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市場調査レポート
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1284072

スマートスタジアムの2028年までの市場予測- コンポーネント別(サービス、ソフトウェア)、展開タイプ別(クラウドベース、オンプレミス)、用途別、地域別の世界分析

Smart Stadium Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Component (Services and Software), Deployment Type (Cloud based and On-premise), Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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スマートスタジアムの2028年までの市場予測- コンポーネント別(サービス、ソフトウェア)、展開タイプ別(クラウドベース、オンプレミス)、用途別、地域別の世界分析
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、スマートスタジアムの世界市場は、2022年に94億2,000万米ドル、2028年には329億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間中のCAGRは23.2%で成長しています。

技術の進歩により、スポーツの領域は飛躍的に拡大しています。視聴者のデジタルな期待に応えるために、スマートスタジアムのコンセプトが提案されています。スマートスタジアムは、有線および無線ネットワーク上で多数のカメラ、センサー、デジタルサインを採用しています。スマートスタジアムは、観客やスタッフ関係者に豊富な情報を提供し、駐車場の有無、スタジアム内商品の価格、トイレの空き状況、座席のアップグレードなど、観客の要求に直接答えています。こうしたスタジアムのおかげで、観客にパーソナライズされた体験を提供することができるようになったのです。

Sportscastingのレポートによると、2020年に25億米ドルの収益を上げるオーストラリアンフットボールリーグは、約4万席のスタジアムを売り切り、世界で最も収益性の高いスポーツリーグの1つに拡大し続けています。

市場力学

促進要因

促進要因:スタジアムでのファンエンゲージメント体験への注目度の向上

デジタルサイネージは、デジタルとリンクした体験の重要な要素です。ハイテク消費者向け機器が技術的に複雑なサービスを提供することで、スポーツファンの自宅での体験が向上しています。スタジアム運営者にとって最も困難な課題は、アットホームな体験です。スタジアム運営会社は、この難題を解決するために、スタジアムでの楽しいファン体験を提供することに集中しています。例えば、入退場時の列の短縮、道順の改善、インターネット接続の高速化などです。このようなファン体験を促進するために、スマートスタジアムはオープンWi-Fiやスタジアムアプリをファンに提供しています。これは、収入の増加や観客体験の向上に貢献し、これらすべてが予測期間中にスマートスタジアム市場を押し上げると考えられます。

抑制要因

高い初期投資

スマートスタジアムは、WI-FIアクセスポイント、ゲートウェイ、センサーなどの機器を含む技術的驚異です。スマートスタジアムの技術基盤層には、ネットワーク機器、物理的ハードウェア、運用ソフトウェアが含まれ、これらすべてを設置し維持するために、スタジアムの所有者は多額の支出を要求します。さらに、スマートスタジアムは、スポーツ運営団体の厳しい公共セキュリティ規制に従って建設する必要があるため、スタジアムの建設費全体が上昇します。さらに、スタジアムの所有者は、投資収益率(ROI)をより長い期間待たなければならないです。このため、スタジアムの所有者は、スタジアム建設の初期段階で多額の投資をすることに抵抗があり、これがスマートスタジアム市場の成長を妨げると予想されます。

機会

新興諸国におけるスポーツリーグ文化の成長

世界中でフランチャイズベースのリーグが台頭する中、スポーツ統括団体は、スポーツを世界的に普及させるために、企業や著名人にフランチャイズベースのリーグへの投資を促しています。その華やかさから、スポーツ愛好家たちはスタジアムで競技を体験することに不安を感じています。このようなリーグでは、スタジアムのチケット代が高額になります。そのため、座席での食事提供、スタジアム参加者同士のライブ・エンゲージメント、手間のかからない駐車場など、より良い体験を求めるファンの期待が高まっています。前述のスポーツファンの疑問に対する解決策はスマートスタジアムであり、したがって、拡大するスポーツリーグ文化はスマートスタジアムの市場機会です。

脅威

オープンWi-Fiネットワーク別サイバー攻撃への脆弱性

スマートスタジアムで利用できる無料の高速無線インターネットは、サイバーセキュリティに対する脅威となる可能性があります。スタジアムの所有者は、イベント中に取得したWi-Fi分析データを使用して、スマートフォンを通じて人々を魅了しますが、それにもかかわらず、サイバー攻撃者のソフトターゲットにもなっています。インフラにオープンなWi-Fiホットスポットがあれば、その場にいる人の半数以上がそこに接続することになります。ファンがオープンWi-Fiに接続し、ビジネスメールを送信するなどの活動に使用する場合、多くの重要な情報が危険にさらされることになります。ハッカーがWi-Fiホットスポットに脅威を与える方法は数多くあるため、情報がハッキングされる危険性があります。ハッカーは、モバイルトランザクションを傍受したり、公衆Wi-Fiネットワークを介して人々の携帯電話にマルウェアを導入することが可能です。

COVID-19の影響:

Covid19の流行により、新しいスマートスタジアムの需要が減少しています。これは、世界中のスポーツイベントの延期や中止が原因です。2020年に予定されていた多くの主要なスポーツイベントは、2021年以降に延期されました。このことは、新しいスマートスタジアムの建設に影響を及ぼしています。スマートスタジアムの建設に使用される材料の価格は、需要の減少に伴い低下しています。これは、多くのサプライヤーが余剰在庫を抱え、その売却を試みていることに起因します。COVID-19の流行は、新しいスマートスタジアムの開発に大きな影響を及ぼしています。

予測期間中はソフトウェア分野が最大になると予想される

ソフトウェア分野は、最高の体験を提供することで、ファンとのエンゲージメントを重視する傾向が高まっているため、有利な成長を遂げると推定されます。さらに、群集分析およびイベント管理ソフトウェアに対する需要の高まりが、市場成長の原動力となっています。映像・音声管理、映像監視、サイバーセキュリティの重要性が増しているため、これらのプロセスを実行するためのソフトウェアに対する需要が高まっており、インターフェースとして機能します。スタジアム運営会社によるクラウド分析、データセキュリティ、通信リンク管理のためのソフトウェアへの投資の増加は、運営を改善し、スタジアムのスタッフに費用対効果の高いソリューションを提供するものです。

予測期間中、クラウドベースセグメントが最も高いCAGRを示すと予想されます。

クラウドベースセグメントは、予測期間中に最も高いCAGRの成長を遂げると予測されています。先進的なスタジアムの運営者やオーナーは、ファン体験を向上させるためにスタジアムのアプリケーションへのアクセスを提供します。また、観客を最寄りの出入り口へ誘導する従業員の肉体的労力も軽減されます。クラウドの助けを借りて、携帯電話でライブ映像や、試合会場での座席位置や駐車場に関する情報を見ることができるのです。このような要因が、予測期間中、クラウド分野の大きな需要に繋がっています。

最もシェアの高い地域

欧州は、スマートスタジアム技術の普及と、同地域の多くのスタジアムで多額の技術的支出が行われていることから、予測期間中、最大の市場シェアを占めると予測されます。さらに、スポーツチームは、スタジアムでファンに思い出に残る体験を提供するために、収益のかなりの部分をスタジアムに費やしています。欧州連合は、増え続けるスタジアムをスマートスタジアムに変えるためのスマートプロジェクトを立ち上げています。スマートスタジアムの統合に関連した研究開発、技術革新、政策ニーズが発生しており、予測期間中にスマートスタジアム市場を牽引することになるでしょう。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されています。インド、日本、中国、オーストラリア、東南アジア諸国連合(ASEAN)諸国は、この地域で著しい成長率を記録すると予測される主要国のひとつです。アジア太平洋地域では、セキュリティ、安全性、観客体験を向上させるために、スタジアムにデジタル技術を導入する動きが活発化しています。さらに、この地域では、オリンピック、T20ワールドカップ、ラグビーワールドカップなどの主要イベントが開催されるため、スマートスタジアム技術の導入が急速に進むと予想されます。

主な発展:

2019年11月、Cisco Systems Inc.,は、ロサンゼルスのSoFiスタジアムと提携し、NFLで最も大きな会場となる予定の会場で最先端のIoTおよびオーディオビジュアルソリューションを展開します。

2018年7月、スタジアム技術のパートナーであるIBMは、実現可能な最も早いタイミングでメルセデス・ベンツ・スタジアムの設計プロセスに組み込まれました。同事業者は、メルセデス・ベンツのイベントに参加する予定の顧客と、その前後数日間のロードマップとなる「To Be Journeys」を作成しました。

2018年11月、Huawei は、人工知能(AI)、モノのインターネット(IoT)、ビッグデータ、クラウドなどの新しいICTの提供を中心としたデジタルプラットフォームを立ち上げ、国際的なスマートシティ業界全体で都市全体の知性と持続的発展を可能にしました。

当レポートが提供するもの

  • 地域レベルおよび国レベルのセグメントにおける市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)。
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢。
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかを提供させていただきます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地域的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のスマートスタジアム市場:コンポーネント別

  • サービス
  • ソフトウェア

第6章 世界のスマートスタジアム市場:展開タイプ別

  • クラウドベース
  • オンプレミス

第7章 世界のスマートスタジアム市場:用途別

  • イベント管理
    • イベントのマーケティングと管理
    • 従業員管理
    • 発券管理
  • デジタルコンテンツ管理
    • オーディオとビデオの管理
    • デジタルサイネージ
    • その他のデジタルコンテンツ管理
  • スタジアムと公安
    • 緊急事態および災害管理
    • セキュリティスキャン、イメージング、金属検出
    • ビデオ監視
    • 物理的セキュリティ情報の管理
    • サイバーセキュリティ
    • その他のスタジアムおよび公的証券
  • ネットワーク管理
  • 群衆管理
  • その他の用途

第8章 世界のスマートスタジアム市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第10章 会社概要

  • Johnson Controls
  • NXP SEMICONDUCTORS
  • GP Smart Stadium
  • International Business Machines Corporation(IBM)
  • Ericsson
  • Huawei Technologies Co., Ltd.
  • Cisco Systems, Inc.
  • Intel Corporation
  • SCHNEIDER ELECTRIC
  • NEC Corporation
  • Fujitsu Ltd.
  • Intel Corporation
  • Tech Mahindra Ltd.
  • Voltio
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Smart Stadium Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Smart Stadium Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Smart Stadium Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Smart Stadium Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Smart Stadium Market Outlook, By Deployment Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Smart Stadium Market Outlook, By Cloud based (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Smart Stadium Market Outlook, By On-premise (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Smart Stadium Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Smart Stadium Market Outlook, By Event Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Smart Stadium Market Outlook, By Event Marketing and Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Smart Stadium Market Outlook, By Workforce Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Smart Stadium Market Outlook, By Ticketing Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Smart Stadium Market Outlook, By Digital Content Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Smart Stadium Market Outlook, By Audio & Video Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Smart Stadium Market Outlook, By Digital Signage (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Smart Stadium Market Outlook, By Other Digital Content Managements (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Smart Stadium Market Outlook, By Stadium and Public Security (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Smart Stadium Market Outlook, By Emergency and Disaster Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Smart Stadium Market Outlook, By Security Scanning, Imaging, and Metal Detection (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Smart Stadium Market Outlook, By Video Surveillance (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Smart Stadium Market Outlook, By Physical Security Information Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Smart Stadium Market Outlook, By Cyber Security (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Smart Stadium Market Outlook, By Other Stadium and Public Securities (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Smart Stadium Market Outlook, By Network Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Smart Stadium Market Outlook, By Crowd Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Smart Stadium Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 North America Smart Stadium Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 North America Smart Stadium Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 North America Smart Stadium Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 North America Smart Stadium Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 North America Smart Stadium Market Outlook, By Deployment Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 North America Smart Stadium Market Outlook, By Cloud based (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 North America Smart Stadium Market Outlook, By On-premise (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 North America Smart Stadium Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 North America Smart Stadium Market Outlook, By Event Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 North America Smart Stadium Market Outlook, By Event Marketing and Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 North America Smart Stadium Market Outlook, By Workforce Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 North America Smart Stadium Market Outlook, By Ticketing Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 North America Smart Stadium Market Outlook, By Digital Content Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 North America Smart Stadium Market Outlook, By Audio & Video Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 North America Smart Stadium Market Outlook, By Digital Signage (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 North America Smart Stadium Market Outlook, By Other Digital Content Managements (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 North America Smart Stadium Market Outlook, By Stadium and Public Security (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 North America Smart Stadium Market Outlook, By Emergency and Disaster Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 North America Smart Stadium Market Outlook, By Security Scanning, Imaging, and Metal Detection (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 North America Smart Stadium Market Outlook, By Video Surveillance (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 North America Smart Stadium Market Outlook, By Physical Security Information Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 North America Smart Stadium Market Outlook, By Cyber Security (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 North America Smart Stadium Market Outlook, By Other Stadium and Public Securities (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 North America Smart Stadium Market Outlook, By Network Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 North America Smart Stadium Market Outlook, By Crowd Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 North America Smart Stadium Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 55 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 56 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 57 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Deployment Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 58 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Cloud based (2020-2028) ($MN)
  • Table 59 Europe Smart Stadium Market Outlook, By On-premise (2020-2028) ($MN)
  • Table 60 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 61 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Event Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 62 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Event Marketing and Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 63 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Workforce Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 64 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Ticketing Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 65 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Digital Content Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 66 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Audio & Video Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 67 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Digital Signage (2020-2028) ($MN)
  • Table 68 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Other Digital Content Managements (2020-2028) ($MN)
  • Table 69 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Stadium and Public Security (2020-2028) ($MN)
  • Table 70 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Emergency and Disaster Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 71 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Security Scanning, Imaging, and Metal Detection (2020-2028) ($MN)
  • Table 72 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Video Surveillance (2020-2028) ($MN)
  • Table 73 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Physical Security Information Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 74 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Cyber Security (2020-2028) ($MN)
  • Table 75 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Other Stadium and Public Securities (2020-2028) ($MN)
  • Table 76 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Network Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 77 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Crowd Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 78 Europe Smart Stadium Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 79 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 80 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 81 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 82 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 83 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Deployment Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 84 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Cloud based (2020-2028) ($MN)
  • Table 85 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By On-premise (2020-2028) ($MN)
  • Table 86 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 87 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Event Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 88 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Event Marketing and Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 89 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Workforce Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 90 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Ticketing Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 91 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Digital Content Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 92 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Audio & Video Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 93 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Digital Signage (2020-2028) ($MN)
  • Table 94 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Other Digital Content Managements (2020-2028) ($MN)
  • Table 95 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Stadium and Public Security (2020-2028) ($MN)
  • Table 96 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Emergency and Disaster Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 97 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Security Scanning, Imaging, and Metal Detection (2020-2028) ($MN)
  • Table 98 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Video Surveillance (2020-2028) ($MN)
  • Table 99 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Physical Security Information Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 100 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Cyber Security (2020-2028) ($MN)
  • Table 101 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Other Stadium and Public Securities (2020-2028) ($MN)
  • Table 102 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Network Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 103 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Crowd Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 104 Asia Pacific Smart Stadium Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 105 South America Smart Stadium Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 106 South America Smart Stadium Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 107 South America Smart Stadium Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 108 South America Smart Stadium Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 109 South America Smart Stadium Market Outlook, By Deployment Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 110 South America Smart Stadium Market Outlook, By Cloud based (2020-2028) ($MN)
  • Table 111 South America Smart Stadium Market Outlook, By On-premise (2020-2028) ($MN)
  • Table 112 South America Smart Stadium Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 113 South America Smart Stadium Market Outlook, By Event Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 114 South America Smart Stadium Market Outlook, By Event Marketing and Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 115 South America Smart Stadium Market Outlook, By Workforce Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 116 South America Smart Stadium Market Outlook, By Ticketing Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 117 South America Smart Stadium Market Outlook, By Digital Content Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 118 South America Smart Stadium Market Outlook, By Audio & Video Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 119 South America Smart Stadium Market Outlook, By Digital Signage (2020-2028) ($MN)
  • Table 120 South America Smart Stadium Market Outlook, By Other Digital Content Managements (2020-2028) ($MN)
  • Table 121 South America Smart Stadium Market Outlook, By Stadium and Public Security (2020-2028) ($MN)
  • Table 122 South America Smart Stadium Market Outlook, By Emergency and Disaster Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 123 South America Smart Stadium Market Outlook, By Security Scanning, Imaging, and Metal Detection (2020-2028) ($MN)
  • Table 124 South America Smart Stadium Market Outlook, By Video Surveillance (2020-2028) ($MN)
  • Table 125 South America Smart Stadium Market Outlook, By Physical Security Information Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 126 South America Smart Stadium Market Outlook, By Cyber Security (2020-2028) ($MN)
  • Table 127 South America Smart Stadium Market Outlook, By Other Stadium and Public Securities (2020-2028) ($MN)
  • Table 128 South America Smart Stadium Market Outlook, By Network Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 129 South America Smart Stadium Market Outlook, By Crowd Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 130 South America Smart Stadium Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 131 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 132 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 133 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 134 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 135 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Deployment Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 136 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Cloud based (2020-2028) ($MN)
  • Table 137 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By On-premise (2020-2028) ($MN)
  • Table 138 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 139 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Event Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 140 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Event Marketing and Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 141 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Workforce Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 142 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Ticketing Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 143 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Digital Content Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 144 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Audio & Video Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 145 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Digital Signage (2020-2028) ($MN)
  • Table 146 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Other Digital Content Managements (2020-2028) ($MN)
  • Table 147 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Stadium and Public Security (2020-2028) ($MN)
  • Table 148 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Emergency and Disaster Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 149 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Security Scanning, Imaging, and Metal Detection (2020-2028) ($MN)
  • Table 150 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Video Surveillance (2020-2028) ($MN)
  • Table 151 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Physical Security Information Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 152 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Cyber Security (2020-2028) ($MN)
  • Table 153 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Other Stadium and Public Securities (2020-2028) ($MN)
  • Table 154 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Network Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 155 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Crowd Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 156 Middle East & Africa Smart Stadium Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
目次
Product Code: SMRC22963

According to Stratistics MRC, the Global Smart Stadium Market is accounted for $9.42 billion in 2022 and is expected to reach $32.95 billion by 2028 growing at a CAGR of 23.2% during the forecast period. Technological progress has resulted in tremendous increase in the realm of sporting activities. The smart stadium concept has been proposed in order to meet the digital expectations of the viewer. A smart stadium employs numerous cameras, sensors, and digital signs over wired and wireless networks. Smart stadiums provide a wealth of information to the audience and staff personnel, and they directly answer to the viewers' demands in areas such as parking availability, in-stadium merchandise pricing, bathroom vacancy, seat upgrades, and many more. These stadiums have enabled them to deliver a personalised experience to the crowd.

According to the Sportscasting report, with a revenue of $2.5 billion in 2020, the Australian Football League sells out approximately 40,000-seat stadiums and continues to expand into one of the most profitable sports leagues in the world.

Market Dynamics:

Driver:

Increase in focus on fan engagement experiences at stadium

Digital signage is a significant component of the digitally linked experience. High-tech consumer devices provide technologically complex services, which has improved sports fans' at-home experience. The most difficult task for stadium operators is the at-home experience. Stadium operators are concentrating on providing delightful fan experiences at stadiums to solve this difficulty. These include shorter lines when entering and exiting stadiums, better directions, and faster internet connections. To facilitate the aforementioned fan experiences, smart stadiums offer open Wi-Fi and stadium apps to fans. This contributes to increased income as well as improved spectator experiences, all of which are likely to boost the smart stadium market during the forecast period.

Restraint:

High initial investment

The smart stadium is a technological marvel that includes gear such as WI-FI access points, gateways, and sensors. The technology infrastructure layer of smart stadiums includes networking equipment, physical hardware, and operational software, all of which demand significant expenditure from stadium owners to install and maintain. Furthermore, smart stadiums are required to be built in accordance with the sport governing bodies' stringent public security regulations, which raises the overall stadium construction cost. Moreover, the stadium owners have to wait for longer time period for return on investment (ROI). Thus, the stadium owners are reluctant to invest significantly at initial stage of stadium construction, which is expected to hinder the growth of the smart stadium market.

Opportunity:

Growth in sports league culture in developing countries

With the rise of franchise-based leagues around the world, sport governing bodies are pushing corporations and prominent individuals to invest in franchise-based leagues in order to promote sports globally. Due to the glamour of these competitions, sports enthusiasts are anxious to experience them in stadiums. Such leagues have expensive stadium ticket prices. As a result, there is a rise in fan expectations for better experiences such as on-seat food delivery, live engagement among stadium attendees, and hassle-free parking. The solution to the aforementioned sports fans' queries is smart stadium, and hence the expanding sports league culture is smart stadium market opportunity.

Threat:

Open Wi-Fi networks' vulnerability to cyber-attacks

The free high-speed wireless Internet available at smart stadiums may pose a threat to cybersecurity. Stadium owners employ Wi-Fi analytics data acquired during an event to engage people via their smart phones; nevertheless, it is also a soft target for cyber-attackers. If any infrastructure had an open Wi-Fi hotspot, more than half of the individuals present would connect to it. When a fan connects to open Wi-Fi and uses it for any activity, such as sending business mail, a lot of important information is at risk. There is a risk that the information will be hacked, as there are numerous ways for a hacker to pose a threat to Wi-Fi hotspots. Hackers are capable of intercepting mobile transactions and introducing malware to people's phones via public Wi-Fi networks.

COVID-19 Impact:

The Covid19 epidemic has reduced demand for new smart stadiums. This is due to the postponing and cancellation of sporting events around the world. Many of the major sporting events scheduled for 2020 have been pushed back to 2021 or later. This has had an impact on the construction of new smart stadiums. The price of materials used in the construction of smart stadiums has decreased as demand has decreased. This is owing to the fact that many suppliers have surplus inventory that they are attempting to offload. The Covid19 epidemic has had a significant impact on the development of new smart stadiums.

The software segment is expected to be the largest during the forecast period

The software segment is estimated to have a lucrative growth, owing to rise in focus on fan engagement by providing them the best possible experience. Furthermore, the increased demand for crowd analytics and event management software fuels market growth. The increased emphasis on video and audio management, video surveillance, and cybersecurity has contributed to a greater demand for software to execute these processes, where it works as an interface. Increased investment by stadium operators in software for cloud analytics, data security, and communication link management attributes to improve operations and give cost-effective solutions for stadium staff.

The cloud based segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The cloud based segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. Stadium operators and owners who are forward-thinking provide access to stadium applications to enhance the fan experience. It also reduces the physical efforts of the employees in directing the crowd towards the nearest entries and exits. With the help of the cloud, they can use their mobile phones to view live videos and information about seat locations and parking places at the match. Such factors are responsible for the significant demand for the cloud segment over the forecast period.

Region with highest share:

Europe is projected to hold the largest market share during the forecast period due to the widespread use of smart stadium technologies and significant technological spending across many stadiums in the area. Furthermore, sports teams spend a significant portion of their revenue on stadiums in order to provide a memorable experience for their fans in the stadiums. The European Union has launched smart projects to transform an increasing number of stadiums into smart stadiums. R&D, innovation, and policy needs connected to smart stadium integration are taking place, which will drive the smart stadium market during the projection period.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period. India, Japan, China, Australia, and the Association of Southeast Asian Nations (ASEAN) countries are among the key countries predicted to experience significant growth rates in this region. Asia Pacific is increasingly adopting digital technologies in stadiums to improve security, safety, and spectator experience. Furthermore, the region will host major events such as the Olympics, T20 World Cup, and Rugby World Cup, which will result in the rapid implementation of smart stadium technologies.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Smart Stadium Market include Johnson Controls, NXP SEMICONDUCTORS, GP Smart Stadium, International Business Machines Corporation (IBM), Ericsson, Huawei Technologies Co., Ltd., Cisco Systems, Inc., Intel Corporation, SCHNEIDER ELECTRIC, NEC Corporation, Fujitsu Ltd., Intel Corporation, Tech Mahindra Ltd. and Voltio.

Key Developments:

In November 2019, Cisco Systems Inc., partnered with SoFi Stadium in Los Angeles to deploy cutting edge IoT and audio-visual solutions at what will be the biggest venue in the NFL.

In July 2018, stadium technology partner IBM was included in the design process at the Mercedes-Benz Stadium at the earliest feasible moment. The business created 'To Be Journeys,' which are essentially road maps for customers who are planning to attend a Mercedes-Benz event, as well as the days before and after their visit.

In November 2018, Huawei launched its digital platform centered on delivering new ICT, such as artificial intelligence (AI), the Internet of Things (IoT), Big Data, and cloud, enabling city-wide intelligence and sustainable development across the international smart city industry.

Components Covered:

  • Services
  • Software

Deployment Types Covered:

  • Cloud based
  • On-premise

Applications Covered:

  • Event Management
  • Digital Content Management
  • Stadium and Public Security
  • Network Management
  • Crowd Management
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Smart Stadium Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Services
  • 5.3 Software

6 Global Smart Stadium Market, By Deployment Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Cloud based
  • 6.3 On-premise

7 Global Smart Stadium Market, By Application

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Event Management
    • 7.2.1 Event Marketing and Management
    • 7.2.2 Workforce Management
    • 7.2.3 Ticketing Management
  • 7.3 Digital Content Management
    • 7.3.1 Audio & Video Management
    • 7.3.2 Digital Signage
    • 7.3.3 Other Digital Content Managements
  • 7.4 Stadium and Public Security
    • 7.4.1 Emergency and Disaster Management
    • 7.4.2 Security Scanning, Imaging, and Metal Detection
    • 7.4.3 Video Surveillance
    • 7.4.4 Physical Security Information Management
    • 7.4.5 Cyber Security
    • 7.4.6 Other Stadium and Public Securities
  • 7.5 Network Management
  • 7.6 Crowd Management
  • 7.7 Other Applications

8 Global Smart Stadium Market, By Geography

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 US
    • 8.2.2 Canada
    • 8.2.3 Mexico
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 Italy
    • 8.3.4 France
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Japan
    • 8.4.2 China
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 New Zealand
    • 8.4.6 South Korea
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 South America
    • 8.5.1 Argentina
    • 8.5.2 Brazil
    • 8.5.3 Chile
    • 8.5.4 Rest of South America
  • 8.6 Middle East & Africa
    • 8.6.1 Saudi Arabia
    • 8.6.2 UAE
    • 8.6.3 Qatar
    • 8.6.4 South Africa
    • 8.6.5 Rest of Middle East & Africa

9 Key Developments

  • 9.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 9.2 Acquisitions & Mergers
  • 9.3 New Product Launch
  • 9.4 Expansions
  • 9.5 Other Key Strategies

10 Company Profiling

  • 10.1 Johnson Controls
  • 10.2 NXP SEMICONDUCTORS
  • 10.3 GP Smart Stadium
  • 10.4 International Business Machines Corporation (IBM)
  • 10.5 Ericsson
  • 10.6 Huawei Technologies Co., Ltd.
  • 10.7 Cisco Systems, Inc.
  • 10.8 Intel Corporation
  • 10.9 SCHNEIDER ELECTRIC
  • 10.10 NEC Corporation
  • 10.11 Fujitsu Ltd.
  • 10.12 Intel Corporation
  • 10.13 Tech Mahindra Ltd.
  • 10.14 Voltio