表紙:ポッドキャスティング:爆発的に拡大する市場
市場調査レポート
商品コード
1246789

ポッドキャスティング:爆発的に拡大する市場

Podcasting: An Exploding Market

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 69 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
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ポッドキャスティング:爆発的に拡大する市場
出版日: 2023年03月28日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 69 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

概要

当レポートでは、ポッドキャスト市場について、米国の消費者を対象に調査を行い、家庭用オーディオ機器の普及状況や、各種プラットフォーム・ジャンルにおける消費者のポッドキャスト行動 (例:1週間の聴取時間)、ポッドキャストのコンテンツ・機器・制作に対する消費者の支出、ユーザー体験と発見方法、ポッドキャストのリスナー別・プロデューサー別 (仕事と個人の両方) の詳細動向、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

アナリストの見解

ポッドキャストには、信頼と忠誠を築くユニークな能力があります。たとえ一方的な関係であっても、時間をかけて関係が築かれていきます。

目次

分析手法と重要用語

主な用語と定義

エグゼクティブサマリー

音声コンテンツ・サービス

  • ホームオーディオデバイスの所有状況
  • オーディオデバイスの導入状況:スマートスピーカー・スマートディスプレイの所有者別
  • オーディオデバイスの導入状況:ポッドキャストのリスナー別
  • オーディオデバイスの導入状況:ポッドキャスト作成者の種類別
  • オーディオ機器の購入意向
  • 過去6か月間に購入したオーディオデバイス
  • オーディオ機器の平均購入価格

オーディオの動作

  • 1週間のうちにオーディオを聴くのに費やす時間数
  • 週に1時間以上オーディオソースを聴いている割合:年齢別
  • オーディオ活動に費やされる週平均時間:年齢層別
  • デジタル音楽を聴くために使用されるデバイス

オーディオ行動:無料の音楽サービス

  • 無料音楽サービスの利用
  • 無料音楽サービスの利用状況:年代別
  • 無料音楽サービスの利用状況:所得別
  • 無料音楽サービスの利用状況:導入セグメント別
  • オーディオ活動に費やされる週平均時間:無料音楽サービス別
  • 無料音楽サービスの利用状況:用端末別
  • 無料/有料の音楽サービスの使用状況:デバイス別

オーディオ行動:有料の音楽サービス

  • 有料音楽サービスの利用状況:
  • 有料音楽サービスの利用状況:年代別
  • 有料音楽サービスの利用状況:所得別
  • 有料音楽サービスの導入状況:技術の理解度別
  • 有料音楽サービスの利用状況:デバイス別
  • 有料音楽サービスによるオーディオ活動に費やした週平均時間

オーディオ行動:ポッドキャストコンテンツ

  • ポッドキャストの聴取/視聴頻度:コンテンツ別
  • 月に1回以上聴いているポッドキャストのジャンル:年齢別
  • 毎月聴いているポッドキャストジャンル:男女別
  • ポッドキャストへのアクセスに使用するアプリ/Webサイト
  • ポッドキャストへのアクセスに最も頻繁に使用されるアプリ/Webサイト
  • 毎日聴いているポッドキャストのジャンル:使用プラットフォーム別
  • 新しいポッドキャストを発見する方法
  • ポッドキャストの月額サブスクリプション費用
  • ポッドキャストの月額平均費用:使用するプラットフォーム別
  • ポッドキャストプラットフォームのユーザー体験
  • ポッドキャストアプリ/Webサイトのユーザー体験

ポッドキャストの制作

  • 過去12か月のポッドキャスト制作活動
  • ポッドキャスト制作の主な目的
  • ポッドキャスト・プロシューマーの間でポッドキャスト制作に使用される機器
  • ポッドキャスト制作機材の購入意向
  • 過去12か月以内のポッドキャスト制作/プロモーションの費用
  • 費用が0ドル以上のポッドキャスト制作/プロモーションの平均コスト
  • 費用が0ドルのポッドキャストの割合
  • ポッドキャストの月間収益:ビジネスチャネル別
  • 0ドル以上稼いでいる人の月あたりの平均収益
  • お金を稼ぐポッドキャストの割合
  • ポッドキャストの改善のためにポッドキャスターが投資する予定の分野
  • ポッドキャストの各エピソードで取得したリスナー/視聴者の数
  • 月間平均収益:ポッドキャストのリスナー数/視聴者数別
  • ポッドキャストの公開・配信プラットフォーム
  • ポッドキャストの月間平均収益:配信プラットフォーム別
  • エピソードあたりの視聴回数:配信プラットフォーム別

付録

目次

SYNOPSIS:

This study examines the podcast market. Topics include household audio equipment adoption; consumer podcast behavior across various platforms, and genres (e.g., hours spent listening per week); consumer spending on podcast content, equipment, and production; user experience and discovery sources; and segmentation by podcast listeners and producers (both professionally and personally).

ANALYST INSIGHT:

"Podcasts have a unique ability in building trust and loyalty. Relationships, even if they are one-sided, are developed over time." - Sarah Lee, Research Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Methodology and Key Terms

Key Terms and Definitions

Executive Summary

  • Devices Used to Listen Digital Music
  • Percentage Listening to Audio for at Least 1 Hour
  • Use of Free Music Service by Age Groups
  • Use of Paid Music Service by Age Groups
  • Podcast Platforms User Experience
  • Ways to Discover New Podcasts
  • Podcast Production Activities in the Last 12 Months
  • Number of Listeners/Viewers Per Episode Produced
  • Primary Purpose for Producing Podcasts
  • Podcaster Average Spend Per Year Compared to Average Revenue Per Month Among Podcasters That Spend or Make Over $0
  • Percentage Listening to Podcasts for at Least One Hour Per Week by Age
  • Podcast Production Equipment Purchase Intention

Audio Content and Services

  • Home Audio Device Ownership
  • Audio Device Adoption by Smart Speaker and Smart Display Ownership
  • Audio Device Adoption by Podcast Listener
  • Audio Device Adoption by Podcast Creator Type
  • Audio Devices Purchase Intention
  • Audio Devices Purchased in the Last 6 Months
  • Average Purchase Price for Audio Devices

Audio Behaviors

  • Weekly Hours Spent Listening to Audio
  • Percentage Listening at Least One Hour Per Week to Audio Sources by Age
  • Average Weekly Hours Spent on Audio Activities by Age Groups
  • Devices Used to Listen Digital Music

Audio Behaviors: Free Music Services

  • Use of Free Music Service
  • Use of Free Music Service by Age Groups
  • Use of Free Music Service by Income
  • Use of Free Music Service by Adoption Segments
  • Average Weekly Hours Spent on Audio Activities by Free Music Service
  • Use of Free Music Service by Device Used
  • Use of Free vs. Paid Music Service by Device

Audio Behaviors: Paid Music Services

  • Use of Paid Music Service
  • Use of Paid Music Service by Age Groups
  • Use of Paid Music Service by Income
  • Paid Music Service Adoption by Tech Affinity
  • Use of Paid Music Service by Device
  • Average Weekly Hours Spent on Audio Activities by Paid Music Service

Audio Behaviors: Podcast Content

  • Frequency of Listening/Watching Podcast by Content
  • Podcast Genre Listened to at least Monthly by Age
  • Podcast Genre Listened Monthly by Gender
  • Apps/Websites Used to Access Podcast
  • Most Frequently Used Apps/Websites to Access Podcast
  • Podcast Genre Listened Daily by Platform Used
  • Ways to Discover New Podcasts
  • Monthly Spending on Podcast Subscriptions
  • Average Monthly Cost for Podcast by Platform Used
  • Podcast Platforms User Experience
  • User Experience with Podcast Apps/Websites

Producing Podcasts

  • Podcast Production Activity in Past 12 Months
  • Primary Purpose of Podcast Production
  • Equipment Used for Podcast Production Among Podcast Prosumers
  • Podcast Production Equipment Purchase Intention
  • Cost for Podcast Production/Promotion Within Last 12 Months
  • Average Cost for Podcast Production/Promotion Among Those Spending More Than $0
  • Percent of Podcasts That Spend $0
  • Podcast Monthly Revenue by Business Channels
  • Average Revenue Per Month Among Those Earning More Than $0
  • Percent of Podcasts That Earn Money
  • Areas that Podcasters' Intend to Invest for Podcast Improvement
  • Number of Listeners/Viewers Got for Each Episode of Podcast
  • Podcast Monthly Revenue Average by Number of Listeners/Viewers
  • Podcast Publishing and Distribution Platforms
  • Podcast Monthly Revenue Average by Distribution Platforms
  • Number of Listens/Views Per Episode by Distribution Platform

Appendix