, software policies, a variety of interfaces and tools, testing, and reversal of deployments.
The cloud segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. Organisations can supply features and functionalities more effectively and flexibly thanks to cloud deployment. The key benefits of greater cloud use are lower costs and less maintenance. Organisations can use a variety of data centres and cloud platforms for research and mapping by utilising cloud-based solutions.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the existence of the biggest data centres and the quick adoption of automation technology within businesses. Data centre automation is required to reduce manual processes and speed up operations as a result of the rising adoption of IoT devices, smart home devices, and wearable technology across the U.S.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the existence of sizable data centres throughout Germany, the U.K., the Netherlands, and France. The government's initiatives to develop sustainable data centres open up new commercial prospects in the area. The Climate Neutral Data Centre Pact of the European Union seeks to transform the region into the world's first climate-neutral continent.
Some of the key players profiled in the Data Center Automation Market include Hewlett Packard Enterprise Development LP, FUJITSU, Cisco Systems, Inc., Citrix Systems, Inc., ABB, ServiceNow, VMWare, Oracle, Microsoft, BMC Software, Inc and Arista Networks, Inc.
In October 2022, Cisco invested in a dedicated India Webex infrastructure that included a new data center and necessary regulatory licenses to accelerate Webex adoption.
In August 2022, ABB collaborated with ATS Global, a solution provider for smart digital transformation, to extend its reach for the data center automation business. Both companies will work together to combine resources, test the effectiveness and advantages of potential collaborations for data center customers with ABB Ability and grow their respective businesses.
In August 2022, Arista acquired software-defined networking provider Pluribus Technology. Through this acquisition, Arista aims to enhance the next phase of the Converged Cloud Fabric offering for next-generation, telco/cloud, and smart edge applications.
In May 2022, Red Hat collaborated with General Motors (GM) to enhance the performance of connected vehicles by connecting them to an edge data center. Through this partnership, Red Hat created an infrastructure to move data from GM's vehicles to the internet.