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市場調査レポート
商品コード
1544934
広告ベースストリーミング:消費者需要とエンゲージメントAd-Based Streaming: Consumer Demand & Engagement |
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| 広告ベースストリーミング:消費者需要とエンゲージメント |
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出版日: 2024年08月30日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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- 概要
- 目次
広告のないビデオのストリーミングは、これまで以上に割高になっています。加入者は平均して5つのストリーミングサービスに加入していますが、その多くが購買力の低下に直面しているため、エンターテインメントにかかる費用の増加を補うため、広告ベースのサービスを試す人が増えています。
当レポートでは、FASTとAVODの両サービスを含む広告ベースストリーミングの市場を調査し、広告ベースのサービスの人気が急上昇している理由、もっとも人気のあるサービス、広告ベースの体験に対する利用者の感情などを分析しています。
インフォグラフィックス

主な質問
- 1) 広告ベースのビデオストリーミング市場の現状は?
- 2) 何が視聴者を広告ベースのサービスに駆り立てるか?
- 3) 視聴者は広告ベースサービスのコンテンツをどのように認識しているか?
- 4) 視聴者が広告ベースサービスで感じるペインポイントは何か?
- 5) 視聴者にとっての広告ベースの体験を向上させるものは何か?
目次
ビデオサービスエコシステム
エグゼクティブサマリー
- 過去30日間のOTTビデオサービスの利用状況 (ビジネスモデル別):サブスクリプション (SVOD)
- 過去30日間のOTTビデオサービスの利用状況 (ビジネスモデル別):無料広告ベース (FAST/AVOD)
- OTTサブスクリプションを広告なし層に移行する可能性
- 広告ベースのユーザーにとっての広告ベースのOTTサービスの問題点
- OTTサービスのネットプロモータースコア:ベーシックティアとプレミアムティア
- 広告付きベーシックプランに加入する理由:サービス別
- 広告なしのストリーミングアプリの価格上昇に向けた取り組み
- 広告関連性の影響別広告なしストリーミングアプリの価格上昇に向けた動き
- Tコマースへの関心
- Tコマースへの関心:広告関連の影響別
ストリーミング市場の概要
- 従来型ビデオサービスとOTTビデオサービスの普及率
- OTTサービス加入数
- 過去30日間のOTTビデオサービスの利用状況 (ビジネスモデル別)
- 無料およびサブスクリプション広告ベースのストリーミングの採用
- SVODと広告ベースのストリーミングの重複
- ビデオサービス利用者の人口統計的内訳
- OTTビデオサービスへの月間支出の動向
- 主なコネクテッドTVプラットフォーム
広告ベースのストリーミングの動向
- 主要な無料広告ベースのビデオサービスの利用
- ビデオサービスに対する意識
- ビデオサービスに対する意識:年齢層別
- 無料広告ベースのOTTサービスを使用する理由
- ビデオサービスに対する意識:年齢層別
- 広告ベースのOTTサービスの問題点
- 無料広告ベースサービスの視聴頻度
- 無料広告ベースサービスの視聴頻度
- 広告ベースサービスの視聴頻度:コンテンツ検索に対する意識別
- 広告ベースのOTT加入者が視聴するオンラインコンテンツのジャンル
サブスクリプション広告の階層
- 主要SVODサービスにおける広告付きベーシックまたは広告なしプレミアム層の利用動向
- 広告付きベーシックプランに加入する理由
- 広告付きベーシックプランに加入する理由:サービス別
- プレミアム層から広告付きベーシック層への切り替えの可能性
- プレミアム層サービスから広告ベースのサービス層への切り替えの可能性:サービス別
- 主要OTTサービスのネットプロモータースコア:トレンド
- OTTサービスのネットプロモータースコア:ベーシックティアとプレミアムティア
- サービスを解約する理由
- 解約を防ぐインセンティブ
SVOD価格の上昇による広告ベースサービスへの影響
- 広告なしのストリーミングアプリの価格上昇に向けた取り組み
- 価格上昇への取り組み:男女別
- 価格上昇への取り組み:世代別
- 広告なしストリーミングアプリの価格上昇に向けた取り組み:家庭の子供の人数別
- 価格上昇への取り組み:加入プレミアムサービスタイプ別
- 価格上昇への対応:消費者の意識別
- 広告なしストリーミングアプリの価格上昇に向けた動き:広告関連の影響別
- OTTサブスクリプションを広告なし層に移行する可能性
- OTTサブスクリプションから広告なしプランへの移行の可能性:年齢別
- 大手広告ベースのビデオサービスがOTTサブスクリプションを14.99ドルの広告なし層に移行する可能性
インタラクティブ広告とTコマース
- Tコマースアクティビティ
- Tコマースへの関心
- Tコマースへの関心:年齢層別
- Tコマースアクティビティ:TTコマースへの関心度別
- Tコマースへの関心:広告関連の影響別
- 広告との好ましいインタラクション
付録
SYNOPSIS:
It is more expensive than ever to stream ad-free video, especially when the top services continue to raise their prices. Households subscribe to 5 streaming services on average, but as many face a steady loss of buying power, more are experimenting with ad-based services to help offset the growing expense of entertainment. This study documents the rise of ad-based streaming including both FAST and AVOD services. It analyzes why ad-based services are experiencing a surge in popularity, which services are the most popular, and household sentiment towards the ad-based experience.
INFOGRAPHICS
Key questions addressed:
- 1) What is the state of the ad-based video streaming market?
- 2) What drives viewers to ad-based services?
- 3) How do viewers perceive the content on ad-based services?
- 4) What are the pain points viewers experience on ad-based services?
- 5) What would improve the ad-based experience for viewers?
ANALYST INSIGHT:
"The current streaming landscape is extremely volatile and fiercely competitive. Providers of all sizes strive to innovate, reach more viewers, improve efficiency, deliver in-demand content, and above all, achieve profitability." - Sarah Lee, Research Analyst, Parks Associates.
Table of Contents
Video Services Ecosystem
Executive Summary
- Use of OTT Video Services in Past 30 Days, by Business Model: Subscription (SVOD)
- Use of OTT Video Services in Past 30 Days, by Business Model: Free Ad-Based (FAST/AVOD)
- Likelihood of Moving OTT Subscription to Ad-Free Tier
- Pain Points with Ad-Based OTT Services Among Ad-based Users
- Net Promoter Score of OTT Services: Basic Tier vs Premium Tier
- Reasons for Subscribing to Basic Tier with Ads by Services
- Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads
- Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads by Ad Relevance Influence
- Interest in T-Commerce
- Interest in T-Commerce by Ad Relevance Influence
Streaming Market Overview
- Penetration of Traditional vs. OTT Video Services
- Number of OTT Service Subscriptions
- Use of OTT Video Services in Past 30 Days, by Business Model
- Free and Subscription Ad-based Streaming Adoption
- Overlap of SVOD and Ad-Based Streaming
- Demographic Breakdown of Video Service Users
- Trends in Monthly Spending on OTT Video Services
- Primary Connected TV Platform
Ad-Based Streaming Trends
- Use of Leading Free Ad-based Video Services
- Attitudes Towards Video Services
- Attitudes Towards Video Services by Age Group
- Drivers for Using Free Ad-Based OTT Services
- Attitudes Towards Video Services by Age Group
- Pain Points with Ad-Based OTT Services
- Free Ad-Based Service Viewing Frequency
- Frequency of Watching Free Ad-Based Services
- Ad-Based Service Viewing Frequency by Attitudes Towards Content Seeking
- Genres of Online Content Viewed by Ad-Based OTT Subscribers
Subscription Advertising Tiers
- Trends in Use of Basic with Ads or Premium Ad Free Tier for Major SVOD Services
- Reasons for Subscribing to Basic Tier with Ads
- Reasons for Subscribing to Basic Tier with Ads by Services
- Likelihood of Switching from Premium Tier to Basic Tier with Ads
- Likelihood of Switching from Premium Tier Services to Ad-Based Service Tier by Services
- Net Promoter Score of Leading OTT Services: Trending
- Net Promoter Score of OTT Services: Basic Tier vs Premium Tier
- Reasons for Cancelling Service
- Incentives to Prevent Churn
Impact of SVOD Price Increases on Ad-based Services
- Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads
- Action Towards Price Increase by Gender
- Action Towards Price Increase by Generation
- Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads by Children at Home
- Action Towards Price Increase by Type of Premium Service Subscribed
- Action Towards Price Increase by Consumer Attitudes
- Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads by Ad Relevance Influence
- Likelihood of Moving OTT Subscription to Ad-Free Tier
- Likelihood of Moving OTT Subscription to Ad-Free Tier by Age
- Likelihood of Moving OTT Subscription to Ad-Free Tier at $14.99 by Leading Ad-based Video Services
Interactive Advertising and T-Commerce
- T-Commerce Activities
- Interest in T-Commerce
- Interest in T-Commerce by Age Group
- T-Commerce Activities by Interest in T-Commerce
- Interest in T-Commerce by Ad Relevance Influence
- Preferred Interactions with Ads


