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市場調査レポート
商品コード
1438556

サステナブルフードサービス包装: 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Sustainable Foodservice Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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サステナブルフードサービス包装: 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

サステナブルフードサービス包装市場規模は2024年に619億4,000万米ドルと推定・予測され、2029年には833億7,000万米ドルに達し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは6.12%で成長すると予測されています。

Sustainable Foodservice Packaging-Market

環境とパッケージ漏れの影響に対する顧客の関心が高まる中、パッケージングの持続可能性はパッケージング業界に影響を与えるメガ動向となっています。その結果、新たな持続可能性要件の強化が様々な面で定期的に表面化しています。外食産業では、プラスチック容器が環境に与える影響への関心が高まっており、外食産業でリサイクル材料を使用する企業が増えています。

主なハイライト

  • 都市人口の増加により、調理済み食品やすぐに食べられる食品の需要が増加しており、これがフードサービス包装市場の需要に大きな影響を与えています。
  • 主要地域では、都市化、ライフスタイルの変化、ペースの速い労働生活への対応、オンライン食品プラットフォームへの依存が外食産業のダイナミクスを急速に変化させており、その見返りとしてサステナブルフードサービス包装ソリューションの需要が増加しています。
  • 新素材、詰め替えシステム、リサイクルソリューションなどのパッケージング・イノベーションもまた、廃棄物のない未来に向けた重要な課題です。ネスレは、ネスレ包装科学研究所を通じた重要な社内研究に加え、2億5,000万スイスフランの持続可能な包装ベンチャーファンドを立ち上げ、これらの分野に注力する新興企業に投資します。
  • 持続可能な包装を使用するコストは、当然ながら従来の包装よりも高くなります。これは、関係する材料とその調達(バージン材料と使用済み材料の両方)によるものだが、サプライチェーンや製造工程が確立されておらず、規模の経済性が低いため、市場の成長を妨げています。
  • COVID-19の大流行は、食品の安全性とセキュリティに対する懸念の高まりにより、安全でリシーラブルな飲食品包装に対する需要を押し上げています。また、世界の包装食品市場にも大きな影響を与えています。パンデミック期間中の包装食品に対する予想外の需要は、封鎖期間中にスナックや飲食品、チョコレート、チップス、冷凍食品の消費が増加したことに起因しています。
  • COVID-19からユーザーが出てくるにつれて、消費者は持続可能性がますます重要になってきていると考えています。欧州と日本では海洋ごみが最重要視され、その他のアジア諸国と南北アメリカでは汚染がより懸念されています。世界中のほとんどの消費者は、持続可能なパッケージングに対してより多くの金額を支払う意思があると主張しています。

サステナブルフードサービス包装の市場動向

クイックサービスレストランがエンドユーザーの間で市場を牽引する見込み

  • クイックサービスレストラン(QSR)は、サービスのスピードに重点を置き、低価格の食事オプションを提供しています。テーブルサービスは最小限にとどめ、セルフサービスに重点を置いているため、従来のレストランとは一線を画しています。クイックサービス・レストランとサステナビリティの関係は一貫していないです。
  • 発泡スチロールのカップやパッケージ、プラスチックの蓋、段ボールホルダー、遺伝子組み換え野菜、無機質な肉など、この業界は特別環境に優しいわけではないです。しかし、環境に優しいサービスが顧客にとって魅力的になるにつれ、多くの企業が環境への害が少ない環境に優しい選択肢に移行しています。
  • オーガニック」オプションで知られるクイック・サービス・レストランの中には、二酸化炭素排出量を削減するため、より環境に優しい選択肢に適応しているところもあります。例えば、インドKFCは2022年6月、チェンナイで最も持続可能なレストランとして「KFCコンシャス」を発表しました。KFCインディアはまた、2022年末までに全国でさらに20店舗を開店する計画を打ち出しています。このような事例が、QSRにおけるサステナブルフードサービス包装の需要を促進しています。
  • この分野では、持続可能な包装に対する需要の高まりから、複数の提携も示されています。例えば、2021年10月、Yum!Brandsは、Closed Loop Partnersによって招集された複数年のコンソーシアムであるNextGen Consortiumとの既存のパートナーシップを拡大し、使い捨て食品包装廃棄物に取り組んでいます。支援パートナーとして、ヤム!およびそのKFC、ピザハット、タコベル、ザ・ハビット・バーガー・グリルの各ブランドは、インフラ全体で弾力性のある持続可能な外食パッケージング・ソリューションの推進を支援するため、引き続き他社と協力していく。また、このパートナーシップは、フードサービス業界全体の革新と提携を通じたヤム!の持続可能なパッケージング戦略全体において重要な役割を果たしています。
  • COVID-19の大流行は、米国の消費者が食品、特にレストランやその他の外食(FAFH)施設でお金を使う方法に前例のない変化を巻き起こしました。消費者の支出は、ハンバーガー、ピザ、チキンなど、クイック・サービス・レストランで提供される特定の種類の食品に対して増加しました。

アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占める

  • アジア太平洋地域は、人口密度の高い国々と中国やインドなどの新興経済国で構成されています。外食需要は急速に伸びており、持続可能な包装の採用が勢いを増しており、予測期間中は最も高くなると予想されます。
  • プラスチックは、消費者の利便性文化の基盤を形成する包装産業に欠かせない存在となっています。そのコストパフォーマンスの高さから、段ボール、ガラス、金属などの従来の包装材料は、外食産業や食品産業の数多くの用途でプラスチックに取って代わられてきました。しかし、プラスチックは使い勝手の良さゆえに分解されず、環境中で永遠に存在し続け、インドだけでも公害の43%に寄与しています。
  • 2022年2月、堆肥化可能な食品サービス用食器ブランドであるCHUKは、サステナビリティ・パートナーであるクイック・コマース企業Blinkitasに加わった。BlinkitdeliverはCHUKの製品を10分以内に最終消費者に届け、最終消費者とCHUKの橋渡しをします。このパートナーシップにより、CHUKは2022-23年度にこのプラットフォームで最終消費者に1兆個の商品を提供することを目指しています。Blinkitは、サステナビリティ・パートナーとして、CHUKはインド全土でのオンライン・プレゼンスの確立を目指しています。このパートナーシップにより、CHUKは地域を超えた顧客に対して、同社の製品群への容易なアクセスを可能にします。
  • インド国鉄とエア・インディアは、プラスチック包装を環境に優しい紙に替え、木製カトラリーを使用し、持続可能性への一歩を踏み出すと発表しました。数多くのブランドが現在、使い捨て包装からリサイクル可能、再利用可能、堆肥化可能な素材の包装に切り替えています。
  • 2021年12月、長寿包装の大手メーカーであるエカ・世界社は、2022年にインドに1,000万米ドルを投資した生産工場を新設すると発表しました。循環型経済のコンセプトの下、グリーン製品に焦点を当て、同社は5年後に年間売上高を30億バーツに増やし、世界トップ5の長寿パッケージメーカーになることを目指しています。

サステナブルフードサービス包装業界の概要

サステナブルフードサービス包装市場は、多数のプレーヤーが参入しているため、競争が激しく断片化しています。サステナブルフードサービス包装における新たなイノベーションと市場の需要により、市場は新規参入企業にとって魅力的なものとなっています。市場の主要プレイヤーには、Amcor Limited、Sealed Air Corporation、Mondi Plc.などがいます。

  • 2022年6月-テトラパックは、インド初で最大の日配マイクロデリバリーサービスであるリライアンス傘下のMilkbasketと提携し、Milkbasketのアプリを通じて消費者が使用済みの飲料用カートンをリサイクルできるようにしました。この取り組みでは、Milkbasketの利用者は、アプリから通常の食料品配達の注文と一緒に集荷依頼を出すことができ、使用済みパックをMilkbasketの袋に入れてドアの外に置いておくだけでよいです。配達員は食料品を配達しながら、この使用済みカートンを受け取り、中央ハブまで持ち帰る。
  • 2021年12月-Amcorは、2025年の持続可能性目標への道筋を作り続けることで、ハイバリア、高速、リサイクル可能な液体パウチ包装ソリューションを発表しました。この製品は、小売店や外食産業向けの保存可能な液体食品の製品保護のために、重要な機械加工性能とバリア特性を兼ね備えています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競合の程度
    • 代替品の脅威
  • 業界エコシステム分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • オンライン食品注文サービスが市場を牽引
    • リサイクル可能で環境に優しい素材への消費者嗜好のシフト
  • 市場抑制要因
    • サステナブルフードサービス包装に使用される材料のリサイクルコストが高いことが市場成長の妨げになる可能性

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 段ボール箱とカートン
    • トレー、皿、食品容器、ボウル
    • クラムシェル
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー別
    • クイックサービス・レストラン
    • フルサービス・レストラン
    • インスティテューショナル
    • ホスピタリティ
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • オーストラリア・ニュージーランド
      • シンガポール
      • その他アジア太平洋地域(インド、日本、韓国、SEAを含む)
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Plc
    • Mondi Plc
    • Sealed Air Corporation
    • Tetra Pak International SA
    • Huhtamaki Oyj
    • Winpak Limited
    • Amhil North America
    • Sonoco Products Company
    • WestRock Company
    • Dart Container Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 67443

The Sustainable Foodservice Packaging Market size is estimated at USD 61.94 billion in 2024, and is expected to reach USD 83.37 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.12% during the forecast period (2024-2029).

Sustainable Foodservice Packaging - Market

With customers becoming increasingly concerned about the environment and package leaks' impact, packaging sustainability is a mega trend impacting the packaging industry. As a result, new, stronger sustainability requirements regularly surfaced on various fronts. The increase in concern for environmental impacts caused by these plastic containers among the food service industries, leading to multiple companies using recycled materials for food services, is driving the studied market.

Key Highlights

  • The increase in the growth of the urban population has increased the demand for prepared and ready-to-eat food products, which has a significant impact demand of the food service packaging market, thus increasing the demand for sustainable food services packaging solutions, thus driving the market in the forecast period.
  • In the major regions, urbanization, lifestyle changes, coping with fast-paced work life, and dependence on online food platforms are rapidly changing the dynamics of the foodservice industry, which in return has increased the demand for sustainable foodservice packaging solutions.
  • Packaging innovation, including new materials, refill systems, and recycling solutions, is another key challenge on the path toward a waste-free future. In addition to its significant in-house research through the Nestle Institute of Packaging Sciences, the company will launch a CHF 250 million sustainable packaging venture fund to invest in start-up companies that focus on these areas.
  • The cost of using sustainable packaging is understandably higher than conventional packaging. This is due to the materials involved and their sourcing (both virgin and used materials) - but also due to the less-established supply chains, manufacturing processes, and lower economies of scale, hampering the market growth.
  • The COVID-19 pandemic has driven up demand for food and beverage packaging that is secure and resealable, owing to rising concerns about food safety and security. Also, it has impacted the global packaged food products market progressively. The unexpected demand for packaged food products during the pandemic is attributed to the increased consumption of snacks and beverages, chocolates, chips, and frozen food products during the lockdown period.
  • As users emerge from COVID-19, consumers see sustainability as becoming increasingly important: marine litter is top of mind in Europe and Japan, while pollution is more of a concern in other Asian countries and the Americas. Most consumers worldwide claim to be willing to pay more for sustainable packaging.

Sustainable Foodservice Packaging Market Trends

Quick Service Restaurants are Expected to Drive the Market Among End-users

  • Quick service restaurants (QSRs) offer low-cost food options, focusing on the speed of service. The minimal table service and emphasis on self-service make this group different from traditional restaurants. The relationship between quick-service restaurants and sustainability has been inconsistent.
  • The industry is not exceptionally environmentally friendly among the Styrofoam cups and packages, plastic lids, cardboard holders, genetically modified vegetables, and inorganic meat. However, as eco-friendly services are becoming more appealing to customers, many companies are moving to greener options that are less harmful to the environment.
  • Some quick-service restaurants, known for their 'organic' options, are adapting to more environmentally friendly alternatives to reduce their carbon footprint. For instance, in June 2022, KFC India unveiled 'KFConscious,' marketed as the most sustainable restaurant in Chennai, as the outlet aims to use environment-friendly materials. KFC India has also chalked out plans to open 20 more outlets across the country by the end of 2022. Such instances are driving the demand for sustainable foodservice packaging in QSRs.
  • The segment also witnessed multiple partnerships due to the rising demand for sustainable packaging. For instance, in October 2021, Yum! Brands expanded its existing partnership with the NextGen Consortium, a multi-year consortium convened by Closed Loop Partners, to address disposable food packaging waste. As a support partner, Yum! and its KFC, Pizza Hut, Taco Bell, and The Habit Burger Grill brands will continue to work with other companies to help advance sustainable food service packaging solutions that are resilient across the infrastructure. Also, this partnership plays an important role in Yum!'s overall sustainable packaging strategy through innovation and alliances across the foodservice industry.
  • The COVID-19 pandemic sparked an unprecedented shift in the way U.S. consumers spent money on food, particularly at restaurants and other food-away-from-home (FAFH) establishments. Consumer spending increased on a particular type of food offered by the quick service restaurants, such as hamburgers, pizza, or chicken.

Asia Pacific Accounts for the Largest Market Share

  • The Asia Pacific region comprises densely populated countries and emerging economies, such as China and India. The demand for food services is rapidly growing, and the adoption of sustainable packaging is gaining momentum and is expected to be the highest during the forecasted period.
  • Plastic has been an essential part of the packaging industry that forms the foundation of the consumer convenience culture. Owing to their cost-to-performance ratio, traditional packaging materials, such as corrugated paper boards, glass, metals, etc., have been substituted by plastics in food service and numerous applications in the food industry. However, the qualities that make plastic convenient to use also make it non-degradable and have an everlasting presence in the environment, contributing to 43% of pollution in India alone.
  • In February 2022, CHUK, a compostable foodservice ware brand, joined quick commerce firm Blinkitas, its sustainability partner. Blinkitdelivers CHUK's products to end consumers within 10 minutes, bridging the gap between end consumers and CHUK. The partnership helps CHUK aim to serve one crore pieces to the end-consumers on the platform in FY 2022-23. Blinkit, as a sustainability partner, CHUK seeks to create a pan-India online presence. This partnership will enable CHUK to facilitate easier access to its range of products for customers across geographies.
  • The Indian Railways and Air India announced replacing plastic packaging with eco-friendly paper and will use wooden cutlery to take a step toward sustainability. Numerous brands are now switching their packaging away from single-use packaging to recyclable, reusable, and compostable material packaging.
  • In December 2021, Eka Global, a leading longevity packaging manufacturer, announced the opening a new manufacturing plant in India in 2022 with an investment of USD 10 million production plant that will enable the company to increase production capacity to meet rising demand in Asian markets. With a focus on green products under the circular economy concept, the company aims to increase annual sales to THB 3,000 million in five years to become one of the world's top five longevity packaging producers.

Sustainable Foodservice Packaging Industry Overview

The Sustainable Foodservice Packaging Market is fragmented with high competition owing to a large number of players in the market. With new innovations in sustainable food service packaging and market demand, the market is attractive for the new players. Some of the key players in the market are Amcor Limited, Sealed Air Corporation, and Mondi Plc., among others.

  • June 2022 - Tetra Pak joined hands with Reliance-owned Milkbasket, India's first and largest daily micro-delivery service, to help consumers recycle their used beverage cartons through Milkbasket's app. Under this initiative, Milkbasket users can put in a pick-up request along with their usual groceries delivery order through the app and simply leave the used cartons in the Milkbasket bag outside their door. The delivery agent, while dropping off groceries, will then pick up these used cartons and take them back to a central hub.
  • December 2021 - Amcor introduced a high-barrier, high-speed, recycle-ready liquid pouch packaging solution by continuing to forge a path to its 2025 sustainability goal. This product combines critical machinability performance and barrier characteristics for product protection of shelf-stable liquid foods for retail and foodservice applications.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Degree of Competition
    • 4.3.5 Threat of Substitutes
  • 4.4 Industry Ecosystem Analysis
  • 4.5 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Online Food Ordering Services Will Drive the Market
    • 5.1.2 Shift in Consumer Preferences Toward Recyclable and Eco-friendly Materials
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 The High Recycling Cost for the Materials Used for the Sustainable Foodservice Packaging Might Hinder the Growth of the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Corrugated Boxes and Cartons
    • 6.1.2 Trays, Plates, Food Containers, and Bowls
    • 6.1.3 Clamshells
    • 6.1.4 Other Product Types
  • 6.2 By End-Users
    • 6.2.1 Quick Service Restaurants
    • 6.2.2 Full Service Restaurants
    • 6.2.3 Institutional
    • 6.2.4 Hospitality
    • 6.2.5 Other End-Users
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Australia and New Zealand
      • 6.3.3.3 Singapore
      • 6.3.3.4 Rest of Asia Pacific (includes India, Japan, South Korea and SEA)
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Plc
    • 7.1.2 Mondi Plc
    • 7.1.3 Sealed Air Corporation
    • 7.1.4 Tetra Pak International SA
    • 7.1.5 Huhtamaki Oyj
    • 7.1.6 Winpak Limited
    • 7.1.7 Amhil North America
    • 7.1.8 Sonoco Products Company
    • 7.1.9 WestRock Company
    • 7.1.10 Dart Container Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET