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市場調査レポート
商品コード
1477970

アイウェア市場:地域別(北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024-2032年予測

Eyewear Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2024-2032


出版日
ページ情報
英文 300 Pages
納期
2~5営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.83円
アイウェア市場:地域別(北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東アフリカ):世界の産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024-2032年予測
出版日: 2024年05月02日
発行: Persistence Market Research
ページ情報: 英文 300 Pages
納期: 2~5営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

Persistence Market Research社は、アイウェア市場を徹底的に分析し、その世界の展望を詳述した包括的なレポートを提供しています。この詳細な出版物は、市場力学、動向、機会、課題に関する貴重な洞察を提供し、その構造の包括的な概要を提供します。独占データと統計に裏打ちされたこの調査は、2024年から2032年までのアイウェア市場の予想成長軌道を予測しています。

世界のアイウェア市場は、CAGR5.9%で安定的に成長し、2032年末には市場価値が2,061億米ドルに達する可能性があると予測されています。これは、2024年の評価額1,289億7,000万米ドルから大幅に増加したことになります。

主な洞察

  • アイウェア市場規模(2024年):1,289億7,000万米ドル
  • 予測市場価値(2032年):2,061億米ドル
  • 世界市場成長率(CAGR 2024-2032):5.9%

アイウェア市場-調査範囲:

アイウェア市場には、メガネ、サングラス、コンタクトレンズなど、さまざまなタイプのアイウェア製品が含まれ、消費者のニーズや嗜好に対応しています。アイウエアは、視力矯正、目の保護、スタイルなどの要件に対応し、機能性とファッション性の両方に役立ちます。

市場の成長は、人口動態の変化、ライフスタイルの変化、技術の進歩、目の健康に関する意識の高まりなど、いくつかの要因によってもたらされます。さらに、近視、遠視、乱視などの視力障害の有病率の増加が、矯正アイウェア・ソリューションの需要増加に寄与しています。

市場促進要因:

視力障害の増加:近視や老眼などの視力関連疾患の有病率の上昇が、処方眼鏡やコンタクトレンズを含む矯正眼鏡製品の需要を牽引しています。

ファッション動向:消費者の嗜好の変化やファッション動向の進化は、デザイナーズフレームやサングラスを含むスタイリッシュなアイウェアの需要に影響を与え、ファッション分野の市場成長を牽引しています。

技術革新:レンズ素材、フレームデザイン、製造技術の進歩により、アイウェア製品の品質、快適性、耐久性が向上し、市場の拡大を促します。

eコマースの普及:オンライン小売チャネルやeコマース・プラットフォームの普及により、消費者は幅広いアイウェア製品に便利にアクセスできるようになり、世界の市場の成長を後押ししています。

市場の抑制要因:

偽造品:アイウエアの模倣品の蔓延は、ブランドの評判や消費者の信頼に影響を与え、市場プレーヤーの脅威となっています。

規制の遵守:アイウエア製品の製造、マーケティング、流通に関する厳しい規制は、業界関係者にコンプライアンス上の負担を課し、市場参入の障壁や運営コストに影響を与えます。

価格への敏感さ:消費者、特に新興国の消費者は価格に敏感であるため、プレミアム・アイウェア製品の導入が制限され、市場浸透と収益創出への課題となっています。

市場機会:

技術統合:AR(拡張現実)やVR(仮想現実)などの先進技術のアイウエア製品への統合は、ユーザー体験を向上させ、様々な消費者層への市場リーチを拡大します。

カスタマイズとパーソナライゼーション:カスタマイズ可能なフレームやレンズなど、パーソナライズされたアイウエア・ソリューションに対する需要の高まりは、市場プレーヤーが提供する製品を差別化し、個人の好みに応える機会を創出します。

ヘルスケアとの提携:ヘルスケアプロバイダーや検眼クリニックとの提携により、視力ケアサービスへのアクセスが容易になり、処方アイウェア製品の採用が促進され、市場成長が促進されます。

レポートが回答する主な質問

  • アイウェア市場の世界の成長を促進する主な要因は何か?
  • アイウェア市場で最も需要が高いセグメントと製品カテゴリーは?
  • 技術の進歩はアイウェア市場の競合情勢をどのように変えているか?
  • アイウェア市場に貢献している主要企業はどこか、また、市場の関連性を維持するためにどのような戦略をとっているのか?
  • 世界のアイウェア市場の新たな動向と将来性は?

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

  • 市場分類
  • 市場の定義

第3章 主要な市場動向

  • 市場に影響を与える主な動向
    • カスタマイズとプレミアム化が勢いを増す
    • コンタクトレンズの高浸透性
    • AI搭載スマートグラスの需要が高まっています。特に視覚障害者向け
    • 地方における視覚障害の緩和に向けたさまざまな機関の連携
    • 現代のファッション動向が魅力的なアイウェア製品の需要を押し上げる
    • その他(研究期間中)
  • 製品イノベーションの動向
    • 企業は研究開発費を増やし、イノベーションを強化
    • 多機能製品に対する消費者の関心の高まり
    • 有力なプレーヤーは今、他の収益性の高い分野に多角化している
  • 眼鏡産業の将来展望
    • 成長を促進する要因
    • ブランドの流入
    • 革新的な流通とマーケティング戦略

第4章 世界のアイウェア市場の需要分析

  • 過去の市場(数量)分析、2019-2023年
  • 現在および将来の市場(数量)予測、2024~2032年
  • 前年比成長動向分析

第5章 世界のアイウェア市場-価格分析

  • 製品タイプ別の地域別価格分析
  • 価格の内訳
    • メーカーレベルの価格設定
    • ディストリビューターレベルの価格設定
  • 平均価格分析ベンチマーク

第6章 世界のアイウェア市場の需要(金額または価格帯)分析

  • 過去の市場(金額)分析、2019-2023年
  • 現在および将来の市場(金額)予測、2024~2032年

第7章 市場背景

  • マクロ経済要因
  • 予測要因-関連性と影響
  • 産業バリューチェーンとサプライチェーン分析
  • 予測要因-関連性と影響
  • 市場力学

第8章 世界のアイウェア市場分析:製品タイプ別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場価格帯(金額)と数量分析、2019~2023年
  • 現在および将来の市場価格帯(金額)と数量分析・予測、2024~2032年
    • 眼鏡
    • サングラス
    • コンタクトレンズ
    • スポーツアイウェア
    • その他
  • 製品タイプ別の市場魅力度分析

第9章 世界のアイウェア市場分析:材料タイプ別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場価格帯(金額)と数量分析、2019~2023年
  • 現在および将来の市場価格帯(金額)と数量分析・予測、2024~2032年
    • 金属
    • プラスチック
    • その他
  • 材料タイプ別の市場魅力度分析

第10章 世界のアイウェア市場分析:価格帯別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場価格帯(金額)と数量分析、2019~2023年
  • 現在および将来の市場価格帯(金額)と数量分析・予測、2024~2032年
    • 15米ドル以下
    • 15~35米ドル
    • 35米ドル以上
  • 価格帯別の市場魅力度分析

第11章 世界アイウェア市場分析:エンドユーザー別

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場価格帯(金額)と数量分析、2019~2023年
  • 現在および将来の市場価格帯(金額)と数量分析・予測、2024~2032年
    • 男性
    • 女性
    • ユニセックス
    • キッズ
  • エンドユーザー別市場魅力度分析

第12章 世界のアイウェア市場分析(販売チャネル別)

  • イントロダクション/主な調査結果
  • 過去の市場価格帯(金額)と数量分析、2019~2023年
  • 現在および将来の市場価格帯(金額)と数量分析・予測、2024~2032年
    • クリニックと病院
    • 近代的な取引
    • マルチブランドストア
    • 眼鏡店
    • オンライン小売
    • その他
  • 販売チャネル別市場魅力度分析

第13章 地域別世界のアイウェア市場分析

  • イントロダクション
  • 過去の市場価格帯(金額)と数量分析、2019~2023年
  • 現在の市場価格帯(金額)と数量分析・予測、2024~2032年
    • 北米
    • ラテンアメリカ
    • 欧州
    • 東アジア
    • 南アジア
    • オセアニア
    • 中東・アフリカ
  • 地域別市場魅力度分析

第14章 北米のアイウェア市場分析

第15章 ラテンアメリカのアイウェア市場分析

第16章 欧州のアイウェア市場分析

第17章 東アジアのアイウェア市場分析

第18章 南アジアのアイウェア市場分析

第19章 オセアニアのアイウェア市場分析

第20章 中東・アフリカのアイウェア市場分析

第21章 国別アイウェア市場分析、2024-2032年

  • イントロダクション
  • 米国のアイウェア市場分析
  • カナダのアイウェア市場分析
  • メキシコのアイウェア市場分析
  • ブラジルのアイウェア市場分析
  • ドイツのアイウェア市場分析
  • イタリアのアイウェア市場分析
  • 英国のアイウェア市場分析
  • 中国のアイウェア市場分析
  • 日本のアイウェア市場分析
  • 韓国のアイウェア市場分析
  • インドのアイウェア市場分析
  • オーストラリアとニュージーランドのアイウェア市場分析
  • 南アフリカのアイウェア市場分析

第22章 市場構造分析

  • 企業階層別市場分析(アイウェア)
  • 主要企業の市場シェア分析
  • 市場プレゼンス分析

第23章 競合分析

  • 競合ダッシュボード
  • 競合ベンチマーク
  • 競合の詳細
    • EssilorLuxottica
    • Zeiss International
    • HOYA Corporation
    • Johnson &Johnson Vision Care, Inc.
    • Cooper Vision
    • Fielmann AG
    • Safilo Group SpA
    • Marcolin SpA.
    • De Rigo Vision SpA
    • Alcon
    • Marchon Eyewear, Inc.
    • Charmant Inc.
    • MAUI JIM, INC.
    • Bausch &Lomb
    • Fittingbox
    • Other(on request)

第24章 使用される前提条件と頭字語

第25章 調査手法

目次
Product Code: PMRREP14320

Persistence Market Research has conducted a thorough analysis of the Eyewear Market, providing a comprehensive report detailing its global landscape. This in-depth publication offers valuable insights into the market's dynamics, trends, opportunities, and challenges, providing a comprehensive overview of its structure. Backed by exclusive data and statistics, the research predicts the anticipated growth trajectory of the Eyewear Market spanning from 2024 to 2032.

The global eyewear market is anticipated to grow steadily, with a compound annual growth rate (CAGR) of 5.9%, potentially reaching a market value of US$ 206.1 billion by the conclusion of 2032. This marks a significant increase from its 2024 valuation of US$ 128.97 billion.

Key Insights:

  • Eyewear Market Size (2024): US$ 128.97 billion
  • Projected Market Value (2032): US$ 206.1 billion
  • Global Market Growth Rate (CAGR 2024-2032): 5.9%

Eyewear Market - Report Scope:

The eyewear market encompasses various types of eyewear products, including spectacles, sunglasses, contact lenses, and others, catering to different consumer needs and preferences. Eyewear serves both functional and fashion purposes, addressing vision correction, eye protection, and style requirements.

Market growth is driven by several factors, including demographic shifts, lifestyle changes, technological advancements, and increasing awareness regarding eye health. Additionally, the growing prevalence of vision disorders, such as myopia, hyperopia, and astigmatism, contributes to the rising demand for corrective eyewear solutions.

Market Growth Drivers:

Increasing Vision Disorders: The rising prevalence of vision-related conditions, such as myopia and presbyopia, drives the demand for corrective eyewear products, including prescription glasses and contact lenses.

Fashion Trends: Changing consumer preferences and evolving fashion trends influence the demand for stylish eyewear, including designer frames and sunglasses, driving market growth in the fashion segment.

Technological Innovations: Advancements in lens materials, frame designs, and manufacturing techniques enhance the quality, comfort, and durability of eyewear products, stimulating market expansion.

E-commerce Penetration: The proliferation of online retail channels and e-commerce platforms provides consumers with convenient access to a wide range of eyewear products, fueling market growth globally.

Market Restraints:

Counterfeit Products: The proliferation of counterfeit eyewear products poses a threat to market players, affecting brand reputation and consumer trust.

Regulatory Compliance: Stringent regulations governing the manufacturing, marketing, and distribution of eyewear products impose compliance burdens on industry stakeholders, impacting market entry barriers and operational costs.

Price Sensitivity: Price sensitivity among consumers, particularly in emerging economies, limits the adoption of premium eyewear products, posing challenges for market penetration and revenue generation.

Market Opportunities:

Technological Integration: The integration of advanced technologies, such as Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR), in eyewear products enhances user experience and expands market reach across various consumer segments.

Customization and Personalization: Growing demand for personalized eyewear solutions, including customizable frames and lenses, creates opportunities for market players to differentiate their offerings and cater to individual preferences.

Healthcare Partnerships: Collaboration with healthcare providers and optometry clinics facilitates access to vision care services, promoting the adoption of prescription eyewear products and driving market growth.

Key Questions Answered in the Report:

  • What are the primary factors driving the growth of the eyewear market globally?
  • Which segments and product categories are experiencing the highest demand in the eyewear market?
  • How are technological advancements reshaping the competitive landscape of the eyewear market?
  • Who are the key players contributing to the eyewear market, and what strategies are they employing to maintain market relevance?
  • What are the emerging trends and future prospects in the global eyewear market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Leading players in the global eyewear market, including Luxottica Group S.p.A., EssilorLuxottica, Safilo Group S.p.A., and Johnson & Johnson Vision Care, Inc., focus on innovation, brand building, and strategic partnerships to gain a competitive edge. These companies invest in research and development to introduce new eyewear designs, materials, and technologies, catering to evolving consumer preferences and market trends. Collaborations with fashion brands, optical retailers, and healthcare providers enhance market presence and promote product diversification.

Key Companies Profiled

  • EssilorLuxottica
  • Zeiss International
  • HOYA Corporation
  • Johnson & Johnson Vision Care, Inc
  • Cooper Vision
  • Fielmann AG
  • Safilo Group S.p.A.
  • Marcolin SpA.
  • De Rigo Vision S.p.A
  • Alcon
  • Marchon Eyewear, Inc.
  • Charmant Inc.
  • MAUI JIM, INC.
  • Bausch & Lomb
  • Fittingbox

Key Segments Covered in Eyewear Industry Research

Eyewear Market by Product:

  • Spectacles
  • Sunglasses
  • Contact Lenses
  • Sports Eyewear
  • Others

Eyewear Market by Material:

  • Metal Eyewear
  • Plastic Eyewear
  • Others

Eyewear Market by Price Range:

  • Below US$ 15
  • US$ 15-35
  • Above US$ 35

Eyewear Market by End User:

  • Men
  • Women
  • Unisex
  • Kids

Eyewear Market by Sales Channel:

  • Clinics & Hospitals
  • Modern Trade
  • Multi-brand Stores
  • Optical Stores
  • Online Retailing
  • Others

Eyewear Market by Region:

  • North America
  • Latin America
  • Europe
  • East Asia
  • South Asia
  • Oceania
  • MEA

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Global Market Outlook
  • 1.2. Summary of Key Findings
  • 1.3. Summary of Key statistics
  • 1.4. PMR Analysis and Recommendations

2. Market Overview

  • 2.1. Market Taxonomy
  • 2.2. Market Definition

3. Key Market Trends

  • 3.1. Key Trends Impacting the Market
    • 3.1.1. Customization and Premiumization Gaining Traction
    • 3.1.2. High Penetration of Contact Lenses
    • 3.1.3. AI- Powered Smart Glasses in Demand; especially for Visually Impaired
    • 3.1.4. Collaborations between different institutions to mitigate vision disorder in rural areas
    • 3.1.5. Modern Fashion Trends to Boost Demand for Attractive Eyewear Products
    • 3.1.6. Other (during course of the study)
  • 3.2. Product Innovation Trends
    • 3.2.1. Companies Increasingly Spending on R&D and Stepping Up Innovation
    • 3.2.2. Growing Consumer Interest in Multifunctional Products
    • 3.2.3. Prominent Players are now Diversifying into other Profitable Segments
  • 3.3. Future Prospects of the Eyewear Industry
    • 3.3.1. Factors Fuelling the Growth
    • 3.3.2. Influx of Brands
    • 3.3.3. Innovative Distribution and Marketing Strategies

4. Global Eyewear Market Demand Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2032

  • 4.1. Historical Market Volume (Units) Analysis, 2019-2023
  • 4.2. Current and Future Market Volume (Units) Projections, 2024-2032
  • 4.3. Y-o-Y Growth Trend Analysis

5. Global Eyewear Market - Pricing Analysis

  • 5.1. Regional Pricing Analysis By Product Type
  • 5.2. Pricing Break-up
    • 5.2.1. Manufacturer Level Pricing
    • 5.2.2. Distributor Level Pricing
  • 5.3. Average Pricing Analysis Benchmark

6. Global Eyewear Market Demand (in Value or Price Range in US$ Mn) Analysis 2019-2023 and Forecast, 2024-2032

  • 6.1. Historical Market Value (US$ Mn) Analysis, 2019-2023
  • 6.2. Current and Future Market Value (US$ Mn) Projections, 2024-2032
    • 6.2.1. Y-o-Y Growth Trend Analysis
    • 6.2.2. Absolute $ Opportunity Analysis

7. Market Background

  • 7.1. Macro-Economic Factors
    • 7.1.1. Global GDP Growth Outlook
    • 7.1.2. Retail Sector GVA and growth
    • 7.1.3. Global Industry Value Added
    • 7.1.4. Consumer Spending Outlook
    • 7.1.5. Global Urbanization Outlook
    • 7.1.6. Global Working Population Statistics
    • 7.1.7. E-commerce Penetration Overview
  • 7.2. Forecast Factors - Relevance & Impact
    • 7.2.1. Top Companies Historical Growth
    • 7.2.2. Population Growth Outlook
    • 7.2.3. Urbanization Growth Outlook
    • 7.2.4. Manufacturing Sector Gross Value Added
    • 7.2.5. Global Retail Sales Outlook
  • 7.3. Industry Value Chain and Supply Chain Analysis
    • 7.3.1. Profit Margin Analysis at each stakeholder point
    • 7.3.2. List & role of key participants
      • 7.3.2.1. Manufacturers
      • 7.3.2.2. Distributors/Retailers
      • 7.3.2.3. List of Private Label Brands
  • 7.4. Forecast Factors - Relevance & Impact
  • 7.5. Market Dynamics
    • 7.5.1. Drivers
    • 7.5.2. Restraints
    • 7.5.3. Opportunity Analysis

8. Global Eyewear Market Analysis 2017-2032 and Forecast 2024-2032, by Product Type

  • 8.1. Introduction / Key Findings
  • 8.2. Historical Market Price Range (US$ Mn) and Volume Analysis By Product Type, 2019-2023
  • 8.3. Current and Future Market Price Range (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Product Type, 2024-2032
    • 8.3.1. Spectacles
    • 8.3.2. Sunglasses
    • 8.3.3. Contact lenses
    • 8.3.4. Sports Eyewear
    • 8.3.5. Others
  • 8.4. Market Attractiveness Analysis By Product Type

9. Global Eyewear Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, by Material Type

  • 9.1. Introduction / Key Findings
  • 9.2. Historical Market Price Range (US$ Mn) and Volume Analysis By Material Type, 2019-2023
  • 9.3. Current and Future Market Price Range (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Material Type, 2024-2032
    • 9.3.1. Metal
    • 9.3.2. Plastic
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Market Attractiveness Analysis By Material Type

10. Global Eyewear Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, by Price Range

  • 10.1. Introduction / Key Findings
  • 10.2. Historical Market Price Range (US$ Mn) and Volume Analysis By Price Range, 2019-2023
  • 10.3. Current and Future Market Price Range (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast Price Range, 2024-2032
    • 10.3.1. Below US$ 15
    • 10.3.2. US$ 15-35
    • 10.3.3. Above US$ 35
  • 10.4. Market Attractiveness Analysis By Price Range

11. Global Eyewear Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, by End User

  • 11.1. Introduction / Key Findings
  • 11.2. Historical Market Price Range (US$ Mn) and Volume Analysis By End User, 2019-2023
  • 11.3. Current and Future Market Price Range (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By End User, 2024-2032
    • 11.3.1. Men
    • 11.3.2. Women
    • 11.3.3. Unisex
    • 11.3.4. Kids
  • 11.4. Market Attractiveness Analysis By End User

12. Global Eyewear Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, by Sales Channel

  • 12.1. Introduction / Key Findings
  • 12.2. Historical Market Price Range (US$ Mn) and Volume Analysis By Sales Channel, 2019-2023
  • 12.3. Current and Future Market Price Range (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Sales Channel, 2024-2032
    • 12.3.1. Clinics & Hospitals
    • 12.3.2. Modern Trade
    • 12.3.3. Multi- brand Stores
    • 12.3.4. Optical Stores
    • 12.3.5. Online Retailing
    • 12.3.6. Others
  • 12.4. Market Attractiveness Analysis By Sales Channel

13. Global Eyewear Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032, by Region

  • 13.1. Introduction
  • 13.2. Historical Market Price Range (US$ Mn) and Volume Analysis By Region, 2019-2023
  • 13.3. Current Market Price Range (US$ Mn) and Volume Analysis and Forecast By Region, 2024-2032
    • 13.3.1. North America
    • 13.3.2. Latin America
    • 13.3.3. Europe
    • 13.3.4. East Asia
    • 13.3.5. South Asia
    • 13.3.6. Oceania
    • 13.3.7. MEA
  • 13.4. Market Attractiveness Analysis By Region

14. North America Eyewear Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 14.1. Historical Market Price Range (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 14.2. Market Price Range (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 14.2.1. By Country
      • 14.2.1.1. US
      • 14.2.1.2. Canada
    • 14.2.2. By Product Type
    • 14.2.3. By Material Type
    • 14.2.4. By Price Range
    • 14.2.5. By End User
    • 14.2.6. By Sales Channel
  • 14.3. Market Attractiveness Analysis
    • 14.3.1. By Product Type
    • 14.3.2. By Material Type
    • 14.3.3. By Price Range
    • 14.3.4. By End User
    • 14.3.5. By Sales Channel

15. Latin America Eyewear Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 15.1. Introduction
  • 15.2. Pricing Analysis
  • 15.3. Historical Market Price Range (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 15.4. Market Price Range (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 15.4.1. By Country
      • 15.4.1.1. Brazil
      • 15.4.1.2. Mexico
      • 15.4.1.3. Rest of Latin America
    • 15.4.2. By Product Type
    • 15.4.3. By Material Type
    • 15.4.4. By Price Range
    • 15.4.5. By End User
    • 15.4.6. By Sales Channel
  • 15.5. Market Attractiveness Analysis
    • 15.5.1. By Country
    • 15.5.2. By Product Type
    • 15.5.3. By Material Type
    • 15.5.4. By Price Range
    • 15.5.5. By End User
    • 15.5.6. By Sales Channel

16. Europe Eyewear Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 16.1. Introduction
  • 16.2. Pricing Analysis
  • 16.3. Historical Market Price Range (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 16.4. Market Price Range (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 16.4.1. By Country
      • 16.4.1.1. UK
      • 16.4.1.2. Germany
      • 16.4.1.3. Italy
      • 16.4.1.4. Spain
      • 16.4.1.5. France
      • 16.4.1.6. Russia
      • 16.4.1.7. Rest of Europe
    • 16.4.2. By Product Type
    • 16.4.3. By Material Type
    • 16.4.4. By Price Range
    • 16.4.5. By End User
    • 16.4.6. By Sales Channel
  • 16.5. Market Attractiveness Analysis
    • 16.5.1. By Country
    • 16.5.2. By Product Type
    • 16.5.3. By Material Type
    • 16.5.4. By Price Range
    • 16.5.5. By End User
    • 16.5.6. By Sales Channel

17. East Asia Eyewear Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 17.1. Introduction
  • 17.2. Pricing Analysis
  • 17.3. Historical Market Price Range (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 17.4. Market Price Range (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 17.4.1. By Country
      • 17.4.1.1. China
      • 17.4.1.2. Japan
      • 17.4.1.3. South Korea
    • 17.4.2. By Product Type
    • 17.4.3. By Material Type
    • 17.4.4. By Price Range
    • 17.4.5. By End User
    • 17.4.6. By Sales Channel
  • 17.5. Market Attractiveness Analysis
    • 17.5.1. By Country
    • 17.5.2. By Product Type
    • 17.5.3. By Material Type
    • 17.5.4. By Price Range
    • 17.5.5. By End User
    • 17.5.6. By Sales Channel

18. South Asia Eyewear Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 18.1. Introduction
  • 18.2. Pricing Analysis
  • 18.3. Historical Market Price Range (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 18.4. Market Price Range (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 18.4.1. By Country
      • 18.4.1.1. India
      • 18.4.1.2. Thailand
      • 18.4.1.3. Indonesia
      • 18.4.1.4. Malaysia
      • 18.4.1.5. Rest of South Asia
    • 18.4.2. By Product Type
    • 18.4.3. By Material Type
    • 18.4.4. By Price Range
    • 18.4.5. By End User
    • 18.4.6. By Sales Channel
  • 18.5. Market Attractiveness Analysis
    • 18.5.1. By Country
    • 18.5.2. By Product Type
    • 18.5.3. By Material Type
    • 18.5.4. By Price Range
    • 18.5.5. By End User
    • 18.5.6. By Sales Channel

19. Oceania Eyewear Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 19.1. Introduction
  • 19.2. Pricing Analysis
  • 19.3. Historical Market Price Range (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 19.4. Market Price Range (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 19.4.1. By Country
      • 19.4.1.1. Australia
      • 19.4.1.2. New Zealand
    • 19.4.2. By Product Type
    • 19.4.3. By Material Type
    • 19.4.4. By Price Range
    • 19.4.5. By End User
    • 19.4.6. By Sales Channel
  • 19.5. Market Attractiveness Analysis
    • 19.5.1. By Country
    • 19.5.2. By Product Type
    • 19.5.3. By Material Type
    • 19.5.4. By Price Range
    • 19.5.5. By End User
    • 19.5.6. By Sales Channel

20. MEA Eyewear Market Analysis 2019-2023 and Forecast 2024-2032

  • 20.1. Introduction
  • 20.2. Pricing Analysis
  • 20.3. Historical Market Price Range (US$ Mn) and Volume Trend Analysis By Market Taxonomy, 2019-2023
  • 20.4. Market Price Range (US$ Mn) and Volume Forecast By Market Taxonomy, 2024-2032
    • 20.4.1. By Country
      • 20.4.1.1. GCC Countries
      • 20.4.1.2. South Africa
      • 20.4.1.3. Northern Africa
      • 20.4.1.4. Rest of MEA
    • 20.4.2. By Product Type
    • 20.4.3. By Material Type
    • 20.4.4. By Price Range
    • 20.4.5. By End User
    • 20.4.6. By Sales Channel
  • 20.5. Market Attractiveness Analysis
    • 20.5.1. By Country
    • 20.5.2. By Product Type
    • 20.5.3. By Material Type
    • 20.5.4. By Price Range
    • 20.5.5. By End User
    • 20.5.6. By Sales Channel

21. Country Wise Eyewear Market Analysis 2024-2032

  • 21.1. Introduction
    • 21.1.1. Market Value Proportion Analysis, By Key Countries
    • 21.1.2. Global Vs. Country Growth Comparison
  • 21.2. U.S. Eyewear Market Analysis
    • 21.2.1. By Material Type
    • 21.2.2. By End Use
    • 21.2.3. By Price Range
    • 21.2.4. By Distribution Channel
  • 21.3. Canada Eyewear Market Analysis
    • 21.3.1. By Material Type
    • 21.3.2. By End Use
    • 21.3.3. By Price Range
    • 21.3.4. By Distribution Channel
  • 21.4. Mexico Eyewear Market Analysis
    • 21.4.1. By Material Type
    • 21.4.2. By End Use
    • 21.4.3. By Price Range
    • 21.4.4. By Distribution Channel
  • 21.5. Brazil Eyewear Market Analysis
    • 21.5.1. By Material Type
    • 21.5.2. By End Use
    • 21.5.3. By Price Range
    • 21.5.4. By Distribution Channel
  • 21.6. Germany Eyewear Market Analysis
    • 21.6.1. By Material Type
    • 21.6.2. By End Use
    • 21.6.3. By Price Range
    • 21.6.4. By Distribution Channel
  • 21.7. Italy Eyewear Market Analysis
    • 21.7.1. By Material Type
    • 21.7.2. By End Use
    • 21.7.3. By Price Range
    • 21.7.4. By Distribution Channel
  • 21.8. U.K. Eyewear Market Analysis
    • 21.8.1. By Material Type
    • 21.8.2. By End Use
    • 21.8.3. By Price Range
    • 21.8.4. By Distribution Channel
  • 21.9. China Eyewear Market Analysis
    • 21.9.1. By Material Type
    • 21.9.2. By End Use
    • 21.9.3. By Price Range
    • 21.9.4. By Distribution Channel
  • 21.10. Japan Eyewear Market Analysis
    • 21.10.1. By Material Type
    • 21.10.2. By End Use
    • 21.10.3. By Price Range
    • 21.10.4. By Distribution Channel
  • 21.11. S. Korea Eyewear Market Analysis
    • 21.11.1. By Material Type
    • 21.11.2. By End Use
    • 21.11.3. By Price Range
    • 21.11.4. By Distribution Channel
  • 21.12. India Eyewear Market Analysis
    • 21.12.1. By Material Type
    • 21.12.2. By End Use
    • 21.12.3. By Price Range
    • 21.12.4. By Distribution Channel
  • 21.13. Australia and New Zealand Eyewear Market Analysis
    • 21.13.1. By Material Type
    • 21.13.2. By End Use
    • 21.13.3. By Price Range
    • 21.13.4. By Distribution Channel
  • 21.14. South Africa Eyewear Market Analysis
    • 21.14.1. By Material Type
    • 21.14.2. By End Use
    • 21.14.3. By Price Range
    • 21.14.4. By Distribution Channel

22. Market Structure Analysis

  • 22.1. Market Analysis by Tier of Companies (Eyewear)
  • 22.2. Market Share Analysis of Top Players
  • 22.3. Market Presence Analysis
    • 22.3.1. By Regional footprint of Players
    • 22.3.2. Product foot print by Players

23. Competition Analysis

  • 23.1. Competition Dashboard
  • 23.2. Competition Benchmarking
  • 23.3. Competition Deep Dive
    • 23.3.1. EssilorLuxottica
      • 23.3.1.1. Overview
      • 23.3.1.2. Product Portfolio
      • 23.3.1.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.1.4. Sales Footprint
      • 23.3.1.5. Strategy Overview
    • 23.3.2. Zeiss International
      • 23.3.2.1. Overview
      • 23.3.2.2. Product Portfolio
      • 23.3.2.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.2.4. Sales Footprint
      • 23.3.2.5. Strategy Overview
    • 23.3.3. HOYA Corporation
      • 23.3.3.1. Overview
      • 23.3.3.2. Product Portfolio
      • 23.3.3.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.3.4. Sales Footprint
      • 23.3.3.5. Strategy Overview
    • 23.3.4. Johnson & Johnson Vision Care, Inc.
      • 23.3.4.1. Overview
      • 23.3.4.2. Product Portfolio
      • 23.3.4.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.4.4. Sales Footprint
      • 23.3.4.5. Strategy Overview
    • 23.3.5. Cooper Vision
      • 23.3.5.1. Overview
      • 23.3.5.2. Product Portfolio
      • 23.3.5.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.5.4. Sales Footprint
      • 23.3.5.5. Strategy Overview
    • 23.3.6. Fielmann AG
      • 23.3.6.1. Overview
      • 23.3.6.2. Product Portfolio
      • 23.3.6.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.6.4. Sales Footprint
      • 23.3.6.5. Strategy Overview
    • 23.3.7. Safilo Group S.p.A.
      • 23.3.7.1. Overview
      • 23.3.7.2. Product Portfolio
      • 23.3.7.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.7.4. Sales Footprint
      • 23.3.7.5. Strategy Overview
    • 23.3.8. Marcolin SpA.
      • 23.3.8.1. Overview
      • 23.3.8.2. Product Portfolio
      • 23.3.8.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.8.4. Sales Footprint
      • 23.3.8.5. Strategy Overview
    • 23.3.9. De Rigo Vision S.p.A
      • 23.3.9.1. Overview
      • 23.3.9.2. Product Portfolio
      • 23.3.9.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.9.4. Sales Footprint
      • 23.3.9.5. Strategy Overview
    • 23.3.10. Alcon
      • 23.3.10.1. Overview
      • 23.3.10.2. Product Portfolio
      • 23.3.10.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.10.4. Sales Footprint
      • 23.3.10.5. Strategy Overview
    • 23.3.11. Marchon Eyewear, Inc.
      • 23.3.11.1. Overview
      • 23.3.11.2. Product Portfolio
      • 23.3.11.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.11.4. Sales Footprint
      • 23.3.11.5. Strategy Overview
    • 23.3.12. Charmant Inc.
      • 23.3.12.1. Overview
      • 23.3.12.2. Product Portfolio
      • 23.3.12.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.12.4. Sales Footprint
      • 23.3.12.5. Strategy Overview
    • 23.3.13. MAUI JIM, INC.
      • 23.3.13.1. Overview
      • 23.3.13.2. Product Portfolio
      • 23.3.13.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.13.4. Sales Footprint
      • 23.3.13.5. Strategy Overview
    • 23.3.14. Bausch & Lomb
      • 23.3.14.1. Overview
      • 23.3.14.2. Product Portfolio
      • 23.3.14.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.14.4. Sales Footprint
      • 23.3.14.5. Strategy Overview
    • 23.3.15. Fittingbox
      • 23.3.15.1. Overview
      • 23.3.15.2. Product Portfolio
      • 23.3.15.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.15.4. Sales Footprint
      • 23.3.15.5. Strategy Overview
    • 23.3.16. Other (on request)
      • 23.3.16.1. Overview
      • 23.3.16.2. Product Portfolio
      • 23.3.16.3. Profitability by Market Segments (Product/Channel/Region)
      • 23.3.16.4. Sales Footprint
      • 23.3.16.5. Strategy Overview

24. Assumptions and Acronyms Used

25. Research Methodology