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市場調査レポート
商品コード
1497715

クリーンラベル原料の世界市場、市場規模とシェアの分析:タイプ別、形状別、用途別、流通チャネル別 - 収益の推計と需要の予測(~2030年)

Clean Label Ingredient Market Size and Share Analysis by Type, Form Application, Distribution Channel - Global Industry Revenue Estimation and Demand Forecast to 2030


出版日
ページ情報
英文 240 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
クリーンラベル原料の世界市場、市場規模とシェアの分析:タイプ別、形状別、用途別、流通チャネル別 - 収益の推計と需要の予測(~2030年)
出版日: 2024年05月06日
発行: Prescient & Strategic Intelligence
ページ情報: 英文 240 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

主なハイライト

世界のクリーンラベル原料の市場規模は、2023年に485億米ドルであり、2030年までに740億米ドルに達し、CAGRで6.4%の成長が見込まれます。

これは、化学成分や人工成分を含まない天然材料やオーガニック材料への選好の高まり、人工食品添加物に対する健康および安全上の懸念、食品・飲料部門の成長などによるものです。

心身の健康を重視する動向が高まり、顧客はフィットネスやヘルス、マインドフルネス、栄養を強化できる商品に出費する傾向が強まっています。

例えば、加工肉に多く含まれる硝酸塩や亜硝酸塩を多く含む食事は、大腸がんのリスク増大と関連しています。

顧客は自分たちが口にする食品に対する意識が高まり、製品の栄養成分に関する徹底的な情報を求めるようになっています。

食品が自分たちの健康に及ぼす影響を認識する傾向が急速に強まっているため、クリーンで透明性の高い栄養成分表示へのニーズが急増しています。

これらの原材料は天然由来であり加工が小さいため、顧客はシンプルに発音し認識できることから、これらを志向しています。

主要な考察

産業シェアは欧州が2023年に45%で最大でした。これは、多くの産業企業の存在や、研究開発への資金提供の増加によるものと考えられます。

健康的な食事を奨励する政府のプログラムは、この地域の産業拡大をさらに後押ししています。

アジア太平洋は、この10年間に8%というもっとも速いペースで成長する見込みです。これは主に中国とインドの人々の生活水準が上昇しているためです。

この地域の人々は心身の健康を重視するようになり、自分が何を食べているかを意識してクリーンラベルの商品を選び始めています。

北米は、今後数年のうちにかなりの勢いで発展します。これは、製造工程や原材料が明確な植物由来の食品や飲料に対する顧客の関心が高まっているためです。

2023年、粉末カテゴリが60%の最高のシェアを占めました。粉末原料は保存性が高く、保管や取り扱いが容易なためです。

天然香料カテゴリは2023年における最大の寄与者でした。健康的なライフスタイルが重視されているため、顧客は人工的な香料よりも健康的な天然の香料を選ぶ傾向が強いです。

果物・野菜原料カテゴリは、この10年間に10%ともっとも高い割合で推進します。

野菜や果物から得られる調味料は一般に、食感の改良、甘味付け、保存、着色、風味付け、強化に使用されます。

飲料カテゴリは、2023年に30%のシェアで産業最大の寄与者となり、今後数年間にCAGRで9%のさらなる成長が見込まれます。

飲料部門におけるラベリングは、特に先進国で顧客の意識が高く、高度に規制されています。

2023年にB2Bカテゴリが80%のシェアで産業をリードしました。B2B企業は自社製品が品質に関する配慮を満たし、消費者の選好を満たすことを消費者に保証できるためです。

より厳しい表示規制が、B2B企業による加工の少ない商品の販売を後押ししています。

当レポートでは、世界のクリーンラベル原料市場について調査分析し、市場力学、地域とセグメントごとの市場収益、競合情勢などの情報を提供しています。

目次

第1章 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の指標

第5章 産業の見通し

  • 市場力学
    • 動向
    • 促進要因
    • 抑制要因/課題
    • 促進要因/抑制要因の影響の分析
  • COVID-19の影響
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 世界市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)
  • 市場収益:地域別(2017年~2030年)

第7章 北米市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)
  • 市場収益:国別(2017年~2030年)

第8章 欧州市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)
  • 市場収益:国別(2017年~2030年)

第9章 アジア太平洋市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)
  • 市場収益:国別(2017年~2030年)

第10章 ラテンアメリカ市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)
  • 市場収益:国別(2017年~2030年)

第11章 中東・アフリカ市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)
  • 市場収益:国別(2017年~2030年)

第12章 米国市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)

第13章 カナダ市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)

第14章 ドイツ市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)

第15章 フランス市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)

第16章 英国市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)

第17章 イタリア市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)

第18章 スペイン市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)

第19章 日本市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)

第20章 中国市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)

第21章 インド市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)

第22章 オーストラリア市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)

第23章 韓国市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)

第24章 ブラジル市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)

第25章 メキシコ市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)

第26章 サウジアラビア市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)

第27章 南アフリカ市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)

第28章 アラブ首長国連邦市場

  • 概要
  • 市場収益:タイプ別(2017年~2030年)
  • 市場収益:形状別(2017年~2030年)
  • 市場収益:用途別(2017年~2030年)
  • 市場収益:流通チャネル別(2017年~2030年)

第29章 競合情勢

  • 市場企業とその提供品のリスト
  • 主要企業の競合ベンチマーキング
  • 主要企業の製品ベンチマーキング
  • 近年の戦略的発展

第30章 企業プロファイル

  • Archer Daniels Midland Company
  • Cargill
  • DSM
  • Kerry Group plc
  • Tate & Lyle plc
  • Corbion NV
  • Sensient Technologies Corporation
  • Ingredion Incorporated
  • Brisan Group
  • Limagrain Ingredients

第31章 付録

目次
Product Code: 12902

Key Highlights

The clean-label ingredients market was valued at USD 48.5 billion in 2023, and it will rise to USD 74.0 billion, propelling at a 6.4% compound annual growth rate, by 2030.

This is because of the increasing fondness for natural and organic ingredients that don't contain chemical or artificial ingredients, health & safety concerns about artificial food additives, and the growing food & beverage sector.

Health and wellbeing emphasis is rising, and customers are more prone to spend on goods that can enhance their fitness, health, mindfulness, and nutrition.

Artificial food additives have a large risk of causing cancer; for example, a diet with a high content of nitrates and nitrites, which are generally found in processed meats, has been associated with an intensified risk of colorectal cancer.

Customers are becoming more aware of the food they eat and looking for thorough information on the product's nutritional content.

They are swiftly inclining toward recognizing the effect of food on their well-being, which has led to the surging need for clean and transparent nutritional labeling.

As these ingredients are sourced naturally and slightly processed, customers are inclined toward them because they can be simply pronounced and recognized.

Key Insights

Europe accounted for the largest share of the industry in 2023, with a 45% share. This can be because of the existence of many industry players, coupled with their increasing funding for R&D.

The government programs to encourage healthy eating are further aiding the regional industry expansion.

APAC will propel at the fastest rate, of 8%, during this decade. This is mainly because of the rising living standards of people in China and India.

People in this region are progressively focusing on health & wellness, starting to select clean-label goods so that they are aware of what they are eating.

North America will advance at a significant rate in the years to come. This is because of the increasing customer fascination with plant-based food and food & beverages that provide clearness into their manufacturing process and raw materials.

The powder category accounted for the leading share in 2023, of 60%. The leading share is because of powdered ingredients' greater shelf life as well as easy storage and handling.

The natural flavor category was the largest contributor in 2023. Because of their increasing emphasis on a healthy lifestyle, customers are more likely to choose healthy and natural flavoring agents compared to artificial ones.

The fruit & vegetable ingredients category will propel at the highest rate, of 10%, during this decade.

Agents obtained from vegetables and fruits are generally employed to texturize, sweeten, preserve, color, flavor, and fortify.

The beverages category was the largest contributor to the industry in 2023, with a 30% share, and it will further advance at a 9% CAGR in the coming years.

Labeling in the beverage sector is highly regulated, particularly in developed nations with great customer awareness.

The B2B category led the industry in 2023, with an 80% share, as B2B firms can ensure consumers that their products meet the quality considerations and can satisfy consumer preferences.

The more stringent labeling regulations are driving business-to-business firms to sell slightly processed goods.

Table of Contents

Chapter 1. Research Scope

  • 1.1. Research Objectives
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Analysis Period
  • 1.4. Market Size Breakdown by Segments
    • 1.4.1. Market size breakdown, by type
    • 1.4.2. Market size breakdown, by form
    • 1.4.3. Market size breakdown, by application
    • 1.4.4. Market size breakdown, by distribution channel
    • 1.4.5. Market size breakdown, by region
    • 1.4.6. Market size breakdown, by country
  • 1.5. Market Data Reporting Unit
    • 1.5.1. Value
  • 1.6. Key Stakeholders

Chapter 2. Research Methodology

  • 2.1. Secondary Research
    • 2.1.1. Paid
    • 2.1.2. Unpaid
    • 2.1.3. P&S Intelligence database
  • 2.2. Primary Research
  • 2.3. Market Size Estimation
  • 2.4. Data Triangulation
  • 2.5. Currency Conversion Rates
  • 2.6. Assumptions for the Study
  • 2.7. Notes and Caveats

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Trends
    • 5.1.2. Drivers
    • 5.1.3. Restraints/challenges
    • 5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints
  • 5.2. Impact of COVID-19
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Bargaining power of buyers
    • 5.3.2. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.3. Threat of new entrants
    • 5.3.4. Intensity of rivalry
    • 5.3.5. Threat of substitutes

Chapter 6. Global Market

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 6.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 6.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 6.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
  • 6.6. Market Revenue, by Region (2017-2030)

Chapter 7. North America Market

  • 7.1. Overview
  • 7.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 7.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 7.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 7.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
  • 7.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 8. Europe Market

  • 8.1. Overview
  • 8.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 8.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 8.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 8.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
  • 8.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 9. APAC Market

  • 9.1. Overview
  • 9.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 9.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 9.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 9.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
  • 9.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 10. LATAM Market

  • 10.1. Overview
  • 10.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 10.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 10.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 10.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
  • 10.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 11. MEA Market

  • 11.1. Overview
  • 11.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 11.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 11.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 11.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)
  • 11.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 12. U.S. Market

  • 12.1. Overview
  • 12.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 12.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 12.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 12.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)

Chapter 13. Canada Market

  • 13.1. Overview
  • 13.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 13.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 13.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 13.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)

Chapter 14. Germany Market

  • 14.1. Overview
  • 14.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 14.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 14.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 14.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)

Chapter 15. France Market

  • 15.1. Overview
  • 15.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 15.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 15.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 15.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)

Chapter 16. U.K. Market

  • 16.1. Overview
  • 16.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 16.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 16.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 16.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)

Chapter 17. Italy Market

  • 17.1. Overview
  • 17.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 17.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 17.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 17.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)

Chapter 18. Spain Market

  • 18.1. Overview
  • 18.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 18.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 18.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 18.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)

Chapter 19. Japan Market

  • 19.1. Overview
  • 19.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 19.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 19.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 19.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)

Chapter 20. China Market

  • 20.1. Overview
  • 20.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 20.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 20.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 20.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)

Chapter 21. India Market

  • 21.1. Overview
  • 21.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 21.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 21.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 21.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)

Chapter 22. Australia Market

  • 22.1. Overview
  • 22.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 22.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 22.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 22.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)

Chapter 23. South Korea Market

  • 23.1. Overview
  • 23.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 23.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 23.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 23.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)

Chapter 24. Brazil Market

  • 24.1. Overview
  • 24.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 24.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 24.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 24.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)

Chapter 25. Mexico Market

  • 25.1. Overview
  • 25.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 25.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 25.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 25.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)

Chapter 26. Saudi Arabia Market

  • 26.1. Overview
  • 26.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 26.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 26.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 26.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)

Chapter 27. South Africa Market

  • 27.1. Overview
  • 27.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 27.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 27.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 27.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)

Chapter 28. U.A.E. Market

  • 28.1. Overview
  • 28.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 28.3. Market Revenue, by Form (2017-2030)
  • 28.4. Market Revenue, by Application (2017-2030)
  • 28.5. Market Revenue, by Distribution Channel (2017-2030)

Chapter 29. Competitive Landscape

  • 29.1. List of Market Players and their Offerings
  • 29.2. Competitive Benchmarking of Key Players
  • 29.3. Product Benchmarking of Key Players
  • 29.4. Recent Strategic Developments

Chapter 30. Company Profiles

  • 30.1. Archer Daniels Midland Company
    • 30.1.1. Business overview
    • 30.1.2. Product and service offerings
    • 30.1.3. Key financial summary
  • 30.2. Cargill
    • 30.2.1. Business overview
    • 30.2.2. Product and service offerings
    • 30.2.3. Key financial summary
  • 30.3. DSM
    • 30.3.1. Business overview
    • 30.3.2. Product and service offerings
    • 30.3.3. Key financial summary
  • 30.4. Kerry Group plc
    • 30.4.1. Business overview
    • 30.4.2. Product and service offerings
    • 30.4.3. Key financial summary
  • 30.5. Tate & Lyle plc
    • 30.5.1. Business overview
    • 30.5.2. Product and service offerings
    • 30.5.3. Key financial summary
  • 30.6. Corbion NV
    • 30.6.1. Business overview
    • 30.6.2. Product and service offerings
    • 30.6.3. Key financial summary
  • 30.7. Sensient Technologies Corporation
    • 30.7.1. Business overview
    • 30.7.2. Product and service offerings
    • 30.7.3. Key financial summary
  • 30.8. Ingredion Incorporated
    • 30.8.1. Business overview
    • 30.8.2. Product and service offerings
    • 30.8.3. Key financial summary
  • 30.9. Brisan Group
    • 30.9.1. Business overview
    • 30.9.2. Product and service offerings
    • 30.9.3. Key financial summary
  • 30.10. Limagrain Ingredients
    • 30.10.1. Business overview
    • 30.10.2. Product and service offerings
    • 30.10.3. Key financial summary

Chapter 31. Appendix

  • 31.1. Abbreviations
  • 31.2. Sources and References
  • 31.3. Related Reports