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市場調査レポート
商品コード
1484683

ライドヘイリングの世界市場:市場規模、シェア分析、車種別、通勤パターン別、エンドユーザー別、産業の収益予測と需要予測 (~2030年)

Ride-Hailing Market Size and Share Analysis by Vehicle Type (Economy, Executive, Luxury), Commuting Pattern (Daily/Weekly, Monthly, Occasionally), End User (Personal, Business) - Global Industry Revenue Estimation and Demand Forecast to 2030


出版日
ページ情報
英文 230 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
ライドヘイリングの世界市場:市場規模、シェア分析、車種別、通勤パターン別、エンドユーザー別、産業の収益予測と需要予測 (~2030年)
出版日: 2024年05月09日
発行: Prescient & Strategic Intelligence
ページ情報: 英文 230 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

主なハイライト

ライドヘイリングの市場規模は、2023年に1,533億米ドルに達し、2030年には2,483億米ドルに拡大し、6.1%のCAGRで成長します。

ITとスマートフォンの進歩により、交通・旅行セクターは大きく変化しています。ベトナム・インド・中国といった新興国では、乗客がカーシェアリングサービスを選択する動向が改善し、米国や英国といった先進国でも高いニーズがあります。このため、企業はモバイルアプリの選択を強化し、競争の激しい業界でそれぞれのシェアを維持するために事業を拡大するようになりました。

この業界の主要な促進要因は、車両やドライバーに関する包括的なリアルタイムフィードバックを提供するオンデマンド輸送サービスです。また、パニック/SOSボタンや正確な位置追跡といった革新的な機能を提供し、乗客の安全な移動を実現しています。

デジタル化に関する政府のイニシアチブの高まりは、交通業界に大きな変革をもたらしました。また、相乗りマーケットプレースでは、利用者の適性に応じて、オンラインまたは現金でのさまざまな支払い方法を選択できます。この種のサービスプロバイダーは、オンラインバンキングやデジタルウォレットなどの様々な電子決済手段で支払を受け付けています。

市場の洞察

北米は今後10年間、最も速い8%のCAGRで発展するとみられます。同大陸は、持続可能性、安全性、地域ルールの遵守を重視するなど、複雑な規制状況にあります。

アジア太平洋は、中間層の急増、迅速な技術導入、都市化により、爆発的なCAGRで進んでいます。現地のプロバイダーは国際的なライドヘイリング企業と競合しており、決済方法以外も現地の嗜好に合わせてサービスを調整できます。

2023年には、エコノミー・カテゴリーが約80%のシェアを占め、最大のシェアを占めました。これは、フルサイズ車や高級車と比較して、このカテゴリーの自動車が多く運行されているためと考えられます。

多くのユーザーは短距離から中距離のライドシェアサービスを好むため、あまりお金をかけずに安い車を選ぶ。

エコノミーのライドヘイリングサービスは、コンパクトカーのような費用対効果の高い自動車を対象としています。これらのサービスは、豪華さよりも手頃な価格を好むドライバーにアピールし、短期間の旅行や毎日の通勤に最適です。

毎日/毎週利用のカテゴリーが業界への最大の貢献者となると思われます。主に日々の移動に必要なサービスを利用する人々は、毎週または毎日利用を選択します。

個人は業界の最大シェアを占めています。ライドヘイリングは通常、友人を訪ねたり、仕事に行ったり、スーパーマーケットに行ったりといった定期的な用事のために利用されます。

当レポートでは、世界のライドヘイリングの市場について分析し、市場の基本構造・最新情勢や主な促進・抑制要因、世界全体および地域別・主要国の市場規模の動向見通し (金額ベース、2017~2030年)、車種別・通勤パターン別・エンドユーザー別の詳細動向、現在の市場競合の状況、主要企業のプロファイルなどを調査しております。

目次

第1章 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場指標

第5章 業界の展望

  • 市場力学
    • 動向
    • 促進要因
    • 抑制要因/課題
    • 促進要因/抑制要因の影響分析
  • 新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の影響
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 世界市場

  • 概要
  • 市場収益:車種別 (2017~2030年)
  • 市場収益:通勤パターン別 (2017~2030年)
  • 市場収益:エンドユーザー別 (2017~2030年)
  • 市場収益:地域別 (2017~2030年)

第7章 北米市場

  • 概要
  • 市場収益:車種別 (2017~2030年)
  • 市場収益:通勤パターン別 (2017~2030年)
  • 市場収益:エンドユーザー別 (2017~2030年)
  • 市場収益:国別 (2017~2030年)

第8章 欧州市場

第9章 アジア太平洋市場

第10章 ラテンアメリカ市場

第11章 中東・アフリカ市場

第12章 米国市場

  • 概要
  • 市場収益:車種別 (2017~2030年)
  • 市場収益:通勤パターン別 (2017~2030年)
  • 市場収益:エンドユーザー別 (2017~2030年)

第13章 カナダ市場

第14章 ドイツ市場

第15章 フランス市場

第16章 英国市場

第17章 イタリア市場

第18章 スペイン市場

第19章 日本市場

第20章 中国市場

第21章 インド市場

第22章 オーストラリア市場

第23章 韓国市場

第24章 ブラジル市場

第25章 メキシコ市場

第26章 サウジアラビア市場

第27章 南アフリカ市場

第28章 アラブ首長国連邦 (UAE) 市場

第29章 競合情勢

  • 市場参入企業とその提供品目の一覧
  • 主要企業の競合ベンチマーク
  • 主要企業の製品ベンチマーク
  • 最近の戦略的展開

第30章 企業プロファイル

  • DiDi Global Inc.
  • Uber Technologies Inc.
  • Grab Holdings Inc.
  • OLA Cabs
  • Yandex Taxi B.V.
  • Gett Inc.
  • FREE NOW
  • inDrive
  • RideCekk Inc.
  • Bolt Technology OU
  • VOXTUR SAS
  • Addison Lee Ltd.
  • Aptiv PLC
  • BlaBlaCar
  • Lyft Inc.

第31章 付録

目次
Product Code: 11756

Key Highlights

The ride-hailing market generated a value of USD 153.3 billion in 2023, which will rise to USD 248.3 billion, powering at a 6.1% compound annual growth rate, by 2030.

The rising advancement of information technology and smartphones has resulted in a substantial transformation in the transportation and travel sector.

The ride-sharing service needs three parties to function, specifically, service providers, drivers, and passengers.

The trend of passengers choosing car-sharing services in emerging economies like Vietnam, India, and China has improved, together with the high requirement in developed nations like the U.S. and the U.K.

This has encouraged businesses to enhance their mobile app selection and increase operations to uphold their respective share in a very competitive industry.

A major driver of this industry is on-demand transportation services that offer inclusive real-time feedback on vehicles and drivers.

It also provides innovative features like panic/SOS buttons and precise location tracking, making the ride safer for passengers.

Growing government initiatives on digitization have resulted in a significant transformation in the transportation industry.

The carpooling marketplace provides passengers with different payment choices as per their suitability, online or cash.

These service providers receive payments through online banking, digital wallets, and various other electronic payment means.

Market Insights

North America is likely to advance at the fastest compound annual growth rate, of 8%, during this decade.

The industry is characterized by strong competition between recognized players like Lyft and Uber and evolving regional providers.

The continent has a complex regulatory situation, such as an emphasis on sustainability, safety, and compliance with local rules.

APAC is advancing at an explosive compound annual growth rate, because of the surging middle-class populace, swift technology adoption, and urbanization.

Local providers regularly compete with global ride-hailing players, and services can be tailored to local preferences as well as payment methods.

The economy category was the largest contributor to the industry in 2023, with approximately 80% share.

This can be because more automobiles in this category operate compared to full-size and luxury automobiles.

Numerous users prefer short-to-medium distance ride-sharing services; thus, they select a cheap car without spending too much.

Economy ride-hailing services are intended to be cost-effective automobiles like compact cars. These services appeal to drivers who prefer affordability over luxury and are ideal for short trips and daily commutes.

The daily/weekly category will be the largest contributor to the industry. Those who mainly use these services for their daily transport necessities choose the weekly or daily transport.

It provides an adaptable and practical substitute for personal automobile ownership.

The individual accounts for the largest share of the industry. It is usually employed for regular errands like visiting companions, going to work, and going to the supermarket.

The ride-hailing industry is consolidated in nature. Over the years, many businesses have entered this industry and increased their services.

For instance, Uber Technologies introduced its Uber Comfort, a new ride tier that provides consumers access to fast rides, highly rated drivers at a premium price, and vehicle temperature control.

The service was introduced in 44 cities in 3 US states: Connecticut, Rhode Island, and New Jersey.

Table of Contents

Chapter 1. Research Scope

  • 1.1. Research Objectives
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Analysis Period
  • 1.4. Market Size Breakdown by Segments
    • 1.4.1. Market size breakdown, by vehicle type
    • 1.4.2. Market size breakdown, by commuting pattern
    • 1.4.3. Market size breakdown, by end user
    • 1.4.4. Market size breakdown, by region
    • 1.4.5. Market size breakdown, by country
  • 1.5. Market Data Reporting Unit
    • 1.5.1. Value
  • 1.6. Key Stakeholders

Chapter 2. Research Methodology

  • 2.1. Secondary Research
    • 2.1.1. Paid
    • 2.1.2. Unpaid
    • 2.1.3. P&S Intelligence database
  • 2.2. Primary Research
  • 2.3. Market Size Estimation
  • 2.4. Data Triangulation
  • 2.5. Currency Conversion Rates
  • 2.6. Assumptions for the Study
  • 2.7. Notes and Caveats

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Trends
    • 5.1.2. Drivers
    • 5.1.3. Restraints/challenges
    • 5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints
  • 5.2. Impact of COVID-19
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Bargaining power of buyers
    • 5.3.2. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.3. Threat of new entrants
    • 5.3.4. Intensity of rivalry
    • 5.3.5. Threat of substitutes

Chapter 6. Global Market

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 6.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 6.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 6.5. Market Revenue, by Region (2017-2030)

Chapter 7. North America Market

  • 7.1. Overview
  • 7.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 7.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 7.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 7.5. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 8. Europe Market

  • 8.1. Overview
  • 8.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 8.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 8.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 8.5. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 9. APAC Market

  • 9.1. Overview
  • 9.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 9.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 9.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 9.5. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 10. LATAM Market

  • 10.1. Overview
  • 10.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 10.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 10.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 10.5. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 11. MEA Market

  • 11.1. Overview
  • 11.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 11.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 11.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 11.5. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 12. U.S. Market

  • 12.1. Overview
  • 12.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 12.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 12.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 13. Canada Market

  • 13.1. Overview
  • 13.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 13.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 13.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 14. Germany Market

  • 14.1. Overview
  • 14.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 14.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 14.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 15. France Market

  • 15.1. Overview
  • 15.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 15.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 15.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 16. U.K. Market

  • 16.1. Overview
  • 16.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 16.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 16.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 17. Italy Market

  • 17.1. Overview
  • 17.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 17.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 17.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 18. Spain Market

  • 18.1. Overview
  • 18.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 18.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 18.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 19. Japan Market

  • 19.1. Overview
  • 19.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 19.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 19.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 20. China Market

  • 20.1. Overview
  • 20.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 20.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 20.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 21. India Market

  • 21.1. Overview
  • 21.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 21.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 21.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 22. Australia Market

  • 22.1. Overview
  • 22.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 22.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 22.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 23. South Korea Market

  • 23.1. Overview
  • 23.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 23.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 23.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 24. Brazil Market

  • 24.1. Overview
  • 24.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 24.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 24.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 25. Mexico Market

  • 25.1. Overview
  • 25.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 25.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 25.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 26. Saudi Arabia Market

  • 26.1. Overview
  • 26.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 26.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 26.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 27. South Africa Market

  • 27.1. Overview
  • 27.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 27.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 27.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 28. U.A.E. Market

  • 28.1. Overview
  • 28.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 28.3. Market Revenue, by Commuting Pattern (2017-2030)
  • 28.4. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 29. Competitive Landscape

  • 29.1. List of Market Players and their Offerings
  • 29.2. Competitive Benchmarking of Key Players
  • 29.3. Product Benchmarking of Key Players
  • 29.4. Recent Strategic Developments

Chapter 30. Company Profiles

  • 30.1. DiDi Global Inc.
    • 30.1.1. Business overview
    • 30.1.2. Product and service offerings
    • 30.1.3. Key financial summary
  • 30.2. Uber Technologies Inc.
    • 30.2.1. Business overview
    • 30.2.2. Product and service offerings
    • 30.2.3. Key financial summary
  • 30.3. Grab Holdings Inc.
    • 30.3.1. Business overview
    • 30.3.2. Product and service offerings
    • 30.3.3. Key financial summary
  • 30.4. OLA Cabs
    • 30.4.1. Business overview
    • 30.4.2. Product and service offerings
    • 30.4.3. Key financial summary
  • 30.5. Yandex Taxi B.V.
    • 30.5.1. Business overview
    • 30.5.2. Product and service offerings
    • 30.5.3. Key financial summary
  • 30.6. Gett Inc.
    • 30.6.1. Business overview
    • 30.6.2. Product and service offerings
    • 30.6.3. Key financial summary
  • 30.7. FREE NOW
    • 30.7.1. Business overview
    • 30.7.2. Product and service offerings
    • 30.7.3. Key financial summary
  • 30.8. inDrive
    • 30.8.1. Business overview
    • 30.8.2. Product and service offerings
    • 30.8.3. Key financial summary
  • 30.9. RideCekk Inc.
    • 30.9.1. Business overview
    • 30.9.2. Product and service offerings
    • 30.9.3. Key financial summary
  • 30.10. Bolt Technology OU
    • 30.10.1. Business overview
    • 30.10.2. Product and service offerings
    • 30.10.3. Key financial summary
  • 30.11. VOXTUR SAS
    • 30.11.1. Business overview
    • 30.11.2. Product and service offerings
    • 30.11.3. Key financial summary
  • 30.12. Addison Lee Ltd.
    • 30.12.1. Business overview
    • 30.12.2. Product and service offerings
    • 30.12.3. Key financial summary
  • 30.13. Aptiv PLC
    • 30.13.1. Business overview
    • 30.13.2. Product and service offerings
    • 30.13.3. Key financial summary
  • 30.14. BlaBlaCar
    • 30.14.1. Business overview
    • 30.14.2. Product and service offerings
    • 30.14.3. Key financial summary
  • 30.15. Lyft Inc.
    • 30.15.1. Business overview
    • 30.15.2. Product and service offerings
    • 30.15.3. Key financial summary

Chapter 31. Appendix

  • 31.1. Abbreviations
  • 31.2. Sources and References
  • 31.3. Related Reports