表紙:プラットフォームの戦い:コネクテッドTVエコシステムの評価
市場調査レポート
商品コード
1565347

プラットフォームの戦い:コネクテッドTVエコシステムの評価

Battle of the Platforms: Assessing Connected TV Ecosystems


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プラットフォームの戦い:コネクテッドTVエコシステムの評価
出版日: 2024年10月04日
発行: Parks Associates
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概要

ストリーミングは今やビデオ消費の主流であり、コネクテッドTVプラットフォームはエンターテインメントの新たなパワープレーヤーとなっています。Roku、Amazon、Samsung、Google、Vizio、LGなどがTVベースのストリーミングのユーザーエクスペリエンスを主導しており、動画配信のポジションからサブスクリプションと広告収入を得ています。

インフォグラフィックス

当レポートでは、2024年第1四半期に米国のインターネット世帯8,000世帯を対象に調査を行った結果から、コネクテッドTV (CTV) プラットフォームのブランドロイヤルティ、価値の認識、使いやすさ、他者への推奨の意向、スマートTVやストリーミングメディアプレーヤー購入時に重視する機能・要因などをまとめています。

質問項目

  • 1.コネクテッドTV市場の競合情勢はどのようなものか
  • 2.消費者が新しいコネクテッドTVデバイスを購入する際にもっとも重視する機能は何か
  • 3.消費者が新しいコネクテッドTVデバイスを購入する際、エコシステムの互換性はどの程度重要か
  • 4.ブランドとエコシステムの認知は、消費者のコネクテッドTVデバイスの選択にどのように影響するか
  • 5.スマートホームデバイスなど、IoTの互換性やテレビへの統合に対して消費者は関心を持っているか

目次

要約

  • スマートテレビとストリーミングメディアプレーヤーの採用動向
  • コネクテッドTVエコシステムに対する意識
  • 家庭でもっとも多く利用されているコネクテッドTV (CTV) プラットフォーム
  • 無料広告ベース動画サービスの利用状況:主要コネクテッドTVプラットフォーム別
  • 将来のスマートテレビ購入の際に検討する重要な機能トップ5
  • スマートストリーミングメディアプレーヤーブランドの好み:主な理由

スマートテレビとストリーミングメディアプレーヤーの採用と使用

  • CE製品の採用動向
  • 主なストリーミングビデオデバイス
  • 平均動画総消費量:プラットフォーム別
  • 家庭でもっとも多く使われているスマートテレビのブランド
  • 家庭でもっとも多く使われているスマートテレビのOS
  • もっとも使用されているストリーミングメディアプレーヤーのブランド
  • 家庭でもっとも多く使われているストリーミングメディアプレーヤーのブランド
  • 主なコネクテッドTVプラットフォーム
  • ゲームにもっともよく使用されるテレビ接続デバイス

主要なCTVプラットフォームの認識

  • 主なコネクテッドTVプラットフォーム別のビデオサービスに対する意識
  • 主なコネクテッドTVプラットフォーム別のOTTサービスの平均加入数
  • 主なコネクテッドTVプラットフォーム別のOTTサービスへの月間平均支出額
  • 主なコネクテッドTVプラットフォーム別のOTTビデオサービスモデルの使用状況
  • 主なコネクテッドTVプラットフォーム別の無料広告ベース動画サービスの利用状況
  • 主なコネクテッドTVプラットフォーム別のソーシャル/ユーザー生成コンテンツプラットフォームの使用状況

ブランド認識

  • 消費者のブランド認識
  • コネクテッドTVエコシステムに対する意識
  • ビデオデバイスのエコシステム統合に対する認識:年齢別
  • コネクテッドTVエコシステムに対する意識:もっとも多く使用されているスマートTV OS別
  • コネクテッドTVエコシステムに対する意識:もっとも多く使用されているストリーミングメディアプレーヤーOS別
  • テレビの技術と機能に関する知識
  • スマートテレビ機能の理解度:もっともよく使われているスマートテレビOS別

スマートテレビとストリーミングメディアプレーヤーの購入

  • 過去6か月間に購入したCE製品
  • CE製品の購入意向
  • 購入または受け取ったスマートテレビのトップブランド
  • 購入または受け取ったストリーミングメディアプレーヤーのトップブランド
  • コネクテッドTVデバイスユーザーの人口統計内訳

購入の要因:スマートテレビとストリーミングメディアプレーヤー

  • 将来スマートテレビを購入する際に検討する重要な機能トップ5
  • スマートテレビを購入する際に検討する重要な機能トップ5
  • スマートホームデバイスを制御するために使用されるプラットフォーム
  • スマートホームデバイスを制御するためにもっともよく使用されるプラットフォーム
  • スマートテレビブランドが好まれる主な理由
  • スマートテレビブランドが好まれる主な理由:スマートTV OS採用別
  • スマートストリーミングメディアプレーヤーブランドが好まれる主な理由
  • スマートストリーミングメディアプレーヤーブランドが好まれる主な理由:ストリーミングメディアプレーヤーブランド別
  • スマートテレビの購入決定に影響を与える重要な機能、トレンド
  • スマートテレビOSの採用がスマートテレビ購入の決定に影響を与える重要な機能

満足度

  • CE製品:ネットプロモータースコア
  • CE製品のネットプロモータースコア:主要ブランド別
  • 主なコネクテッドデバイスの機能の満足度
  • 主なコネクテッドデバイス別の機能満足度

付録

目次

SYNOPSIS:

Streaming is now the dominant mode of video consumption, making connected TV platforms the new power players in entertainment. Roku, Amazon, Samsung, Google, Vizio, LG, and others control the user experience of TV-based streaming and generate subscription and advertising revenues from their positions in video distribution.

INFOGRAPHICS

This study examines the various connected TV (CTV) platforms on the market today. It identifies sentiments such as brand loyalty, perception of value, ease of use, and willingness to recommend to others. It also examines the operating system and device ecosystem as purchase factors for smart TVs and streaming media players.

Drawing from Parks Associates' Q1 2024 survey of 8, 000 U.S. internet households, the data used in this study is demographically representative of US internet households, with quotas for age, income, gender, and educational attainment.

questions addressed:

  • 1. What does the competitive landscape look like for the connected TV market?
  • 2. What are the most important features that consumers look for when shopping for a new connected TV device?
  • 3. How important is ecosystem compatibility to consumers when purchasing a new connected TV device?
  • 4. How do brand and ecosystem perceptions factor into consumer choice of connected TV devices?
  • 5. Is there consumer interest in IoT compatibility and integration to the TV, such as with smart home devices?

ANALYST INSIGHT:

"Ecosystems are sticky because they are encompassed by many devices, services, and a single source of control. Deep integration within an ecosystem fosters brand loyalty and more product purchases." - Sarah Lee , Research Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

ecutive Summary

  • Smart TV and Streaming Media Player Adoption Trends
  • Attitude Towards Connected TV Ecosystems
  • Most-Used Connected TV (CTV) Platform in Home
  • Free Ad-Based Video Services Usage by Primary Connected TV Platform
  • Top 5 Important Features Considered for Future Smart TV Purchases
  • Top Reasons for Smart Steaming Media Player Brand Preference

Smart TV and Streaming Media Player Adoption and Use

  • Trends in Adoption of Consumer Electronics Products
  • Primary Streaming Video Device
  • Total Average Video Consumption by Platforms
  • Brand of Most-Used Smart TV in the Home
  • OS of the Most-Used Smart TV in the Home
  • Brand of Most Used Streaming Media Player
  • Brand of the Most Used Streaming Media Player in the Home
  • Primary Connected TV Platform
  • Most Frequently Used TV-Connected Device for Gaming

Perceptions of Primary CTV Platforms

  • Attitudes Towards Video Services by Primary Connected TV Platform
  • Average Number of OTT Service Subscribed by Primary Connected TV Platform
  • Average Monthly Spending on OTT Services by Primary Connected TV Platform
  • OTT Video Service Model Usage by Primary Connected TV Platform
  • Free Ad-Based Video Services Usage by Primary Connected TV Platform
  • Social/User Generated Content Platform Usage by Primary Connected TV Platform

Brand Perceptions

  • Consumer Brand Perceptions
  • Attitude Towards Connected TV Ecosystems
  • Agree with Ecosystem Integration for Video Devices by Age
  • Attitudes Toward Connected TV Ecosystems by Most Used Smart TV OS
  • Attitudes Toward Connected TV Ecosystems by Most Used Streaming Media Player OS
  • Familiarity of TV Technologies and Features
  • Familiarity with Smart TV Features by Most Used Smart TV OS

Smart TV and Streaming Media Player Purchases

  • Consumer Electronics Products Purchased in the Last 6 Months
  • Consumer Electronics Devices Purchase Intention
  • Top Brands of Smart TV Purchased or Received
  • Top Brands of Streaming Media Player Purchased or Received
  • Demographic Breakdown of Connected TV Device Users

Purchase Drivers: Smart TVs and Streaming Media Players

  • Top 5 Important Features Considered for Future Smart TV Purchases
  • Top 5 Important Features Considered for Smart TV Purchases
  • Platforms Used to Control Smart Home Device
  • Most Used Platform Used to Control Smart Home Devices
  • Top Reasons for Smart TV Brand Preference
  • Top Reasons for Smart TV Brand Preference by Smart TV OS Adoption
  • Top Reasons for Smart Steaming Media Player Brand Preference
  • Top Reasons for Smart Steaming Media Player Brand Preference by Streaming Media Player Brand
  • Important Features Impacting Smart TV Purchase Decision, Trending
  • Important Features Impacting Smart TV Purchase Decision by Smart TV OS Adoption

Satisfaction

  • Consumer Electronics Devices: Net Promoter Score
  • Net Promoter Score for Consumer Electronics Devices by Major Brands
  • Satisfaction Level of Features on Primary Connected Devices
  • Satisfaction Level of Features by Primary Connected Devices

Appendix