表紙:ゲームにおけるブロックチェーンの市場規模、シェア、成長分析、プラットフォーム別、技術別、ゲームタイプ別、地域別 - 産業予測、2025年~2032年
市場調査レポート
商品コード
1772712

ゲームにおけるブロックチェーンの市場規模、シェア、成長分析、プラットフォーム別、技術別、ゲームタイプ別、地域別 - 産業予測、2025年~2032年

Blockchain in Gaming Market Size, Share, and Growth Analysis, By Platform (ETH, BNB Chain), By Technology (Web-Based, Android), By Game Type, By Region -Industry Forecast 2025-2032


出版日
発行
SkyQuest
ページ情報
英文 199 Pages
納期
3~5営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=147.50円
ゲームにおけるブロックチェーンの市場規模、シェア、成長分析、プラットフォーム別、技術別、ゲームタイプ別、地域別 - 産業予測、2025年~2032年
出版日: 2025年07月11日
発行: SkyQuest
ページ情報: 英文 199 Pages
納期: 3~5営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

ゲームにおけるブロックチェーンの世界市場規模は、2023年に79億米ドルと評価され、2024年の131億4,000万米ドルから2032年までには7,685億2,000万米ドルに成長し、予測期間(2025年~2032年)のCAGRは66.3%で成長する見通しです。

ゲームにおけるブロックチェーン市場は、デジタル資産所有の安全性と透明性に対する関心の高まりにより急速に拡大しており、開発者とプレイヤーの双方を魅了しています。NFTの登場はゲーム体験を一変させ、プレイヤーはさまざまなプラットフォームで現実世界の価値を持つゲーム内アイテムを売買、利用できるようになりました。さらに、P2E(play-to-earn)モデルの人気が成長を後押ししており、特にゲームが収入源となり得る開発途上地域では、ゲーマーに金銭的なインセンティブを提供しています。分散型ゲームプラットフォームの出現とメタバースの採用拡大が、大手テクノロジー企業やベンチャーキャピタルから多額の投資を集めています。没入型でパーソナライズされたゲーム体験に対する需要の高まりが、この分野におけるブロックチェーンインフラをさらに前進させています。

目次

イントロダクション

  • 調査の目的
  • 調査範囲
  • 定義

調査手法

  • 情報調達
  • 二次と一次データの方法
  • 市場規模予測
  • 市場の前提条件と制限

エグゼクティブサマリー

  • 世界市場の見通し
  • 供給と需要の動向分析
  • セグメント別機会分析

市場力学と見通し

  • 市場概要
  • 市場規模
  • 市場力学
    • 促進要因と機会
    • 抑制要因と課題
  • ポーターの分析

主要な市場の考察

  • 主要な成功要因
  • 競合の程度
  • 主要な投資機会
  • 市場エコシステム
  • 市場の魅力指数(2024年)
  • PESTEL分析
  • マクロ経済指標
  • バリューチェーン分析
  • 価格分析
  • 規制情勢
  • ケーススタディ
  • 技術分析

世界のゲームにおけるブロックチェーンの市場規模:ゲームタイプ別・CAGR(2025年~2032年)

  • 市場概要
  • ロールプレイングゲーム(RPG)
  • オープンワールドゲーム
  • コレクター向けゲーム
  • 戦略ゲーム
  • 一人称視点シューティングゲーム(FPS)
  • スポーツゲーム
  • レースゲーム
  • シミュレーションゲーム
  • アクション/アドベンチャーゲーム
  • その他

世界のゲームにおけるブロックチェーンの市場規模:ブロックチェーンプラットフォーム別・CAGR(2025年~2032年)

  • 市場概要
  • Ethereum
  • Binanceスマートチェーン(BNBチェーン)
  • Polygon
  • Flow
  • EOS
  • TRON
  • Tezos
  • その他

世界のゲームにおけるブロックチェーンの市場規模:トークンタイプ別・CAGR(2025年~2032年)

  • 市場概要
  • 代替可能トークン
  • 非代替性トークン(NFT)

世界のゲームにおけるブロックチェーンの市場規模:収入モデル別・CAGR(2025年~2032年)

  • 市場概要
  • 無料プレイ
  • Pay-to-Play
  • Play-to-Earn

世界のゲームにおけるブロックチェーンの市場規模:デバイスタイプ別・CAGR(2025年~2032年)

  • 市場概要
  • モバイル
  • デスクトップ
  • コンソール
  • VR/AR

世界のゲームにおけるブロックチェーンの市場規模:ターゲット層別・CAGR(2025年~2032年)

  • 市場概要
  • カジュアルゲーマー
  • コアゲーマー
  • eスポーツ選手

世界のゲームにおけるブロックチェーンの市場規模・CAGR(2025年~2032年)

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • ドイツ
    • スペイン
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • その他ラテンアメリカ地域
  • 中東・アフリカ
    • GCC諸国
    • 南アフリカ
    • その他中東・アフリカ

競合情報

  • 上位5社の比較
  • 主要企業の市場ポジショニング(2024年)
  • 主な市場企業が採用した戦略
  • 最近の市場動向
  • 企業の市場シェア分析(2024年)
  • 主要企業の企業プロファイル
    • 企業の詳細
    • 製品ポートフォリオ分析
    • 企業のセグメント別シェア分析
    • 収益の前年比比較(2022年~2024年)

主要企業プロファイル

  • Animoca Brands(Hong Kong)
  • Sky Mavis(Vietnam)
  • Dapper Labs Inc.(Canada)
  • Immutable(Australia)
  • Mythical Games(U.S.)
  • Splinterlands(U.S.)
  • Uplandme Inc.(U.S.)
  • Illuvium(Australia)
  • Autonomous Worlds Ltd.(U.K.)
  • ROKO Game Studios(U.S.)
  • Ubisoft(France)
  • Gala Games(U.S.)
  • Netmarble(South Korea)
  • Big Time Studios(U.S.)
  • Sandbox(Hong Kong)
  • Tencent(China)
  • Square Enix(Japan)
  • Axie Infinity(Vietnam)
  • Wemade(South Korea)
  • Sorare(France)

結論と提言

目次
Product Code: SQMIG45G2002

Global Blockchain in Gaming Market size was valued at USD 7.9 billion in 2023 and is poised to grow from USD 13.14 billion in 2024 to USD 768.52 billion by 2032, growing at a CAGR of 66.3% during the forecast period (2025-2032).

The market for blockchain in gaming is expanding rapidly due to heightened interest in the security and transparency of digital asset ownership, which entices both developers and players. The advent of NFTs has transformed the gaming experience, enabling players to buy, sell, and utilize in-game items with real-world value across different platforms. Furthermore, the popularity of play-to-earn (P2E) models is driving growth, offering financial incentives for gamers, particularly in developing regions where gaming can serve as a source of income. The emergence of decentralized gaming platforms and the increasing adoption of the metaverse are attracting significant investments from leading technology firms and venture capitalists. Enhanced demand for immersive and personalized gaming experiences is further advancing blockchain infrastructure in this sector.

Top-down and bottom-up approaches were used to estimate and validate the size of the Global Blockchain in Gaming market and to estimate the size of various other dependent submarkets. The research methodology used to estimate the market size includes the following details: The key players in the market were identified through secondary research, and their market shares in the respective regions were determined through primary and secondary research. This entire procedure includes the study of the annual and financial reports of the top market players and extensive interviews for key insights from industry leaders such as CEOs, VPs, directors, and marketing executives. All percentage shares split, and breakdowns were determined using secondary sources and verified through Primary sources. All possible parameters that affect the markets covered in this research study have been accounted for, viewed in extensive detail, verified through primary research, and analyzed to get the final quantitative and qualitative data.

Global Blockchain in Gaming Market Segments Analysis

The global blockchain in gaming market is segmented into game type, platform, technology, and region. By game type, the market is classified into role playing games, open world games, and collectible games. Depending on platform, it is divided into ETH, BNB chain, and polygon. According to technology, the market is categorized into web-based, android, and IoS. Regionally, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and the Middle East & Africa.

Driver of the Global Blockchain in Gaming Market

The emergence of Non-Fungible Tokens (NFTs) has revolutionized digital asset ownership within the gaming industry, allowing users to truly own, trade, and profit from in-game assets. This innovative value proposition captivates both gamers and developers, fostering a vibrant marketplace for digital collectibles. By offering players tangible monetary rewards and encouraging their active involvement, the growing integration of NFTs into gaming platforms stimulates further investment and accelerates the expansion of the industry. This shift not only enhances user engagement but also promotes a dynamic ecosystem where creativity and financial incentive thrive, driving the overall evolution of gaming experiences.

Restraints in the Global Blockchain in Gaming Market

The Global Blockchain in Gaming market faces significant challenges, particularly concerning high transaction costs and limited scalability, which primarily affect platforms like Ethereum. These issues discourage casual players from engaging in frequent blockchain transactions, consequently restricting overall market adoption. Although advancements in blockchain technology and Layer 2 solutions have been made, scalability continues to pose a substantial barrier. This limitation compromises the smoothness of the gaming experience and significantly hinders widespread acceptance among a broader audience. As a result, addressing these constraints remains pivotal for realizing the full potential of blockchain integration in the gaming industry.

Market Trends of the Global Blockchain in Gaming Market

The Global Blockchain in Gaming market is poised for exponential growth as major industry players increasingly pivot towards decentralized platforms that empower gamers and creators by shifting control away from centralized authorities. Innovations from platforms like Gala Games and Enjin provide robust developer tools for establishing blockchain economies within games, enhancing user engagement and monetization. Notable advancements, such as Mirror World's pioneering gaming rollup on Solana and Bezogia's flagship game in the decentralized Games as a Service (GaaS) segment, underscore this trend. This shift not only promotes user sovereignty over data and digital assets but also positively shapes market dynamics and future collaboration opportunities, fueling robust investment and development across the sector.

Table of Contents

Introduction

  • Objectives of the Study
  • Scope of the Report
  • Definitions

Research Methodology

  • Information Procurement
  • Secondary & Primary Data Methods
  • Market Size Estimation
  • Market Assumptions & Limitations

Executive Summary

  • Global Market Outlook
  • Supply & Demand Trend Analysis
  • Segmental Opportunity Analysis

Market Dynamics & Outlook

  • Market Overview
  • Market Size
  • Market Dynamics
    • Drivers & Opportunities
    • Restraints & Challenges
  • Porters Analysis
    • Competitive rivalry
    • Threat of substitute
    • Bargaining power of buyers
    • Threat of new entrants
    • Bargaining power of suppliers

Key Market Insights

  • Key Success Factors
  • Degree of Competition
  • Top Investment Pockets
  • Market Ecosystem
  • Market Attractiveness Index, 2024
  • PESTEL Analysis
  • Macro-Economic Indicators
  • Value Chain Analysis
  • Pricing Analysis
  • Regulatory Landscape
  • Case Studies
  • Technological Analysis

Global Blockchain in Gaming Market Size by Game Type & CAGR (2025-2032)

  • Market Overview
  • Role-Playing Games (RPGs)
  • Open World Games
  • Collectible Games
  • Strategy Games
  • First-Person Shooters (FPS)
  • Sports Games
  • Racing Games
  • Simulation Games
  • Action/Adventure Games
  • Others

Global Blockchain in Gaming Market Size by Blockchain Platform & CAGR (2025-2032)

  • Market Overview
  • Ethereum
  • Binance Smart Chain (BNB Chain)
  • Polygon
  • Flow
  • EOS
  • TRON
  • Tezos
  • Others

Global Blockchain in Gaming Market Size by Token Type & CAGR (2025-2032)

  • Market Overview
  • Fungible Tokens
  • Non-Fungible Tokens (NFTs)

Global Blockchain in Gaming Market Size by Income Model & CAGR (2025-2032)

  • Market Overview
  • Free-to-Play
  • Pay-to-Play
  • Play-to-Earn

Global Blockchain in Gaming Market Size by Device Type & CAGR (2025-2032)

  • Market Overview
  • Mobile
  • Desktop
  • Console
  • VR/AR

Global Blockchain in Gaming Market Size by Target Audience & CAGR (2025-2032)

  • Market Overview
  • Casual Gamers
  • Core Gamers
  • Esports Players

Global Blockchain in Gaming Market Size & CAGR (2025-2032)

  • North America (Game Type, Blockchain Platform, Token Type, Income Model, Device Type, Target Audience)
    • US
    • Canada
  • Europe (Game Type, Blockchain Platform, Token Type, Income Model, Device Type, Target Audience)
    • Germany
    • Spain
    • France
    • UK
    • Italy
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific (Game Type, Blockchain Platform, Token Type, Income Model, Device Type, Target Audience)
    • China
    • India
    • Japan
    • South Korea
    • Rest of Asia-Pacific
  • Latin America (Game Type, Blockchain Platform, Token Type, Income Model, Device Type, Target Audience)
    • Brazil
    • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa (Game Type, Blockchain Platform, Token Type, Income Model, Device Type, Target Audience)
    • GCC Countries
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

Competitive Intelligence

  • Top 5 Player Comparison
  • Market Positioning of Key Players, 2024
  • Strategies Adopted by Key Market Players
  • Recent Developments in the Market
  • Company Market Share Analysis, 2024
  • Company Profiles of All Key Players
    • Company Details
    • Product Portfolio Analysis
    • Company's Segmental Share Analysis
    • Revenue Y-O-Y Comparison (2022-2024)

Key Company Profiles

  • Animoca Brands (Hong Kong)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Sky Mavis (Vietnam)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Dapper Labs Inc. (Canada)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Immutable (Australia)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Mythical Games (U.S.)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Splinterlands (U.S.)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Uplandme Inc. (U.S.)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Illuvium (Australia)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Autonomous Worlds Ltd. (U.K.)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • ROKO Game Studios (U.S.)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Ubisoft (France)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Gala Games (U.S.)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Netmarble (South Korea)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Big Time Studios (U.S.)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Sandbox (Hong Kong)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Tencent (China)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Square Enix (Japan)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Axie Infinity (Vietnam)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Wemade (South Korea)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments
  • Sorare (France)
    • Company Overview
    • Business Segment Overview
    • Financial Updates
    • Key Developments

Conclusion & Recommendations