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市場調査レポート
商品コード
1453077
電気自動車充電インフラ (EVCI)サービスの世界市場の分析Electric Vehicle Charging Infrastructure (EVCI) Services Global Market Analysis |
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電気自動車充電インフラ (EVCI)サービスの世界市場の分析 |
出版日: 2024年01月31日
発行: PTR Inc.
ページ情報: 英文 PDF/48 Slides, Excel/13 Sheets
納期: 2~3営業日
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当レポートでは、世界の電気自動車充電インフラ (EVCI) サービス市場の情勢について分析し、特に、サービスレベル契約 (SLA) や、出発地・目的地・途上でのEV用AC・DC充電器向け遠隔整備・広告・更新・リサイクルサービスの動向、各地 (南北アメリカ、アジア太平洋、EMEA) の主要なサービスプロバイダーの情報、各地のEVCI設置・予防整備サービス市場の詳細動向、各地のサービス動向などを詳細に調査しております。
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2023年、世界のEV設置・試運転市場は、EMEA地域が43%の最大シェアを占め、アジア太平洋が42%、南北アメリカが14%と続いています。世界のEV充電器整備の市場でも、EMEA地域が再び最大の市場シェア (36%) を占め、今後も両市場で最大のシェアを維持すると予想されます。
現在、EMEAと南北アメリカ地域は予防整備に重点を置いているのに対し、アジア太平洋地域は定期整備にあまり関心がありません。しかし、今後数年の間に認知度が高まり、市場の成熟度が高まるにつれて、アジア太平洋地域でも予防整備の需要が高まると予想されます。
EV充電器の遠隔整備は、EVCI市場で拡大傾向にあります。従来の時間ベースの整備スケジュールとは異なり、予知保全はEV充電ステーションのオペレーターに問題が深刻化する前に検出し対処する力を与えるため、予知保全は今後数年間で広く採用される可能性が高いです。さらに今後数年間で、EV充電器の遠隔整備のための人工知能 (AI) の利用が増加し、EV充電器の稼働時間と信頼性を向上させることに重点が置かれるようになると予想されています。
EV充電ステーションで広告サービスを取り入れる動向も高まっています。EVCI広告業界に関わる多くの利害関係者が、EV充電器と広告を統合し、ブランドの認知度を高め、革新的なイメージを投影することを意図して、パートナーシップや提携を結んでいます。充電ポイントオペレーター (CPO) は、EV充電ステーションに広告を掲載することで、新たな収益を生み出し、運営コストを相殺し、消費者の充電料金を削減できる可能性があります。
EV充電器のリサイクルは、EVCI業界における新たな動向であり、徐々に受け入れられています。充電時間を短縮し、ユーザーの利便性を向上させたいという願望から、より高速な充電技術が重視されているため、EV充電器の更新もEVCI業界の今後の動向の一つです。DC充電器の更新率は、米国では5~10%であるのに対し、EMEAでは20%、アジア太平洋では30%となっています。
1. 南北アメリカ
2. アジア太平洋 (APAC)
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3. 欧州
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An in-depth overview of the EVCI services market landscape including service-level agreements (SLAs), trends in remote maintenance, advertising, upgrades, and recycling services of EV AC and DC chargers in depot, destination, and en-route applications, followed by key service providers in the Americas, APAC, and EMEA regions, along with a detailed regional analysis of EVCI installation and preventive and corrective maintenance services market depicting services trends in each region.
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In 2023, the EMEA region dominated the global EV installation and commissioning market, holding the largest share at 43%, followed by APAC at 42% and Americas at 14%. In the global EV charger maintenance market, the EMEA region again held the largest market share i.e., 36% of the market, and is expected to retain the largest shares of both the markets moving forward too.
Currently, the EMEA and Americas regions depict a greater focus on preventive maintenance whereas the APAC region is less inclined towards conducting regular maintenance. However, with the growing awareness and increase in market maturity over the next few years, it is expected that the demand for preventive maintenance will increase in the APAC region as well.
Remote maintenance of EV chargers is a growing trend in the EVCI market. Predictive maintenance is likely to witness widespread adoption in the upcoming years as unlike traditional, time-based maintenance schedules, predictive maintenance empowers EV charging station operators to detect and address issues before they escalate. Moreover, an increase in the use of Artificial Intelligence (AI) for remote maintenance of EV chargers, and a heightened focus on improving the uptime and reliability of EV chargers is expected in the coming years.
There is a growing trend towards incorporating advertising services at EV charging stations. Many stakeholders involved in the EVCI advertising industry are forming partnerships and alliances intending to integrate ads with EV chargers, enhancing brand visibility and projecting an innovative image. Charge point operators (CPOs) emerge as the primary beneficiaries of advertising at EV charging stations, creating additional revenues, helping offset operational costs, and potentially reducing consumer charging fees.
The recycling of EV chargers represents a new and progressively embraced trend in the EVCI industry, showcasing an increasing awareness of environmental responsibility within the sector. Due to the emphasis on faster charging technologies, driven by the desire to reduce charging times and enhance user convenience, EV charger upgrades are another upcoming trend in the EVCI industry. DC chargers have a 5-10% upgradation rate in the U.S. whereas a 20% upgradation rate is seen in EMEA, and a 30% upgradation rate is seen in APAC.
1. Americas
2. Asia-Pacific (APAC)
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3. Europe
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The information contained in the report has been gathered through authentic online sources used for secondary research and has been verified through interviews with industry professionals conducted as part of primary research.