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市場調査レポート
商品コード
1273274
スマートパッケージングの2028年までの市場予測- 技術、材料、用途、地域別の世界分析Smart Packaging Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Technology, Material, Application, and By Geography |
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スマートパッケージングの2028年までの市場予測- 技術、材料、用途、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、スマートパッケージングの世界市場は、2022年に257億2,143万米ドルを占め、予測期間中に7.5%のCAGRで成長し、2028年には 396億9,593万米ドルに達すると予想されています。
スマートパッケージングは、エンジンの効果やパワーを高めるデバイスの一種です。スマートパッケージング」という用語は、食品や医薬品を含むさまざまな商品に使用される、センサーを搭載した特定の種類のパッケージングシステムを指します。スマートパッケージング技術は、製品の品質、賞味期限、鮮度監視、顧客と製品の安全性の向上に貢献するものです。これらのインテリジェントシステムは、インテリジェント技術で包装された製品の品質や鮮度に関する情報を提供します。
フレキシブル・パッケージング協会によると、フレキシブル・パッケージングは主に食品に使用されており、市場全体の60%以上を占めています。国連環境計画によると、世界で生産される全食品のうち、毎年約13億メートルトン(14億3,000万トン)が失われたり、無駄になったりします。米国では、年間1,330億ポンド(約1,610億米ドル)の食品が廃棄されていると推定されます。
スマートパッケージングは、飲食品産業において、輸送中の製品の位置を追跡し、品質や鮮度を監視し、消費者に内容物や栄養価に関する情報を提供するために使用することができます。これにより、商品の品質や安全性だけでなく、買い物体験も向上する可能性があります。食品の鮮度や、ほこり、汚れ、におい、水蒸気、熱、酸素、細菌などの汚染物質に対する防御に対する人々の関心が高まるにつれ、これらの要素はますます考慮されるようになってきています。また、温度を調節し、食品の安全性と鮮度を保つスマートパッケージングに対する消費者の需要によって、スマートパッケージングの市場は拡大しつつあります。
包装アプリケーションに使用されるセンサーやRFID(Radio Frequency Identification)のコストが高いため、より良い包装は従来の包装よりも高価であり、これが包装システムの大量アプリケーションの失敗の一因となっています。包装用途に利用されるセンサーや無線自動識別(RFID)が高価なため、より良い包装は従来の包装形態よりも高価であり、包装システムのための大規模なアプリケーションで失敗しています。
顧客に安心と安全を提供するために、eコマース業界の成長とともに、より多くの技術的進歩がなされています。オンラインショッピングは、先進国、途上国、発展途上国において、より一般的になってきています。また、出荷監視や製品配送に関する情報を顧客に提供するインテリジェントパッケージングソリューションは、魅力的な市場の可能性を生み出しています。さらに、eコマース産業の拡大、産業化の加速、優れたサプライチェーン管理へのニーズの高まりは、市場参入企業に魅力的な可能性をもたらすと予測されています。
スマートパッケージング分野の企業が直面する最大の困難は、顧客価格を引き上げたり下げたりすることなく、高価な新技術をパッケージに搭載する方法を見つけ出すことです。この種のパッケージの利点について消費者を教育し、パッケージの規則に準拠した最先端センサーの独自の生産プロセスを構築することも、さらなる障害となります。
COVID-19の発生により、建設業、製造業、接客業、観光業はいずれも大きな影響を受けた。製造業の操業は停止または制限されました。世界的には、建設業や輸送業の供給網が寸断されました。このため、スマートパッケージングの生産量だけでなく、市場の需要も減少し、スマートパッケージングの市場拡大が妨げられました。一方、企業は徐々に通常の商品・サービスの提供を開始しました。その結果、スマートパッケージング企業はフル稼働で業務を再開することができ、2021年末には市場の回復を支援しました。
固形物セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。センサーやスマートラベルなどの固体技術を利用して、消費者体験を向上させ、追加の製品情報、鮮度、安全性、保存に関する推奨事項を提供する包装は、固体スマート包装と呼ばれます。これらの技術は、消費者に最新の製品情報を提供するインタラクティブなパッケージングを実現するために使用することができます。ソリッド・スマート・パッケージングには通常、温度感受性ラベル、湿度感受性ラベル、RFID対応パッケージング、インタラクティブ・パッケージングなどのアプリケーションがあります。
飲食品分野は、予測期間中に最も高いCAGR成長を遂げると予測されています。これにはいくつかの理由があります。いつでも手に入り、利用しやすく、賞味期限が長い食品を購入することが好まれるのです。ここでも、インテリジェント・パッキングがこれらを保証することができます。また、最新の厳しい食品安全法の遵守が容易になるため、飲食品のサブセグメントに属する企業の大半が、スマートパッケージングを使用する意欲を持っています。
北米は、予測期間中、最も高い市場シェアを維持すると予測されています。これは、人口増加の結果、食品や液体に対する要求が明らかに増加したためです。食品業界の膨大な需要に対応するため、世界のさまざまな地域から輸入される食品の量は大幅に増加しており、この地域でスマートパッケージングソリューションの需要を後押ししています。食品の保存期間の延長と投資の拡大が、北米地域におけるスマートパッケージングの需要を高めています。
アジア太平洋地域は、多くの最終用途産業における高度なパッケージング技術の採用の増加、同地域における食品・飲食品の需要の増加、eコマースの拡大により、予測期間中最も高いCAGRを示すと予測されます。また、アジア太平洋地域には、中国、インド、日本、韓国などの経済大国があり、同地域のスマートパッケージング市場の拡大を促進すると予想されています。
2019年4月、Tetra Pakは、牛乳やジュースのカートンをテクノロジーツール、大型データキャリア、インタラクティブな情報コンジットに変える、リンク型パッケージングプラットフォームを発表しました。小売業者がサプライチェーンにもっとアクセスできるようになれば、流通業者は在庫の動きを追跡し、リアルタイムの情報を得ることができるようになります。
2019年2月、シールドエアーはMGMのフレキシブルパッケージング部門を買収しました。フレキシブルな食品包装材料は、有名な包装会社であるMGMが消費者向けパッケージ商品の東南アジア市場向けに提供しています。買収の2大目的は、アジア太平洋における地位の強化と、印刷とラミネートの能力の高度化です。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Smart Packaging Market is accounted for $25721.43 million in 2022 and is expected to reach $39695.93 million by 2028 growing at a CAGR of 7.5% during the forecast period. Smart packaging is a kind of device that boosts the engine's effectiveness and power. The term "smart packaging" refers to a particular kind of sensor-equipped packaging system used for a variety of goods, including food and pharmaceuticals. The smart packaging technology contributes to improving product quality, shelf life, freshness monitoring, and customer and product safety. These intelligent systems offer information on the product's quality and freshness when it is packaged with intelligent technology.
According to the Flexible Packaging Association, flexible packaging is mainly used for food, which accounts for more than 60% of the total market. According to the UN environment program, approximately 1.3 billion metric tons (1.43 billion tons) of all food produced globally is lost or wasted every year. In the United States, an estimated 133 billion pounds of food are wasted yearly, valued at USD 161 billion
Smart packaging can be used in the food and beverage industry to track a product's position during transportation, monitor its quality and freshness, and provide the consumer with information about its contents and nutritional value. This could improve the quality and safety of the goods as well as the shopping experience. As people become more concerned with food freshness and defence against contaminants including dust, grime, odour, water vapours, heat, oxygen, and germs, these elements are being taken into account more and more. The market for smart packaging is also being expanded by consumer demand for smart packaging that regulates temperature and keeps food safe and fresh.
Due to the higher cost of sensors and radio frequency identification (RFIDs) used for packaging applications, better packaging is more expensive than conventional packaging, which contributes to the failure of mass applications for packaging systems. Better packaging is more expensive than traditional forms of packaging because the sensors and radio frequency identification (RFID) utilised for packaging applications are more expensive and are failing in large applications for packaging systems.
In order to provide clients with security and safety, more technological advancements are being made as the e-commerce industry grows. Online shopping is becoming more popular in developed, developing, and developing nations. Additionally, intelligent packaging solutions that provide clients with information about shipment monitoring and product delivery create attractive market potential. Furthermore, it is projected that the expanding E-commerce industry, accelerated industrialisation, and rising need for superior supply chain management would present market participants with appealing possibilities.
The largest difficulty facing firms in the field of smart packaging is figuring out how to put pricey new technology into the packaging without raising or cutting customer prices. Educating consumers about the advantages of this kind of packaging and creating unique production processes for cutting-edge sensors that can adhere to packaging rules are additional obstacles.
Construction, manufacturing, hospitality, and the tourism industries were all significantly impacted by the COVID-19 outbreak. Manufacturing operations were suspended or limited. Globally, supply networks for the construction and transportation industries were disrupted. This reduced the production of smart packaging as well as the market's demand for them, which hindered the market's expansion for smart packaging. On the other hand, businesses gradually began providing their usual goods and services. The smart packaging companies were able to resume operations at full capacity as a result, which assisted in the market's recovery by the end of 2021.
The solid segment is estimated to have a lucrative growth. Packaging that makes use of solid-state technologies, such as sensors and smart labels, to enhance the consumer experience and provide additional product information, as well as freshness, safety, and storage recommendations, is referred to as solid smart packaging. These technologies can be used to create interactive packaging that provides consumers with up-to-date product information. Solid smart packaging typically has applications like temperature-sensitive labels, humidity-sensitive labels, RFID-enabled packaging, and interactive packaging.
The food and beverage segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period. There are a few reasons for this. They favour buying food that is always available, accessible, and has a long shelf life. Again, intelligent packing can guarantee these. Since it makes it easier for them to comply with the most recent and stringent food safety laws, the majority of enterprises in the food and beverage sub-segment are motivated to use smart packaging.
North America is projected to hold the highest market share during the forecast period owing to the requirement for food and liquids has clearly increased as a result of the growing population. To meet the enormous demands of the food industry, the amount of food imported from different areas of the world has substantially expanded, which has boosted the demand for smart packaging solutions in the area. The lengthening of food shelf life and growing investment are driving up the demand for smart packaging in the North American region.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the rising adoption of advanced packaging technologies in numerous end-use industries, the rising demand for food and beverage items in the area, and the expansion of e-commerce. In addition, the Asia-Pacific region is home to a number of significant economies, including China, India, Japan, and South Korea, which are anticipated to propel the expansion of the area's smart packaging market.
Some of the key players profiled in the Smart Packaging Market include: Sysco Corporation, Zebra Technologies Corp., Ball Corporation, BASF SE, Crown, R.R. Donnelley & Sons Company, Avery Dennison Corporation, 3M, International Paper, Stora Enso, Sealed Air Corporation, Amcor Plc, Huhtamaki PPL Ltd, Thin Film Electronics ASA, Smartrac N.V. and Emerson Electric Co.
In April 2019, Tetra Pak unveiled a linked packaging platform that would transform milk and juice cartons into technology tools, large data carriers, and interactive information conduits. Distributors will be able to track stock movements and obtain real-time information if retailers have more access to the supply chain.
In February 2019, Sealed Air acquired the flexible packaging section of MGM. Flexible food packaging materials are provided by the well-known packaging company MGM for Southeast Asian markets for consumer packaged goods. The two major objectives of the purchase are to strengthen its position in Asia-Pacific and to advance its printing and laminating capabilities.