表紙:インタラクティブフィットネスの世界市場の規模、シェア、成長分析:製品別、用途別、エンドユーザー別、地域別 - 産業予測(2023年~2030年)
市場調査レポート
商品コード
1360376

インタラクティブフィットネスの世界市場の規模、シェア、成長分析:製品別、用途別、エンドユーザー別、地域別 - 産業予測(2023年~2030年)

Global Interactive Fitness Market Size, Share, Growth Analysis, By Product(Fitness Equipment, Software System), By Application(Gym, Household), By End-User(Residential, Nonresidential), By Region(North America, Europe) - Industry Forecast 2023-2030

出版日: | 発行: SkyQuest | ページ情報: 英文 157 Pages | 納期: 3~5営業日

価格
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インタラクティブフィットネスの世界市場の規模、シェア、成長分析:製品別、用途別、エンドユーザー別、地域別 - 産業予測(2023年~2030年)
出版日: 2023年09月19日
発行: SkyQuest
ページ情報: 英文 157 Pages
納期: 3~5営業日
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  • 概要
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概要

世界のインタラクティブフィットネスの市場規模は、2022年の13億米ドルから2030年までに48億米ドルに達し、予測期間(2023年~2030年)にCAGRで17.6%の成長が予測されています。

市場は、技術と身体活動を融合させ、大きな成長を示しています。市場の拡大は、多様な選好に対応し、運動をより身近で楽しいものにする、便利で魅力的なフィットネスソリューションに対する需要の増加によって促進されています。

促進要因

フィットネスアプリ需要の急増はデジタル化によって促進されています。市場は、健康意識の高まりから恩恵を受けています。座りっぱなしの生活様式や多忙なワークルーチンが、肥満、糖尿病、慢性疼痛といった健康上の懸念の一因となっています。『World Obesity Atlas 2022』が強調しているように、憂慮すべき予測が肥満症例の増加を示しています。さらに、2型糖尿病患者の増加傾向が続いており、フィットネスソリューションの必要性が強調されています。

抑制要因

健康製品・サービス市場は、年率で5~10%の安定した成長を示しています。健康的なライフスタイルの実践に強い関心を示す人々が増加しています。ヨガや瞑想、バランスの取れた食事、適切な栄養摂取といった伝統的な方法を重視する人もいれば、定期的なウォーキングやジョギングを日課とする人もいます。一般人口の約40%は、健康を重視しています。eコマースプラットフォームを通じてさまざまな機器に簡単にアクセスできるようになったことや、ソーシャルメディアの影響力が、フィットネス関連の活動に取り組む動機づけに大きな役割を果たしています。ソーシャルメディアアプリは、単独でモバイル利用時間全体の約50%を消費しています。

市場動向

デジタルアプリの台頭:市場は、精巧なデータ分析、先進のセンサー、IoT技術を組み込んだスマートフォンアプリによって推進されています。COVID-19パンデミック中、屋外のジムやレクリエーション施設へのアクセスが制限されていたことから大きく普及し、それによってフィットネス機器の需要が促進され、市場が活性化しました。都市化の動向とスマートデバイスの普及が、当面の市場成長を促進すると予測されます。

当レポートでは、世界のインタラクティブフィットネス市場について調査分析し、市場力学と見通し、セグメント分析、企業プロファイルなどを提供しています。

目次

エグゼクティブサマリー

調査手法

親市場の分析

主な市場の考察

  • 技術分析
  • 価格分析
  • サプライチェーン分析
  • バリューチェーン分析
  • 市場のエコシステム
  • IP分析
  • 貿易分析
  • スタートアップ分析
  • 原材料の分析
  • イノベーションマトリクス
  • パイプライン製品の分析
  • マクロ経済指標
  • 主な投資の分析
  • 主な成功要因
  • 競合の程度

市場力学と見通し

  • 市場力学
  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 課題
  • 規制情勢
  • ポーターの分析
  • 将来の混乱についての特別な考察

世界のインタラクティブフィットネス市場:製品別

  • 市場の概要
  • フィットネス機器
  • ソフトウェアシステム

世界のインタラクティブフィットネス市場:用途別

  • 市場の概要
  • ジム
  • 家庭

世界のインタラクティブフィットネス市場:エンドユーザー別

  • 市場の概要
  • 住宅
  • 非住宅

世界のインタラクティブフィットネス市場:地域別

  • 市場の概要
  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋
  • 南米
  • 中東・アフリカ

世界のインタラクティブフィットネスの市場規模:地域別

  • 市場の概要
  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • 欧州
  • ドイツ
  • スペイン
  • フランス
  • 英国
  • その他の欧州
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ
  • GCC諸国
  • 南アフリカ
  • その他の中東・アフリカ

競合情勢

  • 上位5社の比較
  • 主要企業の市場ポジショニング(2021年)
  • 主な市場企業が採用した戦略
  • 主要成功戦略
  • 市場における最近の活動
  • 主要企業の市場シェア(2021年)

主要企業プロファイル

  • Peloton Interactive Inc.
  • NordicTrack
  • Technogym
  • Precor
  • Life Fitness
  • Matrix Fitness
  • Nautilus, Inc.
  • Echelon Fitness
  • SoulCycle Inc.
  • Flywheel Sports Inc.
  • Mirror
  • Tonal
  • Hydrow Inc.
  • MYXfitness
  • FightCamp
  • Tempo
  • Bowflex
  • ProForm
  • Schwinn Fitness
  • Horizon Fitness
目次
Product Code: SQSG45E2006

Interactive Fitness Market size was valued at USD 1.1 billion in 2021 and is poised to grow from USD 1.3 billion in 2022 to USD 4.8 billion by 2030, growing at a CAGR of 17.6% in the forecast period (2023-2030).

The interactive fitness market has witnessed remarkable growth, blending technology with physical activity. This sector offers engaging and immersive workout experiences, often combining hardware like smart equipment and wearables with interactive software. Users can access live or on-demand classes, monitor their progress, and receive real-time feedback, fostering motivation and accountability. The market's expansion is driven by the increasing demand for convenient and engaging fitness solutions that cater to diverse preferences, making exercise more accessible and enjoyable.

Top-down and bottom-up approaches were used to estimate and validate the size of interactive fitness and to estimate the size of various other dependent submarkets. The research methodology used to estimate the market size includes the following details: The key players in the market were identified through secondary research, and their market shares in the respective regions were determined through primary and secondary research. This entire procedure includes the study of the annual and financial reports of the top market players and extensive interviews for key insights from industry leaders such as CEOs, VPs, directors, and marketing executives. All percentage shares split, and breakdowns were determined by using secondary sources and verified through Primary sources. All possible parameters that affect the markets covered in this research study have been accounted for, viewed in extensive detail, verified through primary research, and analyzed to get the final quantitative and qualitative data.

Drivers

The burgeoning demand for fitness apps is being fueled by digitization. Predicted to grow at an 8.3% CAGR, the worldwide interactive fitness market is benefiting from increased health awareness. Sedentary lifestyles and busy work routines contribute to health concerns such as obesity, diabetes, and chronic pain. Alarming projections indicate a rise in obesity cases, as highlighted by the 2022 World Obesity Atlas. Moreover, there's an ongoing upward trend in type 2 diabetes cases, emphasizing the need for fitness solutions.

Restraints

The health and wellness products and services market is experiencing a consistent annual growth rate of 5 to 10 percent. A rising number of individuals are showing a strong interest in adopting healthy lifestyle practices. Some individuals emphasize traditional methods such as yoga, meditation, balanced diets, and proper nutrition, while others engage in regular walking and jogging routines. Approximately 40 percent of the general population places a high priority on their health and wellness. The easy accessibility of various devices through e-commerce platforms and the influence of social media are playing a significant role in motivating people to engage in fitness-related activities. Social media applications alone consume around 50 percent of total mobile usage time

Market Trends

Rise of Digital Applications: The Global Interactive Fitness Market is being propelled by smartphone apps incorporating sophisticated data analysis, advanced sensors, and Internet of Things (IoT) technology. Significant adoption was witnessed during the COVID-19 pandemic, driven by limited access to outdoor gyms and recreational venues, thereby fostering the demand for fitness equipment and boosting the market. The ongoing urbanization trend and widespread availability of smart devices are anticipated to drive the market's growth in the foreseeable future.

Table of Contents

Executive Summary

  • Market Overview
  • Wheel of Fortune
  • Research Methodology
  • Information Procurement
  • Secondary & Primary Data Sources
  • Market Size Estimation
  • Market Assumptions & Limitations

Parent Market Analysis

  • Market Overview
  • Market Size
  • Market Dynamics
  • Drivers
  • Opportunities
  • Restraints
  • Challenges
  • Key Market Insights
  • Technology Analysis
  • Pricing Analysis
  • Supply Chain Analysis
  • Value Chain Analysis
  • Ecosystem of the Market
  • IP Analysis
  • Trade Analysis
  • Startup Analysis
  • Raw Material Analysis
  • Innovation Matrix
  • Pipeline Product Analysis
  • Macroeconomic Indicators
  • Top Investment Analysis
  • Key Success Factor
  • Degree of Competition
  • Market Dynamics & Outlook
  • Market Dynamics
  • Drivers
  • Opportunities
  • Restraints
  • Challenges
  • Regulatory Landscape
  • Porters Analysis
  • Competitive rivalry
  • Threat of Substitute Products
  • Bargaining Power of Buyers
  • Threat of New Entrants
  • Bargaining Power of Suppliers
  • Skyquest Special Insights on Future Disruptions
  • Political Impact
  • Economic Impact
  • Social Impact
  • Technical Impact
  • Environmental Impact
  • Legal Impact
  • Global Interactive Fitness Market by Product
  • Market Overview
  • Fitness Equipment
  • Software System

Global Interactive Fitness Market by Application

  • Market Overview
  • Gym
  • Household
  • Global Interactive Fitness Market by End-User
  • Market Overview
  • Residential
  • Nonresidential
  • Global Interactive Fitness Market by Region
  • Market Overview
  • North America
  • Europe
  • Asia-Pacific
  • South America
  • MEA
  • Global Interactive Fitness Market Size by Region
  • Market Overview
  • North America
  • USA
  • Canada
  • Europe
  • Germany
  • Spain
  • France
  • UK
  • Rest of Europe
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Rest of Asia-Pacific
  • Latin America
  • Brazil
  • Rest of Latin America
  • Middle East & Africa (MEA)
  • GCC Countries
  • South Africa
  • Rest of MEA
  • Competitive Landscape
  • Top 5 Player Comparison
  • Market Positioning of Key Players, 2021
  • Strategies Adopted by Key Market Players
  • Top Winning Strategies
  • By Development
  • By Company
  • By Year
  • Recent Activities in the Market
  • Key Companies Market Share (%), 2021
  • Key Company Profiles
  • Peloton Interactive Inc.
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • NordicTrack
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Technogym
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Precor
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Life Fitness
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Matrix Fitness
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Nautilus, Inc.
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Echelon Fitness
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • SoulCycle Inc.
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Flywheel Sports Inc.
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Mirror
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Tonal
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Hydrow Inc.
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • MYXfitness
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • FightCamp
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Tempo
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Bowflex
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • ProForm
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Schwinn Fitness
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments
  • Horizon Fitness
  • Company Overview
  • Business Segment Overview
  • Financial Updates
  • Key Developments