デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1250757

電動航空機の2028年までの市場予測- タイプ、プラットフォーム、システム、コンポーネント、航続距離、技術、アプリケーション、地域別の世界分析

Electric Aircraft Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Platform, System, Component, Range, Technology, Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
電動航空機の2028年までの市場予測- タイプ、プラットフォーム、システム、コンポーネント、航続距離、技術、アプリケーション、地域別の世界分析
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の電気航空機市場は2022年に88億米ドルを占め、予測期間中に19.57%のCAGRで成長し、2028年には257億2,000万米ドルに達すると予想されています。

電気航空機は、電気モーターを動力源とし、バッテリー、太陽電池、燃料電池、電力ビーム、地上電力ケーブルなど複数の方法で電力を供給します。電気飛行機は、大気汚染や騒音、有害な排出物の問題を改善する上で、大きなメリットをもたらします。さらに、電気モーターはメンテナンスと運用コストが低いです。このような利点があるため、電気飛行機は燃料を使う飛行機よりも採用されやすいのです。

国連の専門機関である世界観光機関によると、2021年1月のモルディブへの観光客到着数は92,103人でした。この数は、2021年2月3日には99,397人にまで増加しました。観光客数の増加は、航空部門に計り知れない可能性をもたらしています。

市場力学:

促進要因

環境に関する懸念の高まり

電気航空機は、従来の航空機に比べて二酸化炭素排出量が少ないため、普及が進むと予想されています。航空機利用の増加に伴い、世界の航空機保有台数は増加しており、二酸化炭素の排出量が増加しています。そのため、二酸化炭素排出量の削減が急務となっており、電気航空機が求められています。電気航空機は、環境に悪影響を与える再生不可能な燃料を必要としないため、市場の成長を後押ししています。

阻害要因

電池のエネルギー密度の低さ

電気航空機の市場にとって最大の障害は、バッテリーのエネルギー密度が低いことです。航空機用バッテリーのエネルギー密度は、従来の化石燃料のエネルギー密度に比べて大幅に低くなっています。中・長距離の移動に必要な高密度バッテリーの開発には時間がかかるため、電気航空機の採用が妨げられています。

機会

航空交通量の増加

国内航空旅客数は、先進国、発展途上国を問わず大幅に増加しており、そのほとんどが航空輸送量の増加に起因しています。可処分所得の増加や観光産業の発展により、休暇を利用して飛行機を利用する旅行者の数は世界各国で急速に拡大しています。市場の成長は、世界中の航空旅客数の増加によって推進されています。

脅威

不十分なインフラ

初期展開の妨げとなっているのは、eVTOLの全体コストが不明であるため、製造・維持費が高額になることです。製造コストの大半は、効果的で軽量な電気航空機の製造に必要な新材料の取得に関連するものです。エアタクシーサービスの早期導入は、航空機数の少なさ、十分な充電ステーションの不足、市場拡大の妨げとなっている空域の収容などによって深刻に遅れています。

COVID-19の影響

COVID-19パンデミックの急速かつ予想外の広がりと脱走は、いくつかの産業分野の円滑な運営に悪影響を及ぼしましたが、航空業界とそのサービスの継続的な必要性から、最も影響を受けたもの1つです。旅客数の大幅な減少により、航空便の欠航や空港間の空飛行が発生し、航空会社の収入は大幅に減少し、多くの航空会社が従業員の解雇や破産宣告を余儀なくされています。

予測期間中、航空構造物分野が最も大きくなると予想される

航空構造分野は、その進歩により、有利な成長をすると推定されます。航空機の開発コストの大半は、航空構造で占められています。構造強度を保ちながら軽量化するために、特にeVTOL機などの新開発の電気航空機には最先端の材料が必要です。これらの要素は、このセグメントの成長に大きな役割を果たしています。

予測期間中、ハイブリッド翼のCAGRが最も高くなると予想されます。

ハイブリッド翼の分野は、燃料エンジンやバッテリーを搭載しているため、予測期間中に最も早いCAGRの成長が見込まれます。燃料エンジンだけでは実用的でない設計を提供します。また、騒音のない垂直着陸や離陸が可能です。また、電気式プロペラの数が多く、効果的な空力特性を発揮することができます。また、燃料費を大幅に削減できるため、航空業界ではコスト削減が期待されており、このセグメントの拡大に拍車をかけています。

最もシェアの高い地域

北米は、都市部での航空機動性の向上により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。米国は、軍事・民生用途に使用されるUAVの保有台数が最も多い地域です。この地域では、環境意識の高い多くの人々が電気飛行機で短距離を移動しています。いくつかの主要な市場関係者は、研究開発(R&D)に対する投資を増やしています。

CAGRが最も高い地域:

欧州は、市場参入企業が多いことから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。この地域は、政府の有利な政策によって促進されています。さらに、この地域の住民がビジネスジェットに乗ることができるため、欧州では電気航空機への関心が高まっています。

市場の主要プレーヤー

電動航空機市場で紹介されている主要なプレーヤーには、エアバス、バイ・エアロスペース、ピピストレル・グループ、レオナルドS.p.A、エアロスペース・リミテッド、ボーイング、ファラデア・アエロスペース・リミテッド、ユネック・ホールディング・リミテッド、デジスタスキー・エス・アールエル、PDL電動航空機、グループ・ゴージ、デルフォートグループ AG、共和テクノロジー、パプセル、グラッツ、中国タバコ・マウディ、日本ペーパー・パピリア。そしてHufeng。

主な発展:

2023年2月、ボーイングはインドで初の世界サポートセンター(GSC)を立ち上げることを発表し、さらに地域の顧客に対応するために新しい物流センターへの投資も計画しています。

2023年2月、タタ・グループ傘下のエアインディアは、国内および国際線の運航を強化するため、エアバス機を250機発注することを発表しました。このコミットメントには、140機のA320neoと70機のA321neo単通路機、そして34機のA350-1000と6機のA350-900ワイドボディジェットが含まれており、この全く新しい長距離機がインド市場でのデビューを迎えるにあたり、同国の新しい時代を飾ることになります。

本レポートの内容

  • 地域レベルおよび国レベルのセグメントにおける市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項など)
  • 市場推定に基づく主要なビジネスセグメントにおける戦略的な提言
  • 競合情勢とその動向
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • サプライチェーンの動向は、最新の技術進歩をマッピングしています。

無料カスタマイズの提供

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3名まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3名まで)
  • 地域別セグメント
    • お客様のご希望により、主要国の市場推計・予測・CAGRを提供(注:フィージビリティチェック別)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターズファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の電動航空機市場:タイプ別

  • 固定翼
  • ロータリーウィング
  • ハイブリッドウィング

第6章 世界の電動航空機市場:プラットフォーム別

  • ビジネスジェット
  • 地域輸送機
  • 一般航空機
  • 練習機
  • 無人航空機(UAV)
  • 高度な航空モビリティ

第7章 世界の電動航空機市場:システム別

  • 航空機の構成および管理システム
  • 飛行制御およびミッション管理システム
  • 空気加圧および調整システム
  • 発電および管理システム

第8章 世界の電動航空機市場:コンポーネント別

  • 電気モーター
  • 電池
  • アビオニクス
  • ソフトウェア
  • 航空構造
  • その他のコンポーネント

第9章 世界の電動航空機市場:範囲別

  • 500キロ未満
  • 500キロ超

第10章 世界の電動航空機市場:技術別

  • 従来型離着陸(CTOL)
  • 短距離離着陸(STOL)
  • 垂直離着陸(VTOL)

第11章 世界の電動航空機市場:用途別

  • 軍隊
  • 民事
  • その他のアプリケーション

第12章 世界の電動航空機市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第13章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第14章 企業プロファイル

  • Airbus
  • Bye Aerospace
  • Pipistrel Group
  • Leonardo S.p.A.
  • Aerospace Limited
  • Boeing
  • Faradair Aerospace Limited
  • Yuneec Holding Limited
  • Digisky S.R.L.
  • PDL Electric Aircrafts
  • Groupe Gorge
  • Delfort Group AG
  • Republic Technologies
  • Papcel
  • Glatz
  • China Tobacco Maudit
  • Nippon Paper Papylia.
  • Hufeng
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Fixed Wing (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Rotary Wing (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Hybrid Wing (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Platform (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Business Jets (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Regional Transport Aircraft (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Electric Aircraft Market Outlook, By General Aircraft (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Trainer Aircraft (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Unmanned Aerial Vehicle (UAV) (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Advanced Air Mobility (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Electric Aircraft Market Outlook, By System (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Aircraft Configuration & Management System (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Flight Control & Mission Management System (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Air Pressurisation & Conditioning System (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Power Generation & Management System (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Electric Motors (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Batteries (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Avionics (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Aerostructures (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Other Components (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Range (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Electric Aircraft Market Outlook, By < 500 KM (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Electric Aircraft Market Outlook, By > 500 KM (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Conventional Take-Off & Landing (CTOL) (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Short Take-Off & Landing (STOL) (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Vertical Take-Off & Landing (VTOL) (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Military (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Civil (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Electric Aircraft Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22634

According to Stratistics MRC, the Global Electric Aircraft Market is accounted for $8.8 billion in 2022 and is expected to reach $25.72 billion by 2028 growing at a CAGR of 19.57% during the forecast period. Electric aircraft are powered by electric motors, in which the electricity is supplied via multiple methods including batteries, solar cells, fuel cells, power beaming, and ground power cables. Electric aircraft promise huge advantages in regards to degrade the issues of air and noise pollutions and harmful emissions. In addition, electric motors have low maintenance and operational costs. These potential benefits of electric aircraft make them more adoptable over fuel-based aircraft.

According to the World Tourism Organization, a specialized agency of the United Nations, the arrival of tourists in Maldives in January 2021 stood at 92,103. This count grew to 99,397 by 3rd February 2021. The rising count of tourists is creating immense scope for the aviation sector.

Market Dynamics:

Driver:

Growing concerns regarding environment

Electric aircraft are anticipated to become more popular as they have less carbon impact than conventional aircraft. In tandem with rising air travel, the size of the world's fleet of airplanes is growing, which raises carbon dioxide emissions. Given the pressing need to reduce emissions, electric aircraft are now in high demand. These aircraft eliminate the need of non-renewable fuels which has negative impact on the environment and therefore fuelling the market growth.

Restraint:

Low energy density of batteries

The largest obstacle for the market for electric aircraft is low battery energy density. The energy density of aircraft batteries is substantially lower than that of traditional fossil fuels. The adoption of electric aircraft is hampered by the lengthy development process for high-density batteries needed for medium- and long-distance travel.

Opportunity:

Growing air traffic

Domestic air travel has increased significantly in both developed and developing nations, which is mostly to credit for the increase in air traffic. The number of travellers using airplanes for short holiday journeys is fast expanding throughout many nations of the world due to increased disposable income and improving the tourist industry. The market's growth is being propelled by an increase in the number of passengers flying throughout the world.

Threat:

Inadequate infrastructure

The initial deployment is being hampered by the high manufacture and maintenance expenses of eVTOLs as a result of the unknown overall cost. The majority of the manufacturing costs are related to the acquisition of new materials required to build effective and lightweight electric aircraft. The early introduction of air taxi services is being seriously delayed by the low aircraft count, a lack of sufficient charging stations, and airspace accommodations which are hampering market expansion.

Covid-19 Impact

The COVID-19 pandemic's fast and unexpected spread and breakout have had a negative impact on the smooth operation of several industrial sectors, with aviation being one of the most affected due to the continual need for the industry and its services. Significant reductions in passenger numbers have resulted in flights being cancelled or planes flying empty between airports, which in turn massively reduced revenues for airlines and forced many airlines to lay off employees or declare bankruptcy.

The aerostructures segment is expected to be the largest during the forecast period

The aerostructures segment is estimated to have a lucrative growth, due to its advancements. The majority of the entire cost of developing an airplane is made up of aerostructures. In order to be lightweight while preserving their structural strength, newly developed electric aircraft, notably eVTOL aircraft requires some of the most cutting-edge materials. These elements play considerable role in the segment growth.

The hybrid wing segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The hybrid wing segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its fuel-powered engines and batteries. It offers a design that is impractical with just fuel-powered engines. It facilitates noise free vertical landings and takeoffs. It also has a significant number of electric propellers, which aid in effective aerodynamics. Also, it greatly lowers fuel costs, and the aviation sector is anticipated to save money, which is fueling the segment's expansion.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the raising urban air mobility. The US region has the largest UAV fleet used in military and civil applications. Many environmentally conscious individuals in this region are travelling short distances by electric airplanes. Several key market players are increasing investment toward research and development (R&D).

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the presence of major market participants. This region is being facilitated by favourable government policies. Additionally, the ability of the residents of this region to fly on business jets is fostering a surge in interest in electric aircraft in Europe.

Key Players in the market

Some of the key players profiled in the Electric Aircraft Market include Airbus, Bye Aerospace, Pipistrel Group, Leonardo S.p.A., Aerospace Limited, Boeing, Faradair Aerospace Limited, Yuneec Holding Limited, Digisky S.R.L., PDL Electric Aircrafts, Groupe Gorge, Delfort Group AG, Republic Technologies, Papcel, Glatz, China Tobacco Maudit, Nippon Paper Papylia. And Hufeng.

Key Developments:

In February 2023, Boeing announced the launch of its first global support center (GSC) in India and also plans to invest in a new logistics center to cater to its regional customers.

In February 2023, The Tata Group-owned Air India has announced its commitment to order 250 Airbus aircraft to boost its domestic and international operations. The commitment includes 140 A320neo and 70 A321neo single-aisle aircraft as well as 34 A350-1000 and six A350-900 wide-body jets that will mark a new era for the country as the all-new, long-range aircraft celebrates its debut in the Indian market.

Types Covered:

  • Fixed Wing
  • Rotary Wing
  • Hybrid Wing

Platforms Covered:

  • Business Jets
  • Regional Transport Aircraft
  • General Aircraft
  • Trainer Aircraft
  • Unmanned Aerial Vehicle (UAV)
  • Advanced Air Mobility

Systems Covered:

  • Aircraft Configuration & Management System
  • Flight Control & Mission Management System
  • Air Pressurisation & Conditioning System
  • Power Generation & Management System

Components Covered:

  • Electric Motors
  • Batteries
  • Avionics
  • Software
  • Aerostructures
  • Other Components

Ranges Covered:

  • < 500 KM
  • 500 KM

Technologies Covered:

  • Conventional Take-Off & Landing (CTOL)
  • Short Take-Off & Landing (STOL)
  • Vertical Take-Off & Landing (VTOL)

Applications Covered:

  • Military
  • Civil
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Electric Aircraft Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Fixed Wing
  • 5.3 Rotary Wing
  • 5.4 Hybrid Wing

6 Global Electric Aircraft Market, By Platform

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Business Jets
  • 6.3 Regional Transport Aircraft
  • 6.4 General Aircraft
  • 6.5 Trainer Aircraft
  • 6.6 Unmanned Aerial Vehicle (UAV)
  • 6.7 Advanced Air Mobility

7 Global Electric Aircraft Market, By System

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Aircraft Configuration & Management System
  • 7.3 Flight Control & Mission Management System
  • 7.4 Air Pressurisation & Conditioning System
  • 7.5 Power Generation & Management System

8 Global Electric Aircraft Market, By Component

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Electric Motors
  • 8.3 Batteries
  • 8.4 Avionics
  • 8.5 Software
  • 8.6 Aerostructures
  • 8.8 Other Components

9 Global Electric Aircraft Market, By Range

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 < 500 KM
  • 9.3 > 500 KM

10 Global Electric Aircraft Market, By Technology

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Conventional Take-Off & Landing (CTOL)
  • 10.3 Short Take-Off & Landing (STOL)
  • 10.4 Vertical Take-Off & Landing (VTOL)

11 Global Electric Aircraft Market, By Application

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Military
  • 11.3 Civil
  • 11.4 Other Applications

12 Global Electric Aircraft Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.2 Acquisitions & Mergers
  • 13.3 New Product Launch
  • 13.4 Expansions
  • 13.5 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 Airbus
  • 14.2 Bye Aerospace
  • 14.3 Pipistrel Group
  • 14.4 Leonardo S.p.A.
  • 14.5 Aerospace Limited
  • 14.6 Boeing
  • 14.7 Faradair Aerospace Limited
  • 14.8 Yuneec Holding Limited
  • 14.9 Digisky S.R.L.
  • 14.10 PDL Electric Aircrafts
  • 14.11 Groupe Gorge
  • 14.12 Delfort Group AG
  • 14.13 Republic Technologies
  • 14.14 Papcel
  • 14.15 Glatz
  • 14.16 China Tobacco Maudit
  • 14.17 Nippon Paper Papylia.
  • 14.18 Hufeng