|
市場調査レポート
商品コード
1119115
学習・知育玩具の世界市場規模調査、製品タイプ別、年齢層別、流通チャネル別、地域別予測2022-2028Global Learning and Educational Toys Market Size study, By Product Type, By Age Group, and By Distribution Channel, and Regional Forecasts 2022-2028 |
||||||
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。 |
学習・知育玩具の世界市場規模調査、製品タイプ別、年齢層別、流通チャネル別、地域別予測2022-2028 |
出版日: 2022年08月14日
発行: Bizwit Research & Consulting LLP
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
|
学習・教育玩具(インストラクティブ・トイズ)は、子供の学習を刺激するためにデザインされた遊びの対象として定義することができます。
これらのおもちゃは子供の特定の技術を開発するためにのような教育目的を満たすように意図されています。学習・教育玩具は、より良い記憶保持、調整、および識字率の向上により、IQレベルを高めるのに役立っています。成長する玩具&ゲーム業界とオンライン販売チャネルの浸透の増加だけでなく、主要な市場関係者から最近の製品の発売は、世界市場の需要を加速している要因です。例えば、Statistaによると、2022年現在、世界のトイ&ゲーム分野の売上は508億8000万米ドルと推定されています。この市場は、2022年から2026年にかけてCAGR 9.74%で毎年成長し、2026年には737億9,000万米ドルに達すると予測されています。また、学習・教育玩具の需要拡大を受け、大手メーカーが革新的な製品を投入しています。例えば、2022年4月、米国シカゴに拠点を置くLeapFrog Enterprises, Inc.は、インタラクティブな学習玩具の新コレクションを発売しました。同社は、Magic Adventures Microscope(TM)、LeapPods Max(TM)、Touch &Learn World Map(TM)というカリキュラムベースのコンテンツ用の3つの新しい玩具を発売しました。また、新興国での知育玩具に対する意識の高まりや、玩具やゲームにおける技術的進歩の増加は、予測期間中の市場需要の触媒として作用すると予想されます。しかし、原材料に関連するコストや新興国市場への浸透不足が、2022年から2028年の予測期間における市場の成長を阻害しています。
学習・教育玩具の世界市場調査のために考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、ラテンアメリカ、および世界のその他の地域が含まれています。北米は、学習玩具の需要の高まりと大手企業の存在により、市場シェアの面で世界の主要地域となっています。一方、アジア太平洋地域は、予測期間2022-2028年にかけて著しい成長率を示すと予想されています。急速な都市化や大手企業の進出などの要因が、アジア太平洋地域の学習・教育玩具の世界市場に有利な成長見通しを生み出すと考えられます。
本レポートに含まれる主な市場参入企業は以下の通りです。
本調査の目的は、近年における様々なセグメント&国の市場規模を定義し、今後8年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象となる各地域および各国における産業の質的および量的な側面を取り込むことを目的としています。さらに、市場の将来的な成長を規定する促進要因や課題などの重要な側面に関する詳細な情報も提供しています。さらに、本レポートでは、主要企業の競合情勢や製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場で利用可能な機会も組み込まなければなりません。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します。
製品タイプ別。
建築セット
ゲーム&パズル
スポーツ&アウトドア玩具
年齢層別
5年
5~10才
10歳以上
流通経路別
ハイパーマーケット・スーパーマーケット
専門店
百貨店
オンラインチャネル
地域別
北米
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
その他欧州
アジア太平洋地域
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
その他アジア太平洋
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
世界のその他の地域
さらに、本調査で考慮した年は以下の通りです。
実績年-2018年、2019年、2020年
基準年-2021
予測期間-2022年~2028年
当レポート、世界の学習・教育用玩具市場の対象読者。
主要なコンサルティング会社・アドバイザー
大企業、中堅企業、中小企業
ベンチャーキャピタル
付加価値再販業者(VARs)
サードパーティナレッジプロバイダー
投資銀行家
投資家
List of figures
Global Learning and Educational Toys Market is valued approximately USD XX million in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX % over the forecast period 2022-2028.
The Learning and Educational Toys also known as instructive Toys can be defined as objects of play, designed for stimulating learning in children. These toys are intended to meet an educational purpose such as to develop a particular skill in kids. Learning and Educational Toys are helpful in boosting IQ level by better memory retention, coordination, and increased literacy. The growing Toys & Games Industry And increasing penetration of online sales channels as well as recent product launches from leading market players are factors that are accelerating the global market demand. For instance, according to Statista - As of 2022, the revenue in the global Toys & Games segment is estimated at USD 50.88billion. The market is projected to grow annually by CAGR of 9.74% between 2022 & 2026 to reach to USD 73.79 billion by 2026. Furthermore, leading market players are coming up with innovative products to capitalize the growing demand for Learning & Educational Toys. For instance, in April 2022, Chicago, USA based LeapFrog Enterprises, Inc. launched its new collection of interactive learning toys. The company launched three new toys for curriculum-based content named Magic Adventures Microscope™, LeapPods Max™ and Touch & Learn World Map™. Also, growing awareness towards educational toys in emerging economies and increasing number of technological advancements in Toys and games are anticipated to act as a catalyzing factor for the market demand during the forecast period. However, a cost associated with raw materials and lack of penetration in emerging markets impede the growth of the market over the forecast period of 2022-2028.
The key regions considered for the global Learning and Educational Toys Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America is the leading region across the world in terms of market share owing to the growing demand for learning toys and presence of leading market players. Whereas, Asia Pacific is anticipated to exhibit a significant growth rate over the forecast period 2022-2028. Factors such as the rapid urbanization and increasing penetration of leading market players, would create lucrative growth prospects for the global Learning and Educational Toys Market across the Asia Pacific region.
Major market players included in this report are:
Atlas Games
Clementoni
Goliath Games
Hasbro
Ravensburger AG
Thames & Kosmos
The Lego Group
Tomy Company, Ltd.
Vtech Holdings
Zephyr Toymakers Pvt. Ltd.
The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming eight years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within each of the regions and countries involved in the study. Furthermore, the report also caters the detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, the report shall also incorporate available opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Product Type
Building Sets
Games & Puzzles
Sports & Outdoor Toys
By Age Group
5 years
5 to 10 years
Above 10 years
By Distribution Channel
Hypermarkets/Supermarkets
Specialty Stores
Departmental Stores
Online Channels
By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World
Furthermore, years considered for the study are as follows:
Historical year - 2018, 2019, 2020
Base year - 2021
Forecast period - 2022 to 2028
Target Audience of the Global Learning and Educational Toys Market in Market Study:
Key Consulting Companies & Advisors
Large, medium-sized, and small enterprises
Venture capitalists
Value-Added Resellers (VARs)
Third-party knowledge providers
Investment bankers
Investors