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市場調査レポート
商品コード
1539308

ヘルスケアIot市場:世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024-2031年予測

Healthcare Iot Market: Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2031

出版日: | 発行: Persistence Market Research | ページ情報: 英文 320 Pages | 納期: 2~5営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ヘルスケアIot市場:世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024-2031年予測
出版日: 2024年08月16日
発行: Persistence Market Research
ページ情報: 英文 320 Pages
納期: 2~5営業日
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概要

Persistence Market Research社はこのほど、世界のヘルスケアIoT市場に関する広範なレポートを発行し、推進力、新たな動向、機会、課題など、主要な市場力学の徹底的な分析を提供しました。本レポートは市場情勢を包括的に理解し、利害関係者が十分な情報に基づいた意思決定を行えるよう支援します。

主な洞察

  • ヘルスケアIoT市場規模(2024E):1,389億米ドル
  • 予測市場規模(2031F):2,783億米ドル
  • 世界市場成長率(CAGR 2024年~2031年):8.0%

ヘルスケアIoT市場- レポート範囲:

ヘルスケアIoT市場には、遠隔モニタリング、慢性疾患の管理、患者ケアの強化を可能にするさまざまな接続機器やシステムが含まれます。これらのソリューションは、モノのインターネット(IoT)を活用してリアルタイムでデータを収集、分析、送信し、より効率的なヘルスケアの提供を促進します。バイタルサインを監視するウェアラブルデバイスから、資源配分を最適化するスマート病院システムまで、ヘルスケアIoTは医療分野に革命をもたらしています。この市場を牽引しているのは、個別化医療への需要の高まり、IoT技術の進歩、費用対効果の高い医療ソリューションへの注目の高まりです。

市場促進要因:

世界のヘルスケアIoT市場は、慢性疾患の有病率の上昇、遠隔患者モニタリングのニーズの増加、個別化医療の推進など、いくつかの主要な要因によって推進されています。IoT技術は、より正確でタイムリーな健康介入を可能にし、医療施設の負担を軽減しています。AIや機械学習とIoTシステムの統合は、その能力をさらに高め、患者の転帰改善につながります。遠隔医療の普及とシームレスな患者データ交換の必要性も、市場の急成長に寄与しています。

市場抑制要因:

ヘルスケアIoT市場は、その有望な成長にもかかわらず、データプライバシーに関する懸念やIoTインフラに関連する高コストなどの課題に直面しています。コネクテッド化が進む環境において患者データのセキュリティを確保することは重大な懸念事項であり、規制要件が複雑さを増しています。さらに、ヘルスケア環境へのIoT導入に必要な初期投資は、特に小規模なヘルスケアプロバイダーにとっては障壁となり得る。こうした課題を克服するには、強固なサイバーセキュリティ対策と、さまざまなヘルスケア環境に拡張可能なコスト効率の高いIoTソリューションが必要です。

市場機会:

ヘルスケアIoT市場は、技術革新と進化する医療ニーズによって大きな成長機会がもたらされます。高度なアナリティクスとAIをIoT機器に統合することで、潜在的な健康問題を特定し、それが重大になる前に対処できる予測医療への道が開かれつつあります。また、スマートなウェアラブルデバイスの採用拡大や、在宅ヘルスケアにおけるIoTアプリケーションの拡大も、市場成長の新たな道を切り開いています。戦略的パートナーシップ、研究開発への投資、相互運用可能なソリューションの開拓は、こうした機会を活用して市場拡大を推進しようとする企業にとって極めて重要です。

本レポートで扱う主な質問

  • ヘルスケアIoT市場の世界の成長を促進する主な要因は何か?
  • ヘルスケアIoTの採用をリードしているアプリケーションと地域はどこか?
  • 技術の進歩はヘルスケアIoT市場の競合情勢をどのように変えているか?
  • ヘルスケアIoT市場の主要プレーヤーは誰で、競争力を維持するためにどのような戦略を採用しているのか?
  • 世界のヘルスケアIoT市場の新たな動向と将来性は?

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

  • 市場範囲/ 分類
  • 市場の定義/ 範囲/ 制限

第3章 主要な市場動向

  • 市場に影響を与える主な動向
    • ヘルスケア分野におけるIoTプラットフォームの導入
    • ヘルスケアとライフサイエンスにおけるAI/MLの活用
    • ヘルスケアにおけるビッグデータと分析の導入
    • クラウド技術の導入
    • 接続型医療機器の成長
  • ヘルスケアIoT製品のイノベーション/開発動向
  • 成功の鍵となる要素

第4章 ヘルスケアIoTソリューション- 価格分析

  • 製品別の価格分析
  • 平均価格分析ベンチマーク

第5章 COVID-19の影響分析

  • COVID-19がヘルスケアIoT市場に与える影響
    • COVID-19以前の市場成長
    • COVID-19後の市場の成長
  • 予想される回復シナリオ(短期・中期・長期)
  • ヘルスケアIoTソリューションベンダーにとっての重要なアクションポイント

第6章 市場構造分析

  • 企業階層別市場分析
  • 市場集中
  • 主要企業の市場シェア分析
  • 市場プレゼンス分析

第7章 世界のヘルスケアIoTデバイス市場の需要(数量)分析

  • 市場(数量)分析、2019-2023
  • 市場(数量)予測、2024年~2031年
    • 前年比成長動向分析

第8章 世界のヘルスケアIoT市場の需要(金額)分析

  • 市場(金額)分析、2019~2023年
  • 市場(金額)予測、2024~2031年
    • 前年比成長動向分析
    • 絶対的収益機会

第9章 市場背景

  • マクロ経済要因
  • 予測要因- 関連性と影響
  • バリューチェーン
  • 市場力学

第10章 世界のヘルスケアIoT市場分析:コンポーネント別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 市場規模(金額)分析、2019年~2023年
  • 市場規模(金額)分析と予測、2024~2031年
    • デバイス
      • ウェアラブル医療機器
      • 摂取可能なセンサー
      • ウェアラブルバイオセンサー
      • その他
    • ソフトウェア
      • ヘルスケアIoTプラットフォーム
      • 患者管理およびモニタリングアプリ
      • 遠隔医療ソフトウェア
      • その他
    • サービス
      • プロフェッショナルサービス
        • コンサルティング
        • 統合と実装
        • サポートとメンテナンス
      • マネージドサービス
  • コンポーネント別市場の魅力分析

第11章 世界のヘルスケアIoT市場分析:アプリケーション別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 市場規模(金額)分析、2019年~2023年
  • 市場規模(金額)分析と予測、2024~2031年
    • 遠隔患者モニタリング
    • 診断
    • 疾病管理
    • 遠隔医療
    • その他
  • アプリケーション別の市場の魅力分析

第12章 世界ヘルスケアIoT市場分析:エンドユーザー別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 市場規模(金額)分析、2019~2023年
  • 市場規模(金額)分析と予測、2024~2031年
    • 病院・クリニック
    • 診断センター
    • リハビリテーションセンター
    • 健康保険会社
    • その他
  • エンドユーザー別市場の魅力分析

第13章 世界ヘルスケアIoT市場分析:地域別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 市場規模(金額)分析、2019年~2023年
  • 市場規模(金額)分析と予測、2024~2031年
    • 北米
    • ラテンアメリカ
    • 欧州
    • 東アジア
    • 南アジア・太平洋
    • 中東・アフリカ
  • 地域別市場の魅力分析

第14章 北米のヘルスケアIoT市場分析

第15章 ラテンアメリカのヘルスケアIoT市場分析

第16章 欧州のヘルスケアIoT市場分析

第17章 南アジアおよび太平洋地域のヘルスケアIoT市場分析

第18章 東アジアのヘルスケアIoT市場分析

第19章 中東およびアフリカのヘルスケアIoT市場分析

第20章 主要国と新興国の分析-ヘルスケアIoT市場

  • 米国ヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • カナダのヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • メキシコのヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • ブラジルのヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • ドイツのヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • イタリアのヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • フランスのヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • 英国ヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • スペインのヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • ベネルクスヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • ロシアのヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • 中国ヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • 日本のヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • 韓国のヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • インドのヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • ASEANヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • オーストラリアとニュージーランドのヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • GCC諸国のヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • トルコのヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
  • 南アフリカのヘルスケアIoT市場分析
    • コンポーネント別
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別

第21章 競合分析

  • 競合ダッシュボード
  • 主要ベンダーによる主要戦略
  • 競合の詳細
    • IBM Corporation
    • Koninklijke Philips NV
    • Siemens Healthineers
    • GE Healthcare
    • Honeywell International Inc.
    • Cerner Corporation
    • Proteus Digital Health, Inc.
    • Huawei Technologies Co., Ltd.
    • Bosch Healthcare Solutions
    • Medtronic
    • Biotronik
    • Boston Scientific Corporation
    • Capsule Technologies, Inc.
    • STANLEY Healthcare
    • Microsoft Corporation
    • OSPLabs
    • Care Innovations
    • AMD Global Telemedicine, Inc.
    • Aerotel Medical Systems Ltd.
    • HQSoftware

第22章 使用される前提条件と頭字語

第23章 調査手法

目次
Product Code: PMRREP31698

Persistence Market Research has recently published an extensive report on the global Healthcare IoT market, providing a thorough analysis of key market dynamics, including driving forces, emerging trends, opportunities, and challenges. This report delivers a comprehensive understanding of the market landscape, helping stakeholders make informed decisions.

Key Insights:

  • Healthcare IoT Market Size (2024E): USD 138.9 billion
  • Projected Market Value (2031F): USD 278.3 billion
  • Global Market Growth Rate (CAGR 2024 to 2031): 8.0%

Healthcare IoT Market - Report Scope:

The Healthcare IoT market encompasses a range of connected devices and systems that enable remote monitoring, management of chronic conditions, and enhanced patient care. These solutions leverage the Internet of Things (IoT) to collect, analyze, and transmit data in real-time, facilitating more efficient healthcare delivery. From wearable devices that monitor vital signs to smart hospital systems that optimize resource allocation, Healthcare IoT is revolutionizing the medical field. The market is driven by the increasing demand for personalized healthcare, advancements in IoT technology, and the growing focus on cost-effective healthcare solutions.

Market Growth Drivers:

The global Healthcare IoT market is propelled by several key factors, including the rising prevalence of chronic diseases, the increasing need for remote patient monitoring, and the push towards personalized medicine. IoT technologies are enabling more accurate and timely health interventions, reducing the burden on healthcare facilities. The integration of AI and machine learning with IoT systems is further enhancing their capabilities, leading to better patient outcomes. The growing adoption of telemedicine and the need for seamless patient data exchange are also contributing to the market's rapid growth.

Market Restraints:

Despite its promising growth, the Healthcare IoT market faces challenges such as data privacy concerns and the high costs associated with IoT infrastructure. Ensuring the security of patient data in an increasingly connected environment is a significant concern, with regulatory requirements adding to the complexity. Additionally, the initial investment required for IoT implementation in healthcare settings can be a barrier, particularly for smaller healthcare providers. Overcoming these challenges requires robust cybersecurity measures and cost-effective IoT solutions that can be scaled across different healthcare environments.

Market Opportunities:

The Healthcare IoT market presents significant growth opportunities driven by technological innovations and evolving healthcare needs. The integration of advanced analytics and AI with IoT devices is paving the way for predictive healthcare, where potential health issues can be identified and addressed before they become critical. The increasing adoption of smart wearable devices and the expansion of IoT applications in home healthcare are also creating new avenues for market growth. Strategic partnerships, investments in R&D, and the development of interoperable solutions will be crucial for companies looking to capitalize on these opportunities and drive market expansion.

Key Questions Answered in the Report:

  • What are the primary factors driving the growth of the Healthcare IoT market globally?
  • Which applications and regions are leading the adoption of Healthcare IoT?
  • How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the Healthcare IoT market?
  • Who are the key players in the Healthcare IoT market, and what strategies are they employing to stay competitive?
  • What are the emerging trends and future prospects in the global Healthcare IoT market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading companies in the global Healthcare IoT market, such as Philips Healthcare, GE Healthcare, and Medtronic, are focusing on innovation, technological advancements, and strategic collaborations to maintain a competitive edge. These companies are investing heavily in R&D to develop cutting-edge IoT solutions that enhance patient care, improve operational efficiency, and ensure data security. Partnerships with technology providers, healthcare institutions, and data analytics firms are essential for expanding market reach and driving the adoption of IoT in healthcare. Emphasizing patient-centric approaches, robust data protection measures, and flexible solution offerings are key strategies for sustaining leadership in the rapidly evolving Healthcare IoT market.

Key Companies Profiled:

  • IBM Corporation
  • Koninklijke Philips N.V.
  • Siemens Healthineers
  • GE Healthcare
  • Honeywell International Inc.
  • Cerner Corporation
  • Proteus Digital Health, Inc.
  • Huawei Technologies Co., Ltd.
  • Bosch Healthcare Solutions
  • Medtronic
  • Biotronik
  • Boston Scientific Corporation
  • Capsule Technologies, Inc.
  • STANLEY Healthcare
  • Microsoft Corporation
  • OSPLabs
  • Care Innovations
  • AMD Global Telemedicine, Inc.
  • Aerotel Medical Systems Ltd.
  • HQSoftware

Healthcare IoT Market Segmentation

By Component

  • Devices
  • Software
  • Remote Device Management
  • Data Analytics
  • Compliance and Security
  • Asset Performance Management
  • Services

By Application

  • Telemedicine
  • Patient Monitoring
  • Operations and Workflow Management
  • Remote Scanning
  • Sample Management

By End-User

  • Laboratory Research
  • Hospitals
  • Clinics

By Region

  • North America
  • Latin America
  • Europe
  • Middle East & Africa
  • Asia Pacific

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Global Market Outlook
  • 1.2. Demand Side Trends
  • 1.3. Supply Side Trends
  • 1.4. Analysis and Recommendations

2. Market Overview

  • 2.1. Market Coverage / Taxonomy
  • 2.2. Market Definition / Scope / Limitations

3. Key Market Trends

  • 3.1. Key Trends Impacting the Market
    • 3.1.1. Adoption of IoT Platforms in Healthcare Sector
    • 3.1.2. Use of AI/ML in Healthcare & Life Science
    • 3.1.3. Adoption of Big Data & Analytics in Healthcare
    • 3.1.4. Cloud Technology Adoption
    • 3.1.5. Connected Medical Devices Growth
  • 3.2. Healthcare IoT Product Innovation / Development Trends
  • 3.3. Key Success Factors

4. Healthcare IoT Solutions- Pricing Analysis

  • 4.1. Pricing Analysis, By Products
  • 4.2. Average Pricing Analysis Benchmark

5. COVID-19 Impact Analysis

  • 5.1. Impact of COVID-19 on Healthcare IoT Market
    • 5.1.1. Pre-COVID-19 Market Growth
    • 5.1.2. Post-COVID-19 Market Growth
  • 5.2. Expected Recovery Scenario (Short Term/Mid Term/Long Term)
  • 5.3. Key Action Points for Healthcare IoT Solution Vendors

6. Market Structure Analysis

  • 6.1. Market Analysis by Tier of Companies
  • 6.2. Market Concentration
  • 6.3. Market Share Analysis of Top Players
  • 6.4. Market Presence Analysis
    • 6.4.1. Regional footprint by Players
    • 6.4.2. Product footprint by Players
    • 6.4.3. Channel footprint by Players

7. Global Healthcare IoT Devices Market Demand (in Volume in '000 Units) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2031

  • 7.1. Historical Market Volume ('000 Units) Analysis, 2019-2023
  • 7.2. Current and Future Market Volume ('000 Units) Projections, 2024-2031
    • 7.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis

8. Global Healthcare IoT Market Demand (in Value in US$ Bn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2031

  • 8.1. Historical Market Value (US$ Bn) Analysis, 2019-2023
  • 8.2. Current and Future Market Value (US$ Bn) Projections, 2024-2031
    • 8.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
    • 8.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis

9. Market Background

  • 9.1. Macro-Economic Factors
    • 9.1.1. GDP Growth Outlook
    • 9.1.2. ICT Spending Growth
    • 9.1.3. Rapid Urbanization Rates
    • 9.1.4. Smartphone Penetration
    • 9.1.5. Internet Penetration Rates
  • 9.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
    • 9.2.1. Impact of COVID-19 on Global Economic Growth
    • 9.2.2. Historic Growth of Healthcare IoT Solution Vendors
    • 9.2.3. New Wearable Product Developments
    • 9.2.4. IoT Technology Growth
  • 9.3. Value Chain
  • 9.4. Market Dynamics
    • 9.4.1. Drivers
    • 9.4.2. Restraints
    • 9.4.3. Opportunities

10. Global Healthcare IoT Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, by Component

  • 10.1. Introduction / Key Findings
  • 10.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Component, 2019-2023
  • 10.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Component, 2024-2031
    • 10.3.1. Devices
      • 10.3.1.1. Wearable Medical Devices
      • 10.3.1.2. Ingestible Sensors
      • 10.3.1.3. Wearable Biosensors
      • 10.3.1.4. Others
    • 10.3.2. Software
      • 10.3.2.1. Healthcare IoT Platforms
      • 10.3.2.2. Patient Management & Monitoring Apps
      • 10.3.2.3. Telehealth Software
      • 10.3.2.4. Others
    • 10.3.3. Services
      • 10.3.3.1. Professional Services
        • 10.3.3.1.1. Consulting
        • 10.3.3.1.2. Integration & Implementation
        • 10.3.3.1.3. Support & Maintenance
      • 10.3.3.2. Managed Services
  • 10.4. Market Attractiveness Analysis By Component

11. Global Healthcare IoT Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, by Application

  • 11.1. Introduction / Key Findings
  • 11.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Application, 2019-2023
  • 11.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Application, 2024-2031
    • 11.3.1. Remote Patient Monitoring
    • 11.3.2. Diagnostics
    • 11.3.3. Disease Management
    • 11.3.4. Telemedicine
    • 11.3.5. Others
  • 11.4. Market Attractiveness Analysis By Application

12. Global Healthcare IoT Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, by End User

  • 12.1. Introduction / Key Findings
  • 12.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By End User, 2019-2023
  • 12.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By End User, 2024-2031
    • 12.3.1. Hospitals & Clinics
    • 12.3.2. Diagnostic Centers
    • 12.3.3. Rehabilitation Centers
    • 12.3.4. Health Insurance Companies
    • 12.3.5. Others
  • 12.4. Market Attractiveness Analysis By End User

13. Global Healthcare IoT Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031, by Region

  • 13.1. Introduction / Key Findings
  • 13.2. Historical Market Size (US$ Bn) Analysis By Region, 2019-2023
  • 13.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Analysis and Forecast By Region, 2024-2031
    • 13.3.1. North America
    • 13.3.2. Latin America
    • 13.3.3. Europe
    • 13.3.4. East Asia
    • 13.3.5. South Asia & Pacific
    • 13.3.6. Middle East & Africa
  • 13.4. Market Attractiveness Analysis By Region

14. North America Healthcare IoT Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 14.1. Introduction
  • 14.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 14.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 14.3.1. By Component
    • 14.3.2. By Application
    • 14.3.3. By End User
    • 14.3.4. By Country
      • 14.3.4.1. U.S.
      • 14.3.4.2. Canada
  • 14.4. Market Attractiveness Analysis
    • 14.4.1. By Component
    • 14.4.2. By Application
    • 14.4.3. By End User
    • 14.4.4. By Country
  • 14.5. Market Trends
  • 14.6. Key Market Participants - Intensity Mapping

15. Latin America Healthcare IoT Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 15.1. Introduction
  • 15.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 15.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 15.3.1. By Component
    • 15.3.2. By Application
    • 15.3.3. By End User
    • 15.3.4. By Country
      • 15.3.4.1. Brazil
      • 15.3.4.2. Mexico
      • 15.3.4.3. Rest of Latin America
  • 15.4. Market Attractiveness Analysis
    • 15.4.1. By Component
    • 15.4.2. By Application
    • 15.4.3. By End User
    • 15.4.4. By Country
  • 15.5. Market Trends
  • 15.6. Key Market Participants - Intensity Mapping

16. Europe Healthcare IoT Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 16.1. Introduction
  • 16.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 16.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 16.3.1. By Component
    • 16.3.2. By Application
    • 16.3.3. By End User
    • 16.3.4. By Country
      • 16.3.4.1. Germany
      • 16.3.4.2. Italy
      • 16.3.4.3. France
      • 16.3.4.4. U.K.
      • 16.3.4.5. Spain
      • 16.3.4.6. BENELUX
      • 16.3.4.7. Russia
      • 16.3.4.8. Rest of Europe
  • 16.4. Market Attractiveness Analysis
    • 16.4.1. By Component
    • 16.4.2. By Application
    • 16.4.3. By End User
    • 16.4.4. By Country
  • 16.5. Market Trends
  • 16.6. Key Market Participants - Intensity Mapping

17. South Asia & Pacific Healthcare IoT Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 17.1. Introduction
  • 17.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 17.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 17.3.1. By Component
    • 17.3.2. By Application
    • 17.3.3. By End User
    • 17.3.4. By Country
      • 17.3.4.1. India
      • 17.3.4.2. Thailand
      • 17.3.4.3. Indonesia
      • 17.3.4.4. Malaysia
      • 17.3.4.5. Australia & New Zealand
      • 17.3.4.6. Rest of South Asia
  • 17.4. Market Attractiveness Analysis
    • 17.4.1. By Component
    • 17.4.2. By Application
    • 17.4.3. By End User
    • 17.4.4. By Country
  • 17.5. Market Trends
  • 17.6. Key Market Participants - Intensity Mapping

18. East Asia Healthcare IoT Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 18.1. Introduction
  • 18.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 18.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 18.3.1. By Component
    • 18.3.2. By Application
    • 18.3.3. By End User
    • 18.3.4. By Country
      • 18.3.4.1. China
      • 18.3.4.2. Japan
      • 18.3.4.3. South Korea
  • 18.4. Market Attractiveness Analysis
    • 18.4.1. By Component
    • 18.4.2. By Application
    • 18.4.3. By End User
    • 18.4.4. By Country
  • 18.5. Market Trends
  • 18.6. Key Market Participants - Intensity Mapping

19. Middle East and Africa Healthcare IoT Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2031

  • 19.1. Introduction
  • 19.2. Historical Market Size (US$ Bn) Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 19.3. Current and Future Market Size (US$ Bn) Forecast By Market Taxonomy, 2024-2031
    • 19.3.1. By Component
    • 19.3.2. By Application
    • 19.3.3. By End User
    • 19.3.4. By Country
      • 19.3.4.1. GCC Countries
      • 19.3.4.2. Turkey
      • 19.3.4.3. Northern Africa
      • 19.3.4.4. South Africa
      • 19.3.4.5. Rest of Middle East and Africa
  • 19.4. Market Attractiveness Analysis
    • 19.4.1. By Component
    • 19.4.2. By Application
    • 19.4.3. By End User
    • 19.4.4. By Country
  • 19.5. Market Trends
  • 19.6. Key Market Participants - Intensity Mapping

20. Key and Emerging Countries Analysis- Healthcare IoT Market

  • 20.1. U.S. Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.1.1. By Component
    • 20.1.2. By Application
    • 20.1.3. By End User
  • 20.2. Canada Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.2.1. By Component
    • 20.2.2. By Application
    • 20.2.3. By End User
  • 20.3. Mexico Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.3.1. By Component
    • 20.3.2. By Application
    • 20.3.3. By End User
  • 20.4. Brazil Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.4.1. By Component
    • 20.4.2. By Application
    • 20.4.3. By End User
  • 20.5. Germany Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.5.1. By Component
    • 20.5.2. By Application
    • 20.5.3. By End User
  • 20.6. Italy Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.6.1. By Component
    • 20.6.2. By Application
    • 20.6.3. By End User
  • 20.7. France Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.7.1. By Component
    • 20.7.2. By Application
    • 20.7.3. By End User
  • 20.8. U.K. Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.8.1. By Component
    • 20.8.2. By Application
    • 20.8.3. By End User
  • 20.9. Spain Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.9.1. By Component
    • 20.9.2. By Application
    • 20.9.3. By End User
  • 20.10. BENELUX Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.10.1. By Component
    • 20.10.2. By Application
    • 20.10.3. By End User
  • 20.11. Russia Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.11.1. By Component
    • 20.11.2. By Application
    • 20.11.3. By End User
  • 20.12. China Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.12.1. By Component
    • 20.12.2. By Application
    • 20.12.3. By End User
  • 20.13. Japan Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.13.1. By Component
    • 20.13.2. By Application
    • 20.13.3. By End User
  • 20.14. South Korea Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.14.1. By Component
    • 20.14.2. By Application
    • 20.14.3. By End User
  • 20.15. India Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.15.1. By Component
    • 20.15.2. By Application
    • 20.15.3. By End User
  • 20.16. ASEAN Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.16.1. By Component
    • 20.16.2. By Application
    • 20.16.3. By End User
  • 20.17. Australia and New Zealand Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.17.1. By Component
    • 20.17.2. By Application
    • 20.17.3. By End User
  • 20.18. GCC Countries Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.18.1. By Component
    • 20.18.2. By Application
    • 20.18.3. By End User
  • 20.19. Turkey Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.19.1. By Component
    • 20.19.2. By Application
    • 20.19.3. By End User
  • 20.20. South Africa Healthcare IoT Market Analysis
    • 20.20.1. By Component
    • 20.20.2. By Application
    • 20.20.3. By End User

21. Competition Analysis

  • 21.1. Competition Dashboard
  • 21.2. Key Strategies, By Major Vendors
  • 21.3. Competition Deep Dive
    • 21.3.1. IBM Corporation
      • 21.3.1.1. Business Overview
      • 21.3.1.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.1.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.1.4. Sales Footprint
      • 21.3.1.5. Strategy Overview
        • 21.3.1.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.1.5.2. Product Strategy
        • 21.3.1.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.2. Koninklijke Philips N.V.
      • 21.3.2.1. Business Overview
      • 21.3.2.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.2.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.2.4. Sales Footprint
      • 21.3.2.5. Strategy Overview
        • 21.3.2.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.2.5.2. Product Strategy
        • 21.3.2.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.3. Siemens Healthineers
      • 21.3.3.1. Business Overview
      • 21.3.3.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.3.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.3.4. Sales Footprint
      • 21.3.3.5. Strategy Overview
        • 21.3.3.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.3.5.2. Product Strategy
        • 21.3.3.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.4. GE Healthcare
      • 21.3.4.1. Business Overview
      • 21.3.4.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.4.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.4.4. Sales Footprint
      • 21.3.4.5. Strategy Overview
        • 21.3.4.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.4.5.2. Product Strategy
        • 21.3.4.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.5. Honeywell International Inc.
      • 21.3.5.1. Business Overview
      • 21.3.5.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.5.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.5.4. Sales Footprint
      • 21.3.5.5. Strategy Overview
        • 21.3.5.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.5.5.2. Product Strategy
        • 21.3.5.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.6. Cerner Corporation
      • 21.3.6.1. Business Overview
      • 21.3.6.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.6.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.6.4. Sales Footprint
      • 21.3.6.5. Strategy Overview
        • 21.3.6.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.6.5.2. Product Strategy
        • 21.3.6.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.7. Proteus Digital Health, Inc.
      • 21.3.7.1. Business Overview
      • 21.3.7.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.7.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.7.4. Sales Footprint
      • 21.3.7.5. Strategy Overview
        • 21.3.7.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.7.5.2. Product Strategy
        • 21.3.7.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.8. Huawei Technologies Co., Ltd.
      • 21.3.8.1. Business Overview
      • 21.3.8.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.8.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.8.4. Sales Footprint
      • 21.3.8.5. Strategy Overview
        • 21.3.8.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.8.5.2. Product Strategy
        • 21.3.8.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.9. Bosch Healthcare Solutions
      • 21.3.9.1. Business Overview
      • 21.3.9.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.9.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.9.4. Sales Footprint
      • 21.3.9.5. Strategy Overview
        • 21.3.9.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.9.5.2. Product Strategy
        • 21.3.9.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.10. Medtronic
      • 21.3.10.1. Business Overview
      • 21.3.10.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.10.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.10.4. Sales Footprint
      • 21.3.10.5. Strategy Overview
        • 21.3.10.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.10.5.2. Product Strategy
        • 21.3.10.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.11. Biotronik
      • 21.3.11.1. Business Overview
      • 21.3.11.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.11.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.11.4. Sales Footprint
      • 21.3.11.5. Strategy Overview
        • 21.3.11.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.11.5.2. Product Strategy
        • 21.3.11.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.12. Boston Scientific Corporation
      • 21.3.12.1. Business Overview
      • 21.3.12.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.12.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.12.4. Sales Footprint
      • 21.3.12.5. Strategy Overview
        • 21.3.12.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.12.5.2. Product Strategy
        • 21.3.12.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.13. Capsule Technologies, Inc.
      • 21.3.13.1. Business Overview
      • 21.3.13.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.13.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.13.4. Sales Footprint
      • 21.3.13.5. Strategy Overview
        • 21.3.13.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.13.5.2. Product Strategy
        • 21.3.13.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.14. STANLEY Healthcare
      • 21.3.14.1. Business Overview
      • 21.3.14.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.14.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.14.4. Sales Footprint
      • 21.3.14.5. Strategy Overview
        • 21.3.14.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.14.5.2. Product Strategy
        • 21.3.14.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.15. Microsoft Corporation
      • 21.3.15.1. Business Overview
      • 21.3.15.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.15.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.15.4. Sales Footprint
      • 21.3.15.5. Strategy Overview
        • 21.3.15.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.15.5.2. Product Strategy
        • 21.3.15.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.16. OSPLabs
      • 21.3.16.1. Business Overview
      • 21.3.16.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.16.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.16.4. Sales Footprint
      • 21.3.16.5. Strategy Overview
        • 21.3.16.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.16.5.2. Product Strategy
        • 21.3.16.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.17. Care Innovations
      • 21.3.17.1. Business Overview
      • 21.3.17.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.17.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.17.4. Sales Footprint
      • 21.3.17.5. Strategy Overview
        • 21.3.17.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.17.5.2. Product Strategy
        • 21.3.17.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.18. AMD Global Telemedicine, Inc.
      • 21.3.18.1. Business Overview
      • 21.3.18.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.18.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.18.4. Sales Footprint
      • 21.3.18.5. Strategy Overview
        • 21.3.18.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.18.5.2. Product Strategy
        • 21.3.18.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.19. Aerotel Medical Systems Ltd.
      • 21.3.19.1. Business Overview
      • 21.3.19.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.19.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.19.4. Sales Footprint
      • 21.3.19.5. Strategy Overview
        • 21.3.19.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.19.5.2. Product Strategy
        • 21.3.19.5.3. Channel Strategy
    • 21.3.20. HQSoftware
      • 21.3.20.1. Business Overview
      • 21.3.20.2. Product & Service Portfolio
      • 21.3.20.3. Profitability by Market Segments (Business Segment/Region)
      • 21.3.20.4. Sales Footprint
      • 21.3.20.5. Strategy Overview
        • 21.3.20.5.1. Marketing Strategy
        • 21.3.20.5.2. Product Strategy
        • 21.3.20.5.3. Channel Strategy

22. Assumptions and Acronyms Used

23. Research Methodology