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市場調査レポート
商品コード
1518794
空カプセルの世界市場:2024~2031年Global Empty Capsules Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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空カプセルの世界市場:2024~2031年 |
出版日: 2024年06月26日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の空カプセルの市場規模は、2024~2031年の予測期間中にCAGR 8.1%で成長すると予測されています。空カプセルは、粉末、液体、または粒状の薬やサプリメントの投与量を保持するために設計された小さな容器です。カプセルは通常、ゼラチン、セルロース、またはベジタブルベースの2つの材料から作られています。市場成長の背景には、製薬業界におけるカプセル需要の増加、カプセルベースのドラッグデリバリーの受け入れ拡大、慢性疾患の蔓延、人口の高齢化などがあります。エンプティカプセル製造のための新規材料の市場開拓は、市場成長のための有利な機会を提供すると予想されます。
市場力学
製薬業界の成長
空カプセル業界の成長は、製薬業界における新規製剤や医薬品の生産、消費、開発に大きく依存しています。世界的に、高齢化により、医薬品の開発と消費は過去10年間で増加傾向にあります。定期的な投薬が必要な慢性疾患の増加や、その他のサプリメントベースの医薬品の市場開拓が、空カプセルの需要を押し上げています。例えば、Pharmaceutical Industry and Global Health Reportによると、2020年には53の新薬が上市され、現在世界では9,000以上の化合物がさまざまな開発段階にあります。さらに、2021年に開発中の疾患領域の医薬品数は、がん3,148件、免疫学1,677件、神経学1,668件、感染症1,488件となっています。
健康意識と医薬品受容の高まり
健康補助食品と栄養補助食品の需要は、予防ヘルスケアへのアプローチとしての栄養補助食品摂取に対する意識の高まりにより、近年飛躍的に増加しています。さらに、特に高齢化社会では、日常的な食事に必要不可欠な栄養補助食品を取り入れるよう医療専門家によって刺激されていることが、世界の空カプセル市場を牽引しています。
市場セグメンテーション
動物由来のゼラチンを原料とするゼラチンカプセルは、その費用対効果と使いやすさから市場で高い需要があります。ゼラチンカプセルは、救命薬、ビタミン、ミネラル、その他の健康要素を送達するための経口投与形態において不可欠な組成物です。このセグメントの成長は、カプセルが一貫した投与、携帯性、優れた消費者のコンプライアンスを提供する能力によって牽引されています。液体充填ハードゼラチンカプセルなどのイノベーションは、拡張性の容易さなどソフトゼラチンカプセル以上の利点を提供し、この市場セグメントの成長に寄与しています。
製薬業界が空カプセルのエンドユーザーセグメントを支配
空カプセルは主に製薬業界向けに製造された様々なカプセルに配合され、広く消費されています。空カプセルは、固形と液体の両方の薬剤製剤をカプセル化するために使用され、患者に医薬品を送達するための安全で効果的な方法を提供します。さらに、薬の保護、ドラッグデリバリー、材料のオプション、飲み込みやすさ、技術の進歩は、製薬業界における空カプセルの消費を増加させるいくつかの主な要因です。
世界の空カプセルの市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他の欧州)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他のアジア太平洋)、その他の地域(中東・アフリカ、中南米)を含む地域によってさらに区分されます。
北米が空カプセルの市場シェアで最も高い割合を占めているが、これは医薬品の消費が伸びているためです。アストラゼネカ、ファイザーなどの大手製薬会社が存在し、医薬品市場開拓を進めていること、地域の需要を満たすために生産プロセスの技術進歩が進んでいることが、この地域の市場成長をさらに後押ししています。新薬の研究開発に対する地域の投資が多いことも、地域市場の成長に大きく寄与しています。例えば、米国議会予算局によると、2019年、米国の製薬業界は研究開発に830億米ドルを費やしました。インフレ調整後のこの金額は、1980年代に製薬業界が1年間に費やした金額の約10倍に相当します。さらに、2010~2019年の間に、販売が承認された新薬の数は、前の10年と比較して60%増加し、2018年には59の新薬が承認されピークを迎えました。
主要企業の展望
世界の空カプセル市場に参入している主要企業には、ACG Worldwide、Capsugel Corp.、Medi-Caps Ltd.などがあります。市場競争力を維持するために、市場プレイヤーは提携、合併、買収などの戦略を適用して事業拡大や製品開拓にますます注力しています。例えば、2022年5月、LonzaはCapsugelの製品ラインに酸化チタンフリー(TiO2フリー)白色固形ゼラチンカプセルを追加し、EUにおける食品の新たな酸化チタンフリー基準を満たすという顧客の拡大する要望に応えました。
Empty Capsules Market Size, Share & Trends Analysis Report by Product (Gelatin Capsules, and Non-Gelatin Capsules), by Functionality (Immediate-Release Capsules, Delayed-Release Capsules, and Sustained-Release Capsules), by Therapeutic Application (Antibiotic and Antibacterial Drugs, Vitamins and Dietary Supplements, Antacid and Antiflatulent Preparations, Cardiovascular Therapy Drugs, and Other Therapeutic Applications), and by End-Use (Pharmaceutical Industry, Nutraceutical Industry, Cosmetics Industry, and Research Laboratories) Forecast Period (2024-2031)
Empty capsules market is anticipated to grow at a CAGR of 8.1% during the forecast period (2024-2031). Empty capsule is a small container designed to hold a dose of medication or supplement in powder, liquid, or granular form. The capsules are typically made from two materials gelatin, cellulose, or vegetarian-based materials. The market growth is attributed to increasing demand for capsules in the pharmaceutical industry, growing acceptance of capsule-based drug delivery, escalating prevalence of chronic illnesses, and an aging population. The development of novel materials for empty capsule production is anticipated to offer lucrative opportunities for market growth.
Market Dynamics
Growing Pharmaceutical Industry
The growth of the empty capsule industry is highly reliant on the production, consumption, and development of novel drug formulations and medicines in the pharmaceutical industry. Globally, drug development and consumption of medication have been on the rise in the last decade owing to the aging population. The rising number of chronic diseases requiring regular medication, and the development of other supplement-based medications, has driven the demand for the empty capsules market. For instance, as per the Pharmaceutical Industry and Global Health Report, in 2020, 53 new medicines were launched, while currently, more than 9,000 compounds are at different stages of development globally. Additionally, in 2021, the number of drugs in development for disease areas was cancer 3,148, immunology 1,677, neurology 1,668, and infectious diseases 1,488.
Increasing Health Awareness & Medication Acceptance
The demand for dietary supplements and nutraceuticals has exponentially increased in recent years owing to an increase in awareness about the consumption of nutritional supplements as an approach to preventive healthcare. Further, the rise has been stimulated by healthcare professionals to incorporate essential nutritional supplements in routine diets, especially in the aging population is driving the global empty capsule market.
Market segmentation
Gelatin capsules made from animal-derived gelatin are highly demanded in the market owing to their cost-effectiveness, and ease of use. Gelatin capsules are an essential composition in oral dosage form for the delivery of life-saving medications, vitamins, minerals, and other healthful elements. The growth of the segment is driven by the capsules' ability to provide consistent dosing, portability, and excellent consumer compliance. Innovations such as liquid-filled hard gelatin capsules offer benefits over soft gelatin capsules, including ease of scalability, contributing to the growth of this market segment.
Pharmaceutical Industry Dominates the Empty Capsules End-User Segment
Empty capsules were primarily formulated and are widely consumed in different capsules manufactured for the pharmaceutical industry. They are used to encapsulate both solid and liquid drug formulations, providing a safe and effective way to deliver medicines to patients. Further, protection of medications, drug delivery, material options, ease of swallowing, and technological advancements are some key factors contributing to the increasing consumption of empty capsules in the pharmaceutical industry.
The global empty capsules market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (the UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
North America holds the highest share of the empty capsule market share which can be attributed to the growing consumption of pharmaceutical drugs. The presence of major pharmaceutical companies such as AstraZeneca, and Pfizer, among others that are making advancements in drug development, and technological advancements in production processes to meet the regional demand is further aiding the regional market growth. The high regional investment in the R&D of new drugs is a major contributor to the regional market growth. For instance, according to the Congressional Budget Office, in 2019, the US pharmaceutical industry spent $83.0 billion on R&D. Adjusted for inflation, that amount is about 10 times what the industry spent per year in the 1980s. Additionally, between 2010 and 2019, the number of new drugs approved for sale increased by 60 percent compared with the previous decade, with a peak of 59 new drugs approved in 2018.
Major Player outlook
The major companies serving in the global empty capsules market include ACG Worldwide, Capsugel Corp., and Medi-Caps Ltd. among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in May 2022, Lonza expanded its Capsugel product line with a titanium dioxide-free (TiO2-free) white firm gelatin capsule, meeting its clients' expanding desire to meet new titanium dioxide-free criteria for foods in the EU.