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市場調査レポート
商品コード
1734972
サービスプロバイダーの未来:低コストの競合他社にどう対応するかThe Future of the Service Provider: How to Respond to Low-cost Challengers |
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サービスプロバイダーの未来:低コストの競合他社にどう対応するか |
出版日: 2025年05月27日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 22 Pages
納期: 即日から翌営業日
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「米国の固定ブロードバンド市場は、ブロードバンドARPUが欧州レベルまで低下した場合、400億米ドル以上縮小します(非現実的な提案ではありません)。
高所得国のほとんどの事業者の長期的なネットワーク戦略はほぼ決まっており、固定ネットワークはファイバー、モバイルは4G/5Gが混在しています。このような共通のネットワーク戦略は、サービス・プロバイダーがネットワークのカバレッジや品質で競争することがほとんどないことを意味しています(ほとんどのネットワークが同様のパフォーマンスを提供するため)。それよりも、さまざまなタイプのサービスを提供することに重点が置かれており、長期的にどれが最も成功するかは不明です。
このような重点の置き方の変化の大きなきっかけとなったのが、低価格での参入企業の台頭であり、特にIliadやDigi、そして多くのローカルファイバー企業がそうです。
当レポートでは、IliadやDigiのような参入企業のモデルを調査し、他の事業者がそれらに対応するために可能な4つの方法を分析しています。
"The US fixed broadband market would shrink by over USD40 billion if broadband ARPU fell to European levels (not an unrealistic proposition)."
The long-term network strategy for most operators in high-income countries is largely decided, with a mix of fibre for fixed networks and 4G/5G for mobile. This common network strategy means that service providers rarely compete on their network coverage or quality (because most networks offer similar performance). Far more emphasis is on the different types of offering, and it is unclear which will be most successful in the long term.
One significant catalyst to this change in emphasis is the rise of low-cost players, most obviously Iliad and Digi, as well as many local fibre players.
This report explores the model of players such as Iliad and Digi and analyses four possible ways in which other operators can respond to them.