表紙:Tコマース:テレビを通じた購入
市場調査レポート
商品コード
1306566

Tコマース:テレビを通じた購入

T-Commerce: Buying Through the TV

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

価格
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Tコマース:テレビを通じた購入
出版日: 2023年07月13日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、Tコマースについて調査します。テレビを通じて商品やサービスを購入するTコマースが、ビデオサービスプロバイダーにさらなる収益をもたらし、ブランド広告や販売の効果的な手段となる可能性について探ります。

サンプルビュー

目次

調査手法:ブランドロイヤリスト

調査手法と定義

重要な用語と定義

エグゼクティブサマリー

ブランド別のデバイス導入状況

  • 家電製品の採用動向
  • スマートTVシステムシェア
  • スマートTV OSの採用
  • ストリーミングメディアプレーヤーの共有
  • ストリーミングメディアプレーヤーのブランド採用
  • 単一デバイス所有者の間でのスマートスピーカーのシェア
  • スマートスピーカーのブランド採用
  • 単一デバイス所有者間でのスマートディスプレイのシェア
  • スマートディスプレイブランドの採用
  • タブレットシステムシェア
  • タブレットシステムの採用
  • スマートフォンシステムシェア
  • スマートフォンOSの採用
  • スマートウォッチのシェア
  • スマートウォッチブランドの採用
  • PCシステムシェア
  • PC OSの採用
  • スマートフォンOSの採用
  • スマートTV OSの採用
  • SMP OSの採用

ブランドロイヤリストの概要

  • 全体的ブランドロイヤリスト
  • AppleロイヤリストによるAppleデバイスの採用
  • AmazonロイヤリストによるAmazonデバイスの採用
  • Google/AndroidシステムロイヤリストによるGoogle/Androidシステムデバイスの採用
  • SamsungロイヤリストによるSamsungデバイスの採用
  • Appleロイヤリストの人口構成の内訳
  • Amazonロイヤリストの人口構成の内訳
  • Google/Androidシステムロイヤリストの人口構成の内訳
  • Samsungロイヤリストの人口構成の内訳
  • ブランドロイヤリストの技術導入セグメント

ロイヤリストとブランド:購入

ロイヤリストとコンテンツプラットフォーム

  • ブランドロイヤリスト別音楽サービスのサブスクリプション
  • ブランドロイヤリスト別ビデオサービスのサブスクリプション
  • ブランドロイヤリスト別OTTサービスNPS
  • ブランドロイヤリスト別の月あたりのビデオサービス支出
  • ブランドロイヤリスト別のApple TV+とAmazon Prime Videoの平均購読月数
  • ブランドロイヤリストが購読しているOTTサービスの平均数
  • ブランドロイヤリストが使用するトップトランザクションOTTサービス
目次

In the highly competitive video services market, content owners, service providers, and platform players seek to maximize revenue through subscriptions and advertising revenue. TV user interfaces and underlying technologies now make possible a third source of revenue generation: television-based commerce.

SAMPLE VIEW

This research study explores the potential of T-commerce, or buying goods and services through the television, to generate additional revenues for video services providers and be an effective means of brand advertising and sales. The study assesses consumer openness to T-commerce offerings, including the types of products and services most likely to generate sales. It explores preferred T-commerce providers, user interfaces, and payment methods, and identifies top barriers to T-commerce activity.

Key questions addressed:

  • 1) What is consumer interest in purchasing items through a TV?
  • 2) How do consumers' current online shopping behaviors influence the appeal of T-commerce?
  • 3) How would consumers prefer to pay for T-commerce purchases?
  • 4) What product categories are well-suited to a T-commerce model?
  • 5) What are consumers' top concerns with T-commerce concepts?

ANALYST INSIGHT:

"Streaming services and connected TV platforms seek valuable advertising revenue; players across the video ecosystem have an opportunity to build a new revenue stream by creating commerce experiences that link content and ads to purchases." - John Barrett, Director, Consumer Analytics, Parks Associates.

Table of Contents

Methodology: Brand Loyalists

Survey Methodology and Definitions

Key Terms and Definitions

Executive Summary

  • CE Brand Loyalists
  • CE Brand Loyalist Technology Adoption Segment
  • Smart Speaker Major Brand Purchased by Loyalists
  • OTT Video Service Subscription by Brand Loyalists

Device Adoption by Brand

  • Trends in Adoption of Consumer Electronics Products
  • Smart TV System Share
  • Smart TV OS Adoption
  • Streaming Media Player Share
  • Streaming Media Player Brand Adoption
  • Smart Speaker Share Among Single Device Owner
  • Smart Speaker Brand Adoption
  • Smart Display Share Among Single Device Owner
  • Smart Display Brand Adoption
  • Tablet System Share
  • Tablet System Adoption
  • Smartphone System Share
  • Smartphone OS Adoption
  • Smart Watch Share
  • Smart Watch Brand Adoption
  • PC System Share
  • PC OS Adoption
  • Smartphone OS Adoption
  • Smart TV OS Adoption
  • SMP OS Adoption

Overview of Brand Loyalists

  • Overall Brand Loyalists
  • Apple Device Adoption by Apple Loyalist
  • Amazon Device Adoption by Amazon Loyalist
  • Google/ Android System Device Adoption by Google/ Android System Loyalist
  • Samsung Device Adoption by Samsung Loyalist
  • Apple Loyalist Demographics Breakdown
  • Amazon Loyalist Demographics Breakdown
  • Google/ Android System Loyalist Demographics Breakdown
  • Samsung Loyalist Demographics Breakdown
  • Brand Loyalist Technology Adoption Segment

Loyalists & Brands: Purchases

  • Desktop Computer Major Brand Purchased by Loyalists
  • Laptop Computer Major Brand Purchased by Loyalists
  • Tablet Major Brand Purchased by Loyalists
  • Smartphone Major Brand Purchased by Loyalists
  • Future Purchase Intentions: Smartphone Brand by Loyalists
  • Smart TV Major Brand Purchased by Loyalists
  • Future Purchase Intentions: Smart TV Brand by Loyalists
  • Smart Watch Major Brand Purchased by Loyalists
  • Future Purchase Intentions: Smart Watch Brand by Loyalists
  • Smart Speaker Major Brand Purchased by Loyalists
  • Future Purchase Intentions: Smart Speaker Brand by Loyalists
  • Smart Display Major Brand Purchased by Loyalists
  • Future Purchase Intentions: Smart Display Brand by Loyalists
  • Streaming Media Player Major Brand Purchased by Loyalists
  • Future Purchase Intentions: Streaming Media Player Brand by Loyalists
  • Brand Perceptions by Brand Loyalists

Loyalists & Content Platforms

  • Music Service Subscription by Brand Loyalists
  • Video Service Subscription by Brand Loyalists
  • OTT Service NPS by Brand Loyalists
  • Video Service Spend Per Month By Brand Loyalists
  • Average Subscription Months of Apple TV+ vs Amazon Prime Video By Brand Loyalists
  • Average Number of OTT Services Subscribed By Brand Loyalists
  • Top Transactional OTT Service Used by Brand Loyalists