表紙:K-12数学市場:2023年
市場調査レポート
商品コード
1267296

K-12数学市場:2023年

K-12 Mathematics Market Survey Report 2023

出版日: | 発行: SIMBA Information, Inc. | ページ情報: 英文 53 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
K-12数学市場:2023年
出版日: 2023年04月27日
発行: SIMBA Information, Inc.
ページ情報: 英文 53 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、K-12数学市場について調査し、数学教師と管理者を対象とした2023年の全国調査から、数学教材の購入者が何を使っているか、誰が購入を決定しているか、コアプログラムと非コアプログラムの使い分け、コアプログラムまたは補助プログラムに求められる主要属性、州の数学採用状況など、多くの情報を報告しています。また、学習損失への対応、数学の成績低下、数学教育の新しい戦略やアプローチなど、市場に影響を与える最新の動向に関するデータも掲載しています。

目次

調査手法

エグゼクティブサマリー

第1章 市場環境

  • 背景
  • 数学の成績における歴史的な長期的低下
  • 国民の通知表
  • ゼロ数学能力
  • 数学の授業のためのリセット
  • 州が新しい数学基準を開発
  • 政策変更
  • 導入状況の影響
  • 数学教材の採用

    数学教育の代替手段の出現

    第2章 競合情勢

    • 算数指導市場
    • 競合
      • Savvas
      • Houghton Mifflin Harcourt
      • Amplify
      • Big Ideas Learning
      • Great Minds

    第3章 数学プログラムの使用法

    • コア数学プログラムの使用法
    • 使用中のコア数学プログラム
    • 中学校サブセグメント

    第4章 コア数学プログラムの属性

    • コア数学プログラムの重要な属性
    • 学生エンゲージメントリード
    • その他の重要な属性
    • 中学校の教師にとって重要な数学プログラムの属性
    • 9~12人の数学教師にとって重要な属性

    第5章 その他の数学リソース

    • 非主要な教育リソース
    • 補足資料の選択基準

    第6章 新たな教育分野

  • 数学指導の新興分野

第7章 意思決定者と見通し

  • 数学教材の意思決定者
  • 2023年から2024年の見通し

付録

目次
Product Code: CURP17890405

Simba's K-12 Mathematics Market Survey Report reports on its 2023 national survey of math teachers and administrators to reveal what buyers of math materials are using, who makes the purchasing decisions, use of core vs. non-core program, key attributes desired in a core or supplemental program, state math adoption status and much more. The report also includes data on the latest trends impacting the market, including addressing learning loss, declines in math performance, and new strategies and approaches for teaching math. The data is derived from the Simba 2023 survey as well as interviews with industry executives and other authoritative sources. Among the key findings provided in the report are that over half of survey respondents use core math programs and student engagement is the most valued attribute in a Core instructional product. The report also forecasts a stable level of purchasing for 2023-2024 school year.

Table of Content

METHODOLOGY

EXECUTIVE SUMMARY

CHAPTER I: MARKET ENVIRONMENT

BACKGROUND

Historic Long-term Declines in Math Achievement

Figure 1.1 NAEP Long-Term Trend Assessment: Math Proficiency of Nine-Year-Old Students 1973-2022 (average scores)

The Nation's Report Card

Zero Math Proficiency

A RESET FOR MATH INSTRUCTION

States Develop New Math Standards

Montana

Georgia

Florida

Policy Shifts

Maine

New York

ADOPTION STATE IMPACTS

Changing Adoption State Market

Math Materials Adoptions

Table 1.1 Adoption State Activity: Math Curricula

Emergence of Math Education Alternatives

CHAPTER 2: COMPETITIVE LANDSCAPE

MATH INSTRUCTION MARKET

COMPETITORS

Savvas

Figure 2.1 Savvas Math Program: Investigations 3 for K-5

Houghton Mifflin Harcourt

Figure 2.2 HMH Into Math Curriculum: Embedded Assessments

Amplify

Figure 2.3 New Product from Amplify and Desmos: Amplify Desmos Math PreK-12

Big Ideas Learning

Great Minds

Figure 2.4 Great Minds New Product: Eureka Math Squared Module Links Math and Fine Art

CHAPTER 3: MATH PROGRAM USAGE

CORE MATH PROGRAM USAGE

Figure 3.1 Core Math Program Usage 2023 (% of respondents)

CORE MATH PROGRAMS IN USE

Figure 3.2 Word Cloud: K-12 Math Publishers and Programs In Use

Figure 3.3 Usage of Core Math Programs by Publisher 2023 (number of respondents)

Middle School Subsegment

Secondary School Subsegment

CHAPTER 4: CORE MATH PROGRAM ATTRIBUTES

IMPORTANT ATTRIBUTES OF CORE MATH PROGRAMS

Student Engagement Leads

Figure 4.1 Ranking of Core Math Program Attributes: All Respondents 2023 (% of respondents)

Other Important Attributes

Figure 4.2 Word Cloud: Other Important Attributes of Core Math Programs

Critical Math Program Attributes for Middle School Teachers

Figure 4.3 Ranking of Program Attributes: Math Teachers for Grades 6-8 2023 (number of respondents)

Important Attributes for 9-12 Math Teachers

Figure 4.4 Ranking of Program Attributes: Math Teachers for Grades 9-12 2023 (number of respondents)

CHAPTER 5: ADDITIONAL MATH RESOURCES

NON-CORE INSTRUCTIONAL RESOURCES

Figure 5.1 Types of Resources Used Other Than Core Math Programs 2023 (% of respondents)

CRITERIA FOR SELECTING SUPPLEMENTAL RESOURCES

Figure 5.2 Criteria for Selecting Supplemental Math Materials 2023 (% of respondents)

CHAPTER 6: EMERGING INSTRUCTIONAL AREAS

EMERGING AREAS IN MATH INSTRUCTION

Figure 6.1 Math Instructional Materials: Emerging Areas 2023 (% of importance)

CHAPTER 7: DECISION-MAKERS AND OUTLOOK

MATH MATERIALS DECISION-MAKERS

Figure 7.1 Math Materials Purchase Decision-Makers 2023 (% of respondents)

OUTLOOK FOR 2023-2024

Figure 7.2 Math Materials Purchasing Outlook 2023-2024 (% of respondents)

APPENDIX

Figure A.1 Survey Respondents by Role 2023 (% of respondents)

Table A.2 Survey Respondents by Grades Taught or Supervised 2023 (% of respondents)

Figure A.3 Distribution of Respondents by State 2023 (number of respondents)

Table A.1 Instructional Materials Used by Teachers Not Using Core Math Programs (Question 6)

Table A.2 Simba Mathematics Market Survey: Questionnaire