表紙:スマートリテール:各種技術および動向の分析 (2022-2025年)
市場調査レポート
商品コード
1294742

スマートリテール:各種技術および動向の分析 (2022-2025年)

Smart Retail: Technologies and Trends Analysis (2022-2025)

出版日: | 発行: Policy2050 LLC | ページ情報: 英文 95 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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スマートリテール:各種技術および動向の分析 (2022-2025年)
出版日: 2023年01月09日
発行: Policy2050 LLC
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、スマートリテールの市場を調査し、スマートリテールの導入に向けた戦略的枠組み、大手事業者の取り組み、新興企業によるアプローチ、データ活用の重要性の検証、新たなカスタマーエクスペリエンスのための各種技術の分析などをまとめています。

掲載企業

当レポートで取り上げた企業の一例:

  • Amazon
  • Carrefour
  • Fantastic Framing
  • FutureProof Retail
  • Gap Inc.
  • Grabango
  • Meta
  • Mitto
  • Mobile High 5
  • NordVPN
  • NZ Technologies
  • Obsess
  • SES-imagotag
  • Splitit
  • Toli 360
  • Walmart
  • Yahoo

目次

第1章 スマートリテール:イントロダクション

第2章 スマートリテール導入の戦略的枠組み

  • 製品/市場適合におけるデジタルカルチャーの役割
  • 組織的変化
  • デジタルの実験と測定基準
  • データ利用による消費者の好みのリバースエンジニアリング
  • データおよび直感の利用による在庫管理とリテールブランドサポート
  • コンテンツとコマースの関係性の管理
  • データエコシステム:スマートリテールベンダーとリテーラーの潜在的な利益の相反
  • スマートリテールの価格設定および販売戦略

第3章 新しいカスタマーエクスペリエンスの生成

  • スマートリテールハードウェアの成長
  • 製品のインタラクションのためのスマートラベル
  • 利便性を高める音声コマース
  • 販売促進のためのライブコマース
  • パンデミック時のタッチレスディスプレイ
  • 新しい購入行動のための新しい支払いオプション (BNPL)
  • AR/VR/MRによる販売促進と返品率の削減

第4章 スマートリテール:インフォグラフィックス

目次
Product Code: P2050SR1

The "Smart Retail: Technologies and Trends Analysis (2022-2025)" report is approximately 25,000 words (95 pages). It establishes a strategic framework for smart retail adoption, then explores relevant technologies.

This report will provide comprehensive answers to the following key questions:

  • How are major retailers like Walmart approaching smart retail deployments?
  • How are smart retail startups approaching prospects and clients in retail?
  • How can retailers transform their cultures to encourage tech experimentation?
  • How can retailers use data to better understand consumers and curate inventory?
  • What are the opportunities and risks in this vast data ecosystem?
  • What are some of the technologies being used to generate new shopper experiences?

COUNTRIES COVERED:

Global strategic overview.

COMPANIES MENTIONED:

Companies mentioned in this report include:

  • Amazon
  • Carrefour
  • Fantastic Framing
  • FutureProof Retail
  • Gap Inc.
  • Grabango
  • Meta
  • Mitto
  • Mobile High 5
  • NordVPN
  • NZ Technologies
  • Obsess
  • SES-imagotag
  • Splitit
  • Toli 360
  • Walmart
  • Yahoo

Table of Contents

1. Introduction to Smart Retail

  • 1.1. Key Benefits of This Report
  • 1.2. Target Audience
  • 1.3. Companies Mentioned in This Report
  • 1.4. Methodology
  • 1.5. Executive Summary

2. A Strategic Framework for Smart Retail Adoption

  • 2.1. The Role of Digital Cultures in Product/Market Fit
  • 2.2. Organizational Change
  • 2.3. Digital Experiments and Metrics
  • 2.4. Using Data to Reverse-Engineer Consumer Preferences
  • 2.5. Using Data and Intuition to Curate Inventory and Support Retail Brands
  • 2.6. Managing the Relationship Between Content and Commerce
  • 2.7. The Data Ecosystem: Potential Conflicts of Interest Between Smart Retail Vendors and Retailers
  • 2.8. Smart Retail Pricing and Sales Strategies

3. Generating New Customer Experiences

  • 3.1. Growth in Smart Retail Hardware
  • 3.2. Smart Labels for Product Interactions
  • 3.3. Voice Commerce for Added Convenience
  • 3.4. Live Commerce for Inspired Sales
  • 3.5. Touchless Displays for a Time of Pandemics
  • 3.6. New Payment Options (BNPL) for New Purchase Behaviors
  • 3.7. AR/VR/MR to Inspire Sales and Reduce Return Rates

4. Smart Retail Infographics