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市場調査レポート
商品コード
1536925
アイウェア:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)Eyewear - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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アイウェア:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年08月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 2~3営業日
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アイウェア市場規模は2024年に1,789億8,000万米ドルと推定され、2029年には2,293億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは5.08%で成長する見込みです。
世界の眼鏡市場は、特に高齢者人口の間で、矯正眼鏡や処方箋ベースの眼鏡に対する需要が高まっていることが後押ししています。例えば、2021年に米国で実施されたNational Health and Ageing Trendsの調査研究によると、71歳以上の米国成人の27.8%が視力障害を有しています。このように、高齢者における視力障害の有病率の高さが、市場における眼鏡の需要を高めています。さらに、目の保護に関する消費者の意識の高まりと可処分所得の増加が相まって、サングラス市場を大きく刺激しています。さらに、若年層の間でファッショナブルなアクセサリーに対する需要が高まっていることも、予測期間中のアイウェアにおけるサングラスの成長を促進する主な要因です。
過去数年間、調査された市場は、マウンテンバイク、ロッククライミング、ゴルフ、インラインスケートなどを含むアウトドア活動のためのサングラスの採用によるパフォーマンス指向のサングラスを選ぶ消費者の関心の高まりなどの要因に基づいて適応率が高まります。例えば、アウトドア財団によると、2021年には米国で6,400万人以上がアウトドア活動に参加し、中でもハイキングが最も人気があった。主要企業がオンライン・マーケティングとプロモーション活動を実施していることから、電子小売とオンライン広告が市場で人気を集めています。オンライン・マーケティングとプロモーションは、顧客に容易なアクセスを提供するとともに、ベンダーの運営コスト削減にも役立ちます。このような要因により、今後数年間はオンラインプラットフォームを通じたアイウエアの売上が増加すると予想されます。
過去10年間で、白内障、未矯正屈折異常(URE)、加齢黄斑変性(ARMD)などのいくつかの要因によって、すべての年齢層で視力障害の有病率が高くなっています。2022年に発表された世界保健機関(WHO)のデータによると、世界全体で22億人近くが近見または遠見の視力障害を抱えています。このように、光学的欠陥の発生率が高いことが、市場における眼鏡やコンタクトレンズなどのアイウェアの需要をさらに高めています。同様に、視覚障害は高齢者に不釣り合いに影響します。年齢が進むにつれて、眼組織の正常な機能が低下し、眼病理の発生率が高まります。糖尿病や高血圧などの生活習慣病による有病率の高さは、失明や視覚障害の発生率をさらに高めることが知られています。目の衰えが加速していることが、眼鏡製品の市場感を押し上げています。
一方、若年層における急性近視の増加、意識の高まり、中間層の増加と可処分所得の増加といった要因は、予測期間中、眼鏡市場の持続的な需要に貢献すると予想されます。例えば、国家衛生委員会が2020年に発表した中国の子供の近視有病率に関する調査では、中学生の71.1%、高校生の80.5%が近視であることが示されています。この近視を改善するために、メガネやコンタクトレンズが広く使用されており、この市場の成長を促進しています。世界のマーケットプレースでは、成人の「捕捉率」も大幅に上昇しており、これは視力検査の件数が多く、それが眼鏡製品の売上につながっていることを示しています。先進諸国では、成人の約70%が適切な視力を得るために矯正レンズを必要としています。そのため、世界人口の間で様々な種類の視力障害の有病率が上昇しており、アイウェア製品の市場成長が加速しています。
アジア太平洋地域ではパラダイムシフトが起きており、アイウェアに対する消費者の認識が機能からファッションへと変化しています。同地域の消費者は、ファッションステートメントとしてアイウェアを購入しています。この背景には、経済成長と購買力の増加があります。中国は世界有数のメガネ製造国であり、最大の潜在的消費者層を抱えています。また、近視人口率も最も高く、メガネ市場の大きな可能性を示唆しています。国家衛生委員会によると、2020年の中国の子供と10代の近視率は全体で52.7%でした。近視の有病率と子供の教育水準は密接に関連しています。歳児の15%未満が近視であったのに対し、小学生は3人に1人、高校生は5人に4人が近視でした。
タイで開催される主要なレースイベントは、レタップ・タイランドなど、さまざまな国際的主催者によって組織されています。このようなイベントは、国内外の参加者が必要とするスポーツサングラスの需要を増大させています。国家統計局(タイ)によると、2021年に25~44歳のタイ人成人約150万人が定期的な運動やスポーツに参加しています。同年、約500万人の国民がスポーツに参加し、十分な運動をしています。さらに、スキーやスキューバダイビングのような観光客に人気のあるレクリエーションが、タイのスポーツ用アイウェアの需要に影響を与えています。
市場は細分化されています。しかし、Safilo GroupとEssilor Internationalは新興経済諸国での収益シェアを伸ばしています。製品の革新と発展、それに続くパートナーシップ、合弁事業、拡大は、主要企業が利用する戦略の一部です。さらに、企業は新規事業、提携、買収を通じて、技術ベースの革新的ソリューションに多額の投資を行っています。世界のアイウェア市場の主要企業には、Safilo Group SpA、De Rigo Vision SpA、Fielmann AG、EssilorLuxottica SA、Johnson &Johnson Services Inc.などがあります。ルックスオティカ・グループは、フェラーリSpAと複数年にわたるライセンス契約を結び、フェラーリブランドとレイバンブランドのアイウェア製品のデザイン、製造、流通、販売で提携しています。
The Eyewear Market size is estimated at USD 178.98 billion in 2024, and is expected to reach USD 229.35 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.08% during the forecast period (2024-2029).
The global eyewear market is propelled by the growing demands for corrective and prescription-based spectacles, especially among the geriatric population. For instance, the survey study of National Health and Ageing Trends conducted in the United States in 2021 states that 27.8% of United States adults aged above 71 years had vision Impairment. Thus, the higher prevalence of vision impairment among older age is raising the demand for spectacles in the market. Furthermore, an increase in consumer awareness regarding eye protection coupled with a rise in disposable income fuels the sunglasses market significantly. Moreover, the increasing demand for fashionable accessories among the young population is another major factor driving the growth of sunglasses in eyewear during the forecast period.
Over the past few years, the market studied has been witnessing a growing adaptation rate based on factors such as a rise in interest among consumers in opting for performance-oriented sunglasses due to the adoption of sunglasses for outdoor activities, inclusive of mountain biking, rock climbing, golfing, and inline skating, among others. For instance, according to the Outdoor Foundation, over 64 million people participated in outdoor activities in the United States in 2021, with hiking being the most popular. E-retailing and online advertising are gaining popularity in the market as key players are implementing online marketing and promotional activities. Online marketing and promotion provide customers with easy access and also help vendors reduce operational costs. This factor is expected to boost eyewear sales through online platforms over the coming years.
In the past decade, the prevalence of vision impairment has been higher among all age groups of the population owing to several factors, such as the development of cataracts, uncorrected refractive error (URE), and age-related macular degeneration (ARMD). According to World Health Organization data published in 2022, nearly 2.2 billion people have near or distant vision impairment globally. Thus, the higher incidence of optical deficiencies is further raising the demand for eyewear such as spectacles and contact lenses in the market. Similarly, visual impairment disproportionately affects the elderly. With advancing age, the normal function of eye tissues decreases, and there is an increased incidence of ocular pathology. The high prevalence rate of diseases, such as diabetes and hypertension, owing to lifestyle conditions is further known to aggravate the rates of blindness and visual impairment. The accelerating degradation of eyes is boosting the market sentiments of eyewear products.
On the other hand, factors such as increasing acute myopia at a younger age, increasing awareness, and growing middle class and rising disposable incomes are expected to contribute to sustained demand for the eyewear market over the forecast period. For instance, a study about the prevalence of myopia among children in China published by the National Health Commission in 2020 shows that 71.1% of middle school students and 80.5% of high school students have myopia. To rectify the deficiency, spectacles and contact lenses are widely used, propelling the growth of the market studied. The global marketplace has also witnessed a significant increase in the "capture rate" among adults, indicating a higher number of eye tests, which are converted into sales of eyewear products. In developed countries, around 70% of adults require corrective lenses to achieve proper eyesight. Thereby, the rising prevalence of various types of optical deficiency across the global population is accelerating the growth of eyewear products in the market.
A paradigm shift has been observed in Asia-Pacific, where the consumer perception of eyewear is changing from function to fashion. Consumers in the region are buying eyewear as a fashion statement. This is attributed to the growing economy and increasing purchasing power. China is the world's leading manufacturer of spectacles and has the largest potential consumer base. It also has the highest population rate with myopia, suggesting a huge potential for the spectacles market. According to the National Health Commission, Chinese children and teenagers overall had a short-sightedness rate of 52.7% in 2020. The prevalence of myopia and children's educational attainment were closely related. Less than 15% of children aged six had the disease, compared to one in three elementary school children and four out of five high school students.
The major racing events in Thailand are organized by different international organizers, such as L'Etape Thailand. Such events are augmenting the demand for sports sunglasses, which both domestic and international participants require. According to the National Statistical Office (Thailand), approximately 1.5 million Thai adults between the ages of 25 and 44 participated in regular exercise and sports in 2021. In the same year, about five million citizens of the nation participated in sports and got enough exercise. Moreover, the popularity of tourist-favored recreational pursuits like skiing and scuba diving impacts the demand for sports eyewear in the nation.
The market studied is fragmented. However, Safilo Group and Essilor International are experiencing an increase in their revenue share across developing economies. Product innovation and development, followed by partnerships, joint ventures, and expansion, are some of the strategies utilized by key players. Moreover, companies are investing significantly in technology-based innovative solutions through new ventures, partnerships, or acquisitions. The top players in the global eyewear market include Safilo Group SpA, De Rigo Vision SpA, Fielmann AG, EssilorLuxottica SA, and Johnson & Johnson Services Inc. Under a multi-year licensing agreement, Luxottica Group partnered with Ferrari SpA for the design, manufacturing, distribution, and sales of a range of eyewear products under the Ferrari and Ray-Ban brands.