表紙:サービスデリバリーオートメーションの世界市場:2028年までの予測- タイプ別、組織規模別、エンドユーザー別、地域別の分析
市場調査レポート
商品コード
1218888

サービスデリバリーオートメーションの世界市場:2028年までの予測- タイプ別、組織規模別、エンドユーザー別、地域別の分析

Service Delivery Automation Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Organization Size, End User, and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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サービスデリバリーオートメーションの世界市場:2028年までの予測- タイプ別、組織規模別、エンドユーザー別、地域別の分析
出版日: 2023年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界のサービスデリバリー・オートメーション市場は、2022年に82億1000万米ドルを記録し、2028年には400億2000万米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR30.2%で成長しています。

サービス・デリバリー・オートメーション」として知られるプロセス・オートメーションは、チケットの作成と追跡、問い合わせへの対応、リクエストの解決など、顧客に対応する作業を扱います。人工知能技術を活用することで、サービスデリバリーオートメーションは、人間の手作業を自動化します。意図した結果を得るためには、企業の多くの機能を調整する必要があります。これらの業務を担当するのは、お客様を担当するさまざまな部署です。このように、データフローは消費者の旅に関する知識を強化します。サービスデリバリー・オートメーションの利点と根拠を理解することは、市場成長の原動力となる非常に重要なことです。

国家発展改革委員会(NDRC)によると、中国のハイテク製造業への投資は2019年の最初の8カ月で増加しました。2019年1月から8月までの投資額は前年同期比で12%増加し、1月から7月までの投資額から0.9%上昇しました。

市場力学

促進要因

サービスデリバリー自動化に対する各企業の採用状況

産業が拡大するにつれ、プロセスの俊敏性を高め、厳しい時間制約の中で高品質のサービスを提供するために、自動化がますます必要になってきています。新しい技術や改良された技術がさまざまなサービスデリバリー自動化タイプに統合されるにつれて、人工知能の進歩により市場は成長すると思われます。しかし、ビジネスプロセスオートメーションの需要は、一般的なプロセスや産業特有のプロセスを自動化する必要性の高まりにより増加しており、これが市場成長を促進しています。

阻害要因

ベンダーの認識・理解不足

ベンダーは、企業のビジネスニーズに最適なソリューションを提供するために、企業の自動化ニーズを理解する必要があります。また、ベンダーと組織の間のコミュニケーション不足も、適切なソリューションの提供における一貫性につながる可能性があります。先進国だけでなく発展途上国でも、初期導入にかかる高額な費用が発生します。ソフトウェアとスクリプトの維持と自動化のためのコストは、成長の妨げとなる増分投資です。さらに、サービス提供の自動化は、フルタイム従業員(FTE)数の減少につながり、サービス提供センターの統合につながるため、サービス提供自動化市場の成長をさらに抑制する要因となっています。

機会

ライフスタイルの変化

多くのエンドユーザー業界において、ビジネスプロセスの自動化を実現する自動化ソリューションの機能的な利点が増加し、デジタルワークフォースの受け入れが進んでいることが挙げられます。さらに、自動化ライフサイクル管理、ワークロード管理、クレデンシャル管理、Citrixオートメーションなどの分野における新機能や、新しいデータAPIを含めることで、市場のサプライヤーはサービスを向上させています。これらの改善は、より多くの運用およびセキュリティ機能を必要とする産業の新しいセクターを引き寄せており、市場の成長を促進しています。

脅威

高いトレーニングコスト

トレーニングのコンピュータ化は、従業員のトレーニングプロセスの効率化と自動化を促進するだけでなく、企業が投資するための多くの時間とお金を必要とします。これは、これまで人間が手作業で行っていた業務の一部が、プログラムによって処理されることを示唆しています。通常、それは非常に機知に富んだ方法で退屈な反復的なプロセスを自動化します。その結果、トレーニングチームは、学習目標の策定、コースの設計、高品質なコンテンツの制作など、重要な責務に割く時間を増やすことができます。このプロセスは、学習管理システムを使用してオンラインで完了することが多く、主な自動化プラットフォームとして機能し、市場の成長を妨げています。

COVID-19の影響

COVID-19の発生は、スーパーマーケットから高級品メーカーまで、大半の企業に大きな影響を及ぼしています。コロナウイルスの検疫と自己隔離の結果、小売業者は実店舗を閉鎖し、サービスをオンラインに移行しています。さらに、自宅にいる個人が増えたため、オンラインでの注文や配送サービスのニーズが高まっています。数多くの企業が、現在の配送サービスに制約があり、お客様によっては商品の受け取りが数日遅れるという不満を持っています。このような受注・配送の急増に対応するため、一部の大手企業は大規模な人材採用を発表し、市場を加速させています。

予測期間中、ITプロセスオートメーション分野が最大となる見込み

ITプロセス・オートメーション分野は、人間の反復的な動きを模倣するソフトウェア・ロボットを採用することで処理時間を短縮し、数倍のタスクをこなすことができるため、大きな成長が見込まれます。また、処理の高速化は、要求への対応にかかる時間を短縮することで、顧客満足度を向上させます。さらに、プロセスオートメーションソフトウェアロボットは24時間稼働するため、一部の業務活動や職務を常時遂行することが可能です。また、ロボットは承認されたソースに忠実に作成されるため、人為的なミスの大部分を排除することができます。このように、上記のすべての利点が市場の成長を後押ししています。

予測期間中、BFSI分野のCAGRが最も高くなると予想されます。

これは、ボットがさまざまなシステムと連携してタスクを自動化し、スピードと正確性を実現することで、人的ミスや運用コスト、処理時間を大幅に削減する業務効率の向上が期待できること、また、データ精度の向上により、ソフトウェアボットが数百のレコードに対するデータ抽出と入力タスクを数時間で実行し、人の介入なしに優れた精度を達成することができるためです。顧客セルフサービスオプションの迅速な展開により、担当者は顧客とのやり取り改善に専念できるようになり、サービスデリバリーオートメーション市場の成長がさらに高まります。

最もシェアの高い地域

アジア太平洋地域は、大企業や中堅企業の間で自動化が受け入れられつつあることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されており、アジア太平洋地域の市場は健全に拡大しています。インダストリー4.0への移行とデジタル技術の応用の拡大が、現在アジアの製造業を脅かしています。中小企業によるロボット導入を促進するため、一部のロボットメーカーはリースモデルを製造し、市場の成長を促進しています。

CAGRが最も高い地域

欧州は、予測期間中に最も高いCAGRを達成すると予測されています。これは、同地域のさまざまな産業においてサービスデリバリー自動化ソリューションが導入されているためで、企業全体のIT部門や業務処理は劇的に変化し、さまざまな先進技術が採用されています。

主な発展

2023年1月、ゼロックスは、英国のハードウェアとマネージド・プリント・サービスのプロバイダーで、長年にわたるゼロックスのプラチナ・パートナーであるAdvanced UKを買収しました。この買収により、ゼロックスは垂直統合を進め、英国におけるプレゼンスを継続的に強化し、Advanced UKの顧客基盤に継続性を提供します。

2023年1月、ゼロックスは、FITTLEファイナンス事業の継続的成長を促進するため、PEACソリューションズとForward Fundingソリューションへの参入を発表しました。Forward Funding契約は、主に米国のダイレクトオリジンを対象とし、当初1年の期間があり、その後どちらかの当事者によって終了されない限り自動的に1年の延長がなされます。

本レポートの内容

  • 地域および国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入のための戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場動向(市場促進要因・促進要因・機会・脅威・課題・投資機会・提言)を網羅
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的推奨事項
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによります。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターズファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界サービスデリバリーオートメーション市場:タイプ別

  • ITプロセスの自動化
  • ビジネスプロセスの自動化

第6章 世界サービスデリバリーオートメーション市場:組織規模別

  • 中小企業
  • 中規模企業
  • 大企業

第7章 世界サービスデリバリーオートメーション市場:エンドユーザー別

  • IT、通信、メディア
  • BFSI
  • ホスピタリティと輸送
  • 小売および消費財
  • 製造・物流
  • ヘルスケアと医薬品
  • その他のエンドユーザー

第8章 世界サービスデリバリーオートメーション市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第9章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第10章 企業プロファイル

  • Automation Anywhere Inc.
  • IPsoft Inc.
  • Xerox Corporation
  • NICE Systems Ltd
  • Uipath SRL
  • Blue Prism
  • Celaton Limited
  • Accenture Inc.
  • AutomationEdge Technologies Inc.
  • Arago GmbH
  • Exilant Technologies Pvt Ltd
  • Openspan Pvt Ltd
  • CA Technologies
  • International Business Machine Corporation
  • Sutherland Global Services
図表

List of Tables

  • 1 Global Service Delivery Automation Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • 2 Global Service Delivery Automation Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • 3 Global Service Delivery Automation Market Outlook, By IT Process Automation (2020-2028) ($MN)
  • 4 Global Service Delivery Automation Market Outlook, By Business Process Automation (2020-2028) ($MN)
  • 5 Global Service Delivery Automation Market Outlook, By Organization Size (2020-2028) ($MN)
  • 6 Global Service Delivery Automation Market Outlook, By Small Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 7 Global Service Delivery Automation Market Outlook, By Medium Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 8 Global Service Delivery Automation Market Outlook, By Large Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 9 Global Service Delivery Automation Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • 10 Global Service Delivery Automation Market Outlook, By IT, Telecommunication & Media (2020-2028) ($MN)
  • 11 Global Service Delivery Automation Market Outlook, By BFSI (2020-2028) ($MN)
  • 12 Global Service Delivery Automation Market Outlook, By Hospitality & Transportation (2020-2028) ($MN)
  • 13 Global Service Delivery Automation Market Outlook, By Retail & Consumer Goods (2020-2028) ($MN)
  • 14 Global Service Delivery Automation Market Outlook, By Manufacturing & Logistics (2020-2028) ($MN)
  • 15 Global Service Delivery Automation Market Outlook, By Healthcare & Pharmaceuticals (2020-2028) ($MN)
  • 16 Global Service Delivery Automation Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • 17 North America Service Delivery Automation Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • 18 North America Service Delivery Automation Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • 19 North America Service Delivery Automation Market Outlook, By IT Process Automation (2020-2028) ($MN)
  • 20 North America Service Delivery Automation Market Outlook, By Business Process Automation (2020-2028) ($MN)
  • 21 North America Service Delivery Automation Market Outlook, By Organization Size (2020-2028) ($MN)
  • 22 North America Service Delivery Automation Market Outlook, By Small Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 23 North America Service Delivery Automation Market Outlook, By Medium Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 24 North America Service Delivery Automation Market Outlook, By Large Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 25 North America Service Delivery Automation Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • 26 North America Service Delivery Automation Market Outlook, By IT, Telecommunication & Media (2020-2028) ($MN)
  • 27 North America Service Delivery Automation Market Outlook, By BFSI (2020-2028) ($MN)
  • 28 North America Service Delivery Automation Market Outlook, By Hospitality & Transportation (2020-2028) ($MN)
  • 29 North America Service Delivery Automation Market Outlook, By Retail & Consumer Goods (2020-2028) ($MN)
  • 30 North America Service Delivery Automation Market Outlook, By Manufacturing & Logistics (2020-2028) ($MN)
  • 31 North America Service Delivery Automation Market Outlook, By Healthcare & Pharmaceuticals (2020-2028) ($MN)
  • 32 North America Service Delivery Automation Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • 33 Europe Service Delivery Automation Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • 34 Europe Service Delivery Automation Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • 35 Europe Service Delivery Automation Market Outlook, By IT Process Automation (2020-2028) ($MN)
  • 36 Europe Service Delivery Automation Market Outlook, By Business Process Automation (2020-2028) ($MN)
  • 37 Europe Service Delivery Automation Market Outlook, By Organization Size (2020-2028) ($MN)
  • 38 Europe Service Delivery Automation Market Outlook, By Small Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 39 Europe Service Delivery Automation Market Outlook, By Medium Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 40 Europe Service Delivery Automation Market Outlook, By Large Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 41 Europe Service Delivery Automation Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • 42 Europe Service Delivery Automation Market Outlook, By IT, Telecommunication & Media (2020-2028) ($MN)
  • 43 Europe Service Delivery Automation Market Outlook, By BFSI (2020-2028) ($MN)
  • 44 Europe Service Delivery Automation Market Outlook, By Hospitality & Transportation (2020-2028) ($MN)
  • 45 Europe Service Delivery Automation Market Outlook, By Retail & Consumer Goods (2020-2028) ($MN)
  • 46 Europe Service Delivery Automation Market Outlook, By Manufacturing & Logistics (2020-2028) ($MN)
  • 47 Europe Service Delivery Automation Market Outlook, By Healthcare & Pharmaceuticals (2020-2028) ($MN)
  • 48 Europe Service Delivery Automation Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • 49 Asia Pacific Service Delivery Automation Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • 50 Asia Pacific Service Delivery Automation Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • 51 Asia Pacific Service Delivery Automation Market Outlook, By IT Process Automation (2020-2028) ($MN)
  • 52 Asia Pacific Service Delivery Automation Market Outlook, By Business Process Automation (2020-2028) ($MN)
  • 53 Asia Pacific Service Delivery Automation Market Outlook, By Organization Size (2020-2028) ($MN)
  • 54 Asia Pacific Service Delivery Automation Market Outlook, By Small Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 55 Asia Pacific Service Delivery Automation Market Outlook, By Medium Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 56 Asia Pacific Service Delivery Automation Market Outlook, By Large Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 57 Asia Pacific Service Delivery Automation Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • 58 Asia Pacific Service Delivery Automation Market Outlook, By IT, Telecommunication & Media (2020-2028) ($MN)
  • 59 Asia Pacific Service Delivery Automation Market Outlook, By BFSI (2020-2028) ($MN)
  • 60 Asia Pacific Service Delivery Automation Market Outlook, By Hospitality & Transportation (2020-2028) ($MN)
  • 61 Asia Pacific Service Delivery Automation Market Outlook, By Retail & Consumer Goods (2020-2028) ($MN)
  • 62 Asia Pacific Service Delivery Automation Market Outlook, By Manufacturing & Logistics (2020-2028) ($MN)
  • 63 Asia Pacific Service Delivery Automation Market Outlook, By Healthcare & Pharmaceuticals (2020-2028) ($MN)
  • 64 Asia Pacific Service Delivery Automation Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • 65 South America Service Delivery Automation Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • 66 South America Service Delivery Automation Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • 67 South America Service Delivery Automation Market Outlook, By IT Process Automation (2020-2028) ($MN)
  • 68 South America Service Delivery Automation Market Outlook, By Business Process Automation (2020-2028) ($MN)
  • 69 South America Service Delivery Automation Market Outlook, By Organization Size (2020-2028) ($MN)
  • 70 South America Service Delivery Automation Market Outlook, By Small Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 71 South America Service Delivery Automation Market Outlook, By Medium Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 72 South America Service Delivery Automation Market Outlook, By Large Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 73 South America Service Delivery Automation Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • 74 South America Service Delivery Automation Market Outlook, By IT, Telecommunication & Media (2020-2028) ($MN)
  • 75 South America Service Delivery Automation Market Outlook, By BFSI (2020-2028) ($MN)
  • 76 South America Service Delivery Automation Market Outlook, By Hospitality & Transportation (2020-2028) ($MN)
  • 77 South America Service Delivery Automation Market Outlook, By Retail & Consumer Goods (2020-2028) ($MN)
  • 78 South America Service Delivery Automation Market Outlook, By Manufacturing & Logistics (2020-2028) ($MN)
  • 79 South America Service Delivery Automation Market Outlook, By Healthcare & Pharmaceuticals (2020-2028) ($MN)
  • 80 South America Service Delivery Automation Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • 81 Middle East & Africa Service Delivery Automation Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • 82 Middle East & Africa Service Delivery Automation Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • 83 Middle East & Africa Service Delivery Automation Market Outlook, By IT Process Automation (2020-2028) ($MN)
  • 84 Middle East & Africa Service Delivery Automation Market Outlook, By Business Process Automation (2020-2028) ($MN)
  • 85 Middle East & Africa Service Delivery Automation Market Outlook, By Organization Size (2020-2028) ($MN)
  • 86 Middle East & Africa Service Delivery Automation Market Outlook, By Small Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 87 Middle East & Africa Service Delivery Automation Market Outlook, By Medium Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 88 Middle East & Africa Service Delivery Automation Market Outlook, By Large Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • 89 Middle East & Africa Service Delivery Automation Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • 90 Middle East & Africa Service Delivery Automation Market Outlook, By IT, Telecommunication & Media (2020-2028) ($MN)
  • 91 Middle East & Africa Service Delivery Automation Market Outlook, By BFSI (2020-2028) ($MN)
  • 92 Middle East & Africa Service Delivery Automation Market Outlook, By Hospitality & Transportation (2020-2028) ($MN)
  • 93 Middle East & Africa Service Delivery Automation Market Outlook, By Retail & Consumer Goods (2020-2028) ($MN)
  • 94 Middle East & Africa Service Delivery Automation Market Outlook, By Manufacturing & Logistics (2020-2028) ($MN)
  • 95 Middle East & Africa Service Delivery Automation Market Outlook, By Healthcare & Pharmaceuticals (2020-2028) ($MN)
  • 96 Middle East & Africa Service Delivery Automation Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
目次
Product Code: SMRC22424

According to Stratistics MRC, the Global Service Delivery Automation Market is accounted for $8.21 billion in 2022 and is expected to reach $40.02 billion by 2028 growing at a CAGR of 30.2% during the forecast period. Process automation known as "Service Delivery Automation" deals with customer-facing tasks including creating and tracking tickets, responding to inquiries, resolving requests, etc. By leveraging artificial intelligence technology, service delivery automation automates manual human actions. To obtain the intended results, it is necessary to coordinate a number of corporate functions. Different customer-facing departments are responsible for these business operations. A data flow thus enhances knowledge about the consumer journey. Understanding the advantages and rationale for service delivery automation is so important which are driving the market growth.

According to the National Development and Reform Commission (NDRC), China's investment in the high-tech manufacturing industry grew in the first eight months of 2019. From January 2019 to August 2019, the investment increased by 12% Year-on-Year, quickening 0.9% indicates from that in the January-July period.

Market Dynamics:

Driver:

Adoption of various companies to the service delivery automation

As industries have expanding, automation has become increasingly necessary in order to increase process agility and deliver high-quality services within strict time constraints. As new and improved technologies are integrated into various service delivery automation types, the market will grow as a result of advancements in artificial intelligence. However the demand for business process automation has been increasing due to the growing need to automate generic and industrial specific processes which thereby are propelling the market growth.

Restraint:

Lack of awareness and understanding among the vendors

Vendors need to understand the automation need of organisations to deliver a solution that best fits and meets their business needs. Moreover, the lack of communication between the vendor and the organisation can also lead to consistency in delivering the adequate solution. The high monetary expenses for the initial implementation in developed as well as developing countries. The cost of maintaining and automating the software and scripts are incremental investments that are hindering growth. Furthermore, service delivery automation leads to a reduction in full-time equivalents (FTE) numbers which lead to the consolidation of delivery centers which is further restraining the growth of the service delivery automation market.

Opportunity:

Change in lifestyle patterns

The increased functional benefits of automation solutions for business process automation across many end-user industries, along with the increasing acceptance of a digital workforce. Moreover, by including new capabilities in areas like automation lifecycle management, workload management, credential management, and Citrix automation as well as by including new data APIs, market suppliers improve their services. These improvements are drawing in new sectors of industry that demand more operational and security capabilities are driving the market growth.

Threat:

High training cost

Computerised training increases the efficiency and automation of the employee training process as well as requires lots of time and money for the company to invest. It suggests that some of the duties that were previously carried out manually by a human are now handled by a programme. Usually, it automates tedious and repetitive processes in a very resourceful manner. As a result, the training team has more time to devote to important responsibilities like developing learning objectives, designing courses, and producing high-quality content. This procedure is frequently completed online using a learning management system, which serves as the main automation platform which hampers the market growth.

COVID-19 Impact

The COVID-19 outbreak has had a significant impact on the majority of enterprises, from supermarkets to luxury goods companies. Retailers are closing their physical locations and shifting their service online as a result of the corona virus quarantine and self-isolation. Additionally, since more individuals stay at home, there is a growing need for online ordering and delivery services. Numerous businesses have been complaining that their current delivery services are constrained, and some customers may experience a few day delays in receiving their products. To keep up with the enormous rise in orders and deliveries, some prominent corporations have announced widespread hiring's which have accelerated the market.

The IT Process Automation segment is expected to be the largest during the forecast period

The IT Process Automation segment is estimated to have a lucrative growth, due to faster processing, which employs software robots to mimic repetitive human movements, can finish several times as many tasks. Additionally, a quicker processing time improves customer satisfaction by reducing the amount of time it takes to react to requests. Additionally, process automation software robots operate around-the-clock, ensuring that some business activities and duties are carried out at all times. They also have the option to defer work until the next day if something requires human intervention, which helps to eliminate the great bulk of human error from processes because they are created to adhere to approved sources. Thus all the above benefits are propelling the market growth.

The BFSI segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The BFSI segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its higher operational efficiencies which significantly reduce human errors, operational costs, and processing time using bots that work alongside different systems to automate tasks delivering speed and accuracy and enhanced data accuracy which let software bots execute data extraction and entry tasks for hundreds of records in a couple of hours, delivering exceptional accuracy without human intervention. Improved customer experiences in which fast-track deployment of customer self-service options allows free reps to focus on improved customer interactions through which the growth of the service delivery automation market is further grown.

Region with highest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the growing acceptance of automation among large- and medium-sized businesses; the Asia-Pacific market is expanding healthily. The industry 4.0 transformation and the expansion of digital technology adaptation are currently threatening the Asian manufacturing sector. In order to hasten the adoption of robots by small- to medium-sized firms, some robot manufacturers are producing leasing models thereby enhancing the market growth.

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the implementation of the service delivery automation solutions across varied industries in this region, the It departments as well as the business processing across the enterprises are dramatically changing and adopting various advanced technologies in which the service delivery automation has been gaining popularity in the market in this region which has been boosting the market growth in this region.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Service Delivery Automation Market include Automation Anywhere Inc., IPsoft Inc., Xerox Corporation, NICE Systems Ltd, Uipath SRL, Blue Prism, Celaton Limited, Accenture Inc., AutomationEdge Technologies Inc., Arago GmbH, Exilant Technologies Pvt Ltd, Openspan Pvt Ltd, CA Technologies, International Business Machine Corporation and Sutherland Global Services

Key Developments:

In Jan 2023, Xerox Acquires Advanced UK, UK-based hardware and managed print services provider, and long-standing Xerox Platinum partner. This acquisition allows Xerox to further vertically integrate, continue to strengthen its presence in the UK, and provide continuity to Advanced UK's customer base.

In Jan 2023, Xerox Announces Entry into Forward Funding Solution with PEAC Solutions to Drive Continued Growth of FITTLE Financing Business, The Forward Funding Agreement primarily covers U.S. direct originations and has an initial term of one-year, with automatic one-year extensions thereafter, unless terminated by either party.

Types Covered:

  • IT Process Automation
  • Business Process Automation

Organization Sizes Covered:

  • Small Enterprises
  • Medium Enterprises
  • Large Enterprises

End Users Covered:

  • IT, Telecommunication & Media
  • BFSI
  • Hospitality & Transportation
  • Retail & Consumer Goods
  • Manufacturing & Logistics
  • Healthcare & Pharmaceuticals
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Service Delivery Automation Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 IT Process Automation
  • 5.3 Business Process Automation

6 Global Service Delivery Automation Market, By Organization Size

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Small Enterprises
  • 6.3 Medium Enterprises
  • 6.4 Large Enterprises

7 Global Service Delivery Automation Market, By End User

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 IT, Telecommunication & Media
  • 7.3 BFSI
  • 7.4 Hospitality & Transportation
  • 7.5 Retail & Consumer Goods
  • 7.6 Manufacturing & Logistics
  • 7.7 Healthcare & Pharmaceuticals
  • 7.8 Other End Users

8 Global Service Delivery Automation Market, By Geography

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 US
    • 8.2.2 Canada
    • 8.2.3 Mexico
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 Italy
    • 8.3.4 France
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Japan
    • 8.4.2 China
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 New Zealand
    • 8.4.6 South Korea
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 South America
    • 8.5.1 Argentina
    • 8.5.2 Brazil
    • 8.5.3 Chile
    • 8.5.4 Rest of South America
  • 8.6 Middle East & Africa
    • 8.6.1 Saudi Arabia
    • 8.6.2 UAE
    • 8.6.3 Qatar
    • 8.6.4 South Africa
    • 8.6.5 Rest of Middle East & Africa

9 Key Developments

  • 9.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 9.2 Acquisitions & Mergers
  • 9.3 New Product Launch
  • 9.4 Expansions
  • 9.5 Other Key Strategies

10 Company Profiling

  • 10.1 Automation Anywhere Inc.
  • 10.2 IPsoft Inc.
  • 10.3 Xerox Corporation
  • 10.4 NICE Systems Ltd
  • 10.5 Uipath SRL
  • 10.6 Blue Prism
  • 10.7 Celaton Limited
  • 10.8 Accenture Inc.
  • 10.9 AutomationEdge Technologies Inc.
  • 10.10 Arago GmbH
  • 10.11 Exilant Technologies Pvt Ltd
  • 10.12 Openspan Pvt Ltd
  • 10.13 CA Technologies
  • 10.14 International Business Machine Corporation
  • 10.15 Sutherland Global Services