市場調査レポート
商品コード
1250757
電動航空機の2028年までの市場予測- タイプ、プラットフォーム、システム、コンポーネント、航続距離、技術、アプリケーション、地域別の世界分析Electric Aircraft Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Platform, System, Component, Range, Technology, Application and By Geography |
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電動航空機の2028年までの市場予測- タイプ、プラットフォーム、システム、コンポーネント、航続距離、技術、アプリケーション、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の電気航空機市場は2022年に88億米ドルを占め、予測期間中に19.57%のCAGRで成長し、2028年には257億2,000万米ドルに達すると予想されています。
電気航空機は、電気モーターを動力源とし、バッテリー、太陽電池、燃料電池、電力ビーム、地上電力ケーブルなど複数の方法で電力を供給します。電気飛行機は、大気汚染や騒音、有害な排出物の問題を改善する上で、大きなメリットをもたらします。さらに、電気モーターはメンテナンスと運用コストが低いです。このような利点があるため、電気飛行機は燃料を使う飛行機よりも採用されやすいのです。
国連の専門機関である世界観光機関によると、2021年1月のモルディブへの観光客到着数は92,103人でした。この数は、2021年2月3日には99,397人にまで増加しました。観光客数の増加は、航空部門に計り知れない可能性をもたらしています。
環境に関する懸念の高まり
電気航空機は、従来の航空機に比べて二酸化炭素排出量が少ないため、普及が進むと予想されています。航空機利用の増加に伴い、世界の航空機保有台数は増加しており、二酸化炭素の排出量が増加しています。そのため、二酸化炭素排出量の削減が急務となっており、電気航空機が求められています。電気航空機は、環境に悪影響を与える再生不可能な燃料を必要としないため、市場の成長を後押ししています。
電池のエネルギー密度の低さ
電気航空機の市場にとって最大の障害は、バッテリーのエネルギー密度が低いことです。航空機用バッテリーのエネルギー密度は、従来の化石燃料のエネルギー密度に比べて大幅に低くなっています。中・長距離の移動に必要な高密度バッテリーの開発には時間がかかるため、電気航空機の採用が妨げられています。
航空交通量の増加
国内航空旅客数は、先進国、発展途上国を問わず大幅に増加しており、そのほとんどが航空輸送量の増加に起因しています。可処分所得の増加や観光産業の発展により、休暇を利用して飛行機を利用する旅行者の数は世界各国で急速に拡大しています。市場の成長は、世界中の航空旅客数の増加によって推進されています。
不十分なインフラ
初期展開の妨げとなっているのは、eVTOLの全体コストが不明であるため、製造・維持費が高額になることです。製造コストの大半は、効果的で軽量な電気航空機の製造に必要な新材料の取得に関連するものです。エアタクシーサービスの早期導入は、航空機数の少なさ、十分な充電ステーションの不足、市場拡大の妨げとなっている空域の収容などによって深刻に遅れています。
COVID-19パンデミックの急速かつ予想外の広がりと脱走は、いくつかの産業分野の円滑な運営に悪影響を及ぼしましたが、航空業界とそのサービスの継続的な必要性から、最も影響を受けたもの1つです。旅客数の大幅な減少により、航空便の欠航や空港間の空飛行が発生し、航空会社の収入は大幅に減少し、多くの航空会社が従業員の解雇や破産宣告を余儀なくされています。
予測期間中、航空構造物分野が最も大きくなると予想される
航空構造分野は、その進歩により、有利な成長をすると推定されます。航空機の開発コストの大半は、航空構造で占められています。構造強度を保ちながら軽量化するために、特にeVTOL機などの新開発の電気航空機には最先端の材料が必要です。これらの要素は、このセグメントの成長に大きな役割を果たしています。
予測期間中、ハイブリッド翼のCAGRが最も高くなると予想されます。
ハイブリッド翼の分野は、燃料エンジンやバッテリーを搭載しているため、予測期間中に最も早いCAGRの成長が見込まれます。燃料エンジンだけでは実用的でない設計を提供します。また、騒音のない垂直着陸や離陸が可能です。また、電気式プロペラの数が多く、効果的な空力特性を発揮することができます。また、燃料費を大幅に削減できるため、航空業界ではコスト削減が期待されており、このセグメントの拡大に拍車をかけています。
最もシェアの高い地域
北米は、都市部での航空機動性の向上により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。米国は、軍事・民生用途に使用されるUAVの保有台数が最も多い地域です。この地域では、環境意識の高い多くの人々が電気飛行機で短距離を移動しています。いくつかの主要な市場関係者は、研究開発(R&D)に対する投資を増やしています。
欧州は、市場参入企業が多いことから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。この地域は、政府の有利な政策によって促進されています。さらに、この地域の住民がビジネスジェットに乗ることができるため、欧州では電気航空機への関心が高まっています。
電動航空機市場で紹介されている主要なプレーヤーには、エアバス、バイ・エアロスペース、ピピストレル・グループ、レオナルドS.p.A、エアロスペース・リミテッド、ボーイング、ファラデア・アエロスペース・リミテッド、ユネック・ホールディング・リミテッド、デジスタスキー・エス・アールエル、PDL電動航空機、グループ・ゴージ、デルフォートグループ AG、共和テクノロジー、パプセル、グラッツ、中国タバコ・マウディ、日本ペーパー・パピリア。そしてHufeng。
2023年2月、ボーイングはインドで初の世界サポートセンター(GSC)を立ち上げることを発表し、さらに地域の顧客に対応するために新しい物流センターへの投資も計画しています。
2023年2月、タタ・グループ傘下のエアインディアは、国内および国際線の運航を強化するため、エアバス機を250機発注することを発表しました。このコミットメントには、140機のA320neoと70機のA321neo単通路機、そして34機のA350-1000と6機のA350-900ワイドボディジェットが含まれており、この全く新しい長距離機がインド市場でのデビューを迎えるにあたり、同国の新しい時代を飾ることになります。
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Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Electric Aircraft Market is accounted for $8.8 billion in 2022 and is expected to reach $25.72 billion by 2028 growing at a CAGR of 19.57% during the forecast period. Electric aircraft are powered by electric motors, in which the electricity is supplied via multiple methods including batteries, solar cells, fuel cells, power beaming, and ground power cables. Electric aircraft promise huge advantages in regards to degrade the issues of air and noise pollutions and harmful emissions. In addition, electric motors have low maintenance and operational costs. These potential benefits of electric aircraft make them more adoptable over fuel-based aircraft.
According to the World Tourism Organization, a specialized agency of the United Nations, the arrival of tourists in Maldives in January 2021 stood at 92,103. This count grew to 99,397 by 3rd February 2021. The rising count of tourists is creating immense scope for the aviation sector.
Growing concerns regarding environment
Electric aircraft are anticipated to become more popular as they have less carbon impact than conventional aircraft. In tandem with rising air travel, the size of the world's fleet of airplanes is growing, which raises carbon dioxide emissions. Given the pressing need to reduce emissions, electric aircraft are now in high demand. These aircraft eliminate the need of non-renewable fuels which has negative impact on the environment and therefore fuelling the market growth.
Low energy density of batteries
The largest obstacle for the market for electric aircraft is low battery energy density. The energy density of aircraft batteries is substantially lower than that of traditional fossil fuels. The adoption of electric aircraft is hampered by the lengthy development process for high-density batteries needed for medium- and long-distance travel.
Growing air traffic
Domestic air travel has increased significantly in both developed and developing nations, which is mostly to credit for the increase in air traffic. The number of travellers using airplanes for short holiday journeys is fast expanding throughout many nations of the world due to increased disposable income and improving the tourist industry. The market's growth is being propelled by an increase in the number of passengers flying throughout the world.
Inadequate infrastructure
The initial deployment is being hampered by the high manufacture and maintenance expenses of eVTOLs as a result of the unknown overall cost. The majority of the manufacturing costs are related to the acquisition of new materials required to build effective and lightweight electric aircraft. The early introduction of air taxi services is being seriously delayed by the low aircraft count, a lack of sufficient charging stations, and airspace accommodations which are hampering market expansion.
The COVID-19 pandemic's fast and unexpected spread and breakout have had a negative impact on the smooth operation of several industrial sectors, with aviation being one of the most affected due to the continual need for the industry and its services. Significant reductions in passenger numbers have resulted in flights being cancelled or planes flying empty between airports, which in turn massively reduced revenues for airlines and forced many airlines to lay off employees or declare bankruptcy.
The aerostructures segment is expected to be the largest during the forecast period
The aerostructures segment is estimated to have a lucrative growth, due to its advancements. The majority of the entire cost of developing an airplane is made up of aerostructures. In order to be lightweight while preserving their structural strength, newly developed electric aircraft, notably eVTOL aircraft requires some of the most cutting-edge materials. These elements play considerable role in the segment growth.
The hybrid wing segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The hybrid wing segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its fuel-powered engines and batteries. It offers a design that is impractical with just fuel-powered engines. It facilitates noise free vertical landings and takeoffs. It also has a significant number of electric propellers, which aid in effective aerodynamics. Also, it greatly lowers fuel costs, and the aviation sector is anticipated to save money, which is fueling the segment's expansion.
Region with largest share:
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the raising urban air mobility. The US region has the largest UAV fleet used in military and civil applications. Many environmentally conscious individuals in this region are travelling short distances by electric airplanes. Several key market players are increasing investment toward research and development (R&D).
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the presence of major market participants. This region is being facilitated by favourable government policies. Additionally, the ability of the residents of this region to fly on business jets is fostering a surge in interest in electric aircraft in Europe.
Some of the key players profiled in the Electric Aircraft Market include Airbus, Bye Aerospace, Pipistrel Group, Leonardo S.p.A., Aerospace Limited, Boeing, Faradair Aerospace Limited, Yuneec Holding Limited, Digisky S.R.L., PDL Electric Aircrafts, Groupe Gorge, Delfort Group AG, Republic Technologies, Papcel, Glatz, China Tobacco Maudit, Nippon Paper Papylia. And Hufeng.
In February 2023, Boeing announced the launch of its first global support center (GSC) in India and also plans to invest in a new logistics center to cater to its regional customers.
In February 2023, The Tata Group-owned Air India has announced its commitment to order 250 Airbus aircraft to boost its domestic and international operations. The commitment includes 140 A320neo and 70 A321neo single-aisle aircraft as well as 34 A350-1000 and six A350-900 wide-body jets that will mark a new era for the country as the all-new, long-range aircraft celebrates its debut in the Indian market.
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