市場調査レポート
商品コード
1235881
飲料缶の世界市場:2028年までの予測- 素材(アルミニウム、スチール)、用途(アルコール飲料、炭酸飲料、フルーツ・野菜ジュース、その他用途)、地域別Beverage Cans Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Material (Aluminum and Steel), Application (Alcoholic Beverages, Carbonated Soft Drinks, Fruit & Vegetable Juices and Other Applications), and Geography |
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飲料缶の世界市場:2028年までの予測- 素材(アルミニウム、スチール)、用途(アルコール飲料、炭酸飲料、フルーツ・野菜ジュース、その他用途)、地域別 |
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、飲料缶の世界市場は2022年に255億米ドル、2028年には395億米ドルに達すると予測されており、予測期間中のCAGRは7.6%に達するとされています。
飲料缶として知られる金属缶は、アルコール飲料、炭酸飲料、お茶、果汁飲料、エネルギー飲料などの液体飲料を一定量入れることを目的としています。缶の製造にはアルミニウムやスチールが使用され、非常にリサイクルしやすい素材です。品質を犠牲にすることなく、環境にやさしく、リサイクル可能であるため、缶は飲料メーカーからの需要が高まっています。
Beverage Association and Can Manufacturers Institute Reportによると、アルミニウム業界はCan Manufacturers Institute(CMI)と協力し、2030年までに飲料用アルミ缶の消費者リサイクルを45%から70%に引き上げることを目指しています。
人口の急激な拡大、購買力の向上、ライフスタイルの変化に伴い、消費者の行動も変化しています。すぐに飲める飲料が好まれるのは、忙しいスケジュールや長い勤務時間の結果です。缶入りのお茶、コーヒー、ワイン、水などの飲料は、少量で持ち運びができるため、消費者から高い需要があります。また、金属缶に目を引く魅力的な印刷を施すことで、ブランドを強化する方法として人気を集めており、市場の成長を後押ししています。
市場は、メーカーがPETボトルやガラス瓶を好むようになってきたことが制約となっています。PETボトルは、再利用性、耐久性、軽量性、酸素ガスバリア性など、金属缶と共通する性質があるため、飲料メーカーの間でPETボトルの需要が伸びています。金属缶と比較すると、PETボトルは飲料メーカーにとって安価なパッケージの選択肢となります。さらに、PETボトルの製造は、飲料缶の製造よりもはるかに少ない電力を使用します。このような問題は、市場拡大の妨げになります。
世界中で飲料の需要が増加しているのは、都市化活動や人口増加などの要因によるものです。発展途上国の可処分所得の増加に伴い、飲料に対する消費者の支出は増加しています。例えば、コカ・コーラやペプシなどのブランドは、発展途上国の顧客に大きな影響を与えています。さらに、消費者はリサイクル可能で環境に配慮したパッケージの飲料を好むため、金属缶の必要性が高まっています。また、ライフスタイルの変化や健康志向の高まりにより、健康的で栄養価の高い飲料への需要が高まっており、これが市場の推進力となっています。
発展途上国では、金属製の飲料用パッケージの利点はあまり知られていません。また、鉄やアルミニウムなどの原材料が高価であるため、消費者は金属缶の使用を控えています。金属缶の生産者にとっての主な問題は、特に飲料用のポリエチレンテレフタレート製ボトルへの切り替えです。金属製パッケージは紙、ガラス、プラスチックなどの代替品よりも高価ですが、PETベースの缶も徐々に市場に浸透しています。
COVID-19は、飲料缶の市場の出来不出来に大きく影響します。ボーキサイトの採掘、原材料の輸送、アルミニウムのリサイクルが禁止されたことで、サプライチェーンが混乱しました。缶の供給は飲料メーカーにとって不十分だっています。しかし、コロナ事件は、飲料缶を製造する企業にとっては好都合だっています。戸締りのため、消費者は自宅で飲むために多数の飲料パックを購入することを選択しました。このような嗜好が、流行時の飲料需要を煽っています。飲料消費の予想外の増加は、市場全体のビジネスを後押ししています。
アルミ缶は、環境にやさしい飲料用パッケージであるため、有利な成長を遂げると推定されます。アルミ缶は、他のパッケージと比較してリサイクル率が高く、再生材を多く含んでいます。アルミ缶は頑丈で積み重ねができ、軽量であるため、マーケティング担当者はより少ない廃棄物でより多くの飲料を包装・出荷することができます。アルミはリサイクル可能な素材であり、品質を犠牲にすることなく持続可能なパッケージングの選択肢を提供することで、市場の成長を加速させることができます。
炭酸飲料分野は、世界のソフトドリンク需要の高まりにより、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。炭酸飲料の消費は、若い世代の顧客にアピールするフルーツの組み合わせを特徴とする新しい味のイントロダクションの結果、増加しています。アルコール飲料の需要増加の主な原因は、可処分所得の増加やライフスタイルの嗜好の進化です。また、若年層の増加やアルコール飲料の認知度の向上も、市場拡大に寄与しています。
アジア太平洋地域は、予測期間中、最大の市場シェアを占めると予測されます。これは、アジア太平洋地域の都市化の進展と人口の増加が、飲料に対する高い需要をもたらし、飲料缶の市場を牽引しているためです。加工・包装された飲料は、この地域でより頻繁に消費されるようになっています。アジア太平洋地域では、健全な飲料の消費が高まり、健康志向が高まっていることから、缶の需要が増加しています。さらに、消費者の購買力の向上とライフスタイルの嗜好の進化が、市場の拡大に好影響を与えると予測されています。
予測期間中、北米が最も高いCAGRを示すと予測されます。これは、数量と金額の両方で北米が市場を独占しているためです。米国やカナダは、The Clean Seasのようなプログラムを立ち上げることで、プラスチックの使用量を制限する努力を続けています。米国では、Ball CorporationやCrown Holdings, Inc.などの大企業が製造施設や流通拠点を国内に置いているため、飲料用金属缶の製品改良が継続的に行われていることがうかがえます。この地域は、ミレニアル世代の人口が増加しており、視覚的な魅力の高い飲料缶の需要が高まっていることから、最も早い成長が見込まれています。
2023年2月、東洋製罐はUACJとアルミ缶の水平リサイクルを推進するための業務提携契約を締結、この業務提携は両社の技術やノウハウを活用し、環境付加価値の高いアルミ缶の開発・商品化を目指します。
2022年11月、東洋製罐は国連世界・コンパクト(UNGC)に正式参加したことを発表しました。東洋製罐グループは、人権、労働、環境、腐敗防止の4分野において、UNGCの「10原則」に賛同し、これを遵守し続けることを世界に宣言しました。
2022年10月、ボールコーポレーションは、無限にリサイクル可能な「ボールアルミカップ(R)」のポートフォリオを拡大し、新たに小型の2サイズを発表しました。
2022年6月、Ball Corporationは、標準的な缶の半分のカーボンフットプリントしかない、新しい低カーボンフットプリントアルミニウムエアゾール缶を発表しました。これは、2030年の科学的根拠に基づく目標の達成と、2050年以前のネットゼロ排出を目指すBall社の野心をサポートするものです。
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According to Stratistics MRC, the Global Beverage Cans Market is accounted for $25.5 billion in 2022 and is expected to reach $39.5 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.6% during the forecast period. Metal cans known as beverage cans are intended to hold fixed quantities of liquid beverages like alcoholic beverages, carbonated beverages, tea, fruit juices, energy drinks, and other liquids. Aluminum or steel were both used in the cans' production, and they are extremely recyclable. Because they are environmentally friendly and recyclable without sacrificing quality, cans are in higher demand from beverage producers.
According to the Beverage Association and Can Manufacturers Institute Report, the aluminum industry has joined forces with the Can Manufacturers Institute (CMI) to increase consumer recycling of aluminum beverage cans from 45% to 70% by 2030.
Consumer behaviour has changed as a result of exponential population expansion, rising purchasing power, and changing lifestyles. The preference of customers for ready-to-drink beverages is a result of their busy schedules and long workdays. Due to their small amount and portability, beverages like tea, coffee, wine, and water in cans are in high demand from consumers. Additionally, the use of eye-catching and engaging printings on metal cans is gaining popularity as a way to strengthen brands which are boosting the market growth.
The market is being constrained by manufacturers' growing preference for PET and glass bottles. Because PET bottles share some of the same qualities as metal cans, such as reusability, durability, light weight, and oxygen gas barrier features, the demand for PET bottles is growing among beverage makers. When compared to metal cans, PET bottles offer beverage makers a cheaper packaging option. Furthermore, the production of PET bottles uses a lot lesser power than the production of beverage cans. The aforementioned problems will hinder market expansion.
The increased demand for beverages around the world is caused by factors like urbanisation activities and a growing population. Consumer spending on beverages has increased as disposable income in developing countries has increased. Brands like Coca-Cola and Pepsi, for instance, have a big impact on customers in developing nations. Additionally, consumers like beverages with recyclable and environmental packaging, which raises the need for metal cans. The demand for healthy and nourishing drinks has also increased due to shifting lifestyle choices and rising health consciousness, which is propelling the market.
The advantages of beverage packaging made of metal are not widely known in developing nations. Additionally, consumers are discouraged from using these products because to the expensive cost of the raw materials utilised, such as steel and aluminium. The primary issue for producers of metal cans is the switch to polyethylene terephthalate bottles, particularly for beverages. Although metal packaging is more expensive than alternatives like paper, glass, and plastic, PET-based cans are also slowly making their way into the market.
The COVID-19 significantly affects how well the market for beverage cans performs. The supply chain was upset by the ban on bauxite mining, raw material transportation, and aluminium recycling. The supply of cans was insufficient for beverage producers. Corona outbreak, nevertheless, turned out to be a boon for the companies who make beverage cans. Due of lockdown, consumers choose to purchase numerous packs of beverages for consumption at home. This preference fuelled beverage demand during the epidemic. The unanticipated increase in beverage consumption has boosted the market's overall business.
The Aluminum segment is estimated to have a lucrative growth, due to their environmentally friendly beverage packaging. Compared to other package types, aluminium cans have a greater recycling rate and contain more recycled material. Because they are robust, stackable, and lightweight, marketers can package and ship more beverages with less waste. Aluminum is a recyclable material that provides a sustainable packaging alternative without sacrificing quality by accelerating the market growth.
The Carbonated soft drinks segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due the global surge in soft drink demand. Consumption for carbonated soft drinks is increasing as a result of the introduction of new tastes featuring fruit combinations that appeal to younger generations of customers. The main causes of the growing demand for alcoholic beverages are rising disposable income and evolving lifestyle preferences. Additionally, the rise in the number of young people and greater recognition of alcoholic beverages both contribute to the market's expansion.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to increased urbanisation and population expansion in Asia Pacific have led to a high demand for beverages, which is driving the market for beverage cans. Drinks that have been processed and packaged are being consumed more frequently in the area. The demand for cans has increased as a result of rising consumption of wholesome beverages in Asia Pacific and growing health consciousness. Additionally, it is projected that rising consumer buying power and evolving lifestyle preferences would favourably impacting market expansion.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to Both in volume and value, North America dominated the market. By launching programmes like The Clean Seas, nations like the U.S. and Canada has accessing efforts to limit the usage of plastic. With large corporations like Ball Corporation, Crown Holdings, Inc., maintaining their manufacturing facilities and distribution hubs in the nation, the U.S. market has seen continual product improvements for metal beverage cans. The quickest growth of the regional market is anticipated to be supported by the expanding millennial population, which is encouraging demand for beverage cans with high visual appeal.
Some of the key players profiled in the Beverage Cans Market include: BWAY Corporation, CPMC Holdings Ltd., Kian Joo Can Factory Berhad, Toyo Seikan Group Holdings Ltd, HUBER Packaging Group GmbH, Ball Coroporation, Orora Packaging Australia Pty. Ltd, Crown Holdings. Inc, Ardagh Group S.A, GZ Industries Ltd, CANPACK S.A, MSCANCO, Pakistan Aluminum Beverage Cans Limited, Ceylon Beverage Can (Pvt) Ltd, Universal Can and Techpack Solutions
In Feb 2023, Toyo Seikan has signed a business alliance agreement with UACJ to promote horizontal recycling of aluminum cans, this business alliance aims to develop and commercialize aluminum cans with added environmental value by leveraging the technologies and know-how of both companies.
In Nov 2022, Toyo Seikan announced that it has joined the United Nations Global Compact (UNGC) officially. Toyo Seikan Group has declared to the world that we agree with and continue to adhere to the UNGC's Ten Principles in the four areas of human rights, labour, environment, and anti-corruption.
In Oct 2022, Ball Corporation Expands the Portfolio of its Infinitely Recyclable Ball Aluminum Cup® with the Announcement of Two New, Smaller Sizes, announced the availability of two new sizes of its infinitely recyclable Ball Aluminum Cup®,
In June 2022, Ball Corporation Launches New, Low Carbon Footprint Aluminum Aerosol Can with only half the carbon footprint of a standard can. This will help support Ball's ambition to achieve its 2030 science-based targets and net-zero emissions prior to 2050.
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