市場調査レポート
商品コード
1209805
フードサービス機器の世界市場:2028年までの予測 - 製品、アプリケーション、流通チャネル、地域別の分析Food Service Equipment Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product, Application, Distribution Channel and By Geography |
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フードサービス機器の世界市場:2028年までの予測 - 製品、アプリケーション、流通チャネル、地域別の分析 |
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、フードサービス機器の世界市場は2022年に373億8000万米ドルを占め、2028年には606億5000万米ドルに達し、予測期間中にCAGR8.4%で成長すると予測されています。
フードサービス機器は、食品の準備、調理、保持、提供、洗浄に必要なすべてのツール、調理器具、食器、カトラリーとして定義することができます。フードサービス機器の助けを借りて、これらのアプライアンスを使用した後、コックのための迷惑はコンパクトです。彼らは、食品を準備するために熱の前で長い時間を待つ必要はありません。オーブンを予熱することで、調理時間を短縮し、調理される食品に余分な味と風味を加えることができます。冷蔵食品とジャンクフードの需要の増加は、フードサービス機器の世界の普及を刺激します。
Glanbia Nutritional Survey of Healthy Snacking trends 2022によると、ヘルシースナッキングの5つの最新動向は、砂糖控えめ、高タンパク、クリーンスナッキング、新しいフォーマット、機能性栄養を含みます。
市場力学
促進要因
フードサービス産業の成長
フードサービス機器市場の開拓は、ビジネス関連の出張の増加や、ホテルやレストランなど料理を提供する施設の増加によって促進されています。国際的な投資、実験、様々な料理の革新、旅行・観光産業の成長などが、フードサービス機器市場を拡大する生産的な機会を提供すると期待されます。また、カフェやレストランの割合が増加し、多機能で省スペース、省時間の機器の需要が増加していることも、市場成長の原動力になると予測されます。
抑制要因
高額の資金が必要
厨房機器のセットアップに必要な高い運用コストと統合能力が、フードサービス機器の採用を制限する要因となっています。調理機器や冷凍機器に高品質のハードウェア、効果的なコンデンサー、コンプレッサーを組み込むため、初期投資と継続的なメンテナンスコストが高く、上記のすべての要因が市場成長の妨げになっています。
機会
レストラン・ケータリング業界における技術的進歩
技術的に進歩し、市場に参入する革新的な製品の需要の増加は、これらの製品は、市場の成長をサポートすることが予想されます。これらの製品は、このようなストーブ、レンジ、電子冷蔵庫などの材料を準備し、食べるために注文するための装置を発見から、異なる料理を調理するためのカスタムフードサービス機器の利便性に及ぶ。機器メーカーは現在、それ故に市場の成長のための機会の広い範囲を提供し、継続的な研究開発の操作のために効率的な製品を顧客に提供しています。
脅威
食品安全問題の増加
食品安全に関する規制が強化され、外食産業で使用される機器のコストやメンテナンスが増加し、市場の成長を阻害しています。消費者は、栄養と品質を提供しながらも、調理に時間と労力を必要としない食品を好みます。また、外食産業は食品安全基準を厳格に維持する必要があり、時間とコストがかかるため、上記の要因が市場成長を阻害しています。
COVID-19の影響
COVID-19の流行は、世界中のフードサービス機器製造業に大きな影響を与え、すべての地域の主要な食品事業に影響を与えます。全体のフードサービス業界は、危機、食品供給の混乱、発生期間にわたって食品の習慣の最小限の欠如を戦っています。さらに、消費者は、フードサービス産業が感染症で人を感染させることを懸念し、市場のシャットダウンがあっています。
予測期間中、厨房用機器セグメントが最大になると予想される
調理、収納、清掃など、キッチンで使用されることが多いため、厨房機器分野は大きく成長すると予想されます。キッチン用電気機器市場ですが、調理用燃料、再生可能エネルギー、太陽エネルギーもキッチン用電気機器の運用に重要な役割を果たします。コンロ、冷蔵庫、食器洗い機などは、キッチンで使用される主要な機器の一部です。また、ミキサー、フードプロセッサー、コーヒーメーカーなどもあり、通常はカウンタートップ用に設計されています。彼らは、安価であり、特定の調理目的のために使用されます。彼らは、市場の成長を後押ししている可処分所得の大幅な増加に起因する人々のライフスタイルの変化により、消費者の間で人気を集めています。
予測期間中、最も高いCAGRが見込まれるのはフルサービスレストランセグメントです。
フルサービスレストランは、レストランで提供されるサービスにより、予測期間中に最も速いCAGRの成長を示すと予想されます。この産業グループは、着席して注文し、食後に支払いを行う顧客、またはカウンター、フードバー、カフェテリアラインにて注文または商品を選択し、食前に支払いを行う顧客に対して、主にフードサービスを提供する事業所から構成されます。この産業グループには、主に食事を提供する飲み屋が含まれます。現在、フルサービス・レストランは右肩上がりで増加しています。
最もシェアの高い地域
アジア太平洋地域は、主にシンガポール、マレーシア、インドネシア、オーストラリアにおける食習慣の急速な変化と観光の拡大が、この地域の外食機器の成長を加速させています。新しい食事に課題する人や他の料理を好む人が増えたため、レストランのメニューが多様化し、さまざまな料理が提供されるようになっています。
CAGRが最も高い地域
北米は、外食産業の成長、オンライン小売の飽和状態の深刻化、多忙なライフスタイルによる消費者の持ち帰り志向の高まりから、予測期間中のCAGRが最も高いと予測されます。北米では、オンラインフードデリバリーサービスが飽和状態にあることに加え、米国やカナダなどでは消費者の多忙なライフスタイルを背景にクイックサービスレストランが人気を集めており、これが北米地域のフードサービス需要を後押ししています。また、限られたスペースに設置できるクイックサービスレストランが増加していることも、同地域の市場成長を促進しています。
主な発展
2022年7月、アリグループはウェルビルト社の買収を完了フードサービス機器業界で最大かつ最も多様な世界リーダーの1つであるアリグループは、本日、以前発表したウェルビルト社の買収を完了したことを発表しました。この買収完了により、ウェルビルト社の普通株式は2022年7月28日の取引終了をもって取引を停止し、ニューヨーク証券取引所にも上場されなくなりました。
2021年 12月、ユニファイド・ブランズ・インク及び関連資産は、エレクトロラックス・プロフェッショナルに買収されました。この買収により、エレクトロラックス・プロフェッショナルの米国におけるプレゼンスは大幅に強化されます。2021年10月12日、この取引は公表されました。現金・無借金ベースでは、買収額は21億4,000万(2億4,400万米ドル)、さらに様々な税制優遇措置があります。
2021年9月、デューク・マニュファクチャリングは英国市場でReadyflexホールディングユニットを発売しました。これらのユニットは、オペレーターに多くの利点を提供し、彼らの作業生活を容易にするように設計されています。さらに、これらのユニットは、サードパーティのクラウドおよびオンサイトのソリューションとシームレスに相互作用します。
本レポートの内容
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According to Stratistics MRC, the Global Food Service Equipment Market is accounted for $37.38 billion in 2022 and is expected to reach $60.65 billion by 2028 growing at a CAGR of 8.4% during the forecast period. Food service equipment can be defined as all tools, utensils, crockery and cutlery necessary for the preparation, cooking, holding, serving of food and washing. With the help of Food Service Equipments the bother for the cooks are compact after using these appliances. They do not have to wait for long hours in front of the heat to prepare the food. Preheating the ovens fastens up the cooking time, adding extra flavour and taste to the food being prepared. Increased demand for refrigerated food products and a reference for junk food stimulate the global adoption of food service equipment.
According to the Glanbia Nutritional Survey of Healthy Snacking trends 2022, the five latest trends for healthy snacking include less sugar, high protein, clean snacking, new formats, and functional nutrition.
Market Dynamics:
Driver:
The Growth in Food Service Industry
The development of the food service equipment market is fuelled by the rise in business-related travel and the increase in the number of establishments that dish up foods, such as hotels and restaurants. It is expected that international investments, experiments, innovations in various cuisines, and growth in the travel and tourism industry will provide productive opportunities to enlarge the food service equipment market. In addition, a rise in the proportion of cafes and restaurants, as well as an increase in demand for multi-functional, space- and time-saving equipment are predicted to drive the market growth.
Restraint:
Requirement for High Capital
The high operation cost and integration capabilities necessary for kitchen equipment setup are factors limiting the adoption of food service equipment. The original investment and ongoing maintenance costs are high due to the incorporation of high-quality hardware, effective condensers, and compressors in cooking and refrigeration equipment, thus all the above factors are hindering the market growth.
Opportunity:
Technological Advancements in Restaurants and Catering Industry
Increase in the demand for technologically advancement and innovative products entering the market, is anticipated that these products will support market growth. These products range from the discovering equipment for order to prepare and eating materials, such as stoves, ranges, and electronic fridges, to the convenience of custom foodservice equipment to cook different cuisines. Equipments manufacturers are currently providing their customers with efficacious products due to the ongoing research & development operations, hence providing wide range of opportunities for the growth of the market.
Threat:
Increase in the food safety issues
Growing food safety issues and stick government regulations regarding food safety are hampering the market growth, which also involves the high cost and maintenance of the equipments that are involved in the food service industries. Consumers prefer food that requires less time and effort to prepare while also provides nutrition and quality. The food safety standards should be strictly maintained by food service providers which is time consuming and cost ineffective therefore all the above factors are hindering the market growth.
COVID-19 Impact
The COVID-19 pandemic has a significant effect on the food service equipment manufacturing industry across the world, affecting major food business in all over the regions. The entire food service industry is fighting the crisis, disruption of food supplies, minimized lack of food customs over the outbreak period. Moreover, consumers were concerned that the food service industries would infect the person with infection and there has been a shutdown in the market.
The kitchen purpose equipment segment is expected to be the largest during the forecast period
The kitchen purpose equipment segment is estimated to have a lucrative growth, due to major use of these appliances for cooking, storage and cleaning functions within the kitchen. Electric kitchen appliance the market, yet cooking fuel, renewable energy, and solar energy also play an important role for operating kitchenware appliances. Stove, refrigerator, and dishwasher are some of the major devices used in the kitchen. These appliances also consist of blenders, food processors, and coffee makers, usually designed for countertops. They are less expensive and used for specific cooking purposes. They are gaining popularity among the consumers owing to changes in lifestyles of people due to significant increase in disposable income which is boosting the market growth.
The full-service restaurants segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The full-service restaurants segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the service that is provided at the restaurants. This industry group consists establishments primarily engaged in providing food services to customers who order and are served while seated and pay after eating, or who order or select items at a counter, food bar or cafeteria line and pay before eating. This industry group includes drinking places that primarily serve food. Now a day's full service restaurants has been rising at an inclining pace.
Region with highest share:
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to The quick transformation of dining habits and the extension of tourism, mainly in Singapore, Malaysia, Indonesia, and Australia, have fuelled the growth of food service equipment with in this region. As more people try new meals and like other cuisines, the restaurant's menu has expanded to cover a variety of cuisines.
Region with highest CAGR:
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the growing food service industry, escalating saturation of online retail, and growing consumer focus on takeaway due to busier lifestyles. The high saturation of online food delivery services in the region, together with the popularity of quick-service restaurants in countries such as the U.S. and Canada owing to the busy lifestyle of consumers, is propelling the demand for food service in the North American region. An increasing number of quick service restaurants as they can be established in limited spaces are promoting the regional market growth.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Food Service Equipment Market include Ali Group, Alto-Shaam, Inc., Cambro Manufacturing Co. Inc., Castle Stove, Haier Group, SMEG S.p.A., The Middleby Corporation, Electrolux Professional, Illinois Tool Works Inc, Duke Manufacturing Co. Inc., Dover Corporation, Panasonic Corporation
Key Developments:
In July 2022, Ali Group Completes Acquisition of Welbilt one of the largest and most diversified global leaders in the foodservice equipment industry, today announced that it has completed its previously announced acquisition of Welbilt, Inc. With the completion of the transaction, Welbilt's common stock has ceased trading as of the close of trading on July 28, 2022 and is no longer listed on the New York Stock Exchange.
In December 2021, Unified Brands Inc and related assets were acquired by Electrolux Professional. Electrolux Professional's presence in the United States will be greatly strengthened as a result of the purchase. On October 12, 2021, the deal was made public. On a cash and debt-free basis, the purchase price is SEK 2,140 million (USD 244 million), plus various tax benefits.
In September 2021, Duke Manufacturing launched Readyflex holding units in the UK market. These units are designed to offer operators many advantages and make their working lives easier. Moreover, these units seamlessly interact with the third-party cloud and on-site solutions.
Products Covered:
Applications Covered:
Distribution Channels Covered:
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