市場調査レポート
商品コード
1452962
マーケティング向け生成AI(GenAI)の世界市場、2024-2031年Global Generative AI in Marketing Market 2024-2031 |
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マーケティング向け生成AI(GenAI)の世界市場、2024-2031年 |
出版日: 2024年02月08日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
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マーケティング向け生成AI(GenAI)の世界市場は、予測期間(2024-2031年)に35.8%というかなりのCAGRで成長すると予測されます。世界市場は、いくつかのエンドユーザー産業からの戦略的マーケティングの動きのためのAI生成コンテンツに対する需要の高まりによって牽引されています。ソフトウェアの進歩とともにこの分野への投資が増加していることが、市場の成長をさらに後押ししています。
マーケティング向け生成AI(GenAI)への投資の拡大
コンテンツ作成、コンテンツ分析、SEO最適化などのマーケティング活動におけるジェネレーティブAIの高い可能性を探るため、主要企業はこの分野に大きな投資を行っています。例えば、2023年9月、アクセンチュアPlcは、アクセンチュア・ベンチャーズを通じて、生成AIを使用して、企業がすでに人々が働いている方法でコンテンツを作成し、形成するのを支援するプラットフォームであるWriterに戦略的投資を行いました。Writerは、サポート、オペレーション、製品、営業、人事、マーケティングなど、企業の機能全体にわたって生産性を向上させ、大きなビジネスインパクトをもたらすAI駆動型アプリケーションの導入を支援するように設計されています。
コンテンツ制作サブセグメントが大きな市場シェアを占める
2022年のコンテンツ作成サブセグメント市場。AIベースのコンテンツ作成には、テキスト作成、画像/動画作成、音声作成が含まれます。AIベースのプラットフォームは、マーケティング目標や製品の詳細を評価し、プロモーションビデオ用のスクリプトや視覚的なストーリー構成を作成することができます。マーケティングを目的とした質の高いコンテンツ作成に対する需要の高まりが、この市場セグメントの高いシェアの主な要因となっています。2023年5月、エヌビディアとWPPは、エヌビディア・オムニバースとAIを活用し、クリエイティブ・チームがクライアントのブランドに完全に沿いながら、高品質のコマーシャル・コンテンツをより速く、より効率的に、大規模に制作できるようにするコンテンツ・エンジンを開発するためのパートナーシップを締結しました。こうした新興国市場の開拓は、このセグメントの開発をさらに後押ししています。
マーケティング向け生成AI(GenAI)の世界市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域別にさらに細分化されています。
インドのマーケティング向け生成AI(GenAI)の潜在市場
マーケティング向け生成AI(GenAI)の分野におけるインドの高いポテンシャルに注目し、主要プレーヤーは市場シェア拡大のためにこの国に投資しています。例えば、2023年12月にYantra Tech Innovation Labs Pvt.(Yantra)は、インドのジェネレーティブAI市場に100クロー(1,210万米ドル)を投資する計画を発表しました。この投資は、同国におけるAIの発展を促進することを目的としています。この動きには、今後2年間でインド各地から500人の高度なスキルを持つ人材を受け入れるための積極的な採用活動が含まれます。この投資により、同社は事業運営の効率化とインテリジェンスの向上に注力することを目指しています。
北米が主要市場シェアを占める
全地域の中で北米が大きなシェアを占めているのは、高度なIT技術の導入が進んでいること、主要プレーヤーが存在すること、エンドユーザー産業の裾野が広いことによる。米国政府のAIに関するイニシアチブは、さらにこの地域市場の高いシェアに貢献すると予想されています。例えば、2022年12月、米国国立科学財団は、米国農務省、米国国土安全保障省、科学技術総局、米国国立標準技術研究所、米国国立食品農業研究所、米国国防総省研究工学次官室と連携して、「能力構築とパートIIによるAIイノベーションの拡大」プログラムを開始しました。
さらに2023年9月、マッキンゼーとセールスフォースは、営業、マーケティング、コマース、サービス向けに信頼性の高いジェネレーティブAIの導入を加速するための新たな協業を発表しました。この協業により、アインシュタインやデータクラウドを含むセールスフォースの顧客関係管理(CRM)テクノロジーと、マッキンゼー独自のAIおよびデータモデル、資産、能力構築力が結集されます。
新興企業への資金提供
Global Generative AI in Marketing Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component Type (Software and Services), by System Type (Text Models and Multimodal Models), by Application (Content Creation, Lead Nurturing & Lead Scoring, SEO, Reporting & Analytics, Others (Personalization, Customer Support)), by End-User (Media & Entertainment, IT & Telecommunications, Healthcare, Automotive & Transportation, BFSI, Retail and E-commerce) Forecast Period (2024-2031)
Global generative AI in marketing market is anticipated to grow at a considerable CAGR of 35.8% during the forecast period (2024-2031). The global market is driven by the growing demand for AI generated content for strategic marketing moves from several end-user industries. Growing investments in this field along with software advancement are further aiding the market growth.
Market Dynamics
Growing Investment in Generative AI in Marketing
To explore the high potential of Generative AI in marketing activities such as content creation, content analytics, and SEO optimization, key players are making significant investments in this field. For instance, in September 2023, Accenture Plc has made a strategic investment, through Accenture Ventures, in Writer, a platform using generative AI to help enterprises create and shape content in the ways people already work. Writer is designed to help organizations deploy AI-driven applications that can increase productivity and drive significant business impact across enterprise functions including support, operations, product, sales, HR, marketing, and more.
Market Segmentation
Content Creation Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
The content creation sub-segment market in 2022. The AI based content creation includes text creation, image/ video creation, or audio creation. AI-driven platforms can assess marketing goals and product details, producing scripts and visual story structures for promotional videos. The growing demand for quality content creation for marketing purposes is a key contributor to the high share of this market segment. In May 2023, NVIDIA and WPP entered partnership to develop a content engine that harnesses NVIDIA Omniverse and AI to enable creative teams to produce high-quality commercial content faster, more efficiently and at scale while staying fully aligned with a client's brand. Such developments are further aiding the market development of this segment.
The global generative AI in marketing market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
India: Potential Market for the Generative AI in Marketing
Looking towards the high potential of India in field of Generative AI in marketing, key player are investing in this country for their market share expansion. For instance, in December 2023, Yantra Tech Innovation Labs Pvt. Ltd. (Yantra), a management and technology services provider, announced its plan to invest Rs 100 crore ($12.1 million) in India's Gen AI market. This investment aims to fuel the development of AI in the country. This move involves an aggressive recruitment drive to onboard 500 highly skilled individuals from various parts of India over the next two years. With this investment, the company aims to focus on elevating efficiency and intelligence in business operations.
North America Holds Major Market Share
Among all the regions, North America holds a significant share owing to the high adoption of advanced IT technologies, presence of key players, and presence of large base of end-user industries. The US government's initiatives related to AI are further anticipated to contribute to the high share of this regional market. For instance, in December 2022, US National Science Foundation has launched the Expanding AI Innovation through Capacity Building and Part II program in coordination with the US Department of Agriculture, the US Department of Homeland Security, the Science and Technology Directorate, the National Institute of Standards and Technology, National Institute of Food and Agriculture, and the US Department of Defense, Office of the Under Secretary of Defense for Research and Engineering.
The major companies serving the global generative AI in marketing market include IBM Corp., Google LLC, Microsoft Corp., OpenAI, and AWS, Inc. among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in October 2023, Apple Inc., announced to invest $1.0 billion annually to effectively integrate generative AI capabilities into its entire product line to catch up with competitors like Microsoft and Google.
Further, in September 2023, McKinsey and Salesforce have announced a new collaboration to accelerate the introduction of trusted generative AI for sales, marketing, commerce, and service. This collaboration will bring together Salesforce customer relationship management (CRM) technologies, including Einstein and Data Cloud, with McKinsey's proprietary AI and data models, assets, and capability building power.
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