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市場調査レポート
商品コード
1477039

二輪車ロジスティクスの世界市場:市場規模・シェア分析 - 動向、促進要因、競合情勢、将来予測 (2024年~2030年)

Two-Wheeler Logistics Market Size & Share Analysis - Trends, Drivers, Competitive Landscape, and Forecasts (2024 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 260 Pages
納期
2~3営業日
二輪車ロジスティクスの世界市場:市場規模・シェア分析 - 動向、促進要因、競合情勢、将来予測 (2024年~2030年)
出版日: 2024年03月01日
発行: Prescient & Strategic Intelligence
ページ情報: 英文 260 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界の二輪車ロジスティクス市場は、2023年に1,249億米ドルの収益を生み出し、20.5%のCAGRで成長して、2030年には4,580億米ドルの規模に達すると思われます。この成長は主に、これらのサービスの費用対効果と利便性、リアルタイム追跡技術の導入、eコマース部門の隆盛によるものです。

輸送・ロジスティクス分野は、リアルタイム追跡技術の導入など、大きな変化を経験しています。特にIoTは多くの分野で普及しつつあり、その中でも物流と輸送は主要産業と考えられています。急増するニーズを維持するビジネスを支援するため、テクノロジーは配送プロセスにおけるリアルタイムの追跡ソリューションを提供することで、物流を変革しつつあります。

低排出ガスで環境に優しい自動車の導入を促進するため、登録税の引き下げや、税金の払い戻しや補助金といった様々な債務が、各国政府によって提供されています。補助金は、電動バイクやスクーターをビジネスや個人目的の消費者にとってより現実的なものにし、業界を支援しています。

以上の要因から、世界各国で電動オートバイやスクーターが急速に普及しています。

主要な洞察

2023年にはアジア太平洋が業界の主要シェアを占め、今後数年間はさらに21.0%という最も速いCAGRで進むと思われます。これは、中国やインドを含むAPACの新興経済圏で二輪車ロジスティクスサービスのニーズが高いためです。

スクーター・カテゴリーが業界をリードしており、この10年間に20.8%という最速の速度でさらに推進すると思われます。これは、スクーターが急速に加速し、軽量で移動が容易であるため、受け入れられつつあることに起因しています。

eコマース・カテゴリーは、2023年に業界の約45%という圧倒的なシェアを占めました。これは、消費者基盤が拡大しているためですが、消費者の購買パターンや期待も変化しており、消費者は現在、競合力のある価格設定とともに、無料かつ迅速な配送を期待しています。

食品宅配は、今後数年間で、20.9%という最も速いペースで推進すると思われます。これは主に、顧客の選択肢の融合、食品注文の適合性、デジタル変革によるものです。

電動式カテゴリーは、今後数年間で、20.7%という高い成長率を示すと思われます。これは、電気自動車がデリバリーサービス業者にとって環境に優しく、手頃な価格で効率的な輸送手段であることが証明されているためです。一方、従来型燃料カテゴリーは、2023年において業界の約75%という大きなシェアを占めています。これは、インフラが整備されていること、給油プロセスがスムーズであること、アクセスが広く普及していること、人気があることなどに起因しています。

企業対消費者 (B2C) は業界をリードしており、今後数年間は約80%という最も速い複合年間成長率で推進すると思われます。

当レポートでは、世界の二輪車ロジスティクスの市場について分析し、市場の基本構造・最新情勢や主な促進・抑制要因、世界全体および地域別・主要国の市場規模の動向見通し (金額ベース、2017~2030年)、セグメント別の詳細動向、現在の市場競争の状況、主要企業のプロファイルなどを調査しております。

目次

第1章 分析範囲

第2章 分析手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場指標

第5章 業界の展望

  • 市場力学
    • 動向
    • 促進要因
    • 抑制要因/課題
    • 促進要因/抑制要因の影響分析
  • 新型コロナウイルス感染症 (COVID-19) の影響
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 世界市場

  • 概要
  • 市場収益:車種別 (2017~2030年)
  • 市場収益:サービス別 (2017~2030年)
  • 市場収益:推進方式別 (2017~2030年)
  • 市場収益:最終用途別 (2017~2030年)
  • 市場収益:地域別 (2017~2030年)

第7章 北米市場

  • 概要
  • 市場収益:車種別 (2017~2030年)
  • 市場収益:サービス別 (2017~2030年)
  • 市場収益:推進方式別 (2017~2030年)
  • 市場収益:最終用途別 (2017~2030年)
  • 市場収益:国別 (2017~2030年)

第8章 欧州市場

第9章 アジア太平洋市場

第10章 ラテンアメリカ市場

第11章 中東・アフリカ市場

第12章 米国市場

  • 概要
  • 市場収益:車種別 (2017~2030年)
  • 市場収益:サービス別 (2017~2030年)
  • 市場収益:推進方式別 (2017~2030年)
  • 市場収益:最終用途別 (2017~2030年)

第13章 カナダ市場

第14章 ドイツ市場

第15章 フランス市場

第16章 英国市場

第17章 イタリア市場

第18章 スペイン市場

第19章 日本市場

第20章 中国市場

第21章 インド市場

第22章 オーストラリア市場

第23章 韓国市場

第24章 ブラジル市場

第25章 メキシコ市場

第26章 サウジアラビア市場

第27章 南アフリカ市場

第28章 アラブ首長国連邦 (UAE) 市場

第29章 競合情勢

  • 市場収益:提供品目別 (2017~2030年)
  • 市場収益:業種別 (2017~2030年)
  • 市場収益:プラットフォーム別 (2017~2030年)
  • 市場収益:地域別 (2017~2030年)

第30章 企業プロファイル

  • Deutsche Post AG
  • Stuart Delivery Ltd.
  • Shippify Inc.
  • Bringg Delivery Technologies Ltd.
  • Meituan
  • Beijing Xiaoju Technology Co. Ltd. (Didi Chuxing)
  • Lalamove EasyVan (Thailand) Co. Ltd.
  • Glovoapp23 SL
  • Roofoods Limited
  • FedEx Corporation
  • Amazon.com Inc.

第31章 付録

目次
Product Code: 11855

The two-wheeler logistics market generated a value of USD 124.9 billion in 2023, and it will touch USD 458.0 billion, propelling at a 20.5% compound annual growth rate, by 2030.

This growth is mainly because of the cost-effectiveness and convenience of these services, the incorporation of real-time tracking technology, and the thriving e-commerce sector.

The transportation and logistics sectors are experiencing substantial changes, such as the incorporation of real-time tracking technology.

IoT is becoming prevalent in many sectors, with logistics and transportation being considered the main industries in this regard.

To assist businesses in maintaining the surging need, technology is transforming logistics by offering real-time tracking solutions in the process of delivery.

To promote the adoption of eco-friendly automobiles with low emissions, decreases in the registration tax and various other liabilities like tax rebates and subsidies, have been provided by governments across many nations.

Subsidies have assisted the industry by making electric motorcycles and scooters more viable for consumers for business and personal purposes.

These factors are accountable for the surge in the acceptance of electric motorcycles and scooters across different nations.

Key Insights

APAC accounted for the leading share of the industry in 2023, and it will further advance at the fastest compound annual growth rate, of 21.0%, in the years to come.

This will be because of the high need for two-wheeler logistics services in the emerging economies of APAC, including China and India.

The scooter category is leading the industry, and it will further propel at the fastest rate, of 20.8%, during this decade.

This is attributed to the rising acceptance of scooters because of their rapid acceleration, light build, and ease of mobility.

The e-commerce category accounted for the dominating share of the industry in 2023, of approximately 45%.

This is because of the increasing consumer base; however, consumer's buying patterns and expectations are also shifting, with consumers now expecting free and rapid shipping, along with competitive pricing.

Food delivery will propel at the fastest rate, of 20.9%, in the years to come. This will be mainly because of the merging customer choices, the suitability of ordering food, and digital transformation.

The electrical category will observe a higher growth rate, of 20.7%, in the years to come. This is because electric vehicles have proven to be an environment-friendly, affordable, and efficient means of transportation for delivery service providers.

The conventional fuel-based category accounted for a larger share of the industry in 2023, of approximately 75%. This can be attributed to their developed infrastructure, smooth refueling process, widespread accessibility, and popularity.

Business-to-consumer (B2C) is leading the industry, and it will also propel at the fastest compound annual growth rate, of approximately 80%, in the coming years.

There are numerous players in this industry that emphasize on developing and launching electric two-wheelers to increase their customer range.

Several global and regional companies are tirelessly working on advanced methods to effectively introduce new electric models in the vehicle sector to enhance their market presence.

Players are also involved in collaborations, partnerships, acquisitions, and mergers, to enhance their competitiveness.

Table of Contents

Chapter 1. Research Scope

  • 1.1. Research Objectives
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Analysis Period
  • 1.4. Market Size Breakdown by Segments
    • 1.4.1. Market size breakdown, by vehicle type
    • 1.4.2. Market size breakdown, by service
    • 1.4.3. Market size breakdown, by propulsion type
    • 1.4.4. Market size breakdown, by end use
    • 1.4.5. Market size breakdown, by region
    • 1.4.6. Market size breakdown, by country
  • 1.5. Market Data Reporting Unit
    • 1.5.1. Value
  • 1.6. Key Stakeholders

Chapter 2. Research Methodology

  • 2.1. Secondary Research
    • 2.1.1. Paid
    • 2.1.2. Unpaid
    • 2.1.3. P&S Intelligence database
  • 2.2. Primary Research
  • 2.3. Market Size Estimation
  • 2.4. Data Triangulation
  • 2.5. Currency Conversion Rates
  • 2.6. Assumptions for the Study
  • 2.7. Notes and Caveats

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Trends
    • 5.1.2. Drivers
    • 5.1.3. Restraints/challenges
    • 5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints
  • 5.2. Impact of COVID-19
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Bargaining power of buyers
    • 5.3.2. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.3. Threat of new entrants
    • 5.3.4. Intensity of rivalry
    • 5.3.5. Threat of substitutes

Chapter 6. Global Market

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 6.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 6.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 6.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)
  • 6.6. Market Revenue, by Region (2017-2030)

Chapter 7. North America Market

  • 7.1. Overview
  • 7.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 7.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 7.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 7.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)
  • 7.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 8. Europe Market

  • 8.1. Overview
  • 8.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 8.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 8.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 8.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)
  • 8.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 9. APAC Market

  • 9.1. Overview
  • 9.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 9.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 9.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 9.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)
  • 9.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 10. LATAM Market

  • 10.1. Overview
  • 10.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 10.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 10.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 10.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)
  • 10.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 11. MEA Market

  • 11.1. Overview
  • 11.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 11.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 11.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 11.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)
  • 11.6. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 12. U.S. Market

  • 12.1. Overview
  • 12.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 12.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 12.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 12.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)

Chapter 13. Canada Market

  • 13.1. Overview
  • 13.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 13.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 13.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 13.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)

Chapter 14. Germany Market

  • 14.1. Overview
  • 14.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 14.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 14.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 14.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)

Chapter 15. France Market

  • 15.1. Overview
  • 15.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 15.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 15.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 15.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)

Chapter 16. U.K. Market

  • 16.1. Overview
  • 16.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 16.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 16.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 16.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)

Chapter 17. Italy Market

  • 17.1. Overview
  • 17.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 17.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 17.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 17.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)

Chapter 18. Spain Market

  • 18.1. Overview
  • 18.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 18.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 18.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 18.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)

Chapter 19. Japan Market

  • 19.1. Overview
  • 19.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 19.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 19.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 19.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)

Chapter 20. China Market

  • 20.1. Overview
  • 20.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 20.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 20.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 20.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)

Chapter 21. India Market

  • 21.1. Overview
  • 21.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 21.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 21.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 21.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)

Chapter 22. Australia Market

  • 22.1. Overview
  • 22.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 22.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 22.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 22.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)

Chapter 23. South Korea Market

  • 23.1. Overview
  • 23.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 23.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 23.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 23.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)

Chapter 24. Brazil Market

  • 24.1. Overview
  • 24.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 24.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 24.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 24.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)

Chapter 25. Mexico Market

  • 25.1. Overview
  • 25.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 25.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 25.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 25.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)

Chapter 26. Saudi Arabia Market

  • 26.1. Overview
  • 26.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 26.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 26.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 26.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)

Chapter 27. South Africa Market

  • 27.1. Overview
  • 27.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 27.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 27.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 27.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)

Chapter 28. U.A.E. Market

  • 28.1. Overview
  • 28.2. Market Revenue, by Vehicle Type (2017-2030)
  • 28.3. Market Revenue, by Service (2017-2030)
  • 28.4. Market Revenue, by Propulsion Type (2017-2030)
  • 28.5. Market Revenue, by End Use (2017-2030)

Chapter 29. Competitive Landscape

  • 29.1. List of Market Players and their Offerings
  • 29.2. Competitive Benchmarking of Key Players
  • 29.3. Product Benchmarking of Key Players
  • 29.4. Recent Strategic Developments

Chapter 30. Company Profiles

  • 30.1. Deutsche Post AG
    • 30.1.1. Business overview
    • 30.1.2. Product and service offerings
    • 30.1.3. Key financial summary
  • 30.2. Stuart Delivery Ltd.
    • 30.2.1. Business overview
    • 30.2.2. Product and service offerings
    • 30.2.3. Key financial summary
  • 30.3. Shippify Inc.
    • 30.3.1. Business overview
    • 30.3.2. Product and service offerings
    • 30.3.3. Key financial summary
  • 30.4. Bringg Delivery Technologies Ltd.
    • 30.4.1. Business overview
    • 30.4.2. Product and service offerings
    • 30.4.3. Key financial summary
  • 30.5. Meituan
    • 30.5.1. Business overview
    • 30.5.2. Product and service offerings
    • 30.5.3. Key financial summary
  • 30.6. Beijing Xiaoju Technology Co. Ltd. (Didi Chuxing)
    • 30.6.1. Business overview
    • 30.6.2. Product and service offerings
    • 30.6.3. Key financial summary
  • 30.7. Lalamove EasyVan (Thailand) Co. Ltd.
    • 30.7.1. Business overview
    • 30.7.2. Product and service offerings
    • 30.7.3. Key financial summary
  • 30.8. Glovoapp23 SL
    • 30.8.1. Business overview
    • 30.8.2. Product and service offerings
    • 30.8.3. Key financial summary
  • 30.9. Roofoods Limited
    • 30.9.1. Business overview
    • 30.9.2. Product and service offerings
    • 30.9.3. Key financial summary
  • 30.10. FedEx Corporation
    • 30.10.1. Business overview
    • 30.10.2. Product and service offerings
    • 30.10.3. Key financial summary
  • 30.11. Amazon.com Inc.
    • 30.11.1. Business overview
    • 30.11.2. Product and service offerings
    • 30.11.3. Key financial summary

Chapter 31. Appendix

  • 31.1. Abbreviations
  • 31.2. Sources and References
  • 31.3. Related Reports