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市場調査レポート
商品コード
1433468
中小企業向けマーケティングソフトウェアの世界市場:2023-2030年Global Small Business Marketing Software Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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中小企業向けマーケティングソフトウェアの世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2024年01月20日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 198 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の中小企業向けマーケティングソフトウェア市場は、予測期間(2023-2030年)に15.5%の大幅なCAGRで成長すると予測されます。市場の成長は、中小企業におけるeコマースソリューションへの需要の高まりに起因しています。中小企業は、オンラインプレゼンスを持つことの重要性を認識しつつあります。この願望が、ウェブサイト開発、eコマース統合、デジタルマーケティング手法に役立つマーケティングソフトウェアを求める企業を駆り立てています。例えば、2023年3月、ニュージャージー州経済開発局(NJEDA)は、台頭するeコマース経済への企業の適応を支援するため、中小企業に無料でeコマースとデジタルマーケティングのコンサルティング・サービスを提供する100万米ドルのパイロット・プログラムを開始しました。この中小企業eコマース支援プログラムでは、対象となるレストラン、商店、パーソナル・ケア企業に対し、ウェブサイト、eコマース・プラットフォーム、デジタル・マーケティング・プログラムの構築を支援するコンサルティング・サービスを最大1万1,400米ドルまで提供します。こうした取り組みが市場成長に大きく貢献しています。
アプリケーションの中でも、コンテンツ管理システム(CMS)のサブセグメントが世界の中小企業向けマーケティングソフトウェア市場でかなりのシェアを占めると予想されます。このセグメントの成長は、スピードとパフォーマンスに対する需要に起因しています。競争の激しい市場では、スピードが不可欠です。CMS Hubのスピード重視は、企業が迅速なロード時間とシームレスなユーザー体験を提供するコンテンツ管理システムを望んでいるという市場動向に対応しています。例えば、HubSpotは2020年4月、急速に成長する企業にスピード、セキュリティ、スケーラビリティを提供するコンテンツ管理システムCMS Hubを発表しました。CMS Hubは、エンタープライズとプロフェッショナルの2つの階層を提供し、企業がソフトウェアを管理し、顧客のためのウェブサイト体験を作成するのを支援します。CMS Hubはビジネスの成長に合わせて拡張でき、ユーザーは優れた体験の創造に集中できます。
中小企業向けマーケティングソフトウェアの世界市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されます。なかでも北米は、小規模事業者の割合が高く、技術の導入が早いことから、世界市場で突出したシェアを占めると予想されます。
すべての地域の中で、アジア太平洋地域は予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されています。同地域の成長は、同地域全体でデジタル導入を後押しする政府の取り組みに起因しています。UdyamやGeMのような政府プラットフォームは、中小企業のデジタル採用を加速させています。マーケティング・ソフトウェアは、中小企業がデジタル・プレゼンスを確立・向上させ、顧客を引きつけ、オンライン・マーケットプレースで競争するためのツールを提供するもので、この動向に沿ったものです。インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)によると、2023年10月、零細・中小企業省は、2023年5月の時点で、Udyam登録ポータルが16,215,785の中小企業を登録し、そのうち15,548,986(95.88%)が零細企業、546,471(3.36%)が小企業、52,078(0.32%)が中堅企業であったと報告しています。政府電子マーケットプレース(GeM)では、6万8,620の買い手組織が、6万以上の売り手とサービス提供者から、合計150億件の取引を行ったと報告され、そのうち873万件は中小企業でした。全体として、GeMポータルは1,228万ルピー(409億7,000万米ドル)の注文に対応しました。
Global Small Business Marketing Software Market Size, Share & Trends Analysis Report by Organizational Size (Small & Medium Enterprise, and Large Enterprise), by Deployment Mode (On- premise, and Cloud ) by Application (Customer Relationship Management (CRM) Software, Email Marketing Software, Social Media Management Tools, SEO (Search Engine Optimization) Tools, Content Management Systems (CMS), Marketing Automation Software, and Others) and by Industry Vertical (IT & Telecom, BFSI, Manufacturing, Mobile & Entertainment, Government & Defense, and Healthcare & Life Science), Forecast Period (2023-2030)
The global small business marketing software market is anticipated to grow at a significant CAGR of 15.5% during the forecast period (2023-2030). The market's growth is attributed to the growing demand for e-commerce solutions among small businesses. Small businesses are realizing the significance of possessing an online presence. This desire is driving businesses to seek out for marketing software that can help with developing websites, e-commerce integration, and digital marketing techniques. For instance, in March 2023, the New Jersey Economic Development Authority (NJEDA) launched a $1.0 million pilot program to provide free e-commerce and digital marketing consulting services to small businesses in order to assist businesses customize to the rising e-commerce economy, the small business e-commerce support program provides eligible restaurants, shops, and personal care firms with up to $11,400 in consulting services to aid with the construction of websites, e-commerce platforms, and digital marketing programs. Such initiatives are making significant contribution to the market growth.
The global small business marketing software market is segmented on the organizational size, deployment mode, applications and industry vertical. Based on the organizational size, the market is sub-segmented into small & medium enterprise, and large enterprise. Based on the deployment mode, the market is sub-segmented into on- premise, and cloud. Based on the applications, the market is sub-segmented into customer relationship management (CRM) software, email marketing software, social media management tools, SEO (Search Engine Optimization) tools, content management systems (CMS), marketing automation software, and others. Furthermore, on the basis of industry vertical, the market is sub-segmented into IT & telecom, BFSI, manufacturing, mobile & entertainment, government & defense, and healthcare & life science. The small & medium enterprise subcategory is expected to capture a significant portion of the market share within the application segment. The growth can be attributed to the increased role of government agencies in financing the adoption of digitalization by small and medium-sized business is projected to propel the segment's growth.
Among the application, the content management systems (CMS) sub-segment is expected to hold a considerable share of the global small business marketing software market. The segmental growth is attributed to the demand for speed and performance. In a competitive market, speed is essential. CMS Hub's emphasis on speed corresponds to a market trend that implies businesses desire content management systems that provide rapid load times and seamless user experiences. For instance, in April 2020, HubSpot, launched CMS Hub a content management system that offers speed, security, and scalability to rapidly growing businesses. CMS Hub offers two tiers enterprise and professional to help companies manage software and create website experiences for customers. It can scale with business growth and enable users to focus on creating remarkable experiences.
The global small business marketing software market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, North America is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to the large proportion of small businesses and the early adoption of technology in the region.
Among all regions, Asia-Pacific is anticipated to grow at a significant CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to the government initiatives boosting digital adoption across the region. Government platforms such as Udyam and GeM are accelerating small business digital adoption. Marketing software is in line with this trend, as it provides tools to help SMEs establish and improve their digital presence, engage customers, and compete in the online marketplace. According to the India Brand Equity Foundation (IBEF), in October 2023,the Ministry of Micro, Small & Medium Enterprises reported that as of May 2023, the Udyam Registration portal had registered 16,215,785 MSMEs, of which 15,548,986 (95.88%) were micro-enterprises, 546,471 (3.36%) were small enterprises, and 52,078 (0.32%) were midsized enterprises. Government e-Marketplace (GeM) reported a total of 1.50 crore transactions by 68,620 buyer organizations from over 60 lakh sellers and service providers, of that 8.73 lakh were MSEs. Overall, the GeM portal had served 12.28 million orders worth Rs. 334,933 crores ($ 40.97 billion).
The major companies serving the small business marketing software market includes Drip Global, Inc., emfluence, LLC, eTrigue Corp., GetResponse S.A., HubSpot, and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in July 2022, Meta Launched New Small Business Support Program, including Online and IRL Elements. It can offer useful insight into how to maximize company Facebook and Instagram presences.