市場調査レポート
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1235884
乳製品包装市場の2028年までの予測- 原材料(金属、プラスチック、紙・板紙、ガラス)、製品(フレキシブル、リジッド)、パッケージタイプ、用途、地域別の世界分析Dairy Packaging Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Raw Material (Metal, Plastic, Paper and Paperboard and Glass), Product (Flexible and Rigid), Package Type, Application and By Geography |
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乳製品包装市場の2028年までの予測- 原材料(金属、プラスチック、紙・板紙、ガラス)、製品(フレキシブル、リジッド)、パッケージタイプ、用途、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の乳製品包装市場は、2022年に234億米ドルを占め、2028年には373億米ドルに達すると予測され、予測期間中に8.1%のCAGRで成長すると予想されています。
乳製品は保存期間が極めて短く、エネルギー源として利用されています。そのため、製品を汚染から守り、賞味期限を長くするためには、適切な包装が不可欠です。乳製品を汚染から守ることができる包装材料の新技術は、世界の乳製品包装市場のサプライヤーによって開発されています。乳製品の包装材には、カップ、缶、小袋、ボトル、桶などがあります。これらのアイテムは、消費者のニーズや製品の仕様に合わせて製造されています。
ハーバード・ビジネス・レビューによると、米国で生産される牛乳の2%は、購入される前にスーパーの棚で腐敗してしまうそうです。調査によると、Z世代の58%、ミレニアル世代の61%、X世代の55%、ベビーブーマーの46%が、環境に配慮した製品や持続可能な製品に対してより多くのお金を払うと回答しています。
乳製品は、バランスの取れた食生活を送る上で重要な要素であるため、食事の主食として使われています。健康志向の高まりにより、タンパク質が豊富な乳製品への需要が高まっており、これが市場拡大の原動力となると予測されています。また、様々な小売チャネルでパッケージ化された乳製品を入手できるようになったことも、市場の成長を促進すると予想されます。
乳製品の包装にはプラスチックが使用されており、廃棄物処理に関する深刻な環境問題があります。世界中の政府は、有害廃棄物の防止とゴミの量を減らすために、包装におけるプラスチックの使用を制限する法律を制定しています。厳しい規制と必要なコンプライアンスが、市場の成長を制限すると予想されます。
栄養失調に起因する健康問題の増加に伴い、パッケージ食品の採用が市場成長を促進しました。消費者のパッケージ入り乳製品への需要や、生乳生産量の増加も市場拡大に寄与しています。さらに、汚染を避けるための包装資材の重要性が高まっており、市場成長の原動力となると予想されます。
プラスチックやその他の非生分解性包装材料の有害な影響は、消費者だけでなく製造業者の間でも懸念を呼んでいます。プラスチックや非生分解性材料の危険な影響のような環境法制は、消費者とメーカーの両方に懸念を提起していることが、成長を妨げている側面です。
COVID-19のパンデミックは、乳製品パッケージ市場に悪影響を及ぼしています。広範な封鎖規制により、乳製品業界のサプライチェーンは打撃を受け、乳資源の大規模な浪費を招いています。また、外食産業は厳しい制限を受け、乳製品の需要が減少し、結果的に乳製品包装産業に影響を及ぼしています。さらに、乳製品を使ったデザート、ヨーグルト、アイスクリームの需要がパンデミックの影響で激減し、パッケージのサプライチェーンが制限されています。
フレキシブル分野は、より薄く、より軽く、よりコンパクトな包装を提供できる製品であることから、有利な成長が見込まれます。リジッドパッキングからフレキシブルパッキングソリューションへの需要のシフトは、このセグメントの成長を後押しすると予想されます。製品開発における技術革新とパッケージサイズの小型化傾向の高まりが、この分野の成長を促進すると予想されます。
牛乳および牛乳ベースの飲料の消費量の増加により、予測期間中、牛乳分野のCAGRが最も速く成長すると予測されています。消費者は、栄養価の高い牛乳を好むため、自然な形の牛乳が好まれます。牛乳はカルシウムの主要な供給源であり、これがこのセグメントの成長を促進する主な要因となっています。
可処分所得と人口の増加により、アジア太平洋地域が予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。消費者の加工食品、調理済み食品、包装食品への依存度は高まることが予想されます。さらに、生活水準の向上、人口の高齢化により、これらの市場の人気が高まっています。
北米は、乳製品の生産と販売の増加により、予測期間中最も高いCAGRを示すと予測されます。ピザ、マカロニ・アンド・チーズ、パッケージ入りチーズスライスなどのコンビニエンス・フードに対する消費者の嗜好の高まりが、この地域の乳製品パッケージの需要を押し上げると予想されています。
2021年6月、世界の食品包装大手であるHuhtamakiは、Jiangsu Hihio-Art Packaging Co.の完全買収を発表しました。これにより、Huhtamakiはアジア市場での地位を強化し、紙パック、袋、紙ラップなどのパッケージングソリューションの販売を推進することになります。
2021年1月、ボール社は、ケンタッキー州ボーリンググリーンに、新しいアルミニウム包装製品を製造・生産するための新施設を建設する計画を発表しました。この施設は、さまざまな顧客向けに、軽量でリサイクル可能なアルミニウムの端材を製造するのに役立つでしょう。
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According to Stratistics MRC, the Global Dairy Packaging Market is accounted for $23.4 billion in 2022 and is expected to reach $37.3 billion by 2028 growing at a CAGR of 8.1% during the forecast period. Dairy products have an extremely short shelf life and are used as a source of energy. Therefore, proper packaging is essential to protect products from contamination and lengthen their shelf lives. New technologies for packaging materials that can shield dairy products from contamination are being developed by suppliers in the worldwide dairy packaging market. Cups, cans, sachets, bottles, and tubs are a few examples of the packaging materials used for dairy goods. These items are manufactured to suit the needs of the consumer and the specifications of the products.
According to the Harvard Business Review, 2% of the milk produced in the U.S. gets rotten on supermarket shelves before it is purchased. According to research, 58% of Gen Zs, 61% of millennials, 55% of Gen Xs, and 46% of Baby Boomers stated they would pay more for environmentally friendly or sustainable products.
Dairy products are a staple in meals since they are a crucial component of a balanced diet. Increasing health and fitness consciousness has resulted in a demand for protein-rich dairy products, which is projected to drive market expansion. The increasing availability of packaged dairy products through various retailing channels is expected to increase the market growth.
Plastic is used in the packaging of dairy products, which raises serious environmental issues with regard to waste management. Governments all over the world are enacting laws to limit the usage of plastics in packaging in an effort to prevent hazardous waste and lower trash volume. Strict regulations and necessary compliance are expected to limit the market growth.
Adoption of packaged food products with rising health issues owing to malnutrition has increased the market growth. The demand from consumers for packaged dairy products and the ongoing increase in milk production both contribute to the market expansion. Moreover, the rising importance of packaging material to avoid contamination is anticipated to drive the market growth.
The hazardous effects of plastics and other non-biodegradable packaging materials have raised concerns among consumers as well as manufacturers. Environmental legislation like the hazardous effects of plastics and non-biodegradable materials have raises concerns for both consumers and manufacturers are the aspects hampering the growth.
The COVID-19 pandemic has had adverse effect on the dairy product packaging market. Widespread lockdown restrictions have hurt supply chains in the dairy industry, which has resulted in large-scale wastage of milk resources. Also, the foodservice industry has faced severe restrictions, cutting into the demand for dairy products, consequently affecting the dairy product packaging industry. Furthermore, the demand for dairy-based desserts, yogurt, and ice-cream has fallen sharply during the pandemic, limiting packaging supply chains.
The flexible segment is estimated to have a lucrative growth, due to the ability of the product to offer thinner, lighter, and compact packing. The shift in demand from rigid to flexible packing solutions is expected to boost the segment growth. Technological innovations in product development and increasing trend of smaller package sizes are expected to fuel the segment growth.
The milk segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the increasing consumption of milk and milk-based drinks. Consumers prefer milk in natural form owing to its key nutritional contribution to the diet. Milk is a major source of calcium which is the major factor fueling the segment growth.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to increasing disposable incomes and population. Consumer dependence on processed, pre-cooked, and packed foods is likely to increase. Furthermore, the increased standard of living, ageing population leads to the increased popularity of these markets.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to increased production and sale of dairy products. Rising consumer preference for convenience foods such as pizza, macaroni and cheese, and packaged cheese slices is expected to boost the regional demand for dairy packaging.
Some of the key players profiled in the Dairy Packaging Market include: Nippon paper industries co., ltd., Sealed Air Corporation, Amcor plc, Huhtamaki Group, Consolidated Container Company LLC, Berry Global Group, Inc., Saudi Basic Industries Corporation, Ball Corporation, Greiner Packaging international GmbH, International Paper Company, Winpak Ltd., Tetrapak Ltd, Clondalkin Group Holdings, Mondi Group, Airlite Plastics, Evergreen Packaging, Nampak Ltd, WestRock Company, Bemis Company Inc and CKS Packaging.
In June 2021, Huhtamaki a global food packaging giant announced the complete acquisition of Jiangsu Hihio-Art Packaging Co. Ltd. which will aid Huhtamaki to strengthen its position in the Asian market and propel sales of packaging solutions such as folding cartons, bags, paper wraps, etc.
In January 2021, Ball Corporation announced the plans to build a new facility in Bowling Green, Kentucky, to produce and manufacture new aluminum packaging products. This facility will help to produce lightweight, and recyclable aluminum ends for various customers.
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