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市場調査レポート
商品コード
1483107

ゼロエミッション航空機の世界市場:2024~2031年

Global Zero-Emission Aircraft Market 2024-2031

出版日: | 発行: Orion Market Research | ページ情報: 英文 210 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ゼロエミッション航空機の世界市場:2024~2031年
出版日: 2024年04月29日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のゼロエミッション航空機の市場規模は、2024~2031年の予測期間中にCAGR 15.5%で成長すると予測されています。ゼロエミッション航空機とは、運航中に二酸化炭素やメタンなどの温室効果ガスを排出しない航空機を指します。従来の航空機に代わる持続可能な選択肢を提供し、航空旅行の二酸化炭素排出量を削減します。

市場力学

航空規制の急増

航空産業のネットゼロに向けた進捗状況を毎年報告することは、透明性を確保し脱炭素化を加速する上で極めて重要です。Track Zeroレポートは、航空企業、政府、投資家向けに産業レベルのデータを提供しています。個々の航空企業は、トラックゼロレポートの集計データを利用して、脱炭素化に向けた進捗状況をベンチマークすることができます。IATAは新たな規制を打ち出しました。例えば、2023年7月、国際航空運送協会(IATA)は、航空企業が排出量を報告する際の指針となる、産業のネットゼロ追跡手法を発表しました。この開発は、ネットゼロエミッション達成に向けた航空産業のコミットメントを支援するものです。航空企業は、これらのガイドラインを遵守するために持続可能な慣行を実施し、開発のためのより簡単で持続可能なプロセスを作る環境に優しい航空技術・ソリューションへの革新と投資を促進することにより、ゼロエミッション航空機の成長を促進します。

水素燃料電池技術への注目の高まり

世界的に、航空産業は、ゼロエミッション航空機推進の有望な代替手段として、水素燃料電池技術にますます注目しています。水蒸気を唯一の製品別として発電する水素燃料電池の唯一の製品別は、クリーンで効果的な電力です。このような重点の高まりは、さまざまな持続可能エネルギーの選択肢を調査し、水素燃料電池の統合開発を通じて長距離ゼロエミッション航空に関連する困難に取り組むことに専念していることの反映です。例えば、2022年11月、Airbusは、2035年までに就航するゼロエミッション航空機のために、水素を動力源とする燃料電池を開発していることを明らかにしました。この推進システムは潜在的なソリューションであり、カーボンニュートラルな航空機の未来を実現するための持続可能な技術の開発と導入に対する同社のコミットメントを強調しています。

市場セグメンテーション

世界のゼロエミッション航空機市場を詳細に分析した結果、タイプ別、航空機タイプ別、航続距離別、エンドユーザー別に以下のようなセグメントに分けられています。:

  • タイプ別では、市場はターボプロップ、ターボファンシステム、混合翼機(BWB)、完全電動コンセプトに細分化されます。
  • 航空機タイプ別では、市場はバッテリー電気航空機、水素燃料電池航空機、ハイブリッド電気航空機、ソーラー電気航空機に二分されます。
  • 航続距離別では、市場は短距離、中距離、長距離に増強されます。
  • エンドユーザー別では、商業用、軍事用、一般用に細分化されます。

ターボプロップが最大セグメントと予測

タイプ別に見ると、世界のゼロエミッション航空機市場は、ターボプロップ、ターボファンシステム、混合翼機(BWB)、完全電動コンセプトに細分化されます。このうち、ターボプロップサブセグメントが市場の最大シェアを占めると予想されます。このセグメントの成長を支える主な要因としては、ターボプロップ構成が効率的かつ持続可能な空の旅を実現する有力な選択肢として浮上してきたため、メーカーがリージョナルおよび短距離用航空機の開発に注力していることが挙げられます。ターボプロップセグメントは、環境に優しい地域航空輸送の需要に応える電気推進システムとゼロエミッション技術の進歩により、市場拡大が見込まれています。

水素燃料電池航空機のサブセグメントが大きな市場シェアを占める

長距離のゼロエミッション飛行の問題は、水素燃料電池技術の使用によって解決されます。このカテゴリーは、継続的な研究開発、投資の増加、持続可能な航空への献身によって発展していくと予想されます。これらの要因は、水素燃料電池を搭載した航空機の製造と配備を推進し、市場を大きく拡大させると思われます。例えば、 Honeywellは2023年2月、航空セクター向けの先進的な水素燃料電池を立ち上げるため、欧州クリーン航空プロジェクトを開始しました。この協力的な取り組みは、最先端技術を開発し、持続可能な水素ベースの推進システムと環境負荷の低減に向けた航空産業の移行に貢献することを目的としています。

地域の展望

世界のゼロエミッション航空機市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他の欧州)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他のアジア太平洋)、その他の地域(中東・アフリカ、南米)を含む地域別にさらに細分化されています。

ゼロエミッション航空機市場に投資するアジア太平洋

  • 中国は、最新の政府指針によると、水素動力航空機の主要技術の研究開発に力を入れており、水素貯蔵装置や発電所などの主要技術の研究開発を加速させ、水素動力航空機に適した新しい構造レイアウト技術を研究しています。
  • 日本は、ネットゼロエミッション航空機市場に高額の投資を行っており、また、排出ガスのない旅客機の飛行の実現可能性を探るため、水素電気航空機およびエンジンの世界的メーカーとの一連の取引を発表しました。

世界のゼロエミッション航空機市場:地域別、市場成長率、2024~2031年

北米が主要市場シェアを占める

技術革新、政府の強力なバックアップ、大きな国内航空産業、環境規制、堅固な研究開発インフラなど、さまざまな要因が存在するため、全地域の中で北米が大きなシェアを占めています。よりクリーンな空の旅への需要と堅調な航空宇宙産業、産業間の連携が相まって、北米はゼロエミッション航空機技術の開発と採用を促進する重要な原動力となっています。

例えば、2022年4月、米国の航空機企業であるTextron Inc.は、Pipistreld d.o.を2億4,000万米ドルで買収しました。この買収により、PipistrelはTextronの最も新しい事業部門であるTextron eAviationの一部となり、市民の空の移動のために持続可能な航空機ファミリーを提供するというTextron の長期戦略を追求することになります。Pipistrelはスロベニアを拠点とする航空機製造企業で、電気航空機を専門とし、将来の持続可能な飛行に注力しています。さらに、サステイナブルフライトナショナルパートナーシップを通じて、NASAとFAAは複数の産業と協力し、現在の航空機と比較して30%の燃料節減効果を持つ、より効率的な航空機とエンジン技術の開発を加速させる一方、騒音と排出ガスの大幅な削減効果も実現しています。

世界のゼロエミッション航空機市場に参入している主要企業には、Lilium GmbH、Joby Aero, Inc.、Rolls-Royce plc、THALES、Airbus、Blue Origin Enterprises, L.P.などがあります。市場競争力を維持するために、市場プレーヤーは提携、合併、買収などの戦略を適用して事業拡大や製品開拓にますます注力しています。例えば、2021年6月、英国を拠点とするElectric Vertical Take-off and Landing (eVTOL) 航空機メーカーVertical AerospaceとSpecial Purpose Acquisition Company (SPAC) Broadstone Acquisition Corpは合併契約を発表しました。この取引は、eVTOL航空機の製造と販売に必要な資金をVertical Aerospaceに提供するためのものでした。この取引は2021年12月に完了し、その結果、Verticalは約22億米ドルのプロフォーマ株式価値を持つ公開企業となりました。Verticalは現在、EVTLティッカーでニューヨーク証券取引所に上場しています。

目次

第1章 レポート概要

  • 産業の現状分析と成長ポテンシャルの展望
  • 調査方法とツール
  • 市場内訳
    • セグメント別
    • 地域別

第2章 市場概要と洞察

  • 調査範囲
  • アナリストの洞察と現在の市場動向
    • 主な調査結果
    • 推奨事項
    • 結論

第3章 競合情勢

  • 主要企業分析
  • Joby Aero, Inc.
  • AirBus, Inc.
  • Lilium GmbH
  • 主要戦略分析

第4章 市場セグメンテーション

  • ゼロエミッション航空機の世界市場:タイプ別
    • ターボプロップ
    • ターボファンシステム
    • 混合翼機(BWB)
    • 完全電動コンセプト
  • ゼロエミッション航空機の世界市場:航空機タイプ別
    • バッテリー電気航空機
    • 水素燃料電池航空機
    • ハイブリッド電気航空機
    • ソーラー電気航空機
  • ゼロエミッション航空機の世界市場:航続距離別
    • 短距離
    • 中距離
    • 長距離
  • ゼロエミッション航空機の世界市場:エンドユーザー別
    • 商業用
    • 軍事用
    • 一般用

第5章 地域別分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • その他の地域

第6章 企業プロファイル

  • AeroDelft
  • Blue Origin Enterprises, L.P.
  • Bye Aerospace
  • BETA Technologies, Inc.
  • Eviation Aircraft Ltd.
  • Evektor, spol. S r.o.
  • Pipistrel
  • Rolls-Royce plc
  • Reaction Engines Limited
  • SpaceX
  • THALES Group
  • Volocopter GmbH
  • Wright Electric Inc.
  • ZeroAvia, Inc.
図表

LIST OF TABLES

  • 1.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 2.GLOBAL TURBOPROP ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 3.GLOBAL TURBOFAN SYSTEM ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 4.GLOBAL BWB ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 5.GLOBAL FULLY ELECTRICAL CONCEPT ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 6.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY AIRCRAFT TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 7.GLOBAL ZERO-EMISSION BATTERY-ELECTRIC AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 8.GLOBAL ZERO-EMISSION HYDROGEN FUEL CELL AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 9.GLOBAL ZERO-EMISSION HYBRID ELECTRIC AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 10.GLOBAL ZERO-EMISSION SOLAR ELECTRIC AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 11.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY RANGE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 12.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT IN SHORT-HAUL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 13.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT IN MEDIUM-HAUL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 14.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT IN LONG-HAUL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 15.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END-USER, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 16.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT FOR COMMERCIAL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 17.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT FOR MILITARY MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 18.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT FOR GENERAL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 19.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 20.NORTH AMERICAN ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 21.NORTH AMERICAN ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 22.NORTH AMERICAN ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY AIRCRAFT TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 23.NORTH AMERICAN ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY RANGE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 24.NORTH AMERICAN ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END-USER, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 25.EUROPEAN ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 26.EUROPEAN ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 27.EUROPEAN ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY AIRCRAFT TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 28.EUROPEAN ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY RANGE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 29.EUROPEAN ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END-USER, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 30.ASIA-PACIFIC ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 31.ASIA-PACIFIC ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 32.ASIA-PACIFIC ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY AIRCRAFT TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 33.ASIA-PACIFIC ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY RANGE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 34.ASIA-PACIFIC ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END-USER, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 35.REST OF THE WORLD ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 36.REST OF THE WORLD ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 37.REST OF THE WORLD ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY AIRCRAFT TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 38.ASIA-PACIFIC ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY RANGE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 39.ASIA-PACIFIC ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY END-USER, 2023-2031 ($ MILLION)

LIST OF FIGURES

  • 1.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SHARE BY TYPE, 2023 VS 2031 (%)
  • 2.GLOBAL TURBOPROP ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 3.GLOBAL TURBOFAN SYSTEM ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 4.GLOBAL BWB ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 5.GLOBAL FULLY ELECTRICAL CONCEPT ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 6.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SHARE BY AIRCRAFT TYPE, 2023 VS 2031 (%)
  • 7.GLOBAL ZERO-EMISSION BATTERY ELECTRIC AIRCRAFT MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 8.GLOBAL ZERO-EMISSION HYDROGEN FUEL CELL AIRCRAFT MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 9.GLOBAL ZERO-EMISSION HYBRID ELECTRIC AIRCRAFT MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 10.GLOBAL ZERO-EMISSION SOLAR ELECTRIC AIRCRAFT MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 11.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SHARE BY RANGE, 2023 VS 2031 (%)
  • 12.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT IN SHORT-HAUL MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 13.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT IN MEDIUM-HAUL MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 14.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT IN LONG-HAUL MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 15.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SHARE BY END-USER, 2023 VS 2031 (%)
  • 16.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT FOR COMMERCIAL MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 17.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT FOR MILITARY MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 18.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT FOR GENERAL MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 19.GLOBAL ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 20.US ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 21.CANADA ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 22.UK ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 23.FRANCE ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 24.GERMANY ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 25.ITALY ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 26.SPAIN ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 27.REST OF EUROPE ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 28.INDIA ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 29.CHINA ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 30.JAPAN ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 31.SOUTH KOREA ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 32.REST OF ASIA-PACIFIC ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 33.LATIN AMERICA ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 34.MIDDLE EAST AND AFRICA ZERO-EMISSION AIRCRAFT MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
目次
Product Code: OMR2028360

Zero-Emission Aircraft Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Turboprop, Turbofan System, Blended-Wing Body (BWB), and Fully Electrical Concept), by Aircraft Type (Battery Electric Aircraft, Hydrogen Fuel Cell Aircraft, Hybrid Electric Aircraft, and Solar Electric Aircraft), by Range (Short-Haul, Medium-Haul, and Long-Haul), and by End-User (Commercial, Military, and General) Forecast Period (2024-2031)

Zero-emission aircraft market is anticipated to grow at a CAGR of 15.5% during the forecast period (2024-2031). Zero-emission aircraft refers to aircraft that produce no greenhouse gas emissions during operation, such as carbon dioxide or methane. It provides a sustainable alternative to conventional aircraft, reducing air travel's carbon footprint.

Market Dynamics

Surge in aviation regulations

Annually reporting on aviation's progress towards net zero is crucial for transparency and accelerating decarbonization. Track Zero report provides industry-level data for airlines, governments, and investors. Individual airlines may use the aggregate data of the Track Zero report to benchmark their progress toward decarbonization. IATA came up with a new regulation. For instance, in July 2023, the International Air Transport Association (IATA) released the industry net zero tracking methodology, guiding airlines in reporting emissions. This development supports the aviation industry's commitment to achieving net-zero emissions. As airlines implement sustainable practices to adhere to these guidelines, they fuel the growth of zero-emission aircraft by fostering innovation and investments in eco-friendly aviation technologies & solutions which make it an easier and more sustainable process for development.

Increased focus on hydrogen fuel cell technology

Globally, the aviation industry is increasingly focusing on hydrogen fuel cell technology as a promising alternative for zero-emission aircraft propulsion. The only by-product of hydrogen fuel cells, which generate electricity with water vapor as the sole by-product, is clean and effective power. This increasing emphasis is a reflection of dedication to investigating various sustainable energy options and tackling the difficulties associated with long-range, zero-emission aviation through developments in hydrogen fuel cell integration. For instance, in November 2022, Airbus revealed it is developing a hydrogen-powered fuel cell for its zero-emission aircraft that will enter service by 2035. This propulsion system stands as a potential solution, emphasizing the company's commitment to developing and implementing sustainable technologies to achieve a carbon-neutral aviation future.

Market Segmentation

Our in-depth analysis of the global zero-emission aircraft market includes the following segments by type, aircraft type, range, and end-user:

  • Based on type, the market is sub-segmented into turboprop, turbofan system, blended-wing body (BWB), and fully electrical concept.
  • Based on aircraft type, the market is bifurcated into battery-electric aircraft, hydrogen fuel cell aircraft, hybrid electric aircraft, and solar-electric aircraft.
  • Based on range, the market is augmented into short-haul, medium-haul, and long-haul.
  • Based on end-user, the market is sub-segmented into commercial, military, and general.

Turboprop is Projected to Emerge as the Largest Segment

Based on the type, the global zero-emission aircraft market is sub-segmented into turboprop, turbofan system, blended-wing body (BWB), and fully electrical concept. Among these, the turboprop sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factor supporting the segment's growth includes the manufacturer's focus on developing regional and short-haul aircraft, as turboprop configurations emerge as a viable choice for efficient & sustainable air travel. The turboprop segment is poised for market expansion due to advancements in electric propulsion systems and zero-emission technologies, catering to the demand for environmentally friendly regional air transport.

Hydrogen Fuel Cell Aircraft Sub-segment to Hold a Considerable Market Share

The problem of long-range, zero-emission flying is addressed by the use of hydrogen fuel cell technology, which provides a productive and clean propulsion option. It is expected that the category will experience developments due to continuous research and development, increasing investments, and a dedication to sustainable aviation. These factors will propel the manufacturing and deployment of hydrogen fuel cell-powered aircraft and greatly expand the market. For instance, in February 2023, Honeywell initiated a European Clean Aviation project to launch advanced hydrogen fuel cells for the aviation sector. This collaborative effort aims to develop cutting-edge technology, contributing to the aviation industry's transition toward sustainable, hydrogen-based propulsion systems and reduced environmental impacts.

Regional Outlook

The global zero-emission aircraft market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).

Asia-Pacific countries to invest in zero-emission aircraft market

  • China, according to the latest government guideline, is making efforts in R&D of key technologies for hydrogen-powered aircraft, accelerating the R&D of key technologies such as hydrogen storage devices and power plants, and researching new structural layout technologies suitable for hydrogen-powered aircraft
  • Japan is investing highly in the net zero-emission aircraft market and it has also announced a series of deals with global manufacturers of hydrogen-electric aircraft and engines to explore the feasibility of flying emissions-free passenger planes.

Global Zero-Emission Aircraft Market Growth by Region 2024-2031

Source: OMR Analysis

North America Holds Major Market Share

Among all the regions, North America holds a significant share owing to the presence of various factors, including technical innovation, strong government backing, a big domestic aviation industry, environmental restrictions, and a solid research and development infrastructure. The demand for cleaner air travel coupled with a robust aerospace industry and collaboration between industries makes North America a key driver in fostering the development and adoption of zero-emission aircraft technologies.

For instance, in April 2022, Textron Inc., a US-based aircraft company acquired Pipistreld d.o. for $240 million. Through this acquisition, Pipistrel became part of Textron's newest business sector, Textron eAviation, which will pursue Textron's long-term strategy to offer a family of sustainable aircraft for civic air mobility. Pipistrel is a Slovenia-based aircraft manufacturing company that specializes in electric aircraft and is concentrated on sustainable flight for the future. Furthermore, through the Sustainable Flight National Partnership, NASA and the FAA are working with several industries to accelerate the development of more efficient aircraft and engine technologies with a 30-percent improvement in fuel savings compared to today's planes, while also delivering substantial noise and emissions reduction benefits.

Market Players Outlook

Note: Major Players Sorted in No Particular Order.

The major companies serving the global zero-emission aircraft market include Lilium GmbH, Joby Aero, Inc., Rolls-Royce plc, THALES, Airbus, and Blue Origin Enterprises, L.P., among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in June 2021, UK-based Electric Vertical Take-off and Landing (eVTOL) aircraft manufacturer Vertical Aerospace and Special Purpose Acquisition Company (SPAC) Broadstone Acquisition Corp announced a merger agreement. The deal was designed to give Vertical Aerospace the money it needs to build and market its eVTOL aircraft. The transaction was completed in December 2021 and resulted in Vertical becoming a publicly traded company, with a pro forma equity value of approximately US$2.2 Billion. Vertical is now listed on the NYSE under the ticker EVTL.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2023 and forecast to 2031.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global zero-emission aircraft market. Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1.Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1.Research Methods and Tools
  • 1.2.Market Breakdown
    • 1.2.1.By Segments
    • 1.2.2.By Region

2.Market Overview and Insights

  • 2.1.Scope of the Report
  • 2.2.Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1.Key Findings
    • 2.2.2.Recommendations
    • 2.2.3.Conclusion

3.Competitive Landscape

  • 3.1.Key Company Analysis
  • 3.2.Joby Aero, Inc.
    • 3.2.1.Overview
    • 3.2.2.Financial Analysis
    • 3.2.3.SWOT Analysis
    • 3.2.4.Recent Developments
  • 3.3.AirBus, Inc.
    • 3.3.1.Overview
    • 3.3.2.Financial Analysis
    • 3.3.3.SWOT Analysis
    • 3.3.4.Recent Developments
  • 3.4.Lilium GmbH
    • 3.4.1.Overview
    • 3.4.2.Financial Analysis
    • 3.4.3.SWOT Analysis
    • 3.4.4.Recent Developments
  • 3.5.Key Strategy Analysis

4.Market Segmentation

  • 4.1.Global Zero-Emission Aircraft Market by Type
    • 4.1.1.Turboprop
    • 4.1.2.Turbofan System
    • 4.1.3.Blended-Wing Body (BWB)
    • 4.1.4.Fully Electrical Concept
  • 4.2.Global Zero-Emission Aircraft Market by Aircraft Type
    • 4.2.1.Battery Electric Aircraft
    • 4.2.2.Hydrogen Fuel Cell Aircraft
    • 4.2.3.Hybrid Electric Aircraft
    • 4.2.4.Solar Electric Aircraft
  • 4.3.Global Zero-Emission Aircraft Market by Range
    • 4.3.1.Short-Haul
    • 4.3.2.Medium-Haul
    • 4.3.3.Long-Haul
  • 4.4.Global Zero-Emission Aircraft Market by End-User
    • 4.4.1.Commercial
    • 4.4.2.Military
    • 4.4.3.General

5.Regional Analysis

  • 5.1.North America
    • 5.1.1.United States
    • 5.1.2.Canada
  • 5.2.Europe
    • 5.2.1.UK
    • 5.2.2.Germany
    • 5.2.3.Italy
    • 5.2.4.Spain
    • 5.2.5.France
    • 5.2.6.Rest of Europe
  • 5.3.Asia-Pacific
    • 5.3.1.China
    • 5.3.2.India
    • 5.3.3.Japan
    • 5.3.4.South Korea
    • 5.3.5.Rest of Asia-Pacific
  • 5.4.Rest of the World

6.Company Profiles

  • 6.1.AeroDelft
  • 6.2.Blue Origin Enterprises, L.P.
  • 6.3.Bye Aerospace
  • 6.4.BETA Technologies, Inc.
  • 6.5.Eviation Aircraft Ltd.
  • 6.6.Evektor, spol. S r.o.
  • 6.7.Pipistrel
  • 6.8.Rolls-Royce plc
  • 6.9.Reaction Engines Limited
  • 6.10.SpaceX
  • 6.11.THALES Group
  • 6.12.Volocopter GmbH
  • 6.13.Wright Electric Inc.
  • 6.14.ZeroAvia, Inc.