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市場調査レポート
商品コード
1209807
商業印刷の2028年までの市場予測- タイプ、印刷タイプ、アプリケーション、地域別の世界分析Commercial Printing Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Print Type, Application and Geography |
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商業印刷の2028年までの市場予測- タイプ、印刷タイプ、アプリケーション、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の商業印刷市場は2022年に5068億1000万米ドルを占め、2028年には6487億1000万米ドルに達し、予測期間中にCAGR4.2%で成長すると予測されています。
一括印刷、製本、組版、レイアウトデザイン、印刷物制作などを総称して商業印刷と呼びます。電話帳、雑誌、ラベル、カタログ、パンフレット、ビジネスフォーム、広告資料、トレーニングマニュアルなどがこれにあたります。メモリーカードリーダー、排紙トレイ、折り返しトレイ、インク交換、デジタルまたはアナログの操作パネル、紙送りなどの機能を備えています。
インド印刷・包装・関連機械工業会(IPAMA)によると、パッケージング業界は、業界関係者が取り組む急速な変化により、今後も成長を続ける可能性があるという。また、インドのeコマースブームや組織化された小売業は、パッケージング産業の成長に大きな可能性をもたらし、商業印刷業界を支えています。
市場力学
促進要因
プリント・オンデマンドへの顧客嗜好の高まり
消費者のオンデマンド印刷への嗜好が高まり、市場が開拓されつつあります。POD(プリント・オン・デマンド)とは、お客様が注文を受けたらすぐに印刷を行う受注生産方式です。PODを利用することで、様々な商品を独自のデザインで提供することが可能になります。さらに、カスタマイズやパーソナライズに対する消費者の嗜好が高まるにつれて、ターゲットとなる市場は拡大しています。
抑制要因
カラーマッチングに限界がある
デジタル印刷の進化に伴い、Pantoneカラーとのマッチングが難しい場合があります。これは、印刷機ごとに使用するインクやラスタライズ方法、トナーなどが異なるため、印刷時の色の仕上がりに若干の差が生じるためです。また、デジタル印刷では、光沢のある色や蛍光色を再現することができないため、市場の成長を阻害しています。
機会
持続可能性への要求の高まり
業務用インクジェットプリンターは、消費電力やCO2排出量が少なく、トナーの粉塵が出ないため空気清浄にも貢献できるとされ、持続可能性がより重要視されています。さらに、多くの企業が、製品ラインの拡大、パッケージやメッセージのパーソナライズ、顧客のブランド促進、季節需要への対応などのために、インクジェットプリンターにお金を費やしています。商業印刷は、このような持続可能な印刷の進歩によって、明るい未来が待っているのです。
脅威
原材料のコスト
原材料の調達コスト上昇により、さまざまな企業の経営能力が制約を受けるため、予測期間中は市場の成長が妨げられると予想されます。紙、インク、印刷用品、その他の化学製品は、商業印刷に使用される原材料です。さらに、原材料のコストは動的であり、多くの社会経済的要因に基づいて変化するため、分析された市場で機能する企業が取引を交渉することは困難になっています。
COVID-19の影響
COVID-19の大流行により、流行のピーク時には対象市場の拡大が制限されました。COVID-19の流行により、商業印刷サービスのニーズが大幅に減少し、市場にマイナスの影響を与えました。また、施設や支援業務の停止により、全世界の印刷活動に影響を及ぼしました。また、世界中の企業の多くがリモートワークを導入し、ペーパーレス化が進んでいます。また、安全性への不安から、消費者のデジタルメディアへの移行が進みました。これらの要因が商業印刷の必要性を低下させ、市場に大きな影響を与えました。
予測期間中、インクジェット分野が最大となる見込み
インクジェットデバイスの利点に対する認知度が高まっていることから、2~4台のトナーデバイスを1台のインクジェットデバイスに置き換えることができること、操作に必要な人数が少ないことなどの要因により、予測期間中はインクジェット分野が市場を独占すると予想されます。
広告分野は、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想されます。
高いコスト効率と大量生産が可能なことから、広告分野では業務用プリンターの需要が高まると予想されます。さらに、市場はデジタル広告をより重要視しており、これが予測期間中の広告分野を牽引しています。また、伝統的なファッション企業は、世界規模でのビジネス成長を支援するため、デジタル広告を選択しています。
最大のシェアを持つ地域
中国、インド、フィリピン、ベトナム、タイなどの主要地域からの需要増加により、アジア太平洋地域が大きな市場シェアを占めています。この地域における印刷産業の発展は、新技術の出現、ライフスタイルの変化、eコマースの増加、都市化などの要因によって推進されています。さらに、この地域の市場は、中国やインドなどの新興国における加工食品や缶詰の需要増加の恩恵を受けると予想されます。
CAGRが最も高い地域
アジア太平洋地域の市場拡大は、中国やインドを中心としたデジタル技術など、印刷分野の進歩によるところが大きいです。これらの技術革新による高速化により、従来のプリンターがハイテク商業印刷機に置き換わっています。さらに、この地域のeコマース産業の活況とよく組織化された小売部門は、パッケージングアプリケーションにおけるパッケージングの成長のための途方もない機会を提示し、予測期間中のターゲット市場をサポートしています。
主な発展
2022年7月、トッパンは、その優れた環境・社会・ガバナンス(ESG)パフォーマンスを評価され、複数のトップインデックスに採用されました。FTSE Russell社による「FTSE4Good Index Series」、「FTSE Blossom Japan Index」、「FTSE Blossom Japan Sector Relative Index」。MSCI Inc.はMSCIジャパンエンパワーメントウィメン指数(WIN)を、S&P/JPXカーボン・エフィシェント指数は日本取引所グループと共同で作成しました。
2022年5月、RRDは、専門のコピーライティング、コンテンツ戦略、プロジェクト管理の専門家へのアクセスを提供する編集ソリューションサービス「ヘリウム」の開始を発表しました。このサービスにより、ブランドはコンテンツ生成における何百人もの主題専門家への集中的なアクセスポイントを得ることができるようになる可能性があります。
本レポートの内容
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製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング
According to Stratistics MRC, the Global Commercial Printing Market is accounted for $506.81 billion in 2022 and is expected to reach $648.71 billion by 2028 growing at a CAGR of 4.2% during the forecast period. Bulk printing, binding, composition, layout design, and press production are all included in the group of services referred to as commercial printing. Phone books, magazines, labels, catalogues, brochures, business forms, advertising materials, and training manuals are some of the items that can be printed by a commercial printer. It has a memory card reader, paper output tray, fold-out tray, ink replacement, digital or analogue control panel, and a paper feed.
According to the Indian Printing, Packaging, and Allied Machinery Manufacturers' Association (IPAMA), the packaging industry may continue to grow due to the rapid changes undertaken by the industry players. The country's e-commerce boom and organized retail sector offer massive potential for the packaging sector's growth, thereby supporting the commercial printing industry.
Market Dynamics:
Driver:
Growing customer preference for print-on-demand
The market is developing as a result of consumers' increasing preference for print-on-demand. The print-on-demand (POD) order delivery method prints the products as soon as the customer places the order. POD enables customers to receive unique designs for a variety of products. Furthermore, the target market is growing as consumers' preferences for customization and personalization increase.
Restraint:
Limited Colour Matching Capability
Due to the ongoing advancements in digital printing, it might be challenging to match Pantone colours precisely when using this method. This is a result of the variations in inks, rasterization methods, and toners used by each printing machine, which result in slight variations in colour finish when printed. Moreover, digital printing cannot replicate shiny and fluorescent colours in designs, such aspects are hindering the market growth.
Opportunity:
Rise in demand for sustainability
Businesses are placing more importance on sustainability as commercial inkjet devices become more popular because they consume less energy, generate less carbon dioxide, and are considered to contribute to cleaner air because they don't release toner dust. Furthermore, many businesses are spending money on inkjet printers to expand their product lines, personalize packaging and messaging, help customers promote their brands, and adjust to seasonal demand. Commercial printing has a bright future with these advancements in sustainable printing.
Threat:
Cost of raw materials
As the operational capacity of various firms is constrained by the rising raw material costs during the procurement process, the market is expected to hinder growth during the projection period. Paper, ink, printing supplies, and other chemical products are the raw materials used in commercial printing. Additionally, the feedstock costs are dynamic and change based on a number of socioeconomic factors, which makes it difficult for the businesses functioning in the analysed market to negotiate deals.
COVID-19 Impact:
The COVID-19 pandemic restricted the target market's expansion at the peak of the outbreak. The COVID-19 epidemic significantly decreased the need for commercial printing services, which had a negative effect on the market. Additionally, the shutdown of the facilities and supporting operations had an impact on printing activities all over the world. The majority of businesses all over the world have adopted remote working, which has prompted a total shift to paperless operations. Due to worries about safety, consumers also made a big shift to digital media. These factors reduced the need for commercial printing, which had a significant influence on the market.
The Inkjet segment is expected to be the largest during the forecast period
As the market is being aided by rising awareness of the benefits of inkjet devices, the inkjet sector is expected to dominate the market during the anticipated period due to factors such as the ability to replace two to four toner devices with one inkjet device and the need for less people to operate them.
The Advertising segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Owing to high cost efficiency and ability to produce large quantities, the advertising segment is expected to increase the demand for commercial printers. Furthermore, the market is giving more importance to digital advertising, which is driving the advertising segment during the forecast period. And, traditionally fashion companies are opting for digital advertising because it assists in business growth on a worldwide scale.
Region with largest share:
Due to rising demand from major areas including China, India, Philippines, Vietnam, and Thailand, the Asian-Pacific region holds a significant market share. The development of the printing industry in the region is being propelled by factors like the emergence of new technology, shifting lifestyles, an increase in e-commerce and urbanisation. Furthermore, the market in the region is anticipated to benefit from the increasing demand for processed and canned food in developing nations like China and India.
Region with highest CAGR:
Because of the advancements in the print sector, such as digital technologies, particularly in China and India, are mostly accounted for the expansion in Asia Pacific region. Due to these innovations' high-speed capabilities, conventional printers have been replaced with high-tech commercial printers. Additionally, the region's booming e-commerce industry and well-organized retail sector present tremendous opportunities for packaging growth in the packaging application, supporting the target market during the projection period.
Key players in the market
Some of the key players in Commercial Printing market include Quad/Graphics Inc, ACME Printing Inc, WestRock Company, Toppan Co. Limited, RR Donnelley & Sons Company, Taylor Communications, TC Transcontinental Inc, Dai Nippon Printing Co. Limited, Cimpress plc, Quebecor World Inc, HH Global Ltd and Lagardere SCA
Key Developments:
In July 2022, Toppan was recognized for consideration in several top indexes for its exceptional Environmental, Social, and Governance (ESG) performance. The FTSE4Good Index Series, the FTSE Blossom Japan Index, and the FTSE Blossom Japan Sector Relative Index were created by FTSE Russell. MSCI Inc. created the MSCI Japan Empowering Women Index (WIN), and the S&P/JPX Carbon Efficient Index was created in collaboration with the Japan Exchange Group.
In May 2022, RRD announced the launch of Helium, an editorial solution service providing access to specialized copywriting, content strategy, and project management professionals. This service could give brands a centralized access point to hundreds of subject matter experts in content generation.
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