表紙:アルコール飲料市場の2028年までの予測- 製品タイプ別、流通チャネル別、フレーバー別、パッケージ別、地域別の世界分析
市場調査レポート
商品コード
1273270

アルコール飲料市場の2028年までの予測- 製品タイプ別、流通チャネル別、フレーバー別、パッケージ別、地域別の世界分析

Alcoholic Beverages Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product Type, Distribution Channel, Flavor, Packaging and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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アルコール飲料市場の2028年までの予測- 製品タイプ別、流通チャネル別、フレーバー別、パッケージ別、地域別の世界分析
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、アルコール飲料の世界市場は、2022年に1兆6,263億米ドルを占め、2028年には3兆2,620億米ドルに達すると予測され、予測期間中に12.3%のCAGRで成長するとされています。

アルコール飲料は、穀物、発酵した果実、砂糖にエタノールを結合させて作られる飲料です。シードルやワインは発酵した果実から製造され、スピリッツやビールは発酵したライ麦や大麦から作られます。飲料に含まれるアルコールの量は、保持する時間や発酵させる容器によって異なります。アルコール飲料は、レクリエーションや活性化のための液体として広く活用されています。若者人口の増加、中間所得層の増加、健全な経済状況により、世界のアルコール飲料市場は急速に拡大しています。

米国醸造家協会によると、2021年、米国におけるクラフトビール生産の65.7%は地域醸造所で行われました。また、地ビール醸造所の増加により、市場におけるクラフトビールの生産量も増加しています。2021年、米国におけるクラフトビールの18.4%は、地域のマイクロブルワリーで造られたものです。

市場力学:

促進要因

アルコール飲料を購入するためのインターネット会場の増加

アルコール飲料を購入するためのオンラインプラットフォームの台頭は、市場の成長を後押しすると予想されます。アルコール飲料の流通サービスや企業向けビール・ワインサービスを提供する様々なインターネットサイトが存在します。複数のメーカーからさまざまな国への重要な流通サービス施設や、地元の醸造所や酒屋も利用可能です。しかし、すべてのオンラインアルコール注文プラットフォームは、成人以上によって作られ、運ばれ、処理される必要があります。そのため、アルコール飲料を購入するためのオンラインプラットフォームの拡大は、業界の成長を支えています。

抑制要因

消費者のノンアルコール飲料への傾倒の高まり0

炭酸飲料、トニックウォーター、フルーツポンチ、スパークリングウォーターなどのノンアルコール飲料への嗜好の高まりは、市場の成長を制限する可能性があります。ノンアルコール飲料は血圧を下げ、心拍数を維持する働きがあるため、アルコール飲料の市場需要を低下させる。

機会:

プレミアム製品の人気が高まっている

プレミアム製品への需要の高まりは、アルコール飲料市場の拡大に多くの展望を開くでしょう。米国におけるアルコール産業で最も急成長しているのがレディ・トゥ・ドリンク・カクテル事業であり、新しい地域に進出すると同時に、バー品質のプレミアムドリンクを入手することができます。例えば、カットウォーターカクテルは、ますます人気が高まっています。その結果、プレミアムなアイテムへの需要の高まりが市場成長を牽引しています。人口の拡大はアルコール飲料への高い需要を生み出し、市場拡大の豊富な展望をもたらす可能性があります。

脅威

アルコール飲料の副作用

アルコール飲料の過剰摂取は、高血圧、心臓病、脳卒中、肝臓病、消化器系疾患、乳がん、口、喉、食道、声帯、肝臓、結腸、直腸などのガンを含む様々な悪影響と関連しています。これらの副作用の結果、アルコール飲料の需要は低下し、業界の成長を妨げています。

COVID-19の影響:

COVID-19が発生した際、専門店、バー、パブ、レストランが閉鎖されたことは、アルコール飲料ビジネスに大きな影響を与えました。2020年半ばに封鎖措置が緩和されたことで、小売業者は自信を取り戻しました。同時に、主に政府の規則や税金が原因で、いくつかの国で高い値上げが記録されましたが、分析した市場には小さな影響しか与えませんでした。

予測期間中、ワイン分野が最大となる見込み

ワインは、世界で最も古く、最も人気のあるアルコール飲料の一種です。ワインは最もポピュラーで一般的に入手できるアルコール飲料の一つであり、欧州諸国ではテーブルスピリッツとして楽しまれています。ワインは、様々なシーンや料理と結びついているため、単体で飲むだけでなく、カクテルとしても楽しめる万能な飲み物となっています。本格的な味わいとプレミアムサイズの魅力が消費者に伝わり、世界市場での売上増につながっています。

予測期間中、最もCAGRが高いと予測されるのは「オンプレミス」セグメントです。

パブ、バー、その他のオントレード店舗よりも低価格でより多くの製品を選択できるため、世界中の小売カウンターの魅力を高めています。投資家は、手頃な価格で迅速な買い物を提供するために、近代的な取引や便利な小売サイトの構築に力を注いでおり、同市場では多額の収入を集めています。一方、さまざまな飲酒習慣の導入が進むことで、消費者の外食動向も活発化しています。世界中で進む西洋化と異文化の動向は、近い将来、オン・トレード・チャネルの人気を高めると予測されています。

最もシェアの高い地域

若年層の人口が多い北米が、予測期間中最も高いシェアを占めると予測され、北米がアルコール飲料ビジネスをリードしています。予測期間中、アルコール飲料市場は高品質なアルコール飲料への需要増加の恩恵を受けると思われます。可処分所得の増加により、北米のアルコール市場は大きく発展すると予想されます。今後数年間は、新興諸国がこの地域のアルコール飲料部門を活性化させると思われます。

CAGRが最も高い地域:

可処分所得の増加により、アジア太平洋地域が予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。さらに、インドや中国などの新興国におけるアガベ系の蒸留酒に対する需要の高まりが、この地域の市場拡大の原動力となるでしょう。さらに、高品質なアルコール飲料の消費拡大が、この地域の市場拡大をさらに促進するでしょう。

主な発展を遂げる:

2023年3月、DiageoはDon Papa Rumの買収を完了。この買収は、プレミアム化をサポートする魅力的なマージンを持つ高成長ブランドの買収というDiageoの戦略に沿ったものです。

2022年11月、ディアジオはテキサス州の大手スーパープレミアムウイスキー蒸溜所、バルコンズ蒸溜所を買収。チームはまた、テキサス産の麦芽大麦やローストブルーコーンなど、高品質で、しばしば地元で調達した原酒を活用して、装飾性の高いウイスキー群を製造します。

2022年10月、バカルディは「レガシー」という名のインド製ウイスキーを発売しました。バカルディは、インドでの拡大計画をさらに強化するため、レガシーを通じて顧客向けの割引価格カテゴリーを設ける意向です。

当レポートの内容

  • 地域別・国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)。
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢。
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかを提供させていただきます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地域的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のアルコール飲料市場:製品タイプ別

  • ビール
    • ラガー
    • エール
    • ハイブリッド
  • ワイン
    • 強化ワイン
    • スパークリングワイン
  • 焼酎
    • ラム酒
    • ウィスキー
    • ウォッカ
    • その他のスピリッツ
  • その他の製品タイプ

第6章 世界のアルコール飲料市場:流通チャネル別

  • オンプレミス
  • 酒屋
  • コンビニエンスストア
  • インターネット小売業
  • スーパーマーケット
  • 食料品店

第7章 世界のアルコール飲料市場:フレーバー別

  • ノンフレーバー
  • 風味のある

第8章 世界のアルコール飲料市場:パッケージ別

  • ペットボトル
  • ガラスびん

第9章 世界のアルコール飲料市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 会社概要

  • Bacardi Limited
  • Diageo PLC
  • Anheuser-Busch InBev
  • Heineken Holding NV
  • Boston Beer Company Inc.
  • Molson Coors Brewing Company
  • Carlsberg Group
  • Suntory Beverage & Food Limited
  • Constellation Brands Inc.
  • Asahi Group Holdings Ltd
  • Pernod Ricard
  • Tsingtao Brewery Co., Ltd.
  • Suntory Holdings Limited
  • Budweiser Brewing Company APAC Limited
  • Anheuser-Busch InBev SA/NV
  • Beijing Yanjing Brewery Co
  • Wuliangye Yibin Co., Ltd
  • CASTEL FRERES.
  • Halewood International Limited
  • Davide Campari-Milano N.V.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Product Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Beer (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Lager (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Ale (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Hybrid (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Wine (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Fortified Wine (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Sparkling Wine (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Distilled Spirits (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Rum (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Whiskey (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Vodka (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Other Spirits (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Other Product Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By On Premises (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Liquor Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Convenience Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Internet Retailing (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Supermarkets (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Grocery Shops (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Flavor (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Unflavored (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Flavored (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Packaging (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Plastic Bottles (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Tins (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Alcoholic Beverages Market Outlook, By Glass Bottles (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22815

According to Stratistics MRC, the Global Alcoholic Beverages Market is accounted for $1,626.3 billion in 2022 and is expected to reach $3,262.0 billion by 2028 growing at a CAGR of 12.3% during the forecast period. An alcoholic beverage is a beverage made by combining ethanol with grains, fermented fruits, and sugar. Ciders and wines are manufactured from fermented fruit, whereas spirits and beers are derived from fermented rye and barley. The amount of alcohol in the beverage depends on how long it is held and the container in which it is fermented. Alcoholic beverages are widely utilised as recreational and revitalising liquids. Because of a growing youth population, rising middle-class income, and a healthy economy, the global alcoholic beverages market is expanding rapidly.

According to the US Brewers Association, in 2021, 65.7% of craft beer production in the United States took place in regional breweries. The increase in the number of microbreweries has also increased the production of craft beer in the market. In 2021, 18.4% of craft beer in the United States was crafted in local microbreweries.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing the number of internet venues for purchasing alcoholic drinks

The rising online platform for purchasing alcoholic beverages is expected to boost market growth. There are various internet websites that provide alcoholic beverage distribution services and corporate beer and wine service. A significant distribution services facility from several manufacturers to various countries, as well as local breweries and liquor stores, is also available. All online alcohol order platforms, however, must be made, transported to, and processed by an adult or older. As a result, expanding online platforms for purchasing alcoholic beverages supports industry growth.

Restraint:

Increasing inclination of consumers towards non-alcoholic beverages0

The growing public preference for non-alcoholic beverages such as carbonated drinks, tonic water, fruit punch, and sparkling water may limit market growth. Non-alcoholic beverages serve to decrease blood pressure and sustain heart rate, lowering the market demand for alcoholic beverages.

Opportunity:

Premium products are becoming increasingly popular

The growing demand for premium products will open up numerous prospects for the expansion of the alcoholic beverages market. The fastest-growing segment of the alcohol industry in the United States is the ready-to-drink cocktail business, which has the ability to expand into new regions while simultaneously providing access to premium drinks of bar quality. Cutwater cocktails, for example, are becoming increasingly popular. As a result, the increased demand for premium items drives market growth. An expanding population generates a high demand for alcoholic beverages, which could provide abundant prospects for market expansion.

Threat:

Side effects of alcoholic beverages

Overdoes of alcoholic beverages are related with a variety of negative effects, including high blood pressure, heart disease, stroke, liver disease, and digestive issues and other cancers such as breast, mouth, throat, oesophagus, voice box, liver, colon, and rectum cancer. As a result of all of these side effects, demand for alcoholic beverages falls, hampered industry growth.

COVID-19 Impact:

The closure of specialised shops, bars, pubs and restaurants during the COVID-19 outbreak had a significant influence on the alcoholic beverages business. Retailers gained confidence as lockdown measures were eased in mid-2020. At the same time, high price increases were recorded in several nations, primarily due to government rules and taxes, which had a minor impact on the market analysed.

The wine segment is expected to be the largest during the forecast period

The wine segment is estimated to have a lucrative growth; due to Wine is the world's oldest and most popular type of alcoholic beverage. It is one of the most popular and commonly available alcoholic beverages, enjoyed as table spirits in European countries. Because of the growing association of this type with various occasions and food servings, it has become a versatile drink that can be consumed in cocktails as well as on its own. The combination of authentic taste and premium-sized attraction to consumers has led in increased sales in the global market.

The On Premises segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The On Premises segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to more product choice at lower pricing than pubs, bars, and other on-trade outlets has enhanced the appeal of retail counters around the world. Investors are concentrating their efforts on the creation of modern trades and convenient retail sites to provide quick shopping at affordable rates in the market, which is collecting significant income. On the other hand, the increasing adoption of various drinking practises has resulted in consumer dine-out trends. Rising Westernisation and cross-cultural trends around the world are projected to boost the popularity of on-trade channels in the near future.

Region with highest share:

North America is projected to hold the highest market share during the forecast period owing to its large young adult population; North America leads the alcoholic beverage business. Over the projected period, the alcoholic beverages market is likely to benefit from increased demand for high-quality alcoholic beverages. Because of rising disposable money, the North American alcohol market is expected to develop considerably. In the coming years, developing countries are likely to fuel the region's alcoholic beverage sector.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to rising disposable income. Furthermore, rising demand for agave-based spirits from emerging economies such as India and China would fuel market expansion in this region. Furthermore, increased consumption of high-quality alcoholic beverages will drive market expansion in this region even further.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Alcoholic Beverages Market include: Bacardi Limited, Diageo PLC, Anheuser-Busch InBev, Heineken Holding NV, Boston Beer Company Inc., Molson Coors Brewing Company, Carlsberg Group, Suntory Beverage & Food Limited, Constellation Brands Inc., Asahi Group Holdings Ltd, Pernod Ricard, Tsingtao Brewery Co., Ltd., Suntory Holdings Limited, Budweiser Brewing Company APAC Limited, Anheuser-Busch InBev SA/NV, Beijing Yanjing Brewery Co, Wuliangye Yibin Co., Ltd, CASTEL FRERES., Halewood International Limited and Davide Campari-Milano N.V.

Key Developments:

In March 2023, Diageo completes acquisition of Don Papa Rum, This acquisition is in line with Diageo's strategy to acquire high growth brands with attractive margins that support premiumisation.

In Nov 2022, Diageo acquires leading Texas super premium whisky distiller, Balcones Distilling, The team also leverages distinctive high quality, and often locally sourced, original ingredients, including Texas-grown malted barley and roasted blue corn, to produce a range of highly decorated whiskies.

In Oct 2022 Bacardi launched an Indian-made whiskey named Legacy. Bacardi intends to create a discount pricing category for its customers through Legacy in order to further strengthen its expansion plan in India.

Product Types Covered:

  • Beer
  • Wine
  • Distilled Spirits
  • Other Product Types

Distribution Channels Covered:

  • On Premises
  • Liquor Stores
  • Convenience Stores
  • Internet Retailing
  • Supermarkets
  • Grocery Shops

Flavors Covered:

  • Unflavored
  • Flavored

Packagings Covered:

  • Plastic Bottles
  • Tins
  • Glass Bottles

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Alcoholic Beverages Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Beer
    • 5.2.1 Lager
    • 5.2.2 Ale
    • 5.2.3 Hybrid
  • 5.3 Wine
    • 5.3.1 Fortified Wine
    • 5.3.2 Sparkling Wine
  • 5.4 Distilled Spirits
    • 5.4.1 Rum
    • 5.4.2 Whiskey
    • 5.4.3 Vodka
    • 5.4.4 Other Spirits
  • 5.5 Other Product Types

6 Global Alcoholic Beverages Market, By Distribution Channel

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 On Premises
  • 6.3 Liquor Stores
  • 6.4 Convenience Stores
  • 6.5 Internet Retailing
  • 6.6 Supermarkets
  • 6.7 Grocery Shops

7 Global Alcoholic Beverages Market, By Flavor

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Unflavored
  • 7.3 Flavored

8 Global Alcoholic Beverages Market, By Packaging

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Plastic Bottles
  • 8.3 Tins
  • 8.4 Glass Bottles

9 Global Alcoholic Beverages Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Bacardi Limited
  • 11.2 Diageo PLC
  • 11.3 Anheuser-Busch InBev
  • 11.4 Heineken Holding NV
  • 11.5 Boston Beer Company Inc.
  • 11.6 Molson Coors Brewing Company
  • 11.7 Carlsberg Group
  • 11.8 Suntory Beverage & Food Limited
  • 11.9 Constellation Brands Inc.
  • 11.10 Asahi Group Holdings Ltd
  • 11.11 Pernod Ricard
  • 11.12 Tsingtao Brewery Co., Ltd.
  • 11.13 Suntory Holdings Limited
  • 11.14 Budweiser Brewing Company APAC Limited
  • 11.15 Anheuser-Busch InBev SA/NV
  • 11.16 Beijing Yanjing Brewery Co
  • 11.17 Wuliangye Yibin Co., Ltd
  • 11.18 CASTEL FRERES.
  • 11.19 Halewood International Limited
  • 11.20 Davide Campari-Milano N.V.