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市場調査レポート
商品コード
1527038

マーカーレスモーションキャプチャの世界市場:2024年~2031年

Global Markerless Motion Capture Market 2024-2031


出版日
ページ情報
英文 129 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.32円
マーカーレスモーションキャプチャの世界市場:2024年~2031年
出版日: 2024年07月25日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 129 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

マーカーレスモーションキャプチャ市場は、予測期間(2024-2031年)にCAGR 15.1%で成長すると予測されます。マーカーレスモーションキャプチャは、俳優がスーツやマーカーを着用することなく人間の動きをキャプチャする技術です。複数のカメラを使って人体のキーポイントを追跡し、空間内の3Dポーズを再構築します。核となるコンセプトは比較的単純だが、その基礎となるアルゴリズムには複雑なコンピューター・ビジョンと機械学習技術が関わっています。エンターテインメントやゲーム業界でこの技術が広く採用されていることが、世界市場を牽引する重要な要因となっています。

市場力学

技術の進歩

コンピュータビジョン、機械学習、人工知能の進歩により、マーカーレスモーションキャプチャシステムの精度と効率が大幅に向上しています。これらの進歩により、マーカーレスシステムは複雑な動きをより詳細かつ忠実にキャプチャできるようになりました。例えば、2024年4月、Digital Domain社は、顔モーションキャプチャシステムにおける最新の進歩であるMasquerade3を発表しました。人間の複雑な顔の動きをデジタルキャラクターに再現したMasquerade 2.0をベースに、パフォーマーの顔にマーカーを付ける必要がない革新的な技術に進化しました。

多様な業界からの需要の高まり

世界的に、マーカーレスモーションキャプチャは、エンターテインメント(映画、ビデオゲーム)だけでなく、さまざまな業界で応用されています。これには、スポーツ科学、ヘルスケア、人間工学、自動車設計、バーチャルリアリティへの応用が含まれます。例えばヘルスケアでは、患者の動きや歩行を評価し、リハビリプログラムを開発するためにマーカーレスモーションキャプチャが利用されています。2024年2月、Move AIは新しいシングルカメラモーションキャプチャアプリ「Move One」を発表しました。科学担当副社長のニコス・ジコス博士が開発したこのアプリは、60fpsのFHDマーカーレスモーションキャプチャ、縦向きと横向きの撮影オプション、さまざまなフォーマットでのエクスポートを提供します。

市場セグメンテーション

  • タイプ別では、市場は2Dマーカーレスモーションキャプチャと3Dマーカーレスモーションキャプチャに区分されます。
  • 用途別では、バーチャルリアリティ、ビデオ会議、映画・テレビ、ゲーム、ヘルスケア、その他(監視、教育)に区分されます。

映画・TVサブセグメントが大きな市場シェアを占める

モーションキャプチャ技術は、リアルで自然なモーション体験を提供し、面倒なスーツの必要性を減らし、大規模プロダクションのセットアップ時間を短縮します。そのため、主な企業は映画・テレビ用途のマーカーレスモーションキャプチャ・システムの開発に注力しています。例えば、2024年4月、Digital DomainはマーカーレスMoCapフェイシャル・トラッキング・システムを発表し、制作中に俳優がトラッキング・マーカーを装着する必要がなくなった。このシステムは以前、『アベンジャーズ』、『インフィニティ・ウォー・アベンジャーズ』、『エンドゲーム』などの映画で使用され、時間とコストを節約し、ミスを減らしています。

地域別展望

世界のマーカーレスモーションキャプチャ市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域別にさらに細分化されます。

北米が主要市場シェアを占める

同地域のゲーム業界では、これらの技術の採用率が高いことが、同地域の市場成長に大きく寄与しています。米国はビデオゲーム産業において最も大きな影響力を持つ国の一つであり、ビデオゲームはその経済の重要な部分を占めています。世界経済フォーラムの推計によると、2025年までにアメリカのゲーム産業は423億米ドルに達する一方、世界のゲーム産業は2,700億米ドルに達する可能性があります。より多くのゲーム愛好家が、ゲームとの出会いを豊かにするためにARやVR機器に傾倒しており、仮想環境と完全に関わり、デジタルキャラクターや要素と相互作用することを可能にしています。このように、地域のゲーム産業の成長は、地域の市場成長を促進する可能性が高くなりました。

目次

第1章 レポート概要

  • 業界の現状分析と成長ポテンシャルの展望
  • 調査方法とツール
  • 市場内訳
    • セグメント別
    • 地域別

第2章 市場概要と洞察

  • 調査範囲
  • アナリストの洞察と現在の市場動向
    • 主要市場動向
    • 推奨事項
    • 結論

第3章 競合情勢

  • 主要企業分析
  • Intel Corp.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Phoenix Technologies Ltd.
    • 会社概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Qualisys AB
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • 主要戦略分析

第4章 市場セグメンテーション

  • マーカーレスモーションキャプチャの世界市場:タイプ別
    • 2Dマーカーレスモーションキャプチャ
    • 3Dマーカーレスモーションキャプチャ
  • マーカーレスモーションキャプチャの世界市場:用途別
    • バーチャルリアリティ
    • ビデオ会議
    • 映画&テレビ
    • ゲーム
    • ヘルスケア
    • その他(監視、教育)

第5章 地域分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 企業プロファイル

  • Captury
  • DeepMotion
  • Disguise Group
  • EuMotus
  • Faceware Technologies, Inc.
  • Fashion Innovation Agency
  • Hawk-Eye Innovations
  • Innovative Sports Training Inc.
  • iPi Soft LLC.
  • Move Ai Ltd.
  • Radical Motion
  • NaturalPoint, Inc.
  • ReMoCapp
  • Simi Reality Motion Systems
  • Theia Markerless, Inc.
  • Vicon Motion Systems Ltd.
  • Wonder Dynamics
図表

LIST OF TABLES

  • 1. Global Markerless Motion Capture Market Research And Analysis By Type, 2023-2031 ($ Million)
  • 2. Global 2D Markerless Motion Capture Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 3. Global 3D Markerless Motion Capture Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 4. Global Markerless Motion Capture Market Research And Analysis By Application, 2023-2031 ($ Million)
  • 5. Global Markerless Motion Capture For Virtual Reality Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 6. Global Markerless Motion Capture For Video Conferencing Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 7. Global Markerless Motion Capture For Film And Tv Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 8. Global Markerless Motion Capture For Games Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 9. Global Markerless Motion Capture For Healthcare Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 10. Global Markerless Motion Capture For Other Applications Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 11. Global Markerless Motion Capture Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 12. North American Markerless Motion Capture Market Research And Analysis By Country, 2023-2031 ($ Million)
  • 13. North American Markerless Motion Capture Market Research And Analysis By Type, 2023-2031 ($ Million)
  • 14. North American Markerless Motion Capture Market Research And Analysis By Application, 2023-2031 ($ Million)
  • 15. European Markerless Motion Capture Market Research And Analysis By Country, 2023-2031 ($ Million)
  • 16. European Markerless Motion Capture Market Research And Analysis By Type, 2023-2031 ($ Million)
  • 17. European Markerless Motion Capture Market Research And Analysis By Application, 2023-2031 ($ Million)
  • 18. Asia-Pacific Markerless Motion Capture Market Research And Analysis By Country, 2023-2031 ($ Million)
  • 19. Asia-Pacific Markerless Motion Capture Market Research And Analysis By Type, 2023-2031 ($ Million)
  • 20. Asia-Pacific Markerless Motion Capture Market Research And Analysis By Application, 2023-2031 ($ Million)
  • 21. Rest Of The World Markerless Motion Capture Market Research And Analysis By Region, 2023-2031 ($ Million)
  • 22. Rest Of The World Markerless Motion Capture Market Research And Analysis By Type, 2023-2031 ($ Million)
  • 23. Rest Of The World Markerless Motion Capture Market Research And Analysis By Application, 2023-2031 ($ Million)

LIST OF FIGURES

  • 1. Global Markerless Motion Capture Market Share By Type, 2023 Vs 2031 (%)
  • 2. Global 2D Markerless Motion Capture Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 3. Global 3D Markerless Motion Capture Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 4. Global Markerless Motion Capture Market Share By Application, 2023 Vs 2031 (%)
  • 5. Global Markerless Motion Capture For Virtual Reality Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 6. Global Markerless Motion Capture For Video Conferencing Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 7. Global Markerless Motion Capture For Film & Tv Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 8. Global Markerless Motion Capture For Games Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 9. Global Markerless Motion Capture For Healthcare Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 10. Global Markerless Motion Capture For Other Applications Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 11. Global Markerless Motion Capture Market Share By Region, 2023 Vs 2031 (%)
  • 12. US Markerless Motion Capture Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 13. Canada Markerless Motion Capture Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 14. UK Markerless Motion Capture Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 15. France Markerless Motion Capture Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 16. Germany Markerless Motion Capture Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 17. Italy Markerless Motion Capture Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 18. Spain Markerless Motion Capture Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 19. Rest Of Europe Markerless Motion Capture Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 20. India Markerless Motion Capture Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 21. China Markerless Motion Capture Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 22. Japan Markerless Motion Capture Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 23. South Korea Markerless Motion Capture Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 24. Rest Of Asia-Pacific Markerless Motion Capture Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 25. Latin America Markerless Motion Capture Market Size, 2023-2031 ($ Million)
  • 26. Middle East And Africa Markerless Motion Capture Market Size, 2023-2031 ($ Million)
目次
Product Code: OMR2028683

Markerless Motion Capture Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (2D markerless motion capture, and 3D markerless motion capture), by Application (Virtual Reality, Video Conferencing, Film & TV, Games, Healthcare, and Others) Forecast Period (2024-2031)

Markerless motion capture market is anticipated to grow at a CAGR of 15.1% during the forecast period (2024-2031). Markerless Motion Capture is a technique for capturing human motion without requiring actors to wear suits or markers. It uses multiple cameras to track key points on the person's body and then reconstructs their 3D pose in space. While the core concept is relatively simple, the underlying algorithms involve complex computer vision and machine learning techniques. The widespread adoption of this technology in the entertainment and gaming industry is a key factor driving the global market.

Market Dynamics

Technological Advancements

Advancements in computer vision, machine learning, and artificial intelligence have significantly improved the accuracy and efficiency of markerless motion capture systems. These advancements allow markerless systems to capture complex movements with greater detail and fidelity. For instance, in April 2024, Digital Domain launched Masquerade3, its latest advancement in facial motion-capture systems. Building on Masquerade 2.0, which brought intricacies of human facial dynamics to digital characters, the update's innovative technology eliminates the need for markers on performers' faces.

Increased Demand from Diverse Industries

Globally, markerless motion capture is finding applications in several industries beyond just entertainment (movies, video games). This includes applications in sports science, healthcare, ergonomics, automotive design, and virtual reality. For instance, in healthcare, markerless motion capture is being used to assess patient movement and gait to develop rehabilitation programs. In February 2024, Move AI launched its new single-camera motion capture app, Move One, offering high-quality, realistic motion data captured from an iPhone. The app, developed by VP of Science Dr. Nikos Zikos, offers 60fps FHD markerless motion capture, portrait and landscape shooting options, and exports in various formats.

Market Segmentation

  • Based on type, the market is segmented into 2D markerless motion capture and 3D markerless motion capture
  • Based on application, the market is segmented into virtual reality, video conferencing, film & TV, games, healthcare, and others (surveillance, and education).

Film & TV Sub-segment to Hold a Considerable Market Share

Motion capture technology offers a realistic, natural motion experience, reducing the need for cumbersome suits and enabling faster setup times for large productions. Therefore, key players are focusing on developing markerless motion capture systems for film & TV applications. For instance, in April 2024 Digital Domain introduced a Markerless MoCap Facial Tracking System, eliminating the need for actors to wear tracking markers during production. This system was previously used in films like Avengers, Infinity War Avengers, and Endgame to save time, and money, and reduce error.

Regional Outlook

The global markerless motion capture market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).

North America Holds Major Market Share

The high adoption of these technologies in the gaming industry across the region is a key contributor to the regional market growth. The US is one of the nations with the largest influence in the video game industry, with video games representing a significant part of its economy. According to the World Economic Forum estimates by 2025, the American gaming industry will reach $42.3 billion while the global gaming industry will possibly reach $270.0 billion. More gaming enthusiasts are inclined towards AR and VR devices to enrich their gaming encounters, enabling them to fully engage with virtual environments and interact with digital characters and elements. Thus, the growing regional gaming industry is likely to drive the regional market growth.

Market Players Outlook

The major companies serving the global markerless motion capture market include Intel Corp., Qualisis AB, Phoenix Technologies, Inc., Digital Domain, and Vicon Motion Systems Ltd. among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers and acquisitions to stay competitive in the market.

Table of Contents

1. Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1. Research Methods and Tools
  • 1.2. Market Breakdown
    • 1.2.1. By Segments
    • 1.2.2. By Region

2. Market Overview and Insights

  • 2.1. Scope of the Report
  • 2.2. Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1. Key Market Trends
    • 2.2.2. Recommendations
    • 2.2.3. Conclusion

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Key Company Analysis
  • 3.2. Intel Corp.
    • 3.2.1. Overview
    • 3.2.2. Financial Analysis
    • 3.2.3. SWOT Analysis
    • 3.2.4. Recent Developments
  • 3.3. Phoenix Technologies Ltd.
    • 3.3.1. Overview
    • 3.3.2. Financial Analysis
    • 3.3.3. SWOT Analysis
    • 3.3.4. Recent Developments
  • 3.4. Qualisys AB
    • 3.4.1. Overview
    • 3.4.2. Financial Analysis
    • 3.4.3. SWOT Analysis
    • 3.4.4. Recent Developments
  • 3.5. Key Strategy Analysis

4. Market Segmentation

  • 4.1. Global Markerless Motion Capture Market by Type
    • 4.1.1. 2D Markerless Motion Capture
    • 4.1.2. 3D Markerless Motion Capture
  • 4.2. Global Markerless Motion Capture Market by Application
    • 4.2.1. Virtual Reality
    • 4.2.2. Video Conferencing
    • 4.2.3. Film & TV
    • 4.2.4. Games
    • 4.2.5. Healthcare
    • 4.2.6. Others (Surveillance, and Education)

5. Regional Analysis

  • 5.1. North America
    • 5.1.1. United States
    • 5.1.2. Canada
  • 5.2. Europe
    • 5.2.1. UK
    • 5.2.2. Germany
    • 5.2.3. Italy
    • 5.2.4. Spain
    • 5.2.5. France
    • 5.2.6. Rest of Europe
  • 5.3. Asia-Pacific
    • 5.3.1. China
    • 5.3.2. India
    • 5.3.3. Japan
    • 5.3.4. South Korea
    • 5.3.5. Rest of Asia-Pacific
  • 5.4. Rest of the World
    • 5.4.1. Latin America
    • 5.4.2. Middle East & Africa

6. Company Profiles

  • 6.1. Captury
  • 6.2. DeepMotion
  • 6.3. Disguise Group
  • 6.4. EuMotus
  • 6.5. Faceware Technologies, Inc.
  • 6.6. Fashion Innovation Agency
  • 6.7. Hawk-Eye Innovations
  • 6.8. Innovative Sports Training Inc.
  • 6.9. iPi Soft LLC.
  • 6.10. Move Ai Ltd.
  • 6.11. Radical Motion
  • 6.12. NaturalPoint, Inc.
  • 6.13. ReMoCapp
  • 6.14. Simi Reality Motion Systems
  • 6.15. Theia Markerless, Inc.
  • 6.16. Vicon Motion Systems Ltd.
  • 6.17. Wonder Dynamics