市場調査レポート
商品コード
1467960
商業印刷市場:タイプ別、用途別-2024-2030年の世界予測Commercial Printing Market by Type (Digital Printing, Flexographic Printing, Gravure Printing), Application (Advertising, Packaging, Publishing) - Global Forecast 2024-2030 |
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商業印刷市場:タイプ別、用途別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 188 Pages
納期: 即日から翌営業日
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商業印刷市場規模は、2023年に4億6,618万米ドルと推定され、2024年には4億8,659万米ドルに達し、CAGR 4.38%で2030年には6億2,962万米ドルに達すると予測されています。
商業印刷とは、パンフレット、雑誌、書籍、ポスターなどの専門的な印刷物を大量に作成するプロセスであり、パッケージ印刷も含まれます。商業印刷のサービスは、自社制作に比べて短納期を実現できるため、顧客は品質を犠牲にすることなく、迅速に資料を納品することができます。長年にわたり、このような大規模な印刷によって、企業や組織は、競合他社に差をつけるためのプロモーションや広告キャンペーンに使用できるカスタムピースを作成することができます。デジタル技術の台頭により、商業印刷業界は市場の変化を経験しています。出版業界や広告業界で使用されるだけでなく、エンドユーザー部門全体でパッケージの重要性が高まっていることが、商業印刷の需要を生み出しています。しかし、印刷消耗品や技術の高コストが、業界の成長を大きく阻害しています。商業印刷技術の先進性と改善、そしてスマートパッケージングとデジタル印刷の融合は、企業にとってより大きな市場での存在感を生かす機会を提供しています。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 4億6,618万米ドル |
予測年[2024] | 4億8,659万米ドル |
予測年 [2030] | 6億2,962万米ドル |
CAGR(%) | 4.38% |
タイプフレキソ印刷技術向上のための継続的進歩
フレキソ印刷は、セロファン、ホイル、厚紙、プラスチック、金属など、吸収性素材と非吸収性素材の両方に使用できます。主に、小売店の袋、封筒、紙、新聞、お菓子の包み紙、ラベルストックなどの包装に使用されます。グラビア印刷は凹版印刷の一種であり、インクで満たされたウェルから画像を作成するために彫刻されたシリンダーを使用します。このプロセスでは、色の濃度をうまくコントロールすることができ、細部までシャープな高品質の印刷物を作ることができます。費用対効果が高く、生産速度が速いため、大量印刷によく使われます。商業用スクリーン印刷は、素材の上に厚手のインクを使用してグラフィックを印刷するもので、特注の衣服、キャンバス、アートワーク、ポスターなどの作成に使用されます。オフセット石版印刷は、新聞、書籍、雑誌、文房具、ポスター、パンフレットの商業印刷に最も広く使われている方法のひとつです。この方法では、高品質の色再現で安定した出力が得られますが、デジタル技術に比べてセットアップに時間がかかります。デジタル印刷機を使用した商業印刷は、デジタル印刷技術を使用してパンフレットや名刺などの印刷物を作成するプロセスです。この印刷方法では、コンピュータと専用のソフトウェアを利用して、高解像度の出力を迅速かつコスト効率よく作成します。大判印刷はワイドフォーマット印刷とも呼ばれ、ポップアップ・ディスプレイ、ビルボード、壁紙などの印刷に使用されます。
用途パッケージ産業の拡大が商業印刷の採用を促進
広告では、商業印刷はパンフレット、チラシ、ポスター、看板、その他の販促物の印刷に使用されます。パッケージ印刷には、食品容器や飲食品などの製品ラベルや、商品を輸送するためのカートンの印刷が含まれます。飲料缶、食品容器、医薬品などには、輸送中や保管中の磨耗や破損に耐えられる詳細なグラフィックやテキストが要求されます。さらに、商業印刷は出版業界の書籍や雑誌の制作にも使用されています。バリアブルデータプリンティング(VDP)などのデジタル技術により、企業は各アイテムをターゲットとする読者に合わせてカスタマイズすることができる一方、大量部数でも十分にコストを抑えることができます。
地域別インサイト
アジア商業印刷市場は、インド、中国、日本、韓国の出版・広告業界を支える印刷メディアの持続的な人気によって成長しています。アジア太平洋地域におけるeコマースの急成長により、情報ラベル付きパッケージのニーズが加速しています。原材料や印刷用インクなどの消耗品の入手性が高いため、この地域ではスケールメリットによる生産が可能となっています。南北アメリカでは、書籍出版分野で商業用デジタル印刷の導入が目覚ましく、高い成長を遂げています。同市場は、高品質の印刷技術や、カスタマイズされた商業印刷サービスを提供する企業の存在も後押ししています。欧州では、政府がネット・ゼロの目標に向けて取り組んでいるため、より持続可能な商業印刷経済に向かっています。特にドイツ、イタリア、フランスでは、販促物やオンラインパンフレットなど、パーソナライズされた印刷物の需要が高まっていることも、欧州における商業印刷の商業化に貢献しています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは商業印刷市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、商業印刷市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.商業印刷市場の市場規模および予測は?
2.商業印刷市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.商業印刷市場の技術動向と規制枠組みは?
4.商業印刷市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.商業印刷市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[188 Pages Report] The Commercial Printing Market size was estimated at USD 466.18 million in 2023 and expected to reach USD 486.59 million in 2024, at a CAGR 4.38% to reach USD 629.62 million by 2030.
Commercial printing is the process of creating large volumes of professionally printed documents, such as brochures, magazines, books, and posters, along with package printing. Commercial printing services are able to deliver faster turnaround times compared to in-house production, which allows customers to have their materials delivered quickly without sacrificing quality. Over the years, this large-scale printing has enabled businesses and organizations to create custom pieces that can be used in promotions or advertising campaigns that will aid them in standing out from the competition. With the rise of digital technology, the commercial printing industry is experiencing a shift in its market. The increasing importance of packaging across end-user sectors, as well as its use in the publishing and advertising industries, has created a demand for commercial printing. However, the high costs of printing consumables and technology remain a significant restraint on the growth of the industry. Advancements and improvements in commercial printing technologies and the emerging amalgamation of smart packaging and digital printing present opportunities for companies to capitalize on a larger market presence.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 466.18 million |
Estimated Year [2024] | USD 486.59 million |
Forecast Year [2030] | USD 629.62 million |
CAGR (%) | 4.38% |
Type: Ongoing advancements to improve flexographic printing technologies
Flexography can be used on both absorbent and non-absorbent materials, including cellophane, foil, cardboard, plastic, and metal. It is mostly used for packaging such as retail bags, envelopes, paper, newspapers, sweet wrappers, and label stock. Gravure printing is a form of intaglio (indentation) printing that uses an engraved cylinder to create images from ink-filled wells. This process provides excellent control over the color density and produces high-quality prints with sharp details. It is often used for large print runs due to its cost-effectiveness and fast production speeds. Commercial screen printing involves printing graphics at scale using thick inks placed on top of the material, and it is used to create custom clothing, canvasses, artwork, posters, and more. Offset lithography is one of the most widely used methods of commercial printing of newspapers, books, magazines, stationery, posters, and brochures. This method results in consistent output with high-quality color reproduction but requires longer setup times compared to digital technology. Commercial printing using digital printers is a process of producing printed materials, such as brochures or business cards, using digital printing technology. This method of printing involves utilizing a computer and specialized software to create high-resolution output quickly and cost-effectively. Large-format printing, also called wide-format printing, is used to print pop-up displays, billboards, wallpapers, and others.
Application: Expansion of packaging industries driving the adoption of commercial printing
In advertising, commercial printing is used to print brochures, flyers, posters, billboards, and other promotional materials. Packaging printing includes labels for products, such as food containers and beverages, as well as printed cartons used to transport goods. Items such as beverage cans, food containers, and pharmaceuticals require detailed graphics and text that can withstand wear and tear during transport or storage. Moreover, commercial printing is also used to produce books and magazines for the publishing industry. Digital techniques such as variable data printing (VDP) can enable companies to customize each item to their target audiences while keeping the cost low enough for large copies.
Regional Insights
The Asia commercial printing market is growing, driven by the sustainable popularity of print media in India, China, Japan, and South Korea in support of their publishing and advertising industry. The exponential growth of eCommerce in the Asia-Pacific region has accelerated the need for packaging with informative labels. The high availability of raw materials and consumables, such as inks for printing, has enabled the region to offer economies of scale production. The Americas sector has tremendously adopted commercial digital printing for the book publishing sector, which is experiencing a high degree of growth. The market is also aided by the availability of high-quality printing technologies and players providing customized commercial printing services. Europe is moving towards a more sustainable commercial printing economy, as the governments are working toward a net-zero goal. The rising demand for personalized printed materials, such as promotional materials or online brochures, particularly in Germany, Italy, and France, has also contributed to commercial printing commercialization in Europe.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Commercial Printing Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Commercial Printing Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Commercial Printing Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include ABC Printing Company, ACME Printing, Canon Inc., Cimpress PLC, ColorArt, Dai Nippon Printing Co., Ltd, Duncan Print Group, Eastman Kodak Company, Elanders AB, Firespring, Gorham Printing, Inc., Hall Commercial Printing, Jostens, Inc., Lagardere SCA, LSC Communications US, LLC, Minuteman Press, Multi-Color Corporation, Park Printing, Inc., Quad/Graphics, Inc., Quebecor Inc., Raksul Inc., Taylor Communications, Inc., The Evolution Group, The Imagine Group, LLC, The Magazine Printing Company, The Print Authority, Toppan Inc., Transcontinental Inc., WestRock Company, and Xerox Corporation.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Commercial Printing Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Commercial Printing Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Commercial Printing Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Commercial Printing Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Commercial Printing Market?