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市場調査レポート
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1325386

電動航空機用充電インターフェースの世界市場-2023年~2030年

Global Electric Aircraft Charging Interfaces Market - 2023-2030

出版日: | 発行: DataM Intelligence | ページ情報: 英文 202 Pages | 納期: 約2営業日

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電動航空機用充電インターフェースの世界市場-2023年~2030年
出版日: 2023年08月04日
発行: DataM Intelligence
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 約2営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

市場概要

電動航空機用充電インターフェースの世界市場は、2022年に5億4,000万米ドルに達し、2023年から2030年の予測期間にCAGR 20.7%で成長し、2030年には21億米ドルに達すると予測されています。気候変動に関する問題や環境に優しい輸送の必要性が、電動航空機と関連する充電インフラの需要を促進しています。電動航空機用充電インターフェースは、持続可能なエネルギー源の使用を可能にし、二酸化炭素排出量を削減し、持続可能性を促進します。

環境保全への注目の高まりは重要な市場促進要因です。予測期間中、民間航空機における電動航空機用充電インターフェースは、世界市場の3分の1以上を占めると推定されます。エアバスは、A380とA350のモデルで3つの油圧システムを2つの電気システムに置き換えました。ワイドボディ機では、エアバスは油圧システムを電気ジェネレーターで代用する意向です。

市場力学

カーボンフットプリント削減への関心の高まり

事業を環境目標に合致させるため、多くの航空会社や航空関連企業が企業の持続可能性イニシアチブを実施しています。この取り組みには、二酸化炭素排出量を削減し、環境に優しい航空機の実践を促進する取り組みが含まれます。持続可能性の目標を達成するためには、関連する充電インフラと同様に、電動航空機が不可欠です。

事業利益を確保するため、大手航空機メーカーは電動化にシフトしています。アンペールは、15人乗り航空機の燃料費を90%削減し、メンテナンス費用を50%削減すると予測しています。このような低コスト化により、収益性の低い路線のサービス復活が期待されます。

コリンズ・エアロスペース(White 2020)によると、ユナイテッド・テクノロジーズ・コーポレーションの社内研究によると、商用ハイブリッド電気推進および電気推進により、航空機の騒音は85%も減少し(電気の場合)、燃料消費は40%向上し、CO2排出量は20%以上最小化され、航空会社の運航・保守コストは最大20%低下します(電動およびハイブリッド)。その結果、世界の電動航空機用充電インターフェース市場は、航空業界の電動航空機利用の増加から恩恵を受けることになります。

地域旅行の増加

地域旅行は、環境の持続可能性がますます重要になってきている小規模な地域や地方を結ぶために利用されることがあります。電動航空機は、二酸化炭素排出量の削減、騒音公害の軽減、大気環境の改善など、環境面で大きなメリットをもたらします。地域旅行における電動航空機の利用は、政府、航空会社、旅行者の持続可能性の目標と一致し、電動航空機用充電インターフェースの需要を生み出しています。

欧州では、人口の半分が地方空港から30分以内に住んでいるのに対し、商業空港は40%です。米国では、地方空港から30分以内に住む人の割合は、商業空港の60%に対し、90%です。電気飛行機は、遠隔地発着のフライトに現実的で費用対効果の高い代替手段を提供し、移動時間と料金を削減します。

限られたインフラと規制

電動航空機の充電インフラが不十分であることは、市場成長の主な制約のひとつです。一般的な化石燃料で動く航空機と比較して、電動航空機の充電インフラはまだ開発の初期段階にあります。普及して確立された充電インフラの不足は、電動航空機の受け入れと運用を妨げ、充電インターフェースの需要に影響を与える可能性があります。

電動航空機と充電インターフェースの規制状況は絶えず発展しています。電動航空機用充電インターフェースに関する規制、安全基準、認証プロセスは、政府や航空当局が策定しなければなりません。規制や認証手続きには時間がかかるため、市場の拡大が制限され、製造業者や運航業者に不確実性をもたらす可能性があります。

COVID-19影響分析

疫病の流行中、航空業界の当面の焦点は生存、復旧、乗客の安全でした。その結果、業界の焦点と資源は、充電インターフェースなどの電動航空機の取り組みから離れた可能性があります。焦点のシフトは、電動航空機用充電インターフェースの開発と配備の一時的な停止を引き起こしました。

グリーン転換は大規模に行われており、航空業界における活動も拡大しています。スウェーデン・エネルギー庁は2018年、航空機用の持続可能なバイオ燃料の奨励・推進を任務としました。この計画は2021年に拡大され、あらゆる種類の持続可能な燃料に加え、電動航空機、水素を動力とする航空機、充電・給油インフラの促進も含まれるようになっています。その結果、エネルギー庁は2021年にこのテーマに関する18の研究プロジェクトを支援しました。

ロシア・ウクライナ戦争の影響分析

ロシア・ウクライナ戦争は地政学的な不確実性を引き起こす可能性があり、国際商業や企業関係に影響を及ぼす可能性があります。ボーイングは3月上旬にロシア製チタンの購入を中止しました。この障害にもかかわらず、エアバスは2022年のガイダンスを再確認し、短期・中期的にはチタン供給ニーズは満たされていると述べています。しかし、業界はロシア以外の供給源を探す動きを強めています。エアバスもボーイングも最近チタンを購入しています。

紛争とその影響は、電動航空機の世界展開を加速させました。経済的不安定を引き起こし、あるいは地域の航空インフラに影響を及ぼし、電動航空機の展開と採用を遅らせています。それは、電動航空機用充電インターフェースの需要に一連の反響を引き起こしました。規制の不確実性は、企業が国際マーケットプレースで事業を展開し、変化する規範に準拠することを困難にすることもあります。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 定義と概要

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 影響要因
    • 促進要因
      • カーボンフットプリント削減への関心の高まり
      • 地域旅行の増加
    • 抑制要因
      • 技術的な欠点と初期コストの高さ
      • 限られたインフラと規制
    • 機会
    • 影響分析

第5章 産業分析

  • ポーターのファイブフォース分析
  • サプライチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制分析

第6章 COVID-19分析

第7章 タイプ別

  • プラグイン
  • ワイヤレス
  • その他

第8章 電力別

  • 低電力
  • 中電力
  • 高電力

第9章 用途別

  • ジェネラルアビエーション
  • 民間航空
  • 軍事・防衛

第10章 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • 中東・アフリカ

第11章 競合情勢

  • 競合シナリオ
  • 市況/シェア分析
  • M&A分析

第12章 企業プロファイル

  • Rolls-Royce Holdings Plc
    • 会社概要
    • 原材料ポートフォリオと説明
    • 主なハイライト
    • 財務概要
  • Beta Technologies
  • Electro.Aero Pty Ltd
  • Eaton
  • Joby Aviation
  • Embraer
  • ABB Ltd.
  • Lilium
  • Eviation
  • ChargePoint

第13章 付録

  • 当社とサービスについて
目次
Product Code: AD6628

Market Overview

Global Electric Aircraft Charging Interfaces Market reached US$ 0.54 billion in 2022 and is expected to reach US$ 2.1 billion by 2030 growing with a CAGR of 20.7% during the forecast period 2023-2030. Issues concerning climate change and the need for environmentally friendly transportation are driving demand for electric aircraft and related charging infrastructure. Electric aircraft charging interfaces allow for the use of sustainable energy sources, lowering carbon footprints and promoting sustainability.

The increased focus on environmental conservation is an important market driver. During the forecast period, electric aircraft charging interfaces in commercial aviation are estimated to account for more than one-third of the global market. Airbus replaced three hydraulic systems by two electric systems in A380 and A350 models. On wide-body aircraft, Airbus intends to substitute hydraulic power systems with electrical generators.

Market Dynamics

Rising Focus to Reduce Carbon Footprint

To match their operations with environmental goals, many airlines and aviation companies have implemented corporate sustainability initiatives. The initiatives include initiatives to cut carbon emissions and promote environmentally friendly aircraft practices. Electric aircraft, as well as the related charging infrastructure, are essential to meet the sustainability goals.

To ensure business profits, major aircraft manufacturers are shifting toward electrification. Ampaire predicts a 90% reduction in fuel expenditures and a 50% decrease in maintenance costs for 15-passenger aircraft. Such lower-cost arrangements are expected to allow for the revival of service on less profitable routes.

According to Collins Aerospace (White 2020), internal United Technologies Corporation studies indicate that commercial hybrid-electric and electric propulsion can decrease aircraft noise by as much as 85% (for electric), enhance fuel consumption by 40%, minimize CO2 emissions by over 20% and lower operating & maintenance costs for airlines by up to 20% (electric and hybrid). As a result, the global electric aircraft charging interfaces market will benefit from the industry's increasing usage of electric aircraft.

Rise in Regional Travel

Regional travel can be used to connect smaller or rural places, where environmental sustainability is becoming increasingly important. Electric aircraft provide considerable environmental benefits, such as lower carbon emissions, less noise pollution and better air quality. The usage of electric aircraft for regional travel matches with government, airline and traveler sustainability goals, generating demand for electric aircraft charging interfaces.

In Europe, half of the population lives within 30 minutes of a regional airport, compared to 40% for a commercial airport. In U.S., 90% of people reside within 30 minutes of a regional airport, compared to 60% for a commercial airport. Electric aircraft provide a realistic, cost-effective alternative for flights to and from remote regions, reducing travel time and prices.

Limited Infrastructure and Regulations

The insufficient charging infrastructure for electric aircraft is one of the key constraints of the market growth. In comparison to typical fossil-fuel-powered aircraft, electric aircraft charging infrastructure is still in its early phases of development. The shortage of a widespread and established charging infrastructure can hamper the acceptance and operation of electric aircraft, affecting the demand for charging interfaces.

The regulatory landscape for electric aircraft and charging interfaces is continually developing. Regulations, safety standards and certification processes for electric aircraft charging interfaces must be developed by governments and aviation authorities. Since regulation and certification procedures are time-consuming, they can limit market expansion and create uncertainty for producers and operators.

COVID-19 Impact Analysis

During the epidemic, the aviation industry's immediate focus has been on survival, recovery and passenger safety. As a result, the industry's focus and resources may have shifted away from electric aircraft initiatives, such as charging interfaces. The shift in focus caused a temporary halt in the development and deployment of electric aircraft charging interfaces.

The green transition is taking place on a large scale and activities in the aviation industry are expanding. The Swedish Energy Agency was tasked with encouraging and promoting sustainable biofuels for aircraft in 2018. The plan was expanded in 2021 to encompass all types of sustainable fuels, as well as the promotion of electric aircraft, hydrogen-powered aircraft and charging and fueling infrastructure. As a result, the Energy Agency supported 18 research projects on the subject in 2021.

Russia-Ukraine War Impact Analysis

The Russia-Ukraine war has the potential to cause geopolitical uncertainty, which could have consequences for international commerce and corporate relations. Boeing stopped purchasing Russian titanium in early March. Despite this obstacle, Airbus has reaffirmed its 2022 guidance and stated that its titanium supply needs are satisfied in the short and medium term. However, the industry is increasing its search for non-Russian sources. Both Airbus and Boeing have recently purchased titanium.

The conflict and its repercussions accelerated the global deployment of electric aircraft. It causes economic instability or has an impact on the region's aviation infrastructure, slowing the deployment and adoption of electric aircraft. It triggered a series of repercussions in the demand for electric aircraft charging interfaces. Regulatory uncertainty can also make it difficult for businesses to operate in international marketplaces and comply with changing norms.

Segment Analysis

The global electric aircraft charging interfaces market is segmented based on type, power, application and region.

Plug Compatibility and Technological Advancements Drives the Plug-in Type

During the forecast period, the plug-in type is expected to hold around 1/3rd of the global smart power storage market. Plug-in electric aircraft charging connectors must be compatible with a wide range of aircraft models as well as charging infrastructure. Plug design standardization, such as SAE J1772, CHAdeMO or CCS (Combined Charging System), provides interoperability and simplifies the charging procedure for operators.

The industry is working to develop common standards that will drive the market for plug-in charging interfaces. To enhance the charging process, enhancements in power delivery, cable management and charging protocols are being developed. Furthermore, smart charging solution developments such as real-time monitoring and remote management are being investigated to improve operational efficiency.

Geographical Analysis

Rising Investments and R&D for Electric Aircrafts in Asia-Pacific

Asia-Pacific is anticipated to hold around 1/4th of the global electric aircraft charging interfaces market and grow at the highest rate during the forecast period 2023-2030. China has a big aviation market and interest in and investment in electric aircraft technology is increasing. As the demand for electric aircraft grows, so will the demand for charging infrastructure.

China conducted the initial flight of a four-seater electric aircraft in 2019. The country intends to create battery-powered planes for short-distance travel. The tested electric plane, the Chinese-made RX4E aircraft, weighs 1,200 kg and can fly 300 kilometers on a single charge. The plane took off from the northeastern city of Shenyang during the flight test.

In 2023, Chinese company EHang Holdings, an established autonomous aerial vehicle (AAV) technology platform organization and Abu Dhabi-based manufacturer Monarch Holding, announced to collaborate to establish Middle East and North Africa's first facility to produce and manage sustainable electric-powered aircraft and drones for passenger and cargo transportation in Abu Dhabi.

Competitive Landscape

The major global players include Rolls-Royce Holdings Plc, Beta Technologies, Electro.Aero Pty Ltd, Eaton, Joby Aviation, Embraer, ABB Ltd., Lilium, Eviation and ChargePoint.

Why Purchase the Report?

  • To visualize the global electric aircraft charging interfaces market segmentation based on type, power, application and region, as well as understand key commercial assets and players.
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The global electric aircraft charging interfaces market report would provide approximately 61 tables, 57 figures and 202 pages.

Target Audience 2023

  • Manufacturers/ Buyers
  • Industry Investors/Investment Bankers
  • Research Professionals
  • Emerging Companies

Table of Contents

1. Methodology and Scope

  • 1.1. Research Methodology
  • 1.2. Research Objective and Scope of the Report

2. Definition and Overview

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Snippet by Type
  • 3.2. Market Snippet by Power
  • 3.3. Market Snippet by Application
  • 3.4. Market Snippet by Region

4. Dynamics

  • 4.1. Impacting Factors
    • 4.1.1. Drivers
      • 4.1.1.1. Rising Focus to Reduce Carbon Footprint
      • 4.1.1.2. Rise in Regional Travel
    • 4.1.2. Restraints
      • 4.1.2.1. Technological Drawbacks and High Initial Costs
      • 4.1.2.2. Limited Infrastructure and Regulations
    • 4.1.3. Opportunity
    • 4.1.4. Impact Analysis

5. Industry Analysis

  • 5.1. Porter's Five Force Analysis
  • 5.2. Supply Chain Analysis
  • 5.3. Pricing Analysis
  • 5.4. Regulatory Analysis

6. COVID-19 Analysis

  • 6.1. Analysis of COVID-19
    • 6.1.1. Scenario Before COVID
    • 6.1.2. Scenario During COVID
    • 6.1.3. Scenario Post COVID
  • 6.2. Pricing Dynamics Amid COVID-19
  • 6.3. Demand-Supply Spectrum
  • 6.4. Government Initiatives Related to the Market During Pandemic
  • 6.5. Manufacturers Strategic Initiatives
  • 6.6. Conclusion

7. By Type

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 7.1.2. Market Attractiveness Index, By Type
  • 7.2. Plug-in*
    • 7.2.1. Introduction
    • 7.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 7.3. Wireless
  • 7.4. Others

8. By Power

  • 8.1. Introduction
    • 8.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
    • 8.1.2. Market Attractiveness Index, By Power
  • 8.2. Low Power*
    • 8.2.1. Introduction
    • 8.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 8.3. Medium Power
  • 8.4. High Power

9. By Application

  • 9.1. Introduction
    • 9.1.1. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 9.1.2. Market Attractiveness Index, By Application
  • 9.2. General Aviation*
    • 9.2.1. Introduction
    • 9.2.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%)
  • 9.3. Commercial Aviation
  • 9.4. Military and Defense

10. By Region

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Region
  • 10.3. Market Attractiveness Index, By Region
  • 10.4. North America
    • 10.4.1. Introduction
    • 10.4.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.4.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.4.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
    • 10.4.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.4.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.4.6.1. U.S.
      • 10.4.6.2. Canada
      • 10.4.6.3. Mexico
  • 10.5. Europe
    • 10.5.1. Introduction
    • 10.5.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.5.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.5.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
    • 10.5.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.5.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.5.6.1. Germany
      • 10.5.6.2. UK
      • 10.5.6.3. France
      • 10.5.6.4. Italy
      • 10.5.6.5. Spain
      • 10.5.6.6. Rest of Europe
  • 10.6. South America
    • 10.6.1. Introduction
    • 10.6.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.6.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.6.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
    • 10.6.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.6.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.6.6.1. Brazil
      • 10.6.6.2. Argentina
      • 10.6.6.3. Rest of South America
  • 10.7. Asia-Pacific
    • 10.7.1. Introduction
    • 10.7.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.7.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.7.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
    • 10.7.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application
    • 10.7.6. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Country
      • 10.7.6.1. China
      • 10.7.6.2. India
      • 10.7.6.3. Japan
      • 10.7.6.4. Australia
      • 10.7.6.5. Rest of Asia-Pacific
  • 10.8. Middle East and Africa
    • 10.8.1. Introduction
    • 10.8.2. Key Region-Specific Dynamics
    • 10.8.3. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Type
    • 10.8.4. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Power
    • 10.8.5. Market Size Analysis and Y-o-Y Growth Analysis (%), By Application

11. Competitive Landscape

  • 11.1. Competitive Scenario
  • 11.2. Market Positioning/Share Analysis
  • 11.3. Mergers and Acquisitions Analysis

12. Company Profiles

  • 12.1. Rolls-Royce Holdings Plc
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Raw Material Portfolio and Description
    • 12.1.3. Key Highlights
    • 12.1.4. Financial Overview
  • 12.2. Beta Technologies
  • 12.3. Electro.Aero Pty Ltd
  • 12.4. Eaton
  • 12.5. Joby Aviation
  • 12.6. Embraer
  • 12.7. ABB Ltd.
  • 12.8. Lilium
  • 12.9. Eviation
  • 12.10. ChargePoint

LIST NOT EXHAUSTIVE

13. Appendix

  • 13.1. About Us and Service
  • 13.2. Contact Us