表紙:ホームインターネットの進化:5Gの競合と付加価値サービス
市場調査レポート
商品コード
1399825

ホームインターネットの進化:5Gの競合と付加価値サービス

Home Internet Evolution: 5G Competition and Value-Added Services

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

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ホームインターネットの進化:5Gの競合と付加価値サービス
出版日: 2023年12月29日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

ホームインターネット市場の競争は進化しています。多くのインターネットサービスプロバイダーは、次世代のラストマイルソリューションとして光ファイバーを選択し、ギガビットのスピードとサービスの信頼性を高めています。同時に、5GとLTEの固定ワイヤレスサービスは、2021年の登場以来、米国の住宅市場で大きなシェアを獲得しており、未接続の人々を接続し、DSLや従来の衛星加入者からシェアを獲得しています。付加価値サービスはISPにとって差別化の重要な分野であり、加入者を引き付け、維持し、新たな収益を生み出すことができます。

サンプル

当レポートでは、米国のインターネット世帯を対象に行った調査から、ホームインターネットの利用動向を調査し、光ファイバーとギガビットスピードに対する消費者の見解、インターネットサービスプロバイダーとサービスの選択への影響因子、5G固定無線サービスの影響、付加価値サービスへの見解、メッシュネットワーキングルーターやノードを含むマネージドWi-Fiサービスハードウェアの影響、消費者需要などをまとめています。

目次

エグゼクティブサマリー

  • ホームインターネットサービスのNPS (ネットプロモータースコア):インターネットアクセス手法別
  • 現在のプロバイダーによるブロードバンドサービスに向けた考えへの同意
  • MNO FWAサービスの採用
  • ホームインターネットにバンドルされているトップ6サービス
  • ホームインターネットプロバイダーのNPSに対するバンドルサービスの影響
  • 従来のテレビ/インターネットバンドルのホームインターネットサービスARPU

ブロードバンドの利用動向

  • 家庭用インターネットプロバイダーの情勢:主要企業
  • 家庭用インターネットプロバイダートップ10の市場シェア
  • インターネット世帯のインターネット接続方法(消費者調査データ)
  • 米国のインターネット世帯におけるモバイルネットワーク固定無線アクセス(5GおよびLTE)の導入予測
  • インターネットサービスの支払い方法:住宅タイプ別
  • ホームブロードバンドサービスのダウンロード速度
  • ホームインターネットサービスのアップロード速度
  • ホームインターネットサービスのARPU:ダウンロード速度別
  • ホームインターネットサービスのARPU:ダウンロード速度別:スタンドアロンブロードバンド加入者

光ファイバー・5G・ギガビットサービス

  • ホームインターネットサービスのNPS:インターネットアクセス方法別
  • ファイバーまたは5Gインターネットサービスに対する考え方
  • コンセプトテスト:5Gホームインターネットの魅力
  • 家庭用インターネットサービスのNPS:ダウンロード速度別
  • 5Gホームインターネット導入の障壁:消費者が魅力を感じない理由
  • プロバイダーを切り替えるときに考慮すべき主な要素
  • 現在の家庭用インターネットサービスに対する認識
  • ブロードバンドサービスに向けた声明への同意:現在のプロバイダータイプ別

ホームインターネット加入者プロファイル

  • グループ間でのギガビットサービスの導入
  • ギガビット加入者がISPに求めるもの
  • ファイバーサービスの導入
  • 光ファイバー加入者がISPに求めるもの
  • MNO FWAサービスの採用
  • MNO FWA加入者がISPに求めるもの
  • 衛星サービスの導入
  • 衛星加入者がISPに求めるもの
  • 高額な料金を支払っている加入者
  • 高額料金の加入者がISPに求めるもの
  • 低支出の加入者
  • 低料金の加入者がISPに求めるもの

付加価値サービスの導入

  • ホームインターネットにバンドルされたサービス
  • ホームインターネット世帯におけるバンドルサービスの導入
  • 従来のホームインターネットサービスバンドル
  • ホームインターネットプロバイダーのNPSに対するバンドルサービスの影響
  • サービスタイプの影響
  • ISPが提供するサービスの価値の認識
  • 付加価値サービスの導入:ケーブル加入者のネットワークタイプ別
  • 付加価値サービスの導入:光ファイバー加入者のネットワークタイプ別
  • 付加価値サービスの導入:従来型FWA加入者のネットワークタイプ別
  • 付加価値サービスの導入:MNO FWA加入者のネットワークタイプ別
  • 付加価値サービスの導入:DSL加入者のネットワークタイプ別
  • 付加価値サービスの導入:衛星加入者のネットワークタイプ別
  • ケーブルインターネットプロバイダーNPSに対するバンドルサービスの影響
  • バンドルの組み合わせがケーブルインターネットプロバイダーのNPSに与える影響
  • バンドルサービス導入状況:インターネットプランタイプ別
  • バンドルVAS導入:ネットワークタイプ別- 有料サービス
  • バンドルVAS導入:ネットワークタイプ別- 無料サービス
  • バンドルサービスの導入:速度階層別- 有料の付加価値サービス
  • バンドルサービスの導入:速度階層別- 無料の付加価値サービス

顧客の切り替えと期待

  • 新しいインターネットプロバイダーを探す経験:簡単 vs 困難
  • 現在のインターネットサービスプロバイダーを見つける際の困難さ
  • ブロードバンドサービスに対する考え方
  • ブロードバンドサービスに対する考え方:現在のプロバイダータイプ別

顧客支出とARPU

  • インターネットサービスARPU-バンドルタイプ
  • ホームインターネットサービスのARPU:従来のテレビ/インターネットバンドル
  • ホームインターネットサービスのARPU:従来のテレビ以外のバンドル
  • インターネットサービスのARPU:付加価値サービスを含む従来のバンドル
  • インターネットサービスのARPU:VAS専用バンドル

ホームネットワーキング

  • ルーターの採用:ソース別
  • ホームネットワーク製品の購入(2018~2023)
  • ルーター購入チャネル
  • ネットワークエクステンダーの購入チャネル
  • 過去6か月以内にインターネットまたはケーブルTVプロバイダーから購入したホームネットワークルーターのブランド

付録

目次

SYNOPSIS:

Competition in the home broadband market is evolving. Many internet service providers are turning to fiber as their next-generation last mile solution of choice, enabling gigabit speeds and greater service reliability. At the same time, 5G and LTE fixed wireless services have taken a substantial share of the US residential market since first emerging in 2021, both connecting the unconnected and taking share from DSL and legacy satellite subscribers. Value-added services are a key area of differentiation for ISPs, allowing them to better attract and retain subscribers while generating new revenues.

SAMPLE VIEW

This study draws from Parks Associates Q3 2023 survey of 8,000+ US internet households. The survey is demographically representative of US internet households, with quotas for age, income, and gender. Some questions are shown to a subgroup of ~4,000 respondents, which are also demographically balanced to be representative of US internet households.

Key questions addressed:

  • 1. How are consumer perspectives on fiber and gigabit speeds impacting their choice of internet service provider and service tier?
  • 2. What markets are being impacted by 5G fixed wireless service, and what are the characteristics of service adopters?
  • 3. Which value-added services resonate with end-users, and what is their impact on satisfaction and retention?
  • 4. How do new value-added services compare to traditional service bundles?
  • 5. What is the impact of and consumer demand for managed Wi-Fi service hardware, including mesh networking routers and nodes?

ANALYST INSIGHT:

"Competitive pressure in residential broadband is continuing to grow as access to affordable ultra high-speed internet plans increases nationwide. Customers are growing increasingly dissatisfied with existing plans." - Kristen Hanich, Director of Research, Parks Associates.

Table of Contents

Executive Summary

  • Net Promoter Score of Home Internet Service by Internet Access Method
  • Agreement With Statements Towards Broadband Service by Current Provider
  • Adoption of MNO FWA Service
  • Top 6 Services Bundled With Home Internet
  • Impact of Bundled Services on Net Promoter Score of Home Internet Provider
  • Home Internet Service ARPU for Traditional TV/Internet Bundles

Broadband Usage Trends

  • Residential Internet Provider Landscape: Top Players
  • Market Share of Top Ten Residential Home Internet Providers
  • Internet Access Method Among Home Internet Households (Consumer Survey Data)
  • Estimated Adoption of Mobile Network Fixed Wireless Access (5G & LTE) Among US Internet Households
  • Internet Service Payment Method by Type of Home
  • Download Speed of Home Broadband Service
  • Upload Speed of Home Internet Service
  • Home Internet Service ARPU by Download Speed
  • Home Internet Service ARPU by Download Speed - Standalone Broadband Subscribers

Fiber, 5G, and Gigabit Service

  • Net Promoter Score of Home Internet Service by Internet Access Methods
  • Attitudes Toward Fiber or 5G Internet Service
  • Concept Testing: Appeal of 5G Home Internet
  • Net Promoter Score of Home Internet Service by Download Speed
  • Barriers to 5G Home Internet Adoption: Why Consumers Don't Find It Appealing
  • Top Factors Considered When Switching Providers
  • Perceptions of Current Home Internet Service
  • Agreement With Statements Towards Broadband Service by Current Provider Type

Home Internet Subscriber Profiles

  • Adoption of Gigabit Service Among Groups
  • What Gigabit Subscribers Look For In an ISP
  • Adoption of Fiber Service
  • What Fiber Subscribers Look For In an ISP
  • Adoption of MNO FWA Service
  • What MNO FWA Subscribers Look For In an ISP
  • Adoption of Satellite Service
  • What Satellite Subscribers Look For In an ISP
  • High Spend Subscribers
  • What High-Spend Subscribers Look For In an ISP
  • Low Spend Subscribers
  • What Low-Spend Subscribers Look For In an ISP

Adoption of Value-Added Services

  • Services Bundled With Home Internet
  • Bundled Service Adoption Among Home Internet Households
  • Traditional Home Internet Service Bundles
  • Impact of Bundled Services on Net Promoter Score of Home Internet Provider
  • Impact of Service Type
  • Perceived Value of ISP-Provided Services
  • Adoption of Value-Added Services by Network Type Among Cable Subscribers
  • Adoption of Value-Added Services by Network Type Among Fiber Subscribers
  • Adoption of Value-Added Services by Network Type Among Trad. FWA Subscribers
  • Adoption of Value-Added Services by Network Type Among MNO FWA Subscribers
  • Adoption of Value-Added Services by Network Type Among DSL Subscribers
  • Adoption of Value-Added Services by Network Type Among Satellite Subscribers
  • Impact of Bundled Services on Cable Internet Provider NPS
  • Impact of Bundle Combinations on Cable Internet Provider NPS
  • Bundled Service Adoption by Internet Plan Type
  • Bundled VAS Adoption by Network Type - Paid Services
  • Bundled VAS Adoption by Network Type - Free Services
  • Bundled Service Adoption by Speed Tier - Paid Value-Added Services
  • Bundled Service Adoption by Speed Tier - Free Value-Added Services

Customer Switching And Expectations

  • Experience Looking for New Internet Provider: Ease Vs. Difficulty In...
  • Difficulties Finding Current Internet Service Provider
  • Attitudes Toward Broadband Service
  • Attitudes Towards Broadband Service by Current Provider Type

Customer Spending And ARPU

  • Internet Service ARPU - Bundle Types
  • Home Internet Service ARPU for Traditional TV/Internet Bundles
  • Home Internet Service ARPU for Traditional Non-TV Bundles
  • Internet Service ARPU for Traditional Bundles Including Value-Added Services
  • Internet Service ARPU for VAS-Only Bundles

Home Networking

  • Adoption of Router by Source: 2021-2023
  • Home Networking Product Purchasing (2018-2023)
  • Router Purchase Channel
  • Network Extender Purchase Channel
  • Brand of Home Network Router Purchased from Internet or Cable TV Provider in Past 6 Months

Appendix