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市場調査レポート
商品コード
1284072
スマートスタジアムの2028年までの市場予測- コンポーネント別(サービス、ソフトウェア)、展開タイプ別(クラウドベース、オンプレミス)、用途別、地域別の世界分析Smart Stadium Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Component (Services and Software), Deployment Type (Cloud based and On-premise), Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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スマートスタジアムの2028年までの市場予測- コンポーネント別(サービス、ソフトウェア)、展開タイプ別(クラウドベース、オンプレミス)、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、スマートスタジアムの世界市場は、2022年に94億2,000万米ドル、2028年には329億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間中のCAGRは23.2%で成長しています。
技術の進歩により、スポーツの領域は飛躍的に拡大しています。視聴者のデジタルな期待に応えるために、スマートスタジアムのコンセプトが提案されています。スマートスタジアムは、有線および無線ネットワーク上で多数のカメラ、センサー、デジタルサインを採用しています。スマートスタジアムは、観客やスタッフ関係者に豊富な情報を提供し、駐車場の有無、スタジアム内商品の価格、トイレの空き状況、座席のアップグレードなど、観客の要求に直接答えています。こうしたスタジアムのおかげで、観客にパーソナライズされた体験を提供することができるようになったのです。
Sportscastingのレポートによると、2020年に25億米ドルの収益を上げるオーストラリアンフットボールリーグは、約4万席のスタジアムを売り切り、世界で最も収益性の高いスポーツリーグの1つに拡大し続けています。
デジタルサイネージは、デジタルとリンクした体験の重要な要素です。ハイテク消費者向け機器が技術的に複雑なサービスを提供することで、スポーツファンの自宅での体験が向上しています。スタジアム運営者にとって最も困難な課題は、アットホームな体験です。スタジアム運営会社は、この難題を解決するために、スタジアムでの楽しいファン体験を提供することに集中しています。例えば、入退場時の列の短縮、道順の改善、インターネット接続の高速化などです。このようなファン体験を促進するために、スマートスタジアムはオープンWi-Fiやスタジアムアプリをファンに提供しています。これは、収入の増加や観客体験の向上に貢献し、これらすべてが予測期間中にスマートスタジアム市場を押し上げると考えられます。
スマートスタジアムは、WI-FIアクセスポイント、ゲートウェイ、センサーなどの機器を含む技術的驚異です。スマートスタジアムの技術基盤層には、ネットワーク機器、物理的ハードウェア、運用ソフトウェアが含まれ、これらすべてを設置し維持するために、スタジアムの所有者は多額の支出を要求します。さらに、スマートスタジアムは、スポーツ運営団体の厳しい公共セキュリティ規制に従って建設する必要があるため、スタジアムの建設費全体が上昇します。さらに、スタジアムの所有者は、投資収益率(ROI)をより長い期間待たなければならないです。このため、スタジアムの所有者は、スタジアム建設の初期段階で多額の投資をすることに抵抗があり、これがスマートスタジアム市場の成長を妨げると予想されます。
世界中でフランチャイズベースのリーグが台頭する中、スポーツ統括団体は、スポーツを世界的に普及させるために、企業や著名人にフランチャイズベースのリーグへの投資を促しています。その華やかさから、スポーツ愛好家たちはスタジアムで競技を体験することに不安を感じています。このようなリーグでは、スタジアムのチケット代が高額になります。そのため、座席での食事提供、スタジアム参加者同士のライブ・エンゲージメント、手間のかからない駐車場など、より良い体験を求めるファンの期待が高まっています。前述のスポーツファンの疑問に対する解決策はスマートスタジアムであり、したがって、拡大するスポーツリーグ文化はスマートスタジアムの市場機会です。
スマートスタジアムで利用できる無料の高速無線インターネットは、サイバーセキュリティに対する脅威となる可能性があります。スタジアムの所有者は、イベント中に取得したWi-Fi分析データを使用して、スマートフォンを通じて人々を魅了しますが、それにもかかわらず、サイバー攻撃者のソフトターゲットにもなっています。インフラにオープンなWi-Fiホットスポットがあれば、その場にいる人の半数以上がそこに接続することになります。ファンがオープンWi-Fiに接続し、ビジネスメールを送信するなどの活動に使用する場合、多くの重要な情報が危険にさらされることになります。ハッカーがWi-Fiホットスポットに脅威を与える方法は数多くあるため、情報がハッキングされる危険性があります。ハッカーは、モバイルトランザクションを傍受したり、公衆Wi-Fiネットワークを介して人々の携帯電話にマルウェアを導入することが可能です。
Covid19の流行により、新しいスマートスタジアムの需要が減少しています。これは、世界中のスポーツイベントの延期や中止が原因です。2020年に予定されていた多くの主要なスポーツイベントは、2021年以降に延期されました。このことは、新しいスマートスタジアムの建設に影響を及ぼしています。スマートスタジアムの建設に使用される材料の価格は、需要の減少に伴い低下しています。これは、多くのサプライヤーが余剰在庫を抱え、その売却を試みていることに起因します。COVID-19の流行は、新しいスマートスタジアムの開発に大きな影響を及ぼしています。
ソフトウェア分野は、最高の体験を提供することで、ファンとのエンゲージメントを重視する傾向が高まっているため、有利な成長を遂げると推定されます。さらに、群集分析およびイベント管理ソフトウェアに対する需要の高まりが、市場成長の原動力となっています。映像・音声管理、映像監視、サイバーセキュリティの重要性が増しているため、これらのプロセスを実行するためのソフトウェアに対する需要が高まっており、インターフェースとして機能します。スタジアム運営会社によるクラウド分析、データセキュリティ、通信リンク管理のためのソフトウェアへの投資の増加は、運営を改善し、スタジアムのスタッフに費用対効果の高いソリューションを提供するものです。
クラウドベースセグメントは、予測期間中に最も高いCAGRの成長を遂げると予測されています。先進的なスタジアムの運営者やオーナーは、ファン体験を向上させるためにスタジアムのアプリケーションへのアクセスを提供します。また、観客を最寄りの出入り口へ誘導する従業員の肉体的労力も軽減されます。クラウドの助けを借りて、携帯電話でライブ映像や、試合会場での座席位置や駐車場に関する情報を見ることができるのです。このような要因が、予測期間中、クラウド分野の大きな需要に繋がっています。
欧州は、スマートスタジアム技術の普及と、同地域の多くのスタジアムで多額の技術的支出が行われていることから、予測期間中、最大の市場シェアを占めると予測されます。さらに、スポーツチームは、スタジアムでファンに思い出に残る体験を提供するために、収益のかなりの部分をスタジアムに費やしています。欧州連合は、増え続けるスタジアムをスマートスタジアムに変えるためのスマートプロジェクトを立ち上げています。スマートスタジアムの統合に関連した研究開発、技術革新、政策ニーズが発生しており、予測期間中にスマートスタジアム市場を牽引することになるでしょう。
アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されています。インド、日本、中国、オーストラリア、東南アジア諸国連合(ASEAN)諸国は、この地域で著しい成長率を記録すると予測される主要国のひとつです。アジア太平洋地域では、セキュリティ、安全性、観客体験を向上させるために、スタジアムにデジタル技術を導入する動きが活発化しています。さらに、この地域では、オリンピック、T20ワールドカップ、ラグビーワールドカップなどの主要イベントが開催されるため、スマートスタジアム技術の導入が急速に進むと予想されます。
2019年11月、Cisco Systems Inc.,は、ロサンゼルスのSoFiスタジアムと提携し、NFLで最も大きな会場となる予定の会場で最先端のIoTおよびオーディオビジュアルソリューションを展開します。
2018年7月、スタジアム技術のパートナーであるIBMは、実現可能な最も早いタイミングでメルセデス・ベンツ・スタジアムの設計プロセスに組み込まれました。同事業者は、メルセデス・ベンツのイベントに参加する予定の顧客と、その前後数日間のロードマップとなる「To Be Journeys」を作成しました。
2018年11月、Huawei は、人工知能(AI)、モノのインターネット(IoT)、ビッグデータ、クラウドなどの新しいICTの提供を中心としたデジタルプラットフォームを立ち上げ、国際的なスマートシティ業界全体で都市全体の知性と持続的発展を可能にしました。
According to Stratistics MRC, the Global Smart Stadium Market is accounted for $9.42 billion in 2022 and is expected to reach $32.95 billion by 2028 growing at a CAGR of 23.2% during the forecast period. Technological progress has resulted in tremendous increase in the realm of sporting activities. The smart stadium concept has been proposed in order to meet the digital expectations of the viewer. A smart stadium employs numerous cameras, sensors, and digital signs over wired and wireless networks. Smart stadiums provide a wealth of information to the audience and staff personnel, and they directly answer to the viewers' demands in areas such as parking availability, in-stadium merchandise pricing, bathroom vacancy, seat upgrades, and many more. These stadiums have enabled them to deliver a personalised experience to the crowd.
According to the Sportscasting report, with a revenue of $2.5 billion in 2020, the Australian Football League sells out approximately 40,000-seat stadiums and continues to expand into one of the most profitable sports leagues in the world.
Digital signage is a significant component of the digitally linked experience. High-tech consumer devices provide technologically complex services, which has improved sports fans' at-home experience. The most difficult task for stadium operators is the at-home experience. Stadium operators are concentrating on providing delightful fan experiences at stadiums to solve this difficulty. These include shorter lines when entering and exiting stadiums, better directions, and faster internet connections. To facilitate the aforementioned fan experiences, smart stadiums offer open Wi-Fi and stadium apps to fans. This contributes to increased income as well as improved spectator experiences, all of which are likely to boost the smart stadium market during the forecast period.
The smart stadium is a technological marvel that includes gear such as WI-FI access points, gateways, and sensors. The technology infrastructure layer of smart stadiums includes networking equipment, physical hardware, and operational software, all of which demand significant expenditure from stadium owners to install and maintain. Furthermore, smart stadiums are required to be built in accordance with the sport governing bodies' stringent public security regulations, which raises the overall stadium construction cost. Moreover, the stadium owners have to wait for longer time period for return on investment (ROI). Thus, the stadium owners are reluctant to invest significantly at initial stage of stadium construction, which is expected to hinder the growth of the smart stadium market.
With the rise of franchise-based leagues around the world, sport governing bodies are pushing corporations and prominent individuals to invest in franchise-based leagues in order to promote sports globally. Due to the glamour of these competitions, sports enthusiasts are anxious to experience them in stadiums. Such leagues have expensive stadium ticket prices. As a result, there is a rise in fan expectations for better experiences such as on-seat food delivery, live engagement among stadium attendees, and hassle-free parking. The solution to the aforementioned sports fans' queries is smart stadium, and hence the expanding sports league culture is smart stadium market opportunity.
The free high-speed wireless Internet available at smart stadiums may pose a threat to cybersecurity. Stadium owners employ Wi-Fi analytics data acquired during an event to engage people via their smart phones; nevertheless, it is also a soft target for cyber-attackers. If any infrastructure had an open Wi-Fi hotspot, more than half of the individuals present would connect to it. When a fan connects to open Wi-Fi and uses it for any activity, such as sending business mail, a lot of important information is at risk. There is a risk that the information will be hacked, as there are numerous ways for a hacker to pose a threat to Wi-Fi hotspots. Hackers are capable of intercepting mobile transactions and introducing malware to people's phones via public Wi-Fi networks.
The Covid19 epidemic has reduced demand for new smart stadiums. This is due to the postponing and cancellation of sporting events around the world. Many of the major sporting events scheduled for 2020 have been pushed back to 2021 or later. This has had an impact on the construction of new smart stadiums. The price of materials used in the construction of smart stadiums has decreased as demand has decreased. This is owing to the fact that many suppliers have surplus inventory that they are attempting to offload. The Covid19 epidemic has had a significant impact on the development of new smart stadiums.
The software segment is estimated to have a lucrative growth, owing to rise in focus on fan engagement by providing them the best possible experience. Furthermore, the increased demand for crowd analytics and event management software fuels market growth. The increased emphasis on video and audio management, video surveillance, and cybersecurity has contributed to a greater demand for software to execute these processes, where it works as an interface. Increased investment by stadium operators in software for cloud analytics, data security, and communication link management attributes to improve operations and give cost-effective solutions for stadium staff.
The cloud based segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. Stadium operators and owners who are forward-thinking provide access to stadium applications to enhance the fan experience. It also reduces the physical efforts of the employees in directing the crowd towards the nearest entries and exits. With the help of the cloud, they can use their mobile phones to view live videos and information about seat locations and parking places at the match. Such factors are responsible for the significant demand for the cloud segment over the forecast period.
Europe is projected to hold the largest market share during the forecast period due to the widespread use of smart stadium technologies and significant technological spending across many stadiums in the area. Furthermore, sports teams spend a significant portion of their revenue on stadiums in order to provide a memorable experience for their fans in the stadiums. The European Union has launched smart projects to transform an increasing number of stadiums into smart stadiums. R&D, innovation, and policy needs connected to smart stadium integration are taking place, which will drive the smart stadium market during the projection period.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period. India, Japan, China, Australia, and the Association of Southeast Asian Nations (ASEAN) countries are among the key countries predicted to experience significant growth rates in this region. Asia Pacific is increasingly adopting digital technologies in stadiums to improve security, safety, and spectator experience. Furthermore, the region will host major events such as the Olympics, T20 World Cup, and Rugby World Cup, which will result in the rapid implementation of smart stadium technologies.
Some of the key players profiled in the Smart Stadium Market include Johnson Controls, NXP SEMICONDUCTORS, GP Smart Stadium, International Business Machines Corporation (IBM), Ericsson, Huawei Technologies Co., Ltd., Cisco Systems, Inc., Intel Corporation, SCHNEIDER ELECTRIC, NEC Corporation, Fujitsu Ltd., Intel Corporation, Tech Mahindra Ltd. and Voltio.
In November 2019, Cisco Systems Inc., partnered with SoFi Stadium in Los Angeles to deploy cutting edge IoT and audio-visual solutions at what will be the biggest venue in the NFL.
In July 2018, stadium technology partner IBM was included in the design process at the Mercedes-Benz Stadium at the earliest feasible moment. The business created 'To Be Journeys,' which are essentially road maps for customers who are planning to attend a Mercedes-Benz event, as well as the days before and after their visit.
In November 2018, Huawei launched its digital platform centered on delivering new ICT, such as artificial intelligence (AI), the Internet of Things (IoT), Big Data, and cloud, enabling city-wide intelligence and sustainable development across the international smart city industry.