市場調査レポート
商品コード
1218892
商業印刷の世界市場:2028年までの予測- タイプ別(オフセットリソグラフィー、フレキソグラフィー、インクジェット、スクリーン、グラビア、その他のタイプ)、アプリケーション別(パッケージ、広告、出版)、地域別の分析Commercial Printing Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type (Offset Lithography, Flexographic, Inkjet, Screen, Gravure and Other Types), Application (Packaging, Advertising and Publishing), and By Geography |
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商業印刷の世界市場:2028年までの予測- タイプ別(オフセットリソグラフィー、フレキソグラフィー、インクジェット、スクリーン、グラビア、その他のタイプ)、アプリケーション別(パッケージ、広告、出版)、地域別の分析 |
出版日: 2023年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の商業印刷市場は2022年に4337億米ドル、2028年には5609億米ドルに達し、予測期間中にCAGR4.3%で成長すると予測されています。
デジタル印刷システムは、コンピューターソフトウェアで作成された電子ファイルを印刷に利用する革新的な印刷技術です。デジタル印刷は、PDFやJIPなどのデジタルフォーマットや、紙、布、セラミックなどのメディア表面を使用して画像を搬送します。デジタルプリントを利用することで、画像のデザインから制作まで効率的に行うことができます。インクジェットプリントは、熱による気泡形成技術により、インクを表面に吐き出してデザインを形成するものです。さらに、インクジェットプリンティングでは、効率的な素材の3次元印刷が可能です。
インド工業連盟(CII)によると、インドは2025年までに第5位の消費者市場になると予想されています。Pitch Madison Advertising Outlook Reportによると、インドでは、印刷メディアへの広告費は前年の11,925クローズから2021年には16,595クローズに39%増加しました。
市場力学
促進要因
広告ニーズの高まり
企業の広告ニーズの高まりと、広範な技術の普及が、市場成長の主な要因となっています。大量印刷に適したコスト効率に優れた業務用プリンターの導入が進んでいます。また、広告やブランディングのための高品質な印刷パッケージング素材の普及も、成長を促す主要な要因となっています。
抑制要因
デジタル化の進展
デジタル化の進展に伴い、消費者は電子年鑑、電子クーポン、電子カタログなど、印刷物の電子版をより多く利用するようになり、また消費者向け印刷物よりもオンラインプラットフォームを利用するようになると考えられ、印刷関連製品に影響を与えます。そのため、これらの要因が市場の成長を抑制しています。
機会
環境に優しい業務用プリンター
従来の石油系インクの代わりに大豆インクを使用するなど、環境に配慮した方法を導入することで、印刷業界の環境フットプリントが削減され、消費者とサプライヤーの両方が二酸化炭素排出量を削減することが可能になりました。また、環境に優しい紙やインク、コーティング剤、化学薬品を使用し、廃棄物の削減や再利用を促進するグリーンな商業用プリンターは、市場の成長を促進する要因になると予測されます。
脅威
高コスト
印刷は常に比較的高コストな産業です。印刷を行う機器から印刷する材料まで、すべてのプロジェクトに多大な間接費がかかっています。インクや紙、顔料などの原材料の高騰が課題となっています。また、新興国でのデジタル印刷工場の初期投資が高いことも、本市場の大きな課題となっています。
COVID-19の影響
COVID-19の流行により、商業印刷の需要が大幅に減少し、市場にマイナスの影響を与えました。また、施設やサポート業務の閉鎖により、世界的に印刷業務に影響が出ました。また、世界中の多くの企業がリモートワークを導入し、ペーパーレス化への移行が進みました。また、安全性への配慮から、消費者のデジタルメディアへの移行が進みました。これらの要因により、商業印刷のニーズが減少し、市場に大きな影響を及ぼしています。
予測期間中はオフセットリソグラフィー分野が最大になる見込み
オフセットリソグラフィー分野は、パッケージング用途での印刷需要が拡大していることから、大きな成長が見込まれています。リソグラフィー技術は、一貫した高い画像品質などさまざまな利点を備えており、より高い採用率につながっています。この印刷は、ダイレクトリーや製品広告など、静的な郵送物の大量バッチに最適です。したがって、これらがこのセグメントの成長を促進する要因となっています。
予測期間中、パッケージング分野のCAGRが最も高くなると予想されています。
パッケージング分野は、情報のデジタル配信の増加により、予測期間中に最も速いCAGRの成長を示すと予想されます。商業印刷業者は、パッケージの印刷品質を向上させるためにデジタル技術を取り入れていることが指摘されています。また、QRコード(Quick Response)は製品パッケージの標準的な印刷物となっており、スマートフォンで読み取ると追加データが表示されるようになっています。このように、このセグメントの成長を後押ししている側面があります。
最もシェアの高い地域
アジア太平洋地域は、eコマースの増加や都市化により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。新技術の導入、ライフスタイルの変化、eコマースや都市化の進展などが、市場の成長を促進しています。また、可処分所得の増加により、カスタマイズされた壁紙によるインテリアデザインの需要が高まっています。さらに、新興市場における加工食品や缶詰の需要増が、同地域の市場にプラスの影響を与えると予想されます。
CAGRが最も高い地域
北米は、大量印刷を目的としたコスト効率の高いプリンタの採用が進んでいることから、予測期間中のCAGRが最も高くなると予測されています。この地域の成長は、マーケティング、パッケージング、ラベリング、広告などの商業印刷に対する高い需要に起因しています。また、同地域には主要な企業が進出しており、市場の成長をさらに後押しすると予想されます。
主な発展
2022年7月、トッパンは、その卓越した環境・社会・ガバナンス(ESG)パフォーマンスが評価され、複数のトップインデックスへの採用が決定されました。FTSE Russellが作成したFTSE4Good Index Series、FTSE Blossom Japan Index、FTSE Blossom Japan Sector Relative Indexです。
2022年5月、ジークヴェルクは、非食品紙・板紙用途の新しいUVオフセットインキ「SICURA Litho Pack ECO」が、40%以上の再生可能・植物由来成分で構成されていることを発表しました。Siegwerkによると、この新しいUVオフセットインキシリーズは、平均的なUVインキよりも生物再生可能成分の割合が高くなる可能性があるとのことです。
本レポートの内容
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According to Stratistics MRC, the Global Commercial Printing Market is accounted for $433.7 billion in 2022 and is expected to reach $560.9 billion by 2028 growing at a CAGR of 4.3% during the forecast period. Digital printing systems are the innovative printing technology that use electronic files conceptualized using computer software for printing. Digital printing carries images using digital formats such as PDF & JIP and other media surfaces such as paper, fabric, and ceramic. The digital printing process enables the end-use manufacturer to streamline the image design and production process. The inkjet-based printing utilizes thermal bubble formation technology to eject the ink onto the surface to form a specific design. Further, inkjet printing allows three-dimensional printing of efficient materials.
According to the Confederation of Indian Industry (CII), India is anticipated to become the fifth-largest consumer market by 2025. According to the Pitch Madison Advertising Outlook Report, In India, Ad spending on print media increased by 39% to 16,595 crores in 2021 from 11,925 crores the previous year.
Market Dynamics:
Driver:
Growing advertising needs
The growing advertising needs of enterprises, along with extensive technological proliferation are the key factors driving the market growth. Organizations are increasingly adopting commercial printers as they are more cost-effective and efficient for bulk printing. Widespread use of high-quality printed packaging material for advertising and branding acts as another major growth-inducing factor.
Restraint:
Rise in digitisation
With the rise in digitisation, consumers are likely to follow more electronic versions of printed materials, such as e-annual reports, e-vouchers and e-catalogues, or to use more online platforms rather than printing materials for consumers, which in turn affects the print-related products. Therefore, these factors are restraining the market growth.
Opportunity:
Green commercial printers
The implementation of environmentally friendly methods, like soy ink instead of conventional petroleum-based ink, has reduced the environmental footprint of the printing industry and allowed both consumers and suppliers to reduce carbon emissions. Moreover, green commercial printers that use eco-friendly papers, inks, coatings and chemicals, facilitate reducing and reusing waste are the factors projected to drive the growth of the market.
Threat:
High cost
Print has always been a relatively high cost industry. From the equipment that does the printing to the material that print on, significant overheads are baked into every project. The rising cost of input materials such as ink, paper, and pigments acts as challenging factors. However, high initial investment for digital printing plants in developing countries acts as a major challenge for this market.
COVID-19 Impact
Owing to the COVID-19 epidemic, the demand for commercial printing services was significantly reduced, which impacted the market negatively. Also, the printing operations were affected across the globe owing to the closing down of the facilities and support operations. Most firms across the globe adopted remote working, which led to a complete transition to paperless processes. Also, consumers significantly shifted to digital media due to safety concerns. These factors led to a reduced need for commercial printing, thereby considerably impacting the market.
The offset lithography segment is expected to be the largest during the forecast period
The offset lithography segment is estimated to have a lucrative growth, due to the growing demand for printing from packaging applications. Lithography technology offers various advantages, such as consistent and high image quality, leading to higher adoption. This printing is ideal for high-volume batches of static mailings, such as directories and product advertisements. Hence, these are the factors propelling the growth of the segment.
The packaging segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The packaging segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to rise in the digital delivery of information. Commercial printers have been noted to be incorporating digital technology to improve packaging print quality. In addition, Quick response (QR) codes are now a standard print on product packaging that may be scanned with a smartphone to display additional data. Thus, these are the aspects fueling the growth of the segment.
Region with highest share:
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to rise in e-commerce, and urbanization. Factors such as the inception of new technologies, changing lifestyles, and the rise in e-commerce and urbanization are driving the growth of the market. Also, the increasing disposable income is resulting in the growing demand for interior design with customized wallpapers. Moreover, the increasing demand for processed and canned food in emerging markets is expected to impact the market in the region positively.
Region with highest CAGR:
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to growing adoption of cost effective printer for bulk printing purposes. The regional growth is attributable to the high demand for commercial printing for marketing, packaging, labelling, and advertising purposes. Furthermore, the presence of key players in the region, is anticipated to further propel the market growth.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Commercial Printing Market include ACME Printing, R. R. Donnelley & Sons, Cenveo Corporation, Vistaprint (CIM PRESS PLC), Transcontinental Inc., Toppan Co. Limited, LSC Communications US LLC, Gorham Printing, Dai Nippon Printing, The Magazine Printing Company, Quebecor World Inc, HH Global, Cimpress plc, Quad/Graphics Inc, WestRock Company, Lagardere SCA and Siegwerk.
Key Developments:
In July 2022, Toppan was recognized for consideration in several top indexes for its exceptional Environmental, Social, and Governance (ESG) performance. The FTSE4Good Index Series, the FTSE Blossom Japan Index, and the FTSE Blossom Japan Sector Relative Index were created by FTSE Russell.
In May 2022, Siegwerk announced that its new UV offset ink for non-food paper and board applications, SICURA Litho Pack ECO, consists of more than 40% renewable and vegetable-based components. According to Siegwerk, the new UV offset ink series could have a higher share of bio-renewable content than average UV inks.
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Applications Covered:
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