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市場調査レポート
商品コード
1630164

世界の先進ショッピング技術-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Advanced Shopping Technology - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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世界の先進ショッピング技術-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の先進ショッピング技術市場は予測期間中に12.3%のCAGRで推移する見込み。

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主要ハイライト

  • スポンサーのパルス社によると、2020年には世界の消費者の80%以上がオンラインで買い物をし、南米とアジアがそれぞれ90%近くでリードしています。北米は最も低い割合で、4人に3人強がオンラインショッピングを利用しています。非常に多くの消費者が、従来のショッピングよりもオンラインショッピングを好むようになっており、これが各企業の電子ショッピング・ツールに最新技術を取り入れる原動力となっています。
  • さらに、コンシューマー技術協会によると、スマートシティ構想は2020年に343億5,000万米ドルに達すると予想されています。米国は世界的にスマートシティへの支出をリードしているため、この地域におけるスマートキオスク端末の需要はさらに高まります。ネバダ州のようないくつかの都市は、州内のいくつかの小売店舗にインタラクティブ・キオスクを配備しています。米国の他のいくつかの州でも、こうした対話型キオスク端末の実験が始まっています。ジョージア州は、住民が車のタグを更新できるようにするため、請求書決済の双方向キオスクを導入しました。オハイオ州もまた、自動車両登録を容易にするため、複数の双方向キオスクを導入しています。
  • 2020年、北米最大の小売チェーンであるWalmartは、1万1,000以上の実店舗と、それとほぼ同数のオンラインストアを展開しています。IoTと統合されたAIと機械学習(ML)の助けを借りて、この大規模なインフラを管理することが可能になりました。Google Assistantによる音声ベースの検索、顔認識ソフトウェア、クロス技術のソリューションにより、小売産業は数年前から高収益へとスケールアップしています。
  • 2021年10月、GoDaddyは新しいPOSシステムをWooCommerceと完全に統合し、オンラインストアが既存のサイトで対面販売をより早く取り入れ、すぐに販売を開始できるように設計しました。この統合は、在庫プロセスを簡素化し、追跡、独立系倉庫または店舗チェーンの管理を支援するために、店舗の機能でコストと在庫管理を最小限に抑えます。
  • 各社は、ソリューション/サービスに人工知能を組み込むことを予測しながら製品を開発しています。例えば、Microsoftの小売向けAzure IoTは、オペレーショナル・エクセレンス、インテリジェント・サプライチェーン、より強力なビジネスインテリジェンスを提供し、組織は親和性を高め、ロイヤルティを創出する重要な顧客体験を提供することができます。
  • COVID-19ウイルスの発生以来、各国政府は感染拡大を防ぐために封鎖措置を講じ、人々は自宅待機を余儀なくされています。デジタルトランザクション、オンラインショッピング・アプリ、eコマース・アプリはすべて、戸締まりとコロナウイルスの流行で増加しています。こうしたアプリの利用増加が市場成長を促進すると予想されます。

高度ショッピング技術市場動向

小売セグメントでのバーチャルリアリティ採用の増加が市場を牽引する見込み

  • 小売業は、企業にとって顧客エンゲージメントが不可欠な主要セグメントの1つです。BDO USAによる「2021 Retail Digital Transformation Survey」によると、回答者の35%がデジタル化の最優先事項として顧客体験の向上を挙げています。バーチャルリアリティーは、顧客エンゲージメントの向上、ブランド認知度の向上、販売転換の促進を支援します。
  • IBMの2020年米国小売指数レポートによると、パンデミックはデジタル購買への移行を約5年早めました。IKEAやHome Depotのようなブランドの家具や住宅用品の下見から、Louis VuittonやGucciのような高級ファッションブランドのデジタル試着まで、購入前のバーチャル試着体験は多岐にわたります。
  • また、GetAppによる2020年の調査によると、米国の回答者の60%が、VRを利用すれば、人との交流や他の人が既に試着した服を試すことが少なくなるため、感染のリスクを最小限に抑えられると回答しています。また、回答者の約54%が、COVID-19によってVRに対する認識や利用意欲が変化したと述べています。バーチャルストアの成長も、市場に新たな機会をもたらしています。
  • このうち、半数近く(45%)がパンデミック前よりも利用意欲が高まったと回答しています。スペインでは、回答者の62%が、COVID-19によって買い物にVRを採用する人が増えたと回答し、フランス(42%)、ドイツ(36%)がこれに続いた。回答者は、360度動画が商品理解を深め(60%)、ショッピング体験にエンターテインメント性を加える(51%)と考えています。44%はブランドの認知度を向上させることができると回答し、45%はこのコンテンツがより良い購入の意思決定に役立つと回答しました(n=5,080;欧州)。
  • さらに2020年には、Tommy HilfigerとCharlotte Tilburyがeコマースソフトウェア・プロバイダーのObsessと提携し、独自のバーチャルストアを立ち上げました。このバーチャル店舗は、ドアや人の高さのカメラなど、見慣れた要素とディテールを融合させ、より親しみやすいものとなっています。小売業におけるVRの統合の増加は、調査された市場の成長を推進しています。

北米が主要市場シェアを占める見込み

  • 人工知能と結合したロボットは、清掃、棚からの商品の変形、フォロー、棚在庫の解きほぐし、ラストマイルの配達を提供することで、店舗のコスト削減と店舗プロセスの高度化を支援すると予想されます。
  • Amazon.comは、自動レジ技術をフルサイズのスーパーマーケットに導入する構えです。同社はコネチカット州ブルックフィールドに建設中の店舗を計画しています。店舗入り口上部のダークグレーのパネルに描かれた2文字のロゴ、オンライン注文受付カウンター、精肉店などのフルサービス部門などです。図面には、12個の出入口ゲート、カメラアレイへの配線を通すための天井埋め込みラックも記載されています。このような設備は、これまでAmazon Goのコンビニエンスストアにしかなかった。
  • 買い物客は入店ゲートでスマートフォンをスワイプして入店します。店内では、買い物客はカメラ、ソフトウェアアルゴリズム、棚センサーによって追跡され、その後、指定されたゲートから出るときに、取ったものに対して課金されます。
  • さらに、Aldiはレジなし小売技術の採用を計画しています。2020年8月、ChargedRetailによると、Aldiは「コンピュータービジョンと人工知能を専門とする技術系スタートアップ企業に国際的な募集をかけた」といわれています。
  • また、2021年6月、Instacart Inc.は、コスト削減とスーパーマーケットチェーンとの関係をサステイナブルものにする長期戦略の一環として、ギグショッパーの軍事をロボットに置き換えることを計画しています。この計画では、米国各地に自動化されたフルフィルメントセンターを建設し、そこで数百台のロボットがシリアルの箱やスープ缶を取ってくる一方で、人間が青果や惣菜を集めることになります。

先進ショッピング技術産業概要

世界の先進ショッピング技術市場は、Google LLC、Amazon.com, Inc.、Toshiba Corporationなど、少数の著名な参入企業が集中する市場です。急速な技術進歩と進化する顧客ニーズが、市場参入企業を大規模な研究開発、提携、パートナーシップによるイノベーションへと駆り立てています。

  • 2021年9月Alphabet Inc.傘下のGoogleは、クエリの中心に言葉ではなく画像を置く新しい検索ツールを発表しました。顧客はシャツの画像を見ながらレンズマークをタップすることで、靴下などによる衣類の同じ柄をGoogleに検索してもらうことができます。
  • 2021年6月:Amazon Freshが「Just Walk Out技術」を提供。Just Walk Outシステムは、買い物客が棚から取り出したり、棚に戻したりする商品を検出し、頭上のコンピュータビジョンカメラ、重量センサー、ディープラーニング技術を使用して、仮想カートで選択された商品を追跡します。買い物客は、Just Walk Outで買い物をするか、店舗の自動入口にある標準的なレジレーンを利用するかを選択できます。Just Walk Outを選択した人は、AmazonのモバイルアプリでQRコードをスキャンするか、手のひら署名デバイス「Amazon One」で手のひらをスキャンするか、Amazon・アカウントにリンクされたクレジットカード/デビットカードを入力して入店します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の産業への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 小売業における先端技術の採用増加
    • 小売店舗における人工知能とロボット
  • 市場抑制要因
    • 技術導入にかかるコストの高さ

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ビーコン
    • バーチャルリアリティ
    • スマートシェルフ
    • 小売アプリ
    • ソーシャルメディアとショールーミング
    • その他
  • 用途別
    • 小売
    • 商業広告
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Google LLC
    • Walmart Inc.
    • Amazon.com, Inc.
    • Toshiba Corporation
    • Procter & Gamble Company

第8章 投資分析

第9章 将来展望

目次
Product Code: 58802

The Global Advanced Shopping Technology Market is expected to register a CAGR of 12.3% during the forecast period.

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Key Highlights

  • According to sponsor pulse, In 2020, more than 80% of consumers worldwide purchased online, with South America and Asia leading the way with nearly 90% each. North America had the lowest percentage, with slightly over three out of four customers shopping online. A huge number of consumers are preferring online shopping to traditional shopping, which will drive the companies to incorporate the latest technology in their electronic shopping tools.
  • Further, according to Consumer Technology Association, smart city initiatives are expected to reach USD 34.35 billion in 2020. This further augments the demand for smart kiosks in the region as the United States leads smart city spending globally. Some cities, such as Nevada, have done the deployment of interactive kiosks at several retail locations across the state. Several other states in the United States have also begun to experiment with these interactive kiosk machines. Georgia has introduced a bill payment interactive kiosk to allow the residents to renew their car tags. Ohio has also deployed several interactive kiosks to facilitate automated vehicle registration.
  • In 2020, Walmart, the largest retail chain in North America, has over 11,000 brick and mortar outlets, with approximately as many online stores. It was possible to manage this large infrastructure with the help of AI and machine learning (ML) integrated with the IoT. Voice-based search by Google Assistant, facial recognition software, and cross-technology solutions have made the retail industry scale up to higher revenues for several years.
  • In October 2021, GoDaddy designed the new POS system to ensure it was fully integrated with WooCommerce to allow online stores to incorporate in-person selling with their existing sites faster so they could start selling right away. This integration minimizes the costs and inventory control with the functionality of a store to simplify the inventory process and help track, manage a stand-alone warehouse or a chain of stores.
  • The companies are developing products with the prediction of incorporation of artificial intelligence in their solution/Services. For example, Microsoft has Azure IoT for retail delivers operational excellence, an intelligent supply chain, and more powerful business intelligence enables organizations to deliver significant customer experiences that drive affinity and create loyalty.
  • Since the outbreak of the COVID-19 virus, governments have instituted lockdowns to prevent the infection from spreading, forcing people to stay at home. Digital transactions, online shopping apps, and e-commerce apps have all experienced an increase in the lockdown and coronavirus epidemic. Increased use of such apps is expected to propel market growth.

Advanced Shopping Technology Market Trends

Increasing Adoption of Virtual Reality in the Retail Sector is Expected to Drive the Market

  • Retail is one of the major sectors where customer engagement is imperative for businesses. According to the 2021 Retail Digital Transformation Survey by BDO USA, 35% of the respondents suggested that the top digital priorities include improving customer experience. Virtual Reality assists in improving customer engagement, increasing brand awareness and driving sales conversions.
  • According to IBM's 2020 US Retail Index report, the pandemic has expedited the shift to digital purchasing by about five years. Virtual try-before-you-buy experiences range from previewing furniture and house products of brands such as IKEA and Home Depot to digitally trying on luxury fashion brands such as Louis Vuitton and Gucci.
  • Also, according to a 2020 survey by GetApp, 60% of the respondents from the United Kingdom stated that using VR would minimize the risk of infection as there is less interaction with people or trying clothes that someone else has already tried on. About 54% of respondents state that the perception of VR and willingness to use it has changed because of COVID-19. The growth of virtual stores also presents new opportunities for the market.
  • Out of these, almost half (45%) stated that they are more willing to use it than before the pandemic. In Spain, 62% of the respondents stated that Covid-19 has led to an increase in the adoption of VR for shopping, followed by France (42%) and Germany (36%). Respondents considered that 360-degree videos assist in understanding the product better (60%) and add entertainment to the shopping experience (51%). 44% said that it could improve the perception of a brand, while 45% stated that this content helps to make a better purchase decision. (n=5,080; Europe).
  • Further, in 2020, Tommy Hilfiger and Charlotte Tilbury partnered with e-commerce software provider Obsess to create their own virtual stores. The virtual stores blend details with familiar elements, such as doors and cameras at human height, to make them more palatable. The increasing integration of VR in retail is propelling the growth of the studied market.

North America is Expected to Hold a Major Market Share

  • Robots coupled with artificial intelligence are expected to help stores cut costs and advance store processes by cleaning, transforming goods from shelves, following, unraveling shelf inventory, and offering last-mile delivery.
  • Amazon.com is poised to bring its automated checkout technology to full-size supermarkets. The company is planning for a store under construction in Brookfield, Connecticut. The store contains all the essentials of an Amazon Fresh grocery store: a two-word logo on dark gray panels above the store's entrance, an online order pickup counter, and such full-service departments as a butcher. The plans also identify a dozen entry and exit gates, along with ceiling-mounted racks to run wiring to camera arrays. This setup until now has only appeared in Amazon Go convenience stores.
  • Shoppers enter the location by swiping a smartphone at the entry gate. Inside the store, the shoppers would be tracked by cameras, software algorithms, and shelf sensors-then charged for what they take when exiting through the designated gates.
  • Further, Aldi plans to adopt the checkout-free retail technology. In August 2020, According to ChargedRetail, Aldi had "placed an international call out to tech startups specializing in computer vision and artificial intelligence,"
  • Also, in June 2021, Instacart Inc. plans to replace its army of gig shoppers with robots as a part of its long-term strategy to cut costs and put its relationship with supermarket chains on a sustainable footing. The plan involves building automated fulfillment centers around the U.S., where hundreds of robots would fetch cereal boxes and soup cans while humans gather produce and deli products.

Advanced Shopping Technology Industry Overview

The Global Advanced Shopping Technology Market is a concentrated market with a few prominent players like Google LLC, Amazon.com, Inc., Toshiba Corporation, etc. Rapid technological advancements and the evolving customer requirements are driving the market players towards extensive research and development, collaborations, and innovations through partnership.

  • September 2021: Google, owned by Alphabet Inc., has announced new search tools that will put images rather than words at the center of queries, possibly expanding its role in e-commerce and extending its domination in online video. Customers may now ask Google to find them the same pattern on another article of apparel, such as socks, by tapping on the Lens symbol while looking at an image of a shirt.
  • June 2021: Amazon Fresh now offers 'Just Walk Out technology. The Just Walk Out system detects merchandise that shoppers remove from or return to shelves and tracks items selected in a virtual cart using overhead computer vision cameras, weight sensors, and deep-learning technologies. Customers are given the option of either Just Walk Out shopping or using the standard checkout lanes at the store's automatic entry gates. Those who choose Just Walk Out scan a QR code in the Amazon mobile app, scan their palm on the Amazon One palm signature device, or input a credit/debit card linked to their Amazon account to enter the store.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing adoption of advance technology in retail sector
    • 5.1.2 Artificial intelligence and robots in retail stores
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High cost of implementation of the technology

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Beacons
    • 6.1.2 Virtual Reality
    • 6.1.3 Smart Shelves
    • 6.1.4 Retail Apps
    • 6.1.5 Social Media and Showrooming
    • 6.1.6 Others
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 Commercial Advertising
    • 6.2.3 Others
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Google LLC
    • 7.1.2 Walmart Inc.
    • 7.1.3 Amazon.com, Inc.
    • 7.1.4 Toshiba Corporation
    • 7.1.5 Procter & Gamble Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK