デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1258830

サステナブルパッケージング市場の2028年までの予測-タイプ別、包装タイプ、プロセス、エンドユーザー、地域別の世界分析

Sustainable Packaging Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Packaging Type, Process, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
サステナブルパッケージング市場の2028年までの予測-タイプ別、包装タイプ、プロセス、エンドユーザー、地域別の世界分析
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ストラティスティックスMRCによると、世界のサステナブルパッケージング市場は、2022年に1,023億米ドルを占め、2028年には1,755億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは9.4%で成長するとされています。

サステイナブルパッケージングは、自然環境に与える悪影響が最も少ないものです。持続可能な包装材は、製造、生産、輸送、廃棄、リサイクルの際に排出される汚染物質の量が最も少ないものです。持続可能な包装とは、より環境に優しい包装材料の開発と使用です。他の素材と比較した場合の自然環境への影響度が、その包装材の持続可能性を定義しています。

調査によると、2025年は環境に配慮したパッケージングの分水嶺となることが予測されています。40%以上が、今後5年間に革新的な製品や持続可能な技術を使用すると予測しています。

市場力学:

促進要因

促進要因:政府別取り組みの増加

パッケージはユーザーと物流組織の橋渡し役であり、環境に配慮した物流には効果的で持続可能なパッケージが不可欠です。ロジスティクス全体の効率を高めるためには、パッケージングにもっと配慮する必要があります。サステイナブルパッケージングとは、プラスチックなどの従来の無駄な包装に代わるものです。この政策は、製品の安全性を確保し、持続可能性を促進しながら、物流コストの削減を目指すものです。この協議には、インド産業連盟をはじめ、食品・飲料、eコマース、3PL/4PLなど、さまざまなユーザー業界が参加しました。再生可能なパッケージ、堆肥化可能なポリメーラー(バイオプラスチック)、再生クラフトのショッピングバッグや充填剤、生分解性の梱包テープやラベル、再生段ボール箱など、ゴミの発生が少ない梱包材は、こうした選択肢の一例です。これらの目的は多面的であり、多くの社会的、経済的、環境的要因を包含しているため、市場の成長を促進するのに役立っています。

抑制要因

バイオプラスチックやその他の材料の不十分な供給

世界的にPLAが不足し、従来のプラスチック製使い捨て容器に代わる環境に優しい代替品への需要が高まっています。洪水、竜巻、地震などの自然災害は、バイオプラスチックや生分解性パッケージングソリューションの原材料の入手に影響を及ぼします。これらの原材料は、果物、野菜、農産物から発生することが多いからです。さらに、バイオプラスチックの市場は小さく、特殊なものです。バイオプラスチックの機械的強度は石油化学製品をベースとした競合製品よりも低く、製造コストも市場成長の妨げになっています。

機会

従来のパッケージングを持続可能なパッケージングに置き換える

一部の外食産業では、使い捨てのプラスチック製ストロー、クロージャー、蓋、キャップ、カップ、食品トレーを、紙や堆肥化可能な代替品に切り替えています。予測期間中、このプログラムは大きな成長の見込みを生み出すと思われます。ユニリーバやプロクター・アンド・ギャンブルなどの企業は、環境保護への取り組みを進めるため、消費者使用後の再生プラスチックをパッケージング・ソリューションに含めることを始めています。このような取り組みは、近い将来、主要なプレーヤーに成長の可能性をもたらすと期待されています。

脅威

コスト高

サステナブルパッケージは、当然、従来のパッケージよりも高価です。これは、関係する資源とその調達方法(バージン材料と使用済み材料の両方)だけでなく、確立されていないサプライチェーンや生産方法、規模の経済性が低いためです。さらに、包装に使用される商品保護のための材料性能の最適化は、お客様の期待に応えるだけでなく、食品廃棄物や製品の破損の問題にも及びます。パッケージの機能は、その中に入っているものを保護することであり、ここに妥協は許されず、市場の成長を妨げることになるのです。

COVID-19の影響:

COVID-19の流行は、サステナブルパッケージング分野にわずかな影響を与えました。いくつかのワクチンやその他の医療用製品の製造により、持続可能なパッケージングオプションに対する強い需要が発生しました。一部の都市で戸締まりが緩和されたため、持ち帰りやフードデリバリーの需要が急増し、環境に配慮したパッケージングの必要性が認識されるようになっています。サステナブルパッケージの製造は、厳戒態勢のためストップしていました。しかし、閉鎖が解除された後、市場は大きく成長しました。厳戒態勢により、サステナブルパッケージング製品の製造は中止されました。しかし、閉鎖が解除された後、市場は大きく成長しました。

予測期間中、紙分野が最も大きくなると予想されます。

紙分野は、高価値で環境に優しい素材であるため、有利な成長を遂げると推定されます。紙は、バイオベースであること、生分解性であること、リサイクル可能であることなどの利点があります。これは、紙パッケージの利点や環境に優しい製品について顧客に啓蒙するための政府の取り組みが増加していることに起因しており、持続可能なパッケージング市場の成長をサポートすると思われます。紙は、バイオベースであること、生分解性であること、リサイクル可能であることが利点です。紙は、キャンディ、ペットフード、ドライフードなど、幅広いフレキシブルパッケージング用途に利用されています。紙ベースのフレキシブルパッケージングは、長年の需要減退の後、一般消費者の間で支持されるようになり、市場を牽引しています。

予測期間中、分解性パッケージング分野のCAGRが最も高くなると予想されます。

分解性パッケージング分野は、バイオベースまたは植物由来の材料のみによって構築されているため、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれていますが、これは事実ではありません。生分解性を決定するのは、原料ではなく、材料のポリマー鎖の分子構造と強度です。生分解するためには、物質のポリマー構造が、微生物が安全に摂取できる小さな破片に分解される必要があります。つまり、バイオベースのポリマーと化石ベースのポリマーの両方を使用して生分解性パッケージを作ることができるため、市場の成長を促進することができるのです。

最もシェアの高い地域:

アジア太平洋地域は、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。これは、中国の大手eコマースサイトや宅配便会社が、包装材の使用を積極的に削減しているためです。例えば、SFエクスプレスは、平均10回リサイクル可能な梱包箱を採用しています。同社は、国内の一流都市と多数の二流都市でこのような箱を10万個以上採用し、主に紙箱やプラスチック袋を置き換え、発泡ブロックやテープの使用を減らしています。また、同社は、今回の行動は、物流分野の長期的な成長を求める国の要請に応えるものであるとしています。インドの中間層の台頭、組織商の急速な拡大、輸出の拡大、インドの新興eコマース産業などは、今後の発展を助けると予想されます。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、欧州のCAGRが最も高いと予測されますが、これは地域当局による強力な取り組みによるもので、北米のサステナブルパッケージング市場は2番目に大きな市場シェアを占めています。環境に配慮した製品や環境に優しいパッケージングに対する顧客の要望は、政府のプログラムも手伝って、この地域の需要を牽引しています。例えば、廃棄される固形ゴミの量を制限するために、カナダ政府は国中に多くのリサイクルインフラを整備し、ポリスチレン製のカップや容器の使用を厳しく禁じています。さらに、米国のサステナブルパッケージング市場は最大の市場シェアを持ち、カナダのサステナブルパッケージング市場は北米地域で最も急成長している市場でした。

主な発展です:

2023年4月、ソノコはEnviroFlex(R)PaperをHow2Recycle(R)Labelingの事前認定を受け、持続可能な包装を拡大しました。この事前認定は、ソノコが革新的で持続可能な包装ソリューションを開発するために継続して取り組んできた結果です。

2023年3月、ソノコはGreenGasUSAと提携し、排出量の削減と再生可能エネルギーの提供を開始しました。嫌気性処理に加え、ラグーンのカバーがガスを捕捉し、フレアに送って破壊していました。

2023年2月、ゲレスハイマーとコーニングは、ベロシティ(R)バイアルの需要拡大に対応し、救命治療のデリバリーを加速するため、高品質でコスト効率の高い注射薬充填プロセスのニーズに応える合弁会社を設立すると発表しました。

2022年11月、Gerresheimer AGとStevanato Groupは、製薬業界向けの革新的なReady-to-Use Vial Platformの開発に関する協業を発表、このコラボレーションにより、顧客の効率化、品質基準の向上、市場投入速度の向上、TCOの削減、サプライチェーンのリスク軽減に役立つと予測されます。

本レポートが提供するもの

  • 地域別・国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項など)
  • 市場推定に基づく主要なビジネスセグメントにおける戦略的な提言
  • 競合情勢とその動向
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • サプライチェーンの動向は、最新の技術進歩をマッピングしています。

無料カスタマイズの提供

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3名まで)
  • 地域別セグメント
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGRを提供(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の持続可能な包装市場:材料タイプ別

    • 漂白板紙
    • コーティングされた無漂白
    • 成形繊維パルプ
    • 段ボール
  • 金属
  • プラスチック
    • ポリヒドロキシブチレート(PHB)
    • ポリ乳酸(PLA)
    • ポリブチレンサクシネート(PBS)
    • ポリヒドロキシアルカノエート(PHA)
    • 澱粉ベースのプラスチック
  • ガラス
  • その他の素材の種類

第6章 世界の持続可能な包装市場:包装タイプ別

  • ボックス
  • バッグ
  • ボトル&ジャー
  • トレイ
  • パウチ&サシェ
  • 映画
  • ドラム
  • その他の包装タイプ

第7章 世界の持続可能な包装市場:プロセス別

  • リサイクル包装
  • 再利用可能なパッケージ
  • 分解性包装

第8章 世界の持続可能な包装市場:エンドユーザー別

  • 医薬品とヘルスケア
  • 化粧品とパーソナルケア
  • 飲食品
  • 自動車&エレクトロニクス
  • 化学品
  • 農業
  • その他のエンドユーザー

第9章 世界の持続可能な包装市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 企業プロファイル

  • Amcor plc
  • Smurfit Kappa
  • Gerresheimer AG
  • Sonoco Products Company
  • Ardagh Group S.A.
  • WestRock Company
  • Crown Holding, Inc.
  • Sealed Air
  • Mondi
  • Berry Global
  • International Paper
  • Genpak, LLC
  • DS Smith PLC
  • Printpack
  • Ball Corporation
  • Tetra Pak International S.A.
  • International Paper Company
  • Albea S.A.
  • Huhtamaki OYJ
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Material Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Paper (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Bleached Paperboard (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Coated Unbleached (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Molded Fiber Pulp (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Corrugated Board (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Metal (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Plastic (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Polyhydroxybutyrate (PHB) (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Polylactic Acid (PLA) (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Polybutylene succinate (PBS) (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Polyhydroxyalkanoates (PHAs) (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Starch-Based Plastic (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Glass (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Other Material Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Packaging Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Boxes (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Bags (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Bottles & Jars (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Trays (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Pouches & Sachets (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Films (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Drums (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Other Packaging Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Process (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Recycled Packaging (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Reusable Packaging (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Degradable Packaging (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Pharmaceutical & Healthcare (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Cosmetics & Personal Care (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Food & Beverage (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Automotive & Electronics (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Chemicals (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Agriculture (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Global Sustainable Packaging Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22716

According to Stratistics MRC, the Global Sustainable Packaging Market is accounted for $102.3 billion in 2022 and is expected to reach $175.5 billion by 2028 growing at a CAGR of 9.4% during the forecast period. Sustainable packaging has the least amount of negative impact on the natural environment. Sustainable packaging materials emit the least amount of pollution during manufacture, production, shipping, disposal, or recycling. Sustainable packaging is the development and use of packaging materials that are more environmentally friendly. The influence of a packaging material on the natural environment when compared to other materials defines its sustainability.

According to the survey, 2025 is predicted to be a watershed year for environmentally friendly packaging. Over 40% anticipate using innovative products and sustainable techniques during the next five years.

Market Dynamics:

Driver:

Growing government initiations

Packaging acts as a bridge between users and logistics organisations, and effective and sustainable packaging is essential for environmentally friendly logistics. Packaging demands more consideration when it comes to enhancing overall logistical efficiency. Sustainable packaging is an alternative to traditional wasteful packaging such as plastics. This policy seeks to lower logistics costs while while ensuring product safety and promoting sustainability. The Confederation of Indian Industry, as well as different user industries such as food and drinks, e-commerce, and 3PLs/4PLs, participated in this consultation. Renewable packaging, compostable poly mailers (bioplastics), recycled kraft shopping bags or filler, biodegradable packing tape and labels, recycled corrugated cardboard boxes and other packaging materials that create less trash are examples of these options. These objectives are multifaceted, encompassing many social, economic, and environmental factors which helps in enhancing the market growth.

Restraint:

Inadequate supply of bio-plastics and other materials

A global shortage of PLA is increasing the demand for eco-friendly alternatives to conventional plastic disposables. Natural catastrophes such as floods, tornadoes, and earthquakes have an impact on the availability of raw materials for bioplastic and biodegradable packaging solutions because these raw materials are often generated from fruits, vegetables, and agricultural commodities. Furthermore, the bioplastic market is small and specialised. Bioplastics have lower mechanical strength than their petrochemical-based competitors, and production costs are also impeding market growth.

Opportunity:

Replacement of conventional packaging with sustainable packaging

Some foodservice organisations are switching from single-use plastic straws, closures, lids, caps, cups, and food trays to paper or compostable alternatives. Over the forecast term, this programme is likely to generate significant growth prospects. To advance their green ambitions, companies such as Unilever and Procter & Gamble have begun to include post-consumer recycled plastics in their packaging solutions. Such initiatives are expected to give major players with possible growth prospects in the near future.

Threat:

High cost

Sustainable packaging is, naturally, more expensive than conventional packaging. This is because of the resources involved and how they are sourced (both virgin and used materials), but also because of the less-established supply chains, production methods, and poorer economies of scale. Moreover, Optimising Material Performance for Goods Protection when utilised for packaging extends beyond meeting customer expectations to the problem of food waste and/or product damage. Packaging's function is to protect the items contained within it, and there can be no compromises here thereby hindering the growth of the market.

COVID-19 Impact:

The COVID-19 epidemic had a minor impact on the sustainable packaging sector. Several vaccine and other medical productions have resulted in a strong demand for sustainable packaging options. As lockdowns were reduced in some cities, demand for takeaway and food delivery soared, as did awareness of the necessity of eco-friendly packaging. The manufacturing of sustainable packaging items was halted due to the rigorous lockdown. But, after the lockdown was lifted, the market experienced substantial growth. The manufacturing of sustainable packaging items was halted due to the rigorous lockdown. But, after the lockdown was lifted, the market experienced substantial growth.

The Paper segment is expected to be the largest during the forecast period

The Paper segment is estimated to have a lucrative growth, due to high-value and environmentally benign material. Paper benefits from being bio-based, biodegradable, and recyclable. This is owing to increased government initiatives to educate customers about the advantages of paper packaging and eco-friendly products, which is likely to support the growth of the sustainable packaging market. Paper benefits from being bio-based, biodegradable, and recyclable. Paper is utilised in a wide range of flexible packaging applications, including candy, pet food, and dry food. Paper-based flexible packaging is gaining favour among the general public after years of declining demand thus driving the market.

The Degradable Packaging segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The Degradable Packaging segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its construction by entirely of bio-based or plant-based materials, but this is not the case. The molecular structure and strength of a material's polymer chain, rather than its source, determine its biodegradability. To biodegrade, the polymer structure of the substance must be able to disintegrate, or break down, into tiny fragments that microorganisms can safely ingest. This means that both bio-based and fossil-based polymers can be used to create biodegradable packaging thus propelling the market growth.

Region with highest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the largest Chinese e-commerce sites and express delivery services have actively reduced their use of packaging materials. SF Express, for example, employed recyclable packaging boxes that can be recycled an average of ten times. The firm has adopted more than 100,000 such boxes in first-tier and numerous second-tier domestic cities, mostly to replace paper boxes and plastic bags and reduce the use of foam blocks and tape. The company also stated that their actions are in response to the country's demand for long-term growth in the logistics sector. The rise of the Indian middle class, the rapid expansion of organised merchants, the expansion of exports, and India's emerging e-commerce industry are all anticipated to aid future development.

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the strong efforts made by regional authorities, the North American sustainable packaging market accounts for the second-largest market share. Customers' desire for environmentally friendly products and green packaging, aided by government programmes, drives demand in the region. For example, to limit the amount of solid trash disposed of, the Canadian government has created many recycling infrastructures throughout the country and has severely banned the usage of polystyrene cups and containers. Furthermore, the sustainable packaging market in the United States had the biggest market share, while the sustainable packaging market in Canada was the fastest-growing market in the North American area.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Sustainable Packaging Market include: Amcor plc, Smurfit Kappa, Gerresheimer AG, Sonoco Products Company, Ardagh Group S.A., WestRock Company, Crown Holding, Inc., Sealed Air, Mondi, Berry Global, International Paper, Genpak, LLC, DS Smith PLC, Printpack, Ball Corporation, Tetra Pak International S.A., International Paper Company, Albea S.A. and Huhtamaki OYJ

Key Developments:

In April 2023, Sonoco Expands Sustainable Packaging with EnviroFlex® Paper Pre-qualification for How2Recycle® Labeling, This pre-qualification comes as a result of Sonoco's ongoing efforts to develop innovative, sustainable packaging solutions.

In March 2023, Sonoco Partners with GreenGasUSA to Reduce Emissions and Provide Renewable Energy in addition to the anaerobic treatment, a cover on the lagoon had been capturing the gases and routing them to a flare for destruction.

In Feb 2023, Gerresheimer and Corning announce joint venture to meet growing demand for Velocity® Vials, accelerating the delivery of lifesaving treatments, addressing the need for a high-quality and cost-effective injectable drug filling process.

In Nov 2022, Gerresheimer AG and Stevanato Group announce Collaboration on the Development of an innovative Ready-To-Use Vial Platform for the Pharmaceutical Industry, This collaboration is projected to help customers gain efficiencies, improve the quality standard, increase speed to market, reduce total cost of ownership (TCO) and help mitigate supply chain risk.

Material Types Covered:

  • Tubs, Cups, Boxes, and Pots
  • Paper
  • Metal
  • Plastic
  • Glass
  • Other Material Type

Packaging Types Covered:

  • Boxes
  • Bags
  • Bottles & Jars
  • Trays
  • Pouches & Sachets
  • Films
  • Drums
  • Other Packaging Types

Processes Covered:

  • Recycled Packaging
  • Reusable Packaging
  • Degradable Packaging

End Users Covered:

  • Pharmaceutical & Healthcare
  • Cosmetics & Personal Care
  • Food & Beverage
  • Automotive & Electronics
  • Chemicals
  • Agriculture
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Sustainable Packaging Market, By Material Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Paper
    • 5.2.1 Bleached Paperboard
    • 5.2.2 Coated Unbleached
    • 5.2.3 Molded Fiber Pulp
    • 5.2.4 Corrugated Board
  • 5.3 Metal
  • 5.4 Plastic
    • 5.4.1 Polyhydroxybutyrate (PHB)
    • 5.4.2 Polylactic Acid (PLA)
    • 5.4.3 Polybutylene succinate (PBS)
    • 5.4.4 Polyhydroxyalkanoates (PHAs)
    • 5.4.5 Starch-Based Plastic
  • 5.5 Glass
  • 5.6 Other Material Type

6 Global Sustainable Packaging Market, By Packaging Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Boxes
  • 6.3 Bags
  • 6.4 Bottles & Jars
  • 6.5 Trays
  • 6.6 Pouches & Sachets
  • 6.7 Films
  • 6.8 Drums
  • 6.9 Other Packaging Types

7 Global Sustainable Packaging Market, By Process

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Recycled Packaging
  • 7.3 Reusable Packaging
  • 7.4 Degradable Packaging

8 Global Sustainable Packaging Market, By End User

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Pharmaceutical & Healthcare
  • 8.3 Cosmetics & Personal Care
  • 8.4 Food & Beverage
  • 8.5 Automotive & Electronics
  • 8.6 Chemicals
  • 8.7 Agriculture
  • 8.8 Other End Users

9 Global Sustainable Packaging Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Amcor plc
  • 11.2 Smurfit Kappa
  • 11.3 Gerresheimer AG
  • 11.4 Sonoco Products Company
  • 11.5 Ardagh Group S.A.
  • 11.6 WestRock Company
  • 11.7 Crown Holding, Inc.
  • 11.8 Sealed Air
  • 11.9 Mondi
  • 11.10 Berry Global
  • 11.11 International Paper
  • 11.12 Genpak, LLC
  • 11.13 DS Smith PLC
  • 11.14 Printpack
  • 11.15 Ball Corporation
  • 11.16 Tetra Pak International S.A.
  • 11.17 International Paper Company
  • 11.18 Albea S.A.
  • 11.19 Huhtamaki OYJ