市場調査レポート
商品コード
1308752
スマートポート市場の2030年までの予測- タイプ別、技術別、処理能力別、要素別、地域別の世界分析Smart Port Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Inland Port, Seaport and Other Types), Technology, Throughput Capacity, Element and By Geography |
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スマートポート市場の2030年までの予測- タイプ別、技術別、処理能力別、要素別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のスマートポート市場は2023年に23億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 27.1%で成長し、2030年には123億米ドルに達すると予測されています。
スマートポートとは、モノのインターネット(IoT)、人工知能(AI)、ブロックチェーンなどの最先端技術を利用して性能を向上させる自動化ポートです。貿易量が大幅に増加しているため、このような最先端技術の採用は、社内の効率化と事業運営の強化に不可欠です。スマートポートが前述の技術を含むことを考慮すれば、環境の持続可能性も高めることができます。スマートポートはまた、効率を高め、コストを下げ、経済競争力を維持することもできます。
インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)によると、2035年までに港湾プロジェクトに820億米ドルを投資する計画があります。
海港は、世界・ロジスティクスとサプライ・チェーンの重要な構成要素です。多くの政府は、港湾におけるAIやIoTのような最先端技術の利用を促進するため、積極的な措置を取り始めています。海上貿易を加速させるため、多くの国が港湾の近代化に着手しています。スマートポートの整備は国家の経済成長にとって極めて重要なものとなっており、海上交通の効率化はこの発展をさらに加速させると思われます。
AIやIoTのような先進技術を統合し運用するには、必要な訓練と経験を積んだ有資格の従業員が必要です。これらの技術には専門知識を持った従業員が必要であり、特に発展途上国ではその確保が困難です。そのため、スマートポートの配備はより難しくなっています。サイバー攻撃は急速に増加しているため、港湾に関する機密情報が漏洩し、組織全体が危険にさらされる可能性があります。したがって、こうした問題が市場の拡大を制約することが予想されます。
港湾業界は、環境への影響を軽減し、より持続可能な慣行への転換を図る必要に迫られています。スマート・ポートは、環境に優しい慣行や環境への影響を軽減する最先端のグリーン技術を採用することで、このチャンスを生かす好位置にあります。グリーン技術や持続可能な慣行の利用が増加しているため、市場には大きなチャンスがあります。
ビジネスにとっての大きな障害は、高度な技術の導入と維持にかかるコストの高さです。リアルタイムのデータを提供し、オペレーションを最適化するために、スマート・ポートはIoTセンサー、ビッグデータ分析、自動化などのデジタル技術に大きく依存しています。小規模な港湾や貧しい国の港湾にとって、こうした技術の導入や維持にはコストがかかる可能性があります。先進技術のコストは、多くの港湾事業者にとって参入の大きな障壁となっています。
世界的には、COVID-19病の蔓延を食い止めるため、多くの政府が州を挙げて封鎖措置を実施しています。ロックダウンの結果、港湾では労働力が不足しています。港湾は労働力不足のため、貨物を運ぶのに苦労しています。さらに、大型車や列車が足りないため、メーカーは製品を運ぶことができないです。COVID-19パンデミックは、前述の問題の結果としてスマートポート市場の成長を阻害すると予想されます。
海港セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。一般的な業務数、容量、規模など様々な要因が、港湾の自動化レベルに港湾ごとに異なる影響を与えます。さらに、港湾の自動化には多額の資金投入が必要であり、これは技術の受容と利用において極めて重要な要素です。港湾では、旅客輸送と大量の小口貨物から大口貨物の両方が取り扱われています。そのため、効率的なドック運営のために、これらの港湾はスマート・テクノロジーに対する高い要求を持っています。
プロセスオートメーション分野は、自動化された条件下でのコンテナ処理機器のライフサイクルが長くなるなど、環境面での利点があるため、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれています。自動化を支援するために、港湾全体でカネベースのソフトウェアを使用することが一般的になりつつあります。港湾当局は、人間の参加を減らして重要な業務に集中するために、船舶の請求書発行や港のゲート操作のような冗長な業務にソフトウェア支援ロボットを使用するようになってきています。
北米は、コンテナ貨物の需要の高まりと、効率的で信頼性の高い港湾業務の必要性から、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。この地域は重要な港湾を擁し、生産性を高めてコストを削減するために自動コンテナハンドリングシステムのような最先端技術を取り入れています。多くの港湾が環境に優しい技術や持続可能な慣行を取り入れていることから、市場も同様に持続可能性を重視しています。
アジア太平洋地域は、貨物需要の増加と効率的で信頼性の高い港湾運営の必要性から、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。主要な港湾は、生産性の向上と経費削減のため、自動化やビッグデータ分析などの最先端技術を取り入れています。また、市場は技術革新を重視しており、複数の港湾が競争力を維持するためにブロックチェーンや人工知能などの最先端技術への投資を行っています。
2022年6月、ABBはフランスのトゥーロン港と契約を締結し、同国最大の海岸線プロジェクトと交流しました。このように需要を十分に満たすことができるため、毎年160万人以上のフェリーやクルーズ旅行者も利用するトゥーロン港は、ABBの陸上相互作用技術をサポートし、3隻のフェリーや1速ボートに必要なすべてのエネルギーを供給することを約束しました。
2021年4月、Abu Dhabi Maritimeは新しい電子スリップウェイ・ポータルの立ち上げを確認しました。これにより、ジェットスキーを含むレジャー用ボートや個人用水上バイクの利用者は、必要な情報を簡単に入手し、アクセスできるようになります。
According to Stratistics MRC, the Global Smart Port Market is accounted for $2.3 billion in 2023 and is expected to reach $12.3 billion by 2030 growing at a CAGR of 27.1% during the forecast period. A smart port is an automated port that improves performance via the use of cutting-edge technology like the Internet of Things (IoT), artificial intelligence (AI), and blockchain. Adopting such cutting-edge technologies is essential to enhancing internal efficiency and business operations because trade volume is increasing significantly. Considering that smart ports include the aforementioned technologies, they can also increase environmental sustainability. Smart ports can also increase efficiency, lower costs, and maintain economic competitiveness.
According to India Brand Equity Foundation (IBEF) have plans to invest USD 82 billion in port projects by 2035.
Seaports are a vital and important component of global logistics and supply chains. Many governments have begun to take aggressive steps to promote the use of cutting-edge technology like AI and IoT in ports. To speed up marine trade, many nations have begun modernising their ports. The development of smart ports has become crucial for a nation's economic growth, and improving the efficiency of maritime traffic will only accelerate this development.
Advanced technologies like AI and IoT require qualified employees with the necessary training and experience to be integrated and operated. These technologies require specialised employees, who are hard to come by, especially in developing nations. This makes it more difficult to deploy smart ports. Since cyber attacks are increasing quickly, sensitive information about ports may be compromised, endangering the organisation as a whole. Therefore, it is anticipated that these issues will constrain market expansion.
The sector is facing increasing pressure to lessen its impact on the environment and make the switch to more sustainable practises. Smart ports are in a good position to take advantage of this chance by using environmentally friendly practises and cutting-edge green technologies that lessen their environmental impact. The market has a sizable opportunity due to the rising use of green technologies and sustainable practises.
A major obstacle for the business is the high cost of deploying and sustaining sophisticated technology. To offer real-time data and optimise operations, smart ports significantly rely on digital technology like IoT sensors, big data analytics, and automation. For smaller ports or those in poorer nations, these technologies might be expensive to adopt and maintain. The cost of advanced technologies is a major barrier to entry for many port operators.
Globally, a number of governments have enacted a state-wide lockdown to stop the COVID-19 sickness from spreading. There is a labour shortage at the ports as a result of the lockdown. The ports are having trouble moving the goods because of the lack of labour. Additionally, because there aren't enough heavy-duty vehicles and trains, manufacturers can't transfer their products. The COVID-19 pandemic is anticipated to impede the growth of the smart ports market as a result of the aforementioned issues.
The seaport segment is estimated to have a lucrative growth. Various factors, such as the typical number of operations, capacity, and size, affect the level of automation at ports differently from port to port. Additionally, port automation requires a substantial investment in finance, which is a crucial factor in the acceptance and use of technology. Both passenger traffic and significant amounts of small to large goods are handled by seaports. Therefore, for effective dock operations, these ports have high requirements for smart technologies.
The process automation segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to environmental advantage like longer life cycle of container-handling equipment under automated conditions. It is becoming more popular across ports to use could-based software to aid automation. Port authorities are increasingly using software-assisted robots for redundant duties like ship invoicing and port gate operations in order to reduce human participation and concentrate on crucial operational tasks.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the rising demand for containerized goods and the need for efficient and reliable port operations. With its significant ports, the area has embraced cutting-edge technologies like automated container handling systems to boost productivity and cut costs. With many ports embracing green technologies and sustainable practises, the market likewise places a strong emphasis on sustainability.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to growing demand for goods and the need for efficient and reliable port operations. Major ports have embraced cutting-edge technologies like automation and big data analytics to increase productivity and cut expenses. The market also emphasises innovation, with several ports making investments in cutting-edge technology like blockchain and artificial intelligence to maintain their competitiveness.
Some of the key players profiled in the Smart Port Market include Ramboll Group A/S, ABB, Cisco Corporation, Accenture Inc., Ramboll Group A/S, IBM Corporation, Navis LLC, Abu Dhabi Ports, Siemens AG, General Electric Limited, Wipro Limited, Trelleborg AB, The Port of Rotterdam, Royal HaskoningDHV, Scientific Enterprises and Port Solutions Ltd.
In June 2022, ABB signed a contract with the Port of Toulon in France to interact with the country's largest coastline project. With this sufficient to meet the demand, the Port of Toulon, which also serves over 1.6 million ferry and cruise travelers each year, has committed to supporting ABB shore interaction technology to provide three ferries or one-speed boats with all of their energy requirements.
In April 2021, Abu Dhabi Maritime confirmed the launch of a new electronic slipway portal. It will make it easier for users of recreational boats and personal watercraft, including jet skis, to discover and access essential information.