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市場調査レポート
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1545390

カニの世界市場の予測:タイプ別、形態別、国別、企業の分析(2024年~2032年)

Global Crab Market Forecast Report by Type (Blue Crab, Chinese Mitten, Gazami Crab, Other Crab Types), Form (Frozen, Canned, Other Forms), Country and Company Analysis 2024-2032


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英文 180 Pages
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カニの世界市場の予測:タイプ別、形態別、国別、企業の分析(2024年~2032年)
出版日: 2024年08月01日
発行: Renub Research
ページ情報: 英文 180 Pages
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概要

世界のカニの市場規模

世界のカニの市場規模は、2023年までに107億4,000万米ドルであり、2032年までに179億6,000万米ドルに達すると予測され、2024年~2032年にCAGRで5.88%の成長が見込まれます。市場拡大の主な促進要因は、甲殻類を販売する小売店の拡大、陸上養殖の認知度の向上、カニの栄養上の利点に関する消費者の知識の向上です。

カニ市場の成長促進要因

カニの消費による健康効果の増大が、市場の拡大に拍車をかけています。

カニのタンパク質は身体組織の合成と維持に使われます。EPAやDHAなど、抗炎症作用を持つ長鎖オメガ3脂肪酸はカニに豊富に含まれています。潰瘍性大腸炎や乾癬を治療し、血圧を下げ、心臓病を予防し、認知機能を向上させることが研究で明らかになっています。カニに含まれる免疫系を強化するミネラルには、銅、亜鉛、セレンなどがあります。当レポートでは、さまざまな種類のカニの市場調査、相対的な成分、健康上の利点について検討します。カニを含むすべての種類の甲殻類にはセレンが豊富に含まれています。抗酸化物質として、セレンは水銀、カドミウム、ヒ素の発がん作用を相殺します。血中のセレン濃度は、がんのリスク低下と関連しています。現実に、カブトガニの青い血の溶解液は、がんの治療や脊髄髄膜炎の診断に使われています。

飽和脂肪酸が少ないだけでなく、カニ肉の組織にはクロムが含まれており、HDL(善玉コレステロール)値を上昇させ、心臓発作や血管性心疾患の罹患率を下げるのに寄与しています。実際、カニに含まれるステロールは、食事を通して他のコレステロールの吸収を防ぐことで、その他の脂質の有害な影響を打ち消します。さらに、食事でもっとも重要なタンパク質源の1つがカニです。100グラムあたりのタンパク質含有量は肉類とほぼ同じですが、心血管疾患のリスクを高める飽和脂肪酸は含まれていません。カニには結合組織がないため、そのタンパク質はあらゆる年齢層の人々に非常に適しており、消化しやすいです。

養殖の発展

カニの養殖に使用される方法は、新しいミレニアムの間に大きく変化し、この部門は急速に技術革新に牽引されるものになりつつあります。繁殖、水質、自動飼料供給システムは、経営コストを節約し、収量を増加させる実践方法の例です。カニ養殖場は、経済的および環境的な課題に関連する健康問題だけでなく、収量の増加からも利益を得ています。したがって、IMTAを取り入れた、より生産性の高いカニ養殖技術は、廃棄物を減らし、環境に有益な影響を与え、必要とされる将来の持続可能性を育みます。

北米のカニ市場

北米は、世界でもっとも成長速度の速いカニ市場地域であり、世界のカニの市場シェアのかなりの部分を占めています。National Oceanic and Atmospheric Administration(NOAA)は、水産物水揚げ量の増加と輸入カニやその他の水産物に対する消費者の需要の高まりにより、アメリカ人の食生活で消費される水産物量が近年増加していると報告しています。NOAAの年次漁業レポートによると、アラスカ州の水揚げ量は水産物の60%を占め、全米で最大の割合を占め、カニは2020年に米国でもっとも価値の高い魚介類となり、その金額は5億8,400万米ドルに達しました。ヨナガニは歴史的に、米国では北西大西洋でロブスターを追う漁師の偶発的な副産物として採集されてきました。しかし、近年、この種を対象とした商業的関心が高まっています。

さらに、Bureau of Labor Statisticsによると、2021年の米国における魚介類の消費者1人当たりの平均コストは729米ドルでした。同様に、Progressive Grocerの報告によると、2019年~2021年にアメリカの魚介類消費者が持続可能な水産物を探す割合が高くなっています。2019年の水産物消費者のうち、サステナブルであったのはわずか29%でした。2021年、この割合は41%となっています。また、カナダ政府は、国内での入手可能性を高め、価格を下げるために、2022年のSGSLズワイガニ漁業で3万2,519トンの漁獲可能量(TAC)を確保するとしています。予測期間中、この水産物消費の増加がカニ市場の拡大を加速させると予測されます。

当レポートでは、世界のカニ市場について調査し、成長促進要因と課題、地域とセグメントの分析、主要企業の分析などを提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 成長促進要因
  • 課題

第5章 世界のカニ市場

第6章 市場シェア

  • タイプ別
  • 形態別
  • 国別

第7章 タイプ

  • アオガニ(タイワンガザミ)
  • チュウゴクモクズガニ
  • ガザミ
  • その他のカニのタイプ

第8章 形態

  • 冷凍
  • 缶詰
  • その他の形態

第9章 国別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • 英国
    • オランダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
    • マレーシア
    • インドネシア
    • イスラエル
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • コロンビア
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
  • その他の国

第10章 ポーターのファイブフォース分析

第11章 SWOT分析

第12章 企業分析

  • Bumble Bee Foods LLC
  • Supreme Crab & Seafood Inc.
  • Maine Lobster Now
  • Millennium Ocean Star Corporation
  • Phil-Union Frozen Foods Inc.
  • JM Clayton Seafood Company
  • RGE Agridev Corporation
  • Siam Canadian Group Limited
  • Handy Seafood
目次

Global Crab Market Size

The global crab market was valued at US$ 10.74 billion in 2023 and is projected to reach US$ 17.96 by 2032 at CAGR of 5.88% from 2024 to 2032. The main factors driving the market expansion are the expanding number of retail establishments selling crustaceans, the growing recognition of land-based aquaculture, and growing consumer knowledge of the nutritional advantages of crabs.

Crab Outlooks

The term "aquaculture" refers to a new and widely used method of producing food that is important for providing protein sources, such as aquatic animals and plant-like species. As more countries become involved and new species are brought into production, the output from aquaculture steadily increases. Nowadays, there is a strong market demand for crab farming both domestically and globally because to its popularity in culture. The Portunidae family comprises edible crabs found in brackish and marine waters.

Mud crabs have a higher flesh content and can develop faster in ponds, which makes them a popular product for sale on the global market. Demand cannot be fixed because live mud crabs come in different sizes, ranging from 500 grams to 1000 grams and more.

Together with a respectable amount of protein, vitamins, and minerals, crab meat also contains some nutritional value. Furthermore, it is noteworthy that crab flesh has sufficient anti-inflammatory properties to regulate blood pressure in addition to being vital for maintaining our bone and mental health. The increased understanding of these health advantages, particularly among consumers, is probably going to encourage more people to eat crab meat.

Growth Drivers of the Crab Market

Crab consumption's growing health benefits are fueling the market's expansion.

Crabs' protein is used in the synthesis and maintenance of bodily tissue. Omega-3 fatty acids with longer chains that have anti-inflammatory properties, such as EPA and DHA, are abundant in crab. Studies reveal that it can treat ulcerative colitis and psoriasis, lower blood pressure, prevent heart disease, and improve cognitive function. Minerals that fortify the immune system that are found in crabs include copper, zinc, and selenium. This article examines the market research, relative composition, and health advantages of different kinds of crabs. All varieties of crustaceans, including crabs, are rich in selenium. As an antioxidant, selenium counteracts the carcinogenic effects of mercury, cadmium, and arsenic. Selenium levels in the blood have been associated with a decreased risk of cancer. In reality, lysate from the blue blood of horseshoe crabs is used to treat cancer and diagnose spinal meningitis.

Apart from its low saturated fat content, crab meat's tissue contains chromium, which contributes to raising HDL (good cholesterol) levels and lowering the incidence of heart attacks and vascular heart disease. Actually, the sterol found in crabs counteracts the harmful effects of other lipids by preventing the absorption of other cholesterol throughout a meal. Furthermore, one of the most important sources of protein in the diet is crab. It has almost the same protein content per 100 grams as meat, but it doesn't include any saturated fat, which raises the risk of cardiovascular disease. Because crabs don't have connective tissue, their protein is extremely qualified and easy for people of all ages to digest. bringing up crab market revenue as a result.

Developments in Aquaculture

The methods used in crab farming have changed significantly in the new millennium, and this sector is quickly becoming one driven by innovation. Breeding, water quality, and automated feed delivery systems are a few examples of practices that save operational costs and increase yields. Crab farms benefit from increased yields as well as related health issues related to financial and environmental challenges. Therefore, more productive techniques for raising crabs that incorporate IMTA reduce waste and have a beneficial environmental impact, fostering the future sustainability that is required.

North America Crab Market

North America is the crab market region with the quickest rate of growth worldwide and accounts for a significant portion of the global crab market share. The National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) reported that the amount of seafood consumed in American diets has increased recently due to increases in seafood landings and growing consumer demand for imported crabs and other seafood. Alaska accounted for 60% of seafood landings, the greatest percentage in the nation, and crabs were the highest-value species in the United States in 2020, with a value of USD 584 million, according to the NOAA's annual fisheries report. Jonah crabs were historically collected in the United States as an accidental byproduct of fisherman pursuing lobsters in the northwest Atlantic Ocean. However, there has been an increase in recent years in the commercial interest in the species as a targeted catch.

Furthermore, according per the Bureau of Labor Statistics, the average cost per consumer unit in the United States for fish and seafood in 2021 was USD 729. Similarly, Progressive Grocer reports that from 2019 to 2021, a higher percentage of American fish consumers searched for sustainable seafood products. Just 29% of seafood consumers in 2019 were sustainable. In 2021, this percentage was 41%. In addition, the Canadian government states that 32,519 tons of Total Allowable Catch (TAC) will be made available for the 2022 SGSL Snow crab fishery in order to increase domestic availability and lower prices. During the projected period, this increase in seafood consumption is anticipated to accelerate the expansion of the crab market.

Global Crab Company Overview

Crab supply and trading involve a number of significant businesses. Bumble Bee Foods LLC, Phil-Union Frozen Foods Inc., Maine Lobster Now, Bumble Bee Foods LLC, Supreme Crab & Seafood Inc., JM Clayton Seafood Company, RGE Agridev Corporation, Siam Canadian Group Limited, and Handy Seafood are some of these businesses.

Global Crab Company News

In May 2023, this year's local soft crab promotion in Crisfield, Maryland, has been launched by Handy Seafood.

In October 2022, Mumbai is now home to Pescafresh, an Indian seafood provider that specializes in mud crabs, for processing and distribution.

In January 2022, At the Onega shipbuilding facility in Petrozadovsk, a new crabbing vessel for the Russian Crab Group was launched. It is the first of a currently-being-constructed series.

Type: Market is divided into 4 viewpoints

1. Blue Crab

2. Chinese Mitten

3. Gazami Crab

4. Other Crab Types

Form: Market is divided into 3 viewpoints

1. Frozen

2. Canned

3. Other Forms

Country: Market is divided into 24 viewpoints

North America

1. United States

2. Canada

Europe

  • France
  • Germany
  • Italy
  • Spain
  • United Kingdom
  • Netherlands

Asia Pacific

  • China
  • Japan
  • India
  • Australia
  • South Korea
  • Malaysia
  • Indonesia
  • Israel

Latin America

  • Brazil
  • Mexico
  • Argentina
  • Colombia

Middle East & Africa

  • South Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE

Rest of World

All the key players have been covered from 5 Viewpoints:

  • Key Person
  • Company overview
  • Recent Development & Strategies
  • Product Portfolio
  • Sales Analysis

Company Analysis

1. Bumble Bee Foods LLC

2. Supreme Crab & Seafood Inc.

3. Maine Lobster Now

4. Millennium Ocean Star Corporation

5. Phil-Union Frozen Foods Inc.

6. JM Clayton Seafood Company

7. RGE Agridev Corporation

8. Siam Canadian Group Limited

9. Handy Seafood

Table of Contents

1. Introduction

2. Research Methodology

3. Executive Summary

4. Market Dynamics

  • 4.1 Growth Drivers
  • 4.2 Challenges

5. Global Crab Market

6. Market Share

  • 6.1 By Type
  • 6.2 By Form
  • 6.3 By Countries

7. Type

  • 7.1 Blue Crab
  • 7.2 Chinese Mitten
  • 7.3 Gazami Crab
  • 7.4 Other Crab Types

8. Form

  • 8.1 Frozen
  • 8.2 Canned
  • 8.3 Other Forms

9 By Country

  • 9.1 North America
    • 9.9.1 United States
    • 9.9.2 Canada
  • 9.2 Europe
    • 9.2.1 France
    • 9.2.2 Germany
    • 9.2.3 Italy
    • 9.2.4 Spain
    • 9.2.5 United Kingdom
    • 9.2.6 Netherlands
  • 9.3 Asia Pacific
    • 9.3.1 China
    • 9.3.2 Japan
    • 9.3.3 India
    • 9.3.4 Australia
    • 9.3.5 South Korea
    • 9.3.6 Malaysia
    • 9.3.7 Indonesia
    • 9.3.8 Israel
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
    • 9.4.2 Mexico
    • 9.4.3 Argentina
    • 9.4.4 Colombia
  • 9.5 Middle East & Africa
    • 9.5.1 South Africa
    • 9.5.2 Saudi Arabia
    • 9.5.3 UAE
  • 9.6 Rest of World

10 Porter's Five Forces Analysis

  • 10.1 Bargaining Power of Buyer
  • 10.2 Bargaining Power of Supplier
  • 10.3 Threat of New Entrants
  • 10.4 Rivalry among Existing Competitors
  • 10.5 Threat of Substitute Products

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Strength
  • 11.2 Weakness
  • 11.3 Opportunity
  • 11.4 Threat

12 Company Analysis

  • 12.1 Bumble Bee Foods LLC
    • 12.1.1 Key Person
    • 12.1.2 Company Overview
    • 12.1.3 Recent Development
    • 12.1.4 Product Portfolio
    • 12.1.5 Sales Analysis
  • 12.2 Supreme Crab & Seafood Inc.
    • 12.2.1 Key Person
    • 12.2.2 Company Overview
    • 12.2.3 Recent Development
    • 12.2.4 Product Portfolio
    • 12.2.5 Sales Analysis
  • 12.3 Maine Lobster Now
    • 12.3.1 Key Person
    • 12.3.2 Company Overview
    • 12.3.3 Recent Development
    • 12.3.4 Product Portfolio
    • 12.3.5 Sales Analysis
  • 12.4 Millennium Ocean Star Corporation
    • 12.12.1 Key Person
    • 12.12.2 Company Overview
    • 12.12.3 Recent Development
    • 12.12.4 Product Portfolio
    • 12.12.5 Sales Analysis
  • 12.5 Phil-Union Frozen Foods Inc.
    • 12.5.1 Key Person
    • 12.5.2 Company Overview
    • 12.5.3 Recent Development
    • 12.5.4 Product Portfolio
    • 12.5.5 Sales Analysis
  • 12.6 JM Clayton Seafood Company
    • 12.6.1 Key Person
    • 12.6.2 Company Overview
    • 12.6.3 Recent Development
    • 12.6.4 Product Portfolio
    • 12.6.5 Sales Analysis
  • 12.7 RGE Agridev Corporation
    • 12.7.1 Key Person
    • 12.7.2 Company Overview
    • 12.7.3 Recent Development
    • 12.7.4 Product Portfolio
    • 12.7.5 Sales Analysis
  • 12.8 Siam Canadian Group Limited
    • 12.8.1 Key Person
    • 12.8.2 Company Overview
    • 12.8.3 Recent Development
    • 12.8.4 Product Portfolio
    • 12.8.5 Sales Analysis
  • 12.9 Handy Seafood
    • 12.9.1 Key Person
    • 12.9.2 Company Overview
    • 12.9.3 Recent Development
    • 12.9.4 Product Portfolio
    • 12.9.5 Sales Analysis