表紙:広告ベースストリーミング:消費者需要とエンゲージメント
市場調査レポート
商品コード
1544934

広告ベースストリーミング:消費者需要とエンゲージメント

Ad-Based Streaming: Consumer Demand & Engagement


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英文
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広告ベースストリーミング:消費者需要とエンゲージメント
出版日: 2024年08月30日
発行: Parks Associates
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概要

広告のないビデオのストリーミングは、これまで以上に割高になっています。加入者は平均して5つのストリーミングサービスに加入していますが、その多くが購買力の低下に直面しているため、エンターテインメントにかかる費用の増加を補うため、広告ベースのサービスを試す人が増えています。

当レポートでは、FASTとAVODの両サービスを含む広告ベースストリーミングの市場を調査し、広告ベースのサービスの人気が急上昇している理由、もっとも人気のあるサービス、広告ベースの体験に対する利用者の感情などを分析しています。

インフォグラフィックス

主な質問

  • 1) 広告ベースのビデオストリーミング市場の現状は?
  • 2) 何が視聴者を広告ベースのサービスに駆り立てるか?
  • 3) 視聴者は広告ベースサービスのコンテンツをどのように認識しているか?
  • 4) 視聴者が広告ベースサービスで感じるペインポイントは何か?
  • 5) 視聴者にとっての広告ベースの体験を向上させるものは何か?

目次

ビデオサービスエコシステム

エグゼクティブサマリー

  • 過去30日間のOTTビデオサービスの利用状況 (ビジネスモデル別):サブスクリプション (SVOD)
  • 過去30日間のOTTビデオサービスの利用状況 (ビジネスモデル別):無料広告ベース (FAST/AVOD)
  • OTTサブスクリプションを広告なし層に移行する可能性
  • 広告ベースのユーザーにとっての広告ベースのOTTサービスの問題点
  • OTTサービスのネットプロモータースコア:ベーシックティアとプレミアムティア
  • 広告付きベーシックプランに加入する理由:サービス別
  • 広告なしのストリーミングアプリの価格上昇に向けた取り組み
  • 広告関連性の影響別広告なしストリーミングアプリの価格上昇に向けた動き
  • Tコマースへの関心
  • Tコマースへの関心:広告関連の影響別

ストリーミング市場の概要

  • 従来型ビデオサービスとOTTビデオサービスの普及率
  • OTTサービス加入数
  • 過去30日間のOTTビデオサービスの利用状況 (ビジネスモデル別)
  • 無料およびサブスクリプション広告ベースのストリーミングの採用
  • SVODと広告ベースのストリーミングの重複
  • ビデオサービス利用者の人口統計的内訳
  • OTTビデオサービスへの月間支出の動向
  • 主なコネクテッドTVプラットフォーム

広告ベースのストリーミングの動向

  • 主要な無料広告ベースのビデオサービスの利用
  • ビデオサービスに対する意識
  • ビデオサービスに対する意識:年齢層別
  • 無料広告ベースのOTTサービスを使用する理由
  • ビデオサービスに対する意識:年齢層別
  • 広告ベースのOTTサービスの問題点
  • 無料広告ベースサービスの視聴頻度
  • 無料広告ベースサービスの視聴頻度
  • 広告ベースサービスの視聴頻度:コンテンツ検索に対する意識別
  • 広告ベースのOTT加入者が視聴するオンラインコンテンツのジャンル

サブスクリプション広告の階層

  • 主要SVODサービスにおける広告付きベーシックまたは広告なしプレミアム層の利用動向
  • 広告付きベーシックプランに加入する理由
  • 広告付きベーシックプランに加入する理由:サービス別
  • プレミアム層から広告付きベーシック層への切り替えの可能性
  • プレミアム層サービスから広告ベースのサービス層への切り替えの可能性:サービス別
  • 主要OTTサービスのネットプロモータースコア:トレンド
  • OTTサービスのネットプロモータースコア:ベーシックティアとプレミアムティア
  • サービスを解約する理由
  • 解約を防ぐインセンティブ

SVOD価格の上昇による広告ベースサービスへの影響

  • 広告なしのストリーミングアプリの価格上昇に向けた取り組み
  • 価格上昇への取り組み:男女別
  • 価格上昇への取り組み:世代別
  • 広告なしストリーミングアプリの価格上昇に向けた取り組み:家庭の子供の人数別
  • 価格上昇への取り組み:加入プレミアムサービスタイプ別
  • 価格上昇への対応:消費者の意識別
  • 広告なしストリーミングアプリの価格上昇に向けた動き:広告関連の影響別
  • OTTサブスクリプションを広告なし層に移行する可能性
  • OTTサブスクリプションから広告なしプランへの移行の可能性:年齢別
  • 大手広告ベースのビデオサービスがOTTサブスクリプションを14.99ドルの広告なし層に移行する可能性

インタラクティブ広告とTコマース

  • Tコマースアクティビティ
  • Tコマースへの関心
  • Tコマースへの関心:年齢層別
  • Tコマースアクティビティ:TTコマースへの関心度別
  • Tコマースへの関心:広告関連の影響別
  • 広告との好ましいインタラクション

付録

目次

SYNOPSIS:

It is more expensive than ever to stream ad-free video, especially when the top services continue to raise their prices. Households subscribe to 5 streaming services on average, but as many face a steady loss of buying power, more are experimenting with ad-based services to help offset the growing expense of entertainment. This study documents the rise of ad-based streaming including both FAST and AVOD services. It analyzes why ad-based services are experiencing a surge in popularity, which services are the most popular, and household sentiment towards the ad-based experience.

INFOGRAPHICS

Key questions addressed:

  • 1) What is the state of the ad-based video streaming market?
  • 2) What drives viewers to ad-based services?
  • 3) How do viewers perceive the content on ad-based services?
  • 4) What are the pain points viewers experience on ad-based services?
  • 5) What would improve the ad-based experience for viewers?

ANALYST INSIGHT:

"The current streaming landscape is extremely volatile and fiercely competitive. Providers of all sizes strive to innovate, reach more viewers, improve efficiency, deliver in-demand content, and above all, achieve profitability." - Sarah Lee, Research Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Video Services Ecosystem

Executive Summary

  • Use of OTT Video Services in Past 30 Days, by Business Model: Subscription (SVOD)
  • Use of OTT Video Services in Past 30 Days, by Business Model: Free Ad-Based (FAST/AVOD)
  • Likelihood of Moving OTT Subscription to Ad-Free Tier
  • Pain Points with Ad-Based OTT Services Among Ad-based Users
  • Net Promoter Score of OTT Services: Basic Tier vs Premium Tier
  • Reasons for Subscribing to Basic Tier with Ads by Services
  • Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads
  • Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads by Ad Relevance Influence
  • Interest in T-Commerce
  • Interest in T-Commerce by Ad Relevance Influence

Streaming Market Overview

  • Penetration of Traditional vs. OTT Video Services
  • Number of OTT Service Subscriptions
  • Use of OTT Video Services in Past 30 Days, by Business Model
  • Free and Subscription Ad-based Streaming Adoption
  • Overlap of SVOD and Ad-Based Streaming
  • Demographic Breakdown of Video Service Users
  • Trends in Monthly Spending on OTT Video Services
  • Primary Connected TV Platform

Ad-Based Streaming Trends

  • Use of Leading Free Ad-based Video Services
  • Attitudes Towards Video Services
  • Attitudes Towards Video Services by Age Group
  • Drivers for Using Free Ad-Based OTT Services
  • Attitudes Towards Video Services by Age Group
  • Pain Points with Ad-Based OTT Services
  • Free Ad-Based Service Viewing Frequency
  • Frequency of Watching Free Ad-Based Services
  • Ad-Based Service Viewing Frequency by Attitudes Towards Content Seeking
  • Genres of Online Content Viewed by Ad-Based OTT Subscribers

Subscription Advertising Tiers

  • Trends in Use of Basic with Ads or Premium Ad Free Tier for Major SVOD Services
  • Reasons for Subscribing to Basic Tier with Ads
  • Reasons for Subscribing to Basic Tier with Ads by Services
  • Likelihood of Switching from Premium Tier to Basic Tier with Ads
  • Likelihood of Switching from Premium Tier Services to Ad-Based Service Tier by Services
  • Net Promoter Score of Leading OTT Services: Trending
  • Net Promoter Score of OTT Services: Basic Tier vs Premium Tier
  • Reasons for Cancelling Service
  • Incentives to Prevent Churn

Impact of SVOD Price Increases on Ad-based Services

  • Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads
  • Action Towards Price Increase by Gender
  • Action Towards Price Increase by Generation
  • Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads by Children at Home
  • Action Towards Price Increase by Type of Premium Service Subscribed
  • Action Towards Price Increase by Consumer Attitudes
  • Action Towards Price Increase for Streaming App Without Ads by Ad Relevance Influence
  • Likelihood of Moving OTT Subscription to Ad-Free Tier
  • Likelihood of Moving OTT Subscription to Ad-Free Tier by Age
  • Likelihood of Moving OTT Subscription to Ad-Free Tier at $14.99 by Leading Ad-based Video Services

Interactive Advertising and T-Commerce

  • T-Commerce Activities
  • Interest in T-Commerce
  • Interest in T-Commerce by Age Group
  • T-Commerce Activities by Interest in T-Commerce
  • Interest in T-Commerce by Ad Relevance Influence
  • Preferred Interactions with Ads

Appendix