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市場調査レポート
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1531090

オンデマンド交通の世界市場:市場規模・シェア分析 - 動向、促進要因、競合情勢、予測 (2024~2030年)

Demand-Responsive Transit Market Size & Share Analysis - Trends, Drivers, Competitive Landscape, and Forecasts (2024 - 2030)

出版日: | 発行: Prescient & Strategic Intelligence | ページ情報: 英文 280 Pages | 納期: 2~3営業日

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オンデマンド交通の世界市場:市場規模・シェア分析 - 動向、促進要因、競合情勢、予測 (2024~2030年)
出版日: 2024年07月01日
発行: Prescient & Strategic Intelligence
ページ情報: 英文 280 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

市場概要

2024年末までに、オンデマンド交通市場は4億6,240万米ドルの収益を生み出します。2024年から2030年までのCAGRは70.5%で、2030年には113億7,850万米ドルに達すると予測されます。市場が拡大している背景には、都市化の進展、柔軟で便利な交通機関へのニーズ、公害の拡大や交通量の増加、最新技術の開発、顧客嗜好の変化、政府による法規制などがあります。

市場の洞察

最近のライドヘイリングサービスやアプリ型タクシーの発展により、顧客はスマートフォンを使って簡単に乗車予約ができるようになりました。

これにより、顧客は配車係に電話したり、オフラインでタクシー予約をしたりすることなく、乗車予約ができます。さらに、モバイルアプリを使えばすべての手続きが迅速に完了するため、時間を大幅に節約できます。

アプリケーションでは、SUVやシャトルなど、さまざまな車両を選択できます。そのため、利用者は自分の希望に合った車種を選ぶことができます。

オンデマンド交通 (DRT) 業界を後押ししている主な要因は、こうしたサービスの手軽さと柔軟性です。都市部の固定ルート交通システムは、利用者の増大する需要に対応できないため、利用者に問題を引き起こしています。

DRTシステムを使えば、利用者は行きたい場所の交通サービスを事前に予約できるため、従来型の公共交通機関への依存度を下げることができます。

急速な都市化がもたらす便利で適応性の高い交通手段へのニーズの高まりにより、この業界は今後数年で成長を遂げると予想されます。さらに、これは輸送を近代化し、都市のモビリティを変えると思われます。

このようなシステムは、利益を上げ効率的に乗客の需要を満たすために、多くの車両を必要とします。特に、交通インフラが不十分な場所や資源が乏しい場所では、大量の車両を取得・維持することは困難です。

OlaやUberなどのサービスを含むライドシェアリングは、最も人気のある交通手段であり、2024年には最大の市場シェア40%を占めています。これは、ライドシェアが手頃な価格で使いやすく、便利だからです。

複数の事業者が、サービス網の拡大、技術革新、サービスの質の向上に投資しています。

2024年の市場シェアは自動車が75%と最も大きく、成長スピードも速いです。これは、幅広い選択肢、使いやすさ、有名ブランド、自動車サービスのインフラが確立されているためです。

欧州は、交通インフラが確立されているため、2024~2030年のCAGRが70.9%と最も速い速度で成長すると予測されています。

Rural and Urban Bus Challenge initiativeは、地方自治体に資金を提供して需要に応じた交通手段の開発を実現させるため、市場の成長を促しています。

2024年の市場シェアは、アジア太平洋が50%で最大となります。これは都市化と人口増加によるもので、特に大都市圏では、適応性が高く効果的な交通手段のニーズが高まっています。

同地域では中間層が急速に拡大しており、価格も手頃で便利な交通手段を求めています。

目次

第1章 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場指標

第5章 業界の展望

  • 市場力学
    • 動向
    • 促進要因
    • 抑制要因/課題
    • 促進要因/抑制要因の影響分析
  • COVID-19の影響
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 世界市場

  • 概要
  • 市場収益:輸送サービス別 (2019~2030年)
  • 市場収益:車種別 (2019~2030年)
  • 市場収益:予約の種類別 (2019~2030年)
  • 市場収益:地域別 (2019~2030年)

第7章 北米市場

  • 概要
  • 市場収益:輸送サービス別 (2019~2030年)
  • 市場収益:車種別 (2019~2030年)
  • 市場収益:予約の種類別 (2019~2030年)
  • 市場収益:国別 (2019~2030年)

第8章 欧州市場

第9章 アジア太平洋市場

第10章 ラテンアメリカ市場

第11章 中東・アフリカ市場

第12章 米国市場

  • 概要
  • 市場収益:輸送サービス別 (2019~2030年)
  • 市場収益:車種別 (2019~2030年)
  • 市場収益:予約の種類別 (2019~2030年)

第13章 カナダ市場

第14章 ドイツ市場

第15章 フランス市場

第16章 英国市場

第17章 イタリア市場

第18章 スペイン市場

第19章 日本市場

第20章 中国市場

第21章 インド市場

第22章 オーストラリア市場

第23章 韓国市場

第24章 ブラジル市場

第25章 メキシコ市場

第26章 サウジアラビア市場

第27章 南アフリカ市場

第28章 アラブ首長国連邦 (UAE) 市場

第29章 競合情勢

  • 市場参入企業とその提供品目の一覧
  • 主要企業の競合ベンチマーク
  • 主要企業の製品ベンチマーク
  • 最近の戦略的展開

第30章 企業プロファイル

  • Via Transportation Inc.
  • Uber Technologies Inc.
  • Lyft Inc.
  • Moovit App Global Ltd.
  • ANI Technologies Private Limited
  • Transdev Group S.A.
  • Zemcar Inc.
  • Spare Labs Inc.
  • SUOL INNOVATIONS LTD
  • Comuto SA
  • Grab Holdings Limited

第31章 付録

目次
Product Code: 13001

Market Overview

By the end of 2024, the demand-responsive transit market will generate USD 462.4 million in revenue. It is projected to grow at a CAGR of 70.5% from 2024 to 2030, and will reach USD 11,378.5 million in 2030. The market is expanding because of growing urbanization, the need for flexible and convenient transportation, increased pollution and traffic, the development of contemporary technology, changing customer preferences, and laws and regulations from the government.

Market Insights

Recent trends of ride-hailing services and application-based taxis let customers simply book rides using their smartphones.

Due to this, customers can book a ride without having to phone a dispatcher or make an offline taxi reservation. Additionally, it saves plenty of time because all procedures may be completed quickly using a mobile application.

The applications offer a variety of vehicles, including SUVs and shuttles, for users to select from. Due to this, passengers can select the kind of vehicle that best suits their requirements.

The main factors propelling the demand-responsive transit industry are these services' ease and flexibility. Fixed-route transportation systems in urban areas create problems for passengers since they are unable to meet the growing demand from passengers.

DRT systems allow users to reserve transportation services in advance for the exact location they need to go, which helps lessen reliance on traditional public transportation options.

The industry is expected to see growth in the upcoming years due to the increased need for convenient and adaptable transportation options brought on by the fast urbanization. Additionally, this will modernize transportation and change urban mobility.

These systems need a lot of vehicles in order to profitably and efficiently meet passenger demand.

Acquiring and maintaining a large fleet of vehicles is difficult, particularly in places with inadequate transportation infrastructure or scarce resources.

Ridesharing, which includes services such as Ola and Uber, is the most popular mode of transportation, accounting for the largest market share of 40% in 2024. This is because ridesharing is affordable, easy to use, and convenient.

Several businesses are investing in expanding their service networks, innovating, and enhancing the quality of their services.

Cars will hold the larger market share of 75% in 2024, and it is also the faster-growing category. This is because of the wide range of options, ease of use, renowned brand, and established infrastructure for car services.

Europe is projected to grow at the fastest rate, with a CAGR of 70.9% during 2024-2030 because of its well-established transportation infrastructure.

The Rural and Urban Bus Challenge initiatives have provided funds to local authorities, allowing them to develop demand-responsive transit, hence encouraging market growth.

APAC will hold the largest market share of 50% in 2024. This is because of urbanization and population growth, which raise the need for adaptable and effective transportation options, particularly in metropolitan areas.

The middle class is expanding quickly in the region and is looking for convenient transportation options that are also reasonably priced.

Table of Contents

Chapter 1. Research Scope

  • 1.1. Research Objectives
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Analysis Period
  • 1.4. Market Size Breakdown by Segments
    • 1.4.1. Market size breakdown, by transport service
    • 1.4.2. Market size breakdown, by vehicle
    • 1.4.3. Market size breakdown, by booking type
    • 1.4.4. Market size breakdown, by region
    • 1.4.5. Market size breakdown, by country
  • 1.5. Market Data Reporting Unit
    • 1.5.1. Value
  • 1.6. Key Stakeholders

Chapter 2. Research Methodology

  • 2.1. Secondary Research
    • 2.1.1. Paid
    • 2.1.2. Unpaid
    • 2.1.3. P&S Intelligence database
  • 2.2. Primary Research
  • 2.3. Market Size Estimation
  • 2.4. Data Triangulation
  • 2.5. Currency Conversion Rates
  • 2.6. Assumptions for the Study
  • 2.7. Notes and Caveats

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Trends
    • 5.1.2. Drivers
    • 5.1.3. Restraints/challenges
    • 5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints
  • 5.2. Impact of COVID-19
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Bargaining power of buyers
    • 5.3.2. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.3. Threat of new entrants
    • 5.3.4. Intensity of rivalry
    • 5.3.5. Threat of substitutes

Chapter 6. Global Market

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 6.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 6.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)
  • 6.5. Market Revenue, by Region (2019-2030)

Chapter 7. North America Market

  • 7.1. Overview
  • 7.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 7.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 7.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)
  • 7.5. Market Revenue, by Country (2019-2030)

Chapter 8. Europe Market

  • 8.1. Overview
  • 8.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 8.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 8.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)
  • 8.5. Market Revenue, by Country (2019-2030)

Chapter 9. APAC Market

  • 9.1. Overview
  • 9.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 9.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 9.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)
  • 9.5. Market Revenue, by Country (2019-2030)

Chapter 10. LATAM Market

  • 10.1. Overview
  • 10.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 10.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 10.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)
  • 10.5. Market Revenue, by Country (2019-2030)

Chapter 11. MEA Market

  • 11.1. Overview
  • 11.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 11.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 11.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)
  • 11.5. Market Revenue, by Country (2019-2030)

Chapter 12. U.S. Market

  • 12.1. Overview
  • 12.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 12.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 12.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)

Chapter 13. Canada Market

  • 13.1. Overview
  • 13.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 13.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 13.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)

Chapter 14. Germany Market

  • 14.1. Overview
  • 14.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 14.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 14.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)

Chapter 15. France Market

  • 15.1. Overview
  • 15.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 15.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 15.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)

Chapter 16. U.K. Market

  • 16.1. Overview
  • 16.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 16.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 16.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)

Chapter 17. Italy Market

  • 17.1. Overview
  • 17.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 17.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 17.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)

Chapter 18. Spain Market

  • 18.1. Overview
  • 18.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 18.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 18.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)

Chapter 19. Japan Market

  • 19.1. Overview
  • 19.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 19.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 19.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)

Chapter 20. China Market

  • 20.1. Overview
  • 20.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 20.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 20.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)

Chapter 21. India Market

  • 21.1. Overview
  • 21.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 21.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 21.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)

Chapter 22. Australia Market

  • 22.1. Overview
  • 22.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 22.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 22.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)

Chapter 23. South Korea Market

  • 23.1. Overview
  • 23.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 23.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 23.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)

Chapter 24. Brazil Market

  • 24.1. Overview
  • 24.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 24.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 24.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)

Chapter 25. Mexico Market

  • 25.1. Overview
  • 25.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 25.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 25.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)

Chapter 26. Saudi Arabia Market

  • 26.1. Overview
  • 26.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 26.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 26.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)

Chapter 27. South Africa Market

  • 27.1. Overview
  • 27.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 27.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 27.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)

Chapter 28. U.A.E. Market

  • 28.1. Overview
  • 28.2. Market Revenue, by Transport Service (2019-2030)
  • 28.3. Market Revenue, by Vehicle (2019-2030)
  • 28.4. Market Revenue, by Booking Type (2019-2030)

Chapter 29. Competitive Landscape

  • 29.1. List of Market Players and their Offerings
  • 29.2. Competitive Benchmarking of Key Players
  • 29.3. Product Benchmarking of Key Players
  • 29.4. Recent Strategic Developments

Chapter 30. Company Profiles

  • 30.1. Via Transportation Inc.
    • 30.1.1. Business overview
    • 30.1.2. Product and service offerings
    • 30.1.3. Key financial summary
  • 30.2. Uber Technologies Inc.
    • 30.2.1. Business overview
    • 30.2.2. Product and service offerings
    • 30.2.3. Key financial summary
  • 30.3. Lyft Inc.
    • 30.3.1. Business overview
    • 30.3.2. Product and service offerings
    • 30.3.3. Key financial summary
  • 30.4. Moovit App Global Ltd.
    • 30.4.1. Business overview
    • 30.4.2. Product and service offerings
    • 30.4.3. Key financial summary
  • 30.5. ANI Technologies Private Limited
    • 30.5.1. Business overview
    • 30.5.2. Product and service offerings
    • 30.5.3. Key financial summary
  • 30.6. Transdev Group S.A.
    • 30.6.1. Business overview
    • 30.6.2. Product and service offerings
    • 30.6.3. Key financial summary
  • 30.7. Zemcar Inc.
    • 30.7.1. Business overview
    • 30.7.2. Product and service offerings
    • 30.7.3. Key financial summary
  • 30.8. Spare Labs Inc.
    • 30.8.1. Business overview
    • 30.8.2. Product and service offerings
    • 30.8.3. Key financial summary
  • 30.9. SUOL INNOVATIONS LTD
    • 30.9.1. Business overview
    • 30.9.2. Product and service offerings
    • 30.9.3. Key financial summary
  • 30.10. Comuto SA
    • 30.10.1. Business overview
    • 30.10.2. Product and service offerings
    • 30.10.3. Key financial summary
  • 30.11. Grab Holdings Limited
    • 30.11.1. Business overview
    • 30.11.2. Product and service offerings
    • 30.11.3. Key financial summary

Chapter 31. Appendix

  • 31.1. Abbreviations
  • 31.2. Sources and References
  • 31.3. Related Reports